„Záměrem bylo ochránit evropský automobilový průmysl"
...
Samozřejmě. Pokud se Španělé rozhodli vyrábět v Číně tak podporují čínský automobilový průmysl.
...
Jako by nestačilo, že jsme je tam posledních cca 20 let učili jak se auta mají vyrábět. A teď když jsme u nás zdražili výrobu pomocí daní, drahých energií, emisních povolenek atd., tak má Čína nehorázně lepší podmínky, aby nám konkurovala.
"Součástka, která v autech měří venkovní teplotu, není ve skutečnosti teploměr, ale tzv. termistor."
...
Autore, tento blábol je na vyhození od zkoušky z fyziky na základní škole.
...
Teploměr se vždy skládá ze snímače a zobrazení naměřených hodnot. Je jedno zda je analogový nebo digitální, ale tyto obě části musí obsahovat. Snímač pracuje na základě tepelné roztažnosti (rtuť, bimetal), nebo změně odporu (termistor). Zobrazení je buď analogové, pod trubičkou rtuti nebo jazýčkem bimetalu je stupnice. Nebo digitální, odpor termistoru je převeden pomocí elektroniky na digitální zobrazení na displeji.
...
Také máme teploměry na principu infračerveného vyzařování. I ty mají snímač (např. CCD) a elektroniku na vyhodnocení a zobrazení naměřených veličin. Pokud má vozidlo průhledový HUD, tak umí v noci zobrazit chodce nebo zvířata i tam kam ještě světlomety nedosvítily.
Nebo podobný případ a dojem zákazníka nemajícího představu o co kráčí.
...
Přijde pán, který si koupil na Aliexpressu kompresor k nafouknutí kol auta. Je na 12V a končí CL konektorem do zásuvky v autě. Na první pohled docela šikovná věcička dokonce i s měřičem tlaku. A nyní by si chtěl přikoupit i zdroj na 220V. Na štítku kompresoru (pokud ho vůbec ta čína má) je 12V/10A. A má představu že by chtěl něco jako má na nabíjení mobilu za max. 200,- Kč. Kompresor ho totiž vyšel na 350,- Kč. Když mu ukážu zdroj 220/12V 10A tak se mu protočí panenky, z velikosti i ceny a v rozpacích zmizí.
Tak jsem si vzpomněl, jak měli před pár lety problém s elektřinou ve Švédsku. Tehdy ministryně, které to spadá do gesce doporučovala tipy, jak se chovat úsporně. Například nabíjet mobily jen v autě. Tak to dopadá, když je politik technický analfabet a ani žádný poradce to nezachránil.
...
Jen pro zajímavost. V USA si spočítali, že průměrný mobil za celou dobu své životnosti spotřebuje elektřiny za méně než 1 dolar.
Tak vzhledem k tomu že ta firma se zabývá servisem a úpravou právě takových vozů a taky profesionálně závodí, tak je to zrovna v tomhle případu i na místě.
Ty auta servisují a upravují pro zákazníky, kteří je vlastní. A závodní předváděčky, ve kterých vozí klienty na okruhu asi nebudou schválené pro běžný provoz. Takže je to především o tom, že šéf takové firmy přece nebude mít služebního Superba. A já proti tomu přece nic nemám. Jak jsem napsal výše je odpočet DPH přece fajn.
Středula to říkal v TV. Stačí když vláda rozhodne a ministr financí uvolní peníze. Jak jednoduché!
...
Současný pokles reálných platů je výsledkem předchozího rozhazování státu, který utrácí i peníze které nemá. Tím se bohužel automaticky nastavuje rovnováha našich potřeb a možností.
...
Pokud státu zase pustíme žilou, bude to pokračovat.
S takovym steznem ma urcite kyl i se zavazim sahajici nekolik metru pod hladinu a urcite ta lod byla diky tomu velice stabilni. A v tornadu se potapeji lode i co nemaji stezen.
Kýl několik metrů pod hladinou je dostatečný na udržení stability, když se vítr opře do stožáru 82 m? Už od prvního pohledu dost odvážný návrh. Nebyla by to první konstrukční chyba při stavbě lodí.
Trochu bych Vás poopravila: pokud si "živnostník" platí nemocenské pojištění, tak tu nemocenskou také dostane. Ale jinak souhlasím. Žádný zaměstnanec nevidí, že živnostník si musí zakázky shánět, zakázky vyúčtovat a příjem "vyúčtovat" státu. Tohle vše za zaměstnance řeší zaměstnavatel. K tomu ještě za svého zaměstnance odvádí do tzv. důchodového systému a do jeho zdravotního pojištění další částky. Zaměstnanci to však nedochází.
Tak s tím mám vlastní zkušenost. Když jsem marodil, tak jsem dostal na nemocenské méně, než jsem musel zaplatit na nemocenském a sociálním pojištění. Hádejte co jsem potom udělal? Vykašlal se na nemocenské pojištění.
Ale vždyť píše blbosti. Stát musí být připraven na živelné pohromy, máme kryty pro obyvatele pro případ války. Máme strategické rezervy pohonných hmot atd.. A zároveň by se vše zhroutilo při výpadku elektrické sítě? Tohle je tak akorát vlhký sen společností které vydávají karty. Žádná vláda která není padlá na hlavu, tohle nepřipustí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
ANO, za komančů se podvádělo běžně a nikdo to ani nekontroloval. Za 100 Kčs technikovi do kapsy jste měl STK u každé rachotiny. Tak jste to myslel?
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Za komančů nynější STK nebyly. Techničák ti odebral příslušník SNB když na Škodě 120 sáhnul pod palivové čerpadlo a neměl suchou ruku. Když jsi vyměnil děravou membránu tak ti ho pak zase vrátil. Jeden chytrolín se mi díval pod víčko rozdělovače, že se prý moc pálí kontakty. Proti takovým "zjištěním" neexistoval způsob obrany. Úroveň při silničních kontrolách byla ubohá. Jediné co bylo na 100% zcela jasné, byly sjeté pneumatiky.
...
Pamětníci si určitě vzpomenou na "Duben měsíc bezpečnosti". Příslušníci SNB číhali za každým druhým rohem. Když tě zastavovali a nevyhodil jsi pravý blinkr, bylo to přinejmenším napomenutí.