Hloupý článek. Zřejmě ne moc chytrého autora. Zvláštní školy porad existují. Je jich kolem 300. V důsledku toho čemu autor (také hloupě) říká “inkluze” zaniklo asi 15 z nich. Z toho půlka se sloučila s běžnou školou. Nemilý autore - nesnáším hlupáky - a nemyslím ty s nižším IQ - ale takové jako jste Vy. Jedince s velkým egem co se domnívají ze ve svém mozečku objevili lék… objevil jste jediné - svou nevědomost a hloupost.
Pro upřesnění. 1)Dnes neexistují zvláštní školy, ale speciální školy se zaměřením pro autisty, pro děti se sluchovým, zrakovým postižením a pro mentálně postižené.
2) to číslo 15 (?) je tak nízké z důvodů "kličky v zákoně"- cituji z odkazu níže:
"Největší pokles byl zaznamenán ještě před plným startem inkluze. Ze statistik vypadlo 39 speciálních škol, ale to zejména kvůli opatření, v jehož důsledku přestaly být od září 2016 školy při zařízeních s nařízenou ústavní či ochrannou výchovou považovány za speciální."
A tady bude zakopaný pes - tohle jsou ty problémové děti, které přestaly být problémové. Pro ně žádná speciální škola není.
Chtěl bych autorovi připomenout pravidlo ZIPu! Důležité je, že zákon definuje "soubežnou jízdu". Intuitivně to chápeme jako jízdu dvou vozidel vedle sebe, ale zákon říká, že souběžná jízda nastává, když oba jízdní pruhy jsou "ucpané" a rychlost vozidel je tím omezená.
Pokud je jeden pruh "ucpaný", druhý (obvykle levý) prázdný a někdo v něm rychle předjede desítky vozidel a pak chce ZIPovat doprava, tak na to nemá právo - nešlo o souběžnou jízdu dle zákona, ale o obyčejné předjíždění a pro to ZIP neplatí!!
Vážený pane, připadá mi, že jste během posledních dvaceti let neučil na běžné základní škole.
Odvoláváte se na Bloomovu taxonomii. OK. Problém je v tom, že základní škola už ze slova základní znamená, že dává základy - tedy pohybujeme se hlavně ve "faktuálních znalostech" - tedy pojmy, symboly. Bez nich se k dalším částem vůbec nedostanete. A jestliže tyto faktuální znalosti považují žáci i jejich rodiče za zbytečný balast a odmítají je z principu "neuč se zbytečnosti pro život", máte vymalováno.
jen pro zajímavost, vy umíte vyjmenovaná slova? Já tedy ne. Vyjmenovaná slova jsem zapomněl, ale vím, když potřebuji, jak to slovo vypadá. A přesně o tom je citát na závěr.
Jenže ďábel je ikryt v detailu!
Máte fotografickou paměť, ne každý ji má, ale i tak nemáte pravdu. Jak vypadá správné slovo? být nebo bít ? A teď bez kontextu věty rozhodněte!
Školství by mělo pracovat s vrozenou inteligencí člověka. Umělá inteligence do školy nepatří. Umělá inteligence je iluzorní manipulace s cílem ovládnout mysl i hmotu potlačením vzdělání. SW nikdy nebude myslet, jen bude "světelnou rychlostí" skládat a kombinovat informace, kterými bude nakrmen. Tomu člověk nemůže konkurovat a proto bude rezignovat na vzdělání. Stačí si odpovědět na otázku koho se bojí vládnoucí suita - hlupáka nebo vzdělance? A vzdělaných je stále víc.
Umělá inteligence se určitě ve výuce využít dá. Ale hádám, stejně jako někomu vyhovuje tenhle učitel a temten ne - a druhý to má přesně naopak, bude i umělá inteligence někomu vyhovovat a někomu ne.
Ale podstatné je: Myslíte, že když žák nechce nic vědět o procentech od učitele - člověka, bude se chtít vzdělávat s učitelem - umělou inteligencí?
