Vždyť je to tak jednoduché. Pokud ještě pracuji, tak si zažádám na české správě sociálního zabezpečení o "informativní osobní list důchodového pojištění". Tam jsou všechny potřebné údaje, odpracované dny, vyměřovací základy, vyloučené doby atd. Pak si na webu ČSSZ stáhnu tabulku v excelu " orientační výpočet výše starobního důchodu..." a příslušná políčka vyplním. Za roky které mi zbývají do důchodu doplním předpokládané odvody a hned vidím jaký důchod mi vyjde. Dokonce si mohu zkusit jaký důchod by mi vyšel, pokud budu pracovat déle, nebo kdybych skončil dřív, měl jiné platby atd.
Za likvidací malých aut je také výpočet emisí. Těch 95 gramů je norma pro auto s hmotností 1380 kg. Pokud má hmotnost vyšší nebo nižší tak se přepočítává podle koeficientu který činí 3,33 g/km. Tedy auto které má vyšší hmotnost může klidně vypouštět více emisí a do té normy se po přepočtu vejde. Bohužel malá auta jsou nehorázně znevýhodněna. Malý příklad, pokud je pro 1380 kg těžké vozidlo norma 95 g/km, tak po přepočtení musí Fabia plnit 86 g/km. Toho dosáhnout bude určitě obtížnější než zvýhodněné limity pro velké a těžké SUV. Jeden z důvodů proč z trhu zmizely miniauta jako City Go které je na tom s hmotností 929 kg ještě hůře.
Článek je optimistický ale je tu ještě technická stránka věci. V rozvodné síti máme střídavý proud a baterie pracují se stejnosměrným proudem. Už v počátcích elektrifikace byl problém se rozhodnout co je lepší a Westinghouse tehdy porazil zastánce stejnosměrného proudu Edisona. Výhodou střídavého proudu je především transformátor, který umožňuje poměrně snadno a absolutně spolehlivě měnit napětí a tím umožnit přenos na větší vzdálenosti při minimálních ztrátách. Takže přidáním akumulátorů do topologie rozvodné sítě nám vzniká hybridní síť, kdy musíme při ukládání energie do akumulátorů měnit proud na stejnosměrný a při čerpání z akumulátorů z něj činit opět střídavý. Měniče které to provádí nejsou rozhodně levná záležitost a především jejich životnost je nesrovnatelně kratší než mají transformátory u střídavých rozvodů. Někteří majitelé solárů by to už mohli potvrdit a to se jedná o pidivýkony ve srovnání s tím, co musí přenášet páteřní rozvody v energetice. Rozhodně bude budoucnost zajímavá.
Hned jak nová vláda zrušila EET, terminály v mnoha obchodech se vytratily. Mně je jedno, kdo to vymyslel, ale když to vymyslel nějaký Babiš, je to všechno pro tuto vládu špatně. Přišla touto svojí ješitností o obrovské příjmy do státní pokladny. Jsou to ješitní hlupáci, protože by nemusel být jinak tak velký schodek státních financí...
Obchodníci jen logicky využívají hlouposti této vlády, proto je neodsuzujme.
Byl jsem na Novém Zélandu a tam mají terminály i na "bleším trhu" a podívejte se, jaký mají zdravotnictví a sociální systém! Všichni zde vědí, že se jim placení daní vyplatí. Nikomu to tam nepřijde divné, naopak je pro ně podezřelé, když se platí hotově, ale u cizinců to respektují.
EET a platební terminály jsou přece dvě rozdílné a nesouvisející věci. Platební terminály byly před zavedením EET a jsou i nyní. Ono se to některým lidem stále plete dohromady.
Typicky ruské. Když byly někdy 1988 dovezeny do mototechny první Moskviče Aleko, tak mi je známý ukazoval ještě neprodané na skladě. Na vlastní oči jsem viděl po otevření kapoty motoru, jak byla zevnitř jen ledabyle stříknutá barvou a místy už dokonce rezavá. A barevné televize Rubín byly taky chuťovka. Nebylo nic zvláštního, že po vybalení a vyzkoušení na prodejně měl téměř každý druhý kus nějakou závadu, popřípadě vůbec nešel. Když o tehdejší době občas mluvím s dětmi, tak nevychází z údivu a dokonce mají dojem, zda to náhodou trochu nepřeháním.
To je zajímavé, protože ruská letecká základna v Hmimímu byla v posledních letech značně rozšířena, byla vybudována druhá dráha, byly postaveny kryty pro letadla, rozšířené stojánky pro vrtulníky atd. Ale hlavně tam Rusové značně posílili protivzdušnou obranu. Okolo jsou kromě systémů krátkého dosahu i systémy S400 a to jak s Ruskou obsluhou, tak i syrské armády. Mezinárodní letiště je těch pár budov pár desítek metrů západně od Ruské pronajaté části letiště. A Izrael si tam létá jako doma, protivzdušná obrana střílí jak na silvestra a nic. Neuvěřitelná převaha Izraelského letectva nad vším, co se mu v té oblasti snaží postavit na odpor.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Rusové poslední léta stále něco "vytahují z klobouku". Armata, neviditelný dron, raketa Burevestnik, raketa Sarmat,, protivzdušný systém S500, ponorka Ilovik pro mapování podmořských kabelů, raketa Kinžál a teď ten Orešnik. Tyhle zázračné zbraně mi připomínají situaci před 80 lety, To byla také V1, V2, výkonné ponorky se šnorchlem, ME 262 atd.
2 odpovědi