Článek je optimistický ale je tu ještě technická stránka věci. V rozvodné síti máme střídavý proud a baterie pracují se stejnosměrným proudem. Už v počátcích elektrifikace byl problém se rozhodnout co je lepší a Westinghouse tehdy porazil zastánce stejnosměrného proudu Edisona. Výhodou střídavého proudu je především transformátor, který umožňuje poměrně snadno a absolutně spolehlivě měnit napětí a tím umožnit přenos na větší vzdálenosti při minimálních ztrátách. Takže přidáním akumulátorů do topologie rozvodné sítě nám vzniká hybridní síť, kdy musíme při ukládání energie do akumulátorů měnit proud na stejnosměrný a při čerpání z akumulátorů z něj činit opět střídavý. Měniče které to provádí nejsou rozhodně levná záležitost a především jejich životnost je nesrovnatelně kratší než mají transformátory u střídavých rozvodů. Někteří majitelé solárů by to už mohli potvrdit a to se jedná o pidivýkony ve srovnání s tím, co musí přenášet páteřní rozvody v energetice. Rozhodně bude budoucnost zajímavá.
Typicky ruské. Když byly někdy 1988 dovezeny do mototechny první Moskviče Aleko, tak mi je známý ukazoval ještě neprodané na skladě. Na vlastní oči jsem viděl po otevření kapoty motoru, jak byla zevnitř jen ledabyle stříknutá barvou a místy už dokonce rezavá. A barevné televize Rubín byly taky chuťovka. Nebylo nic zvláštního, že po vybalení a vyzkoušení na prodejně měl téměř každý druhý kus nějakou závadu, popřípadě vůbec nešel. Když o tehdejší době občas mluvím s dětmi, tak nevychází z údivu a dokonce mají dojem, zda to náhodou trochu nepřeháním.
To je zajímavé, protože ruská letecká základna v Hmimímu byla v posledních letech značně rozšířena, byla vybudována druhá dráha, byly postaveny kryty pro letadla, rozšířené stojánky pro vrtulníky atd. Ale hlavně tam Rusové značně posílili protivzdušnou obranu. Okolo jsou kromě systémů krátkého dosahu i systémy S400 a to jak s Ruskou obsluhou, tak i syrské armády. Mezinárodní letiště je těch pár budov pár desítek metrů západně od Ruské pronajaté části letiště. A Izrael si tam létá jako doma, protivzdušná obrana střílí jak na silvestra a nic. Neuvěřitelná převaha Izraelského letectva nad vším, co se mu v té oblasti snaží postavit na odpor.
Když na jaře 2024 Rusové ovládli Bachmut a okolí, nařídil Putin tehdejšímu ministrovi obrany Sergeji Šojgu, dobýt do oslav dne vítězství 9 května Časiv Jar. Nějak to nevyšlo. I tu Adijivku měli v plánu dobýt už v roce 2014, tedy měli zpoždění 10 roků. Tímto tempem mírného postupu za cenu velkých ztrát (bohužel na obou stranách) bude válka trvat ještě dlouho. Pokud se nestane něco, co změní situaci.
„Záměrem bylo ochránit evropský automobilový průmysl"
...
Samozřejmě. Pokud se Španělé rozhodli vyrábět v Číně tak podporují čínský automobilový průmysl.
...
Jako by nestačilo, že jsme je tam posledních cca 20 let učili jak se auta mají vyrábět. A teď když jsme u nás zdražili výrobu pomocí daní, drahých energií, emisních povolenek atd., tak má Čína nehorázně lepší podmínky, aby nám konkurovala.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Za likvidací malých aut je také výpočet emisí. Těch 95 gramů je norma pro auto s hmotností 1380 kg. Pokud má hmotnost vyšší nebo nižší tak se přepočítává podle koeficientu který činí 3,33 g/km. Tedy auto které má vyšší hmotnost může klidně vypouštět více emisí a do té normy se po přepočtu vejde. Bohužel malá auta jsou nehorázně znevýhodněna. Malý příklad, pokud je pro 1380 kg těžké vozidlo norma 95 g/km, tak po přepočtení musí Fabia plnit 86 g/km. Toho dosáhnout bude určitě obtížnější než zvýhodněné limity pro velké a těžké SUV. Jeden z důvodů proč z trhu zmizely miniauta jako City Go které je na tom s hmotností 929 kg ještě hůře.
Odkaz 1