Problém je, že zrovna rysa uvidíte v přírodě jednou za život, když budete mít štěstí a budete se tomu věnovat. Takže řešit jeho kočkovitost je infomace k ničemu.
Měl byste se ale učit o invazivních druzích, smyslu očkování, pesticidech, mikroplastech... a vlky nechat v zoo.
Pravda sice je, že jsem v přírodě ještě rysa neviděl, ale to, že existuje a že je to "velká kočka", bych já osobně považoval zá základní znalost.
Pokud by kriteriem "informace k ničemu" bylo, jestli se s tím setkáme= vidíme to, tak nebudeme učit ani slona, velrybu, medvěda, štiku, orla... Nevidíme ani bakterie a viry, nevidíme ani mikroplasty a mimochodem, většina žáků se nesetká s invazními rostlinami (minimálně proto, že je nepozná - proč se učit takový divný slova jako křídlatka japonská a nebo dokonce si pamatovat, jak vypadá...).
To je ten problém, učí se to víceméně dobře, ale zbytečné okruhy. Lovci mamutů můžou být literárně zajímaví, ale kdo si dnes bude krájet maso pazourkovým nožem?
Spíš by se mělo probírat, proč jsou Židé vyvolený národ (a proč to Pelištějci či Filištíni neboli Palestinci nepobrali), jak se z USA stala velmoc (demokracie) a z Ruska Mordor (mužictví) atd.
Vidíte, a pro mne byla doba "pazourková" ta nejzajímavější látka.
Abste se mohl zabývat vyvolenými Židy, potřebujete mít základní znalosti náboženství, historie. Je to stejné, jako když se volá po finanční gramotnosti a děti se odmítají cokoliv "nazpaměť" naučit nic o procentech.
Zrovna ten dějepis by fakt šel ořezat. Učit jen podstatné věci a ne 3x dokola...
Dobu po druhé světové jsme nebrali vůbec.. Natož něco o novodobé historii.
Dějepis neučím, ale nevím, že by se něco učilo 3x dokola. A kdo určí, co je podstatné a co vpřeskočit? Každý učitel sám, nebo nějaká vyšší instance?
(druhá část) Takže až pokrokoví pedagogové vysvětli žákům základní školy, že je dobré se něco nabiflovat, protože až těchto základních znalostech se dá kreativně myslet a až jim vysvětlí, že základní škola není příprava na reálný život, ale že dává základní přehled znalostí (abys nebyl debil), tak se můžeme pohnout dál.
A ještě k vašemu příkladu. Dva měsíce jste rozebírali tři smlouvy novověku. OK, může to být zajímavé, ale znamená to, že (asi 16 hodin) na jiné škole probrali sice klasicky, ale poměrně dost jiné látky. Na vaší škole jste tuto látku buď museli přeskočit, nebo probrat "žavesrem". Je lepší vědět něco málo o všem, nebo hodně o pár zajímavostech? Na to já odpověď neznám.
Pláčete dobře, děti jsou na tom se znalostmi opravdu špatně, ovšem pláčete na špatném hrobě.
Proč? Nejprve upřesním. Mluvíte o studentech, to znamená střední a vysoká škola. Nevím jestli do toho pojmu zahrnujete i základní školu. Protože ale ta největší chyba je na úrovni základní školy, budu já mluvit o žácích.
Váš požadavek neučit se nazpaměť je správný, ale i špatný - ďábel je ukryt v detailu. Neučit se nazpaměť chápeme ( doufám) tak, že se nemám učit soubory dat, které lze jednoduše někde dohledat. Ovšem žáci základní školy, kterým je to také vtloukáno pokrokovými radoby pedagogy do hlavy, to chápou absolutně. Takže proč by si měli pamatovat význam slov jako zlomek, čitatel, procento... Proč by měli vědět, že kilometr = 1000 metrů? Proč by měli znát fyzikální veličiny, třeba že v je označení rychlosti, že r značíme poloměr... Myslíte si, že žák, který toto nezná, může kriticky zpracovat nějaké údaje? No nemůže, zápis úkolu je pro něj "čínština", vůbec tomu nerozumí.
