tak to tolik neřešte a berte informace, jaké autor dává. a když vidíte, že nezapočítává pořizovací cenu, tak si jí dopočítejte. každý má jiné preference a jinou historii. počty autora článku přesně odpovídají mým počtům. Protože...
manželka mě přesvědčila po vypuknutí války udělat FVE ať to stojí co to stojí. (mimochodem 800tis minus 200tis dotace). Ale pak jsem zjistil, že to vůbec nevyužiju a nechal jsem dodělat bojler (uvedených cca 6kWh denně, jinak i topení plynem) a koupil EV (16tis km ročně), které nabíjím stejně jako autor březen - říjen z FVE, důležitá je zmínka o homeoffice, auto musí být někdy doma, aby se mohlo nabíjet. venku nabíjím jen když jedu do chorvatska, ČR dám většinou tam i zpět na nabití z domova. Z tohoto pohledu se mi alespoň podařilo snížit neefektivní přetoky, kde mám výkup 1,30Kč a kdoví, jestli nebudou zadarmo. Nesnažím se horovat ani PRO ani PROTI a přesto věřím, že plno lidí si to rádi přečtou a dělají si postupně názor, zda do FVE půjdou nebo ne. To samé s autem, mám EV i diesel a mám je rád obě a i do chorvatska jedu 3x EV a 3x dieselem, jak se mi to hodí. Zajímavá věc, že i když dnes jedu dálku dieselem, dám si v klidu oběd a později odpoledne kávu, jako když jedu s EV a musím nabíjet. Dřív jsem ve sprintu zhltl párek v rohlíku a pak kávu ve stoje a skoro jsem nevypínal motor. Ale jak říkám, každý to má jinak a tak to berte. A s vývojem se pak ty preference mohou měnit a neznamená to, že najednou nekriticky protěžuji něco jiného.
mám naprosto stejnou zkušenost jako autor článku. jezdím střídavě dieselem a EV (dojezd WLTP 620km) a oběma i např. Chorvatsko několikrát ročně. S EV stavím cestou 2x 30-40min na nabíjení, oběd a pak odpoledne káva WC. S dieselem 2x 30-40 min na oběd a odpoledne káva, tankovat nemusím, dojedu natankován z ČR. Rozdíl tedy není v čase, ten je stejný, jen musím s EV plánovat , s dieselem nemusím.
oběma vozy jezdím na chalupu do Krkonoš 135km. z domova, kde obě auta parkují v garáži není rozdíl v (tepelném) komfortu. ale při odjezdu z chalupy (v zimě), diesel začne topit po cca 20km u Semil, protože jedu stále mírně z kopce téměř bez plynu (ano, pomohu si vyhříváním sedadel), s EV vyjíždím v teple a bez škrábání hned.
Kdyby tomu autor alespoň trochu rozuměl, nemohl by takovou ekonomickou kravinu nikdy napsat. Ať se zkusí zamyslet, co by se stalo, kdyby dal Babiš svým dělníkům v ČR německý plat 120 tis.Kč, ale bez ideologických výkřiků. Babiš např. v německu platí německé platy a můžeme se bavit, jestli se autorovi zdají dost vysoké, ale těžko obstojí jeho argument, že by neuměl fungovat v ekonomice s německými platy. Se stejnou argumentací se mohu zeptat, proč Fiala platí kuchařkám ve škole 15tis. a ne např. 70 tis. No proto, že by to mělo stejné důsledky jako kdyby platil Babiš 120 tis.
Hlavně, že autor pozná, kdo to dělá dobře a kdo ne, k smíchu...
Možná dobré pro inteligentní voliče Fialy...
pokud si Fiala myslí, že takto funguje ekonomika, je mi líto jeho inteligentních voličů, kteří musí trpět, ale zejména všech ostatních občanů ČR. A pokud má něco proti dotacím, které vydává za dotace "pro Babiše", měl možnost za tři roky je v EU zrušit. Jenže tam by se mu vysmáli, protože to nejsou dotace "pro Babiše", ale pro celé odvětví zemědělství v celé EU, kde nepodniká jen Babiš. Může nám klidně popsat, co si myslí, že by se po zrušení těchto dotací např. ve Francii atd.atd. stalo... Nemůže, protože neví o čem mluví.
Četl jsem dnes, že k tomu, aby Němci měli platy jako my, je nutné, aby Fiala vládl další 4 roky u nich a nikoliv u nás. To bych řekl, že bohužel vystihuje situaci naprosto přesně
1) Vidím kudy jedu a jak na to reagují (automatická) světla a podle toho se zařídím
2) každé auto to může mít jinak a proto tento režim sleduji a opět se podle toho zařídím. Mercedes má zřejmě naprogramováno, že když sepnou stěrače je důvod se domnívat, že i světelnost je horší a zapne je. když v této situaci stěrače manuálně vypnu, světla také vypnou. Přesednu do Tesly a ta to nedělá a musím případně opět reagovat individuálně.
3) takže nesouhlasím s autorem, že to nemusí být vina řidiče. Je, má se podle toho zařídit a pokud není nedbalý, má dost informací to upravit
vhodnost couvání a zda ho zvládne si musí vyhodnotit řidič, protože milion možných situací předpis stejně neošetří. To, že by na bezpečnost zajíždění na pozemek se mělo myslet již při schvalování staveb je jasné, jenže se tomu stavebníci z nedostatku místa často vyhýbají a pak tyto nebezpečné situace samozřejmě vznikají snadněji. V naší ulici, která je poměrně frekventovaná a jezdí zde i autobusy MHD, máme jako jedni z mála před bránou záliv, do kterého bezpečně zajedeme, abychom nezůstali v silnici. Ostatní v silnici zůstanou stát a i minuty řeší, zda se brána otevře nebo ne. A samozřejmě, když není dost místa, tak vždy jeden směr znamená couvání, buď tam nebo zpět.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
dokud se bude tříprocentní Pekarová snažit mistrovat 33%tní opozici, tak se to nezmění