Tady si nikdo neuvědomuje podstatu věci.
A to že stát vymyslel a podepsal s lidmi smlouvy, které prostě stát garantuje.
Pokud stát ty smlouvy poruší a podrazí ty lidi, tak dojde k obrovskému porušení a zpochybnění právního státu.
V co jiného bychom měli věřit, než v právní stát, který nepodrazí své občany!
Pokud stát skutečně ty smlouvy poruší, tak to bude známka toho, že se ničemu státem slíbenému a podepsanému nebude dát věřit.
Ty pneu nemusí být vždy lepší, viz naměřené hodnoty a musíte auto častěji přezouvat, což stojí čas a peníze. Taky musíte mít prostor na skladování kol, případně platit uskladnění v servisu…. Nicméně sezónní pneu si jistě své kupce najdou.
Pro někoho s malým nájezdem (<10tis?) a neagresivním způsobem jízdy to může být dobrá volba. Pro někoho ne.
Mám dvoje disky.
Přezouvám sám, hodina práce.
Pneu v garáži.
V zimě jsou pro mne nejdůležitějším parametrem schopnosti ve vyloženě zimních podmínkách.
Prostě hodně sněhu.
Je potřeba se na sněhu rozjet, vyjet kopec, ubrzdit, držet v zatáčce.
Tam se celorok proti zimní gumě nechytá.
Ty ostatní podmínky, sucho a mokro, mne zase tolik nezajímají.
S tím obecně není problém.
Srovnání je jednoduché.
Jedny celoročky na jednom autě
Proti dvěma sadám - letní a zimní. Na druhém autě.
První zima.
Nazuju celoročky nebo zimáky.
Nějak se ojedou, +- stejně.
Jizdní vlastnosti skoro podobné, samozřejmě zimní o něco lepší.
Po zimě nechám celoročky a u druhého letní.
Ojíždím tedy v létě celoročky a letňáky. Celoročky se ojíždí o nějaký kousek více.
Druhá zima.
Nechám celoročky a u druhého dám zimní.
Už nějak ojeté celoročky (1zima, 1 léto) a zimní ne moc ojeté (1zima).
Rozdíl v zimním vlastnostech výrazný.
Celoročka znatelně horší, protože má ojetí výrazně větší proti zimní.
Druhé léto.
Nechám celoročky (jeté 2 zimy, 1 léto) a letní (jeté 1 léto).
Celoročky se ojíždí více.
Třetí zima!!!
Začnu od druhého auta.
Nasadím trochu jeté zimní (2 zimy).
Co první auto?
Mám na zimu nechat dost sjeté celoročky? (2 zimy, 2 léta).
Podle mne to už nepůjde. Celoročky budou dost sjeté.
Tedy koupim nové celoročky.
Jezdím tedy třetí zimu.
Nové celoročky proti zimním (začínají 3 zimu) budou podobné, možná i lepší.
Třetí léto.
Nechám celoročky (1 zima) a nasadím letní (2 léta).
Opotřebení celoroček během provozu vyšší.
Čtvrtá zima.
Nechám celoročky (1 zima, 1 léto) a nasadím zimní (3 zimy).
Vlastnosti +- podobné.
Čtvrté léto.
Nechám celoročky (2 zimy, 1 léto) a letní (3 léta).
Pátá zima!!!
Nové celoročky a asi nové zimní.
Takže se ojely 2 sady celoroček a 1sadu zimní a 1 sadu letní.
Kruh se uzavřel.
Možná ne úplně.
Letní možná ještě jedno léto vydrží.
Souhrn:
4 roky=2 sady celoroček.
4 roky=1 sada zimní+1 sada letní. To si určitě vyberu já. Pokaždé budu mít lepší gumy na autě.
Můj trapný názor člověka 58 let: toto je jeden z důvodů, proč je naše civilizace postupně válcována globálním jihem. Namísto zakládání rodin, smysluplné práce a v neposlední řadě placení daní a odvodů (ano i náš cestovatel jistě potřebuje dobré silnice a sem tam doktora a plno dalších věcí placených ze společné kasy) mladí lidé donekonečna studují, cestují, poznávají, odkládají, dobrovolničí ... a kde nic tu nic. Postování na Instagramu nás nevytrhne. Hlavně ne do světa dospělých a rutinní práce, žádnou cenu. Pak se nedivme.
Vím, že můj názor odráží frustraci stárnoucího ještěra ...
Pokud jsem dobře četl, tak je normálně zaměstnaný.
Prostě pracuje.
Odvádí tedy daně a platí sociální a zdravotní.
Asi nemá bydlení, nemusí do něj investovat.
Má auto, to musí udržovat, platit benzín, občas dálnice. Jako každý.
Musí jíst, tedy si něco kupuje a za to platí.
Musí se oblékat, obouvat atd. Za to taky platí.
Proti instalatérovi či technikovi, servisákovi, prodavači...nevidím rozdíl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Autore, a co ESP, na to jsi zapomněl?
Víš, co udělá auto vybavené ESP, když má nedotáčivý smyk?
A navíc když opravdu zatočíš kola ještě trošku víc?
ESP pozná, že auto nejede tam, kam je zatočený volant.
Že auto jede rovně a nezatáčí za zatočenými koly.
Auto pomocí ESP samo přibrzdí většinou vnitřní zadní kolo a donutí tak auto zatočit tam, kam je natočený volant.
Právě tím přibrzděným vnitřním kolem.
Takže některé rady, co platily dříve, jsou už ne vždy absolutně platné.
1 odpověď