Druhá idea, která je vtloukána žákům do hlavy je, aby se neučili nic, co neupotřebí v životě. Takže každý den slyším: "K čemu mi bude xxxx? K ničemu, nechci to vědět." Fajn, pak můžeme zcela zručit předměty jako přírodopis - znalost, že rys je šelma kočkovitá asi nezpeněží nikdo. Můžeme zrušit dějepis, kdo dostane mzdu za to, že ví něco o Karlu IV? Můžeme zrušit zeměpis, protože je zbytečné všdět, že Nil je řeka. A můžeme zrušit i fyziku, protože je zcela zbatečné vědět, že magnet má dva póly...
Proboha, co je to za blábol? Má ta autorka ponětí o fyzice? Malý výběr:
*Nemám si lehnout, protože nohama spojím místa s různým potenciálem a tím přitáhnu blesk??? Ze stejného důvdu musím i cupitat? (Cupitání by smysl mohlo mít, ale ne kvůli přitahování blesku)
* větvička v ústech díky pryskyřici přitáhuje blesk????
*ruce nesmíme dát na zem, ale nohama na ní stát můžeme!!
*mince a klíče v kapse přitahují blesk?
To vypadá na deinformaci cestou z Jiljí
Ha, ha... Autor zřejmě žije na Marsu. Já to vidím z pohledu učitele. Je to mnohem, mnohem horší. Ukažte mi školu (základní nebo střední), kde se něco bifluje. A pokud se nějaký žák připravuje na písemku, tak zaslouží metál. Je to tak jeden z padesáti. Dnešní žáci staví své studium na dvou axiomech, které jim vtlouká společnost:
A teď to uvedeme do praxe základní školy: Vyžije někdo (zaplatí se mu) informace, že lev je šelma kočkovitá? Že Nil protéká Egyptem? Kdy byla ta která bitva? Že rychlost má značku "v" a jednotku km/h? Že zlomek se skládá z čitatele a jmenovatele? Odpověď je jednoduchá, tyto znalosti velmi pravděpodobně nikoho nenasytí. Tak proč si zatěžovat mozek?
Jak chcete učit někoho, kdo to z principu odmítá? Kdo to nechce vědět?
Dnešní školy neprodukují průměrné absolventy s navrčenými znalostmi bez souvislostí, to by bylo ještě dobré. Dnešní absolventi jsou podprůměrní, nic neznají a nic si nepamatují.
Výsledek je mnohem horší, než v socialistické škole (když pominu socialistickou ideologii). Otázkou je, jestli s tím učitelé můžou něco udělat.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Clovek, ktery nepochopil ani text puvodni, ani neni poucem o tom, jak se projevuje nadane dite, jak se pracuje s detmi, ktere maji znevyhodneni, zkatka napsal neco, co nema ani hlavu, ani patu, zato se nepoucene vetsine, ktera ma strach, aby skolstvi nevybocilo z prumernosti, bude libit, tim spis, ze tvrdi, ze ma ve tride 5 asistentu najednou. No, nema, mel je zrejme v ruznych tridach a case, ale to by tak nevyznelo. Ucitel je tam pro deti, nikoliv obracene, mnoho z pedagogu to dosud nepochopilo. Ke treba na sobe vice pracovat a nesvadet svou neschopnost ma deti.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Upřesňuji: Když píšu o pěti dospělých, kteří, mluví najednou, jsem to já + 4 asistenti. A takové hodiny jsem opravdu zažil. Trvale byla v této třídě jedna asistentka a další tři(překladatelky do ukrajinštiny a mongolštiny a sociální) přebíhaly po různých třídách a předmětech. A někdy se sešly všechny čtyři v jedné třídě.Nelžu.
Zajímalo by mne, z čeho jste usoudila, že neumím pracovat se znevýhodněnými nadanými dětmi?