Rusové poslední léta stále něco "vytahují z klobouku". Armata, neviditelný dron, raketa Burevestnik, raketa Sarmat,, protivzdušný systém S500, ponorka Ilovik pro mapování podmořských kabelů, raketa Kinžál a teď ten Orešnik. Tyhle zázračné zbraně mi připomínají situaci před 80 lety, To byla také V1, V2, výkonné ponorky se šnorchlem, ME 262 atd.
Vždyť je to tak jednoduché. Pokud ještě pracuji, tak si zažádám na české správě sociálního zabezpečení o "informativní osobní list důchodového pojištění". Tam jsou všechny potřebné údaje, odpracované dny, vyměřovací základy, vyloučené doby atd. Pak si na webu ČSSZ stáhnu tabulku v excelu " orientační výpočet výše starobního důchodu..." a příslušná políčka vyplním. Za roky které mi zbývají do důchodu doplním předpokládané odvody a hned vidím jaký důchod mi vyjde. Dokonce si mohu zkusit jaký důchod by mi vyšel, pokud budu pracovat déle, nebo kdybych skončil dřív, měl jiné platby atd.
Za likvidací malých aut je také výpočet emisí. Těch 95 gramů je norma pro auto s hmotností 1380 kg. Pokud má hmotnost vyšší nebo nižší tak se přepočítává podle koeficientu který činí 3,33 g/km. Tedy auto které má vyšší hmotnost může klidně vypouštět více emisí a do té normy se po přepočtu vejde. Bohužel malá auta jsou nehorázně znevýhodněna. Malý příklad, pokud je pro 1380 kg těžké vozidlo norma 95 g/km, tak po přepočtení musí Fabia plnit 86 g/km. Toho dosáhnout bude určitě obtížnější než zvýhodněné limity pro velké a těžké SUV. Jeden z důvodů proč z trhu zmizely miniauta jako City Go které je na tom s hmotností 929 kg ještě hůře.
Článek je optimistický ale je tu ještě technická stránka věci. V rozvodné síti máme střídavý proud a baterie pracují se stejnosměrným proudem. Už v počátcích elektrifikace byl problém se rozhodnout co je lepší a Westinghouse tehdy porazil zastánce stejnosměrného proudu Edisona. Výhodou střídavého proudu je především transformátor, který umožňuje poměrně snadno a absolutně spolehlivě měnit napětí a tím umožnit přenos na větší vzdálenosti při minimálních ztrátách. Takže přidáním akumulátorů do topologie rozvodné sítě nám vzniká hybridní síť, kdy musíme při ukládání energie do akumulátorů měnit proud na stejnosměrný a při čerpání z akumulátorů z něj činit opět střídavý. Měniče které to provádí nejsou rozhodně levná záležitost a především jejich životnost je nesrovnatelně kratší než mají transformátory u střídavých rozvodů. Někteří majitelé solárů by to už mohli potvrdit a to se jedná o pidivýkony ve srovnání s tím, co musí přenášet páteřní rozvody v energetice. Rozhodně bude budoucnost zajímavá.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jaromírku když vás to tak zajímá jsem majitel Octavie 1.8tsi 😉 a jedinej troll kterej mele z cesty něco o střelách v podobě Kamiqa 1,5tsi ste tady vy 😂 skončil sem ztráta času reagovat na takovýho ignoranta kterej má svou pravdu a je odvařenej z Kamiqa 1,5tsi natolik že ho nazývá střelou 🙈 pá pá trololo
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dalo by se upřesnit o jakou verzi 1,8 se jedná?