Srovnání je jednoduché.
Jedny celoročky na jednom autě
Proti dvěma sadám - letní a zimní. Na druhém autě.
První zima.
Nazuju celoročky nebo zimáky.
Nějak se ojedou, +- stejně.
Jizdní vlastnosti skoro podobné, samozřejmě zimní o něco lepší.
Po zimě nechám celoročky a u druhého letní.
Ojíždím tedy v létě celoročky a letňáky. Celoročky se ojíždí o nějaký kousek více.
Druhá zima.
Nechám celoročky a u druhého dám zimní.
Už nějak ojeté celoročky (1zima, 1 léto) a zimní ne moc ojeté (1zima).
Rozdíl v zimním vlastnostech výrazný.
Celoročka znatelně horší, protože má ojetí výrazně větší proti zimní.
Druhé léto.
Nechám celoročky (jeté 2 zimy, 1 léto) a letní (jeté 1 léto).
Celoročky se ojíždí více.
Třetí zima!!!
Začnu od druhého auta.
Nasadím trochu jeté zimní (2 zimy).
Co první auto?
Mám na zimu nechat dost sjeté celoročky? (2 zimy, 2 léta).
Podle mne to už nepůjde. Celoročky budou dost sjeté.
Tedy koupim nové celoročky.
Jezdím tedy třetí zimu.
Nové celoročky proti zimním (začínají 3 zimu) budou podobné, možná i lepší.
Třetí léto.
Nechám celoročky (1 zima) a nasadím letní (2 léta).
Opotřebení celoroček během provozu vyšší.
Čtvrtá zima.
Nechám celoročky (1 zima, 1 léto) a nasadím zimní (3 zimy).
Vlastnosti +- podobné.
Čtvrté léto.
Nechám celoročky (2 zimy, 1 léto) a letní (3 léta).
Pátá zima!!!
Nové celoročky a asi nové zimní.
Takže se ojely 2 sady celoroček a 1sadu zimní a 1 sadu letní.
Kruh se uzavřel.
Možná ne úplně.
Letní možná ještě jedno léto vydrží.
Souhrn:
4 roky=2 sady celoroček.
4 roky=1 sada zimní+1 sada letní. To si určitě vyberu já. Pokaždé budu mít lepší gumy na autě.
Můj trapný názor člověka 58 let: toto je jeden z důvodů, proč je naše civilizace postupně válcována globálním jihem. Namísto zakládání rodin, smysluplné práce a v neposlední řadě placení daní a odvodů (ano i náš cestovatel jistě potřebuje dobré silnice a sem tam doktora a plno dalších věcí placených ze společné kasy) mladí lidé donekonečna studují, cestují, poznávají, odkládají, dobrovolničí ... a kde nic tu nic. Postování na Instagramu nás nevytrhne. Hlavně ne do světa dospělých a rutinní práce, žádnou cenu. Pak se nedivme.
Vím, že můj názor odráží frustraci stárnoucího ještěra ...
Pokud jsem dobře četl, tak je normálně zaměstnaný.
Prostě pracuje.
Odvádí tedy daně a platí sociální a zdravotní.
Asi nemá bydlení, nemusí do něj investovat.
Má auto, to musí udržovat, platit benzín, občas dálnice. Jako každý.
Musí jíst, tedy si něco kupuje a za to platí.
Musí se oblékat, obouvat atd. Za to taky platí.
Proti instalatérovi či technikovi, servisákovi, prodavači...nevidím rozdíl.
Je to pořád dokola.
Nevím, co je na tom divného - dodržet podepsané garantované smlouvy.
Stát vymyslel OZE a měl zájem na budování fotovoltaických elektráren.
A sám stát stanovil všechny podmínky!
Za množství dodané elektřiny garantuje nějakou výkupní cenu na nějaký počet let.
Je to garantováno smlouvou.
To všechno vymyslel stát!
Všechny podmínky, ceny, roky vyplácení, znění smlouvy, prostě všechno...
Každý člověk, nebo firma, kdokoliv, mohli na takovou nabídku státu přistoupit.
Někteří to tedy udělali.
A se státem podepsali smlouvu.
Vzali si úvěry, hypotéky.
Postavili elektrárny a dodávají.
Co udělali a dělají ti lidi špatně?
Jen dodržují smlouvu se státem.
Teď chce stát ty lidi podrazit?!?
Jen proto, že přistoupili na nabídku státu a podepsali garantované smlouvy?!
Kdo jiný by měl dodržovat smlouvy, než stát?
Přeci stát je ten první, kdo by měl dodržovat smlouvy.
Za nedůstojný konec kariéry si do značné míry může sám.
Už řadu let na to nemá.
Je prostě pomalý.
A to už určitě poznal dávno sám.
Jen si to bohužel nechtěl připustit.
V dnešní době se pomalost nedá nepoznat.
Jednak jsou vidět časy na kolo, v kvalifikaci, v závodě.
A na celou jízdu jsou vidět veškerá data.
Tam nikde neschováš, neokecáš, proč zrovna (zase) jsi pomalý.
Každá část jízdy je perfektně zmapovaná v datech.
Každý průjezd zatáčkou, každé brzdění, zrychlení, hospodaření s pneu.
Hlavně v porovnání s týmovým kolegou.
Je to hlavně jeho chyba, že si to správně nevyhodnotil.
A Redbulákům by měl být vděčný.
Vždyť mu dali ještě 5x větší novou šanci, než si zasloužil.
Přestože už se vědělo, že je řadu let pomalý, tak ho přesto vzali.
A pokusili se ho podpořit.
Ale ten původní Daniel už se nevrátil, neprobudil.
Takže stáj bych z ničeho nevinil.
Je to jeho chyba, jeho špatný úsudek, že to nechal dojít takhle daleko .
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ty pneu nemusí být vždy lepší, viz naměřené hodnoty a musíte auto častěji přezouvat, což stojí čas a peníze. Taky musíte mít prostor na skladování kol, případně platit uskladnění v servisu…. Nicméně sezónní pneu si jistě své kupce najdou.
Pro někoho s malým nájezdem (<10tis?) a neagresivním způsobem jízdy to může být dobrá volba. Pro někoho ne.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mám dvoje disky.
Přezouvám sám, hodina práce.
Pneu v garáži.
V zimě jsou pro mne nejdůležitějším parametrem schopnosti ve vyloženě zimních podmínkách.
Prostě hodně sněhu.
Je potřeba se na sněhu rozjet, vyjet kopec, ubrzdit, držet v zatáčce.
Tam se celorok proti zimní gumě nechytá.
Ty ostatní podmínky, sucho a mokro, mne zase tolik nezajímají.
S tím obecně není problém.