Ceny elektro vozů budou příští rok stejné od 600tis, spíš ale kolem 1mil., podstatně dražší budou nové spalováky kvůli pokutám za CO2. Ty budou špatně prodejné a tím se sníží zisk automobilek a nebude z čeho financovat vývoj. Ceny baterií určuje Čína, protože v Evropě se žádné akumulátory do vozidel nevyrábí a ještě chvíli vyrábět nebudou. Není to v Evropě energeticky a materiálově rentabilní. Politici kteří tyto nesmysly propagují jezdí ve služebních vozech a na nové elektro by si vydělaly za 6 měsícu. Těm je to jedno. Můžeme se těšit na to, že aktuální politické nařizování zvedne stáří vozového parku. Až stará auta dojezdí, budeme chodit pěšky, protože automobilky mezi tím přestanou existovat. Pak počkáme ještě rok, jestli už budou konečně ty skvělé baterie a další nové technologie :D
Máte pravdu, jako druhé se moc nevyplatí, nám se vyplatí jako první. Na couračky po okolí v rádiusu 100km nemá cenu jezdit ničím jiným. Pořídily jsme ojetinu, která vycházela na podobné peníze jako benzínový ekvivalent. Nabíjení z FVE doma, nebo veřejné 7-8kč kW, spotřeba do 14kWh/100km. To je 0-112kč na 100km. Hádám že TSI 1.5 jezdí za méně a také nepotřebuje měnit filtr, oleje a dá se dotankovat doma za prd. Ještě si zjistěte, jak takový motor 1.5TSI je komplikovaný. A zjistěte kolik stojí katalyzátor s filtrem pevných částic, variabilním turbem, elektrickým odlučovačem oleje, elektricky řízeným termostatem a variabilním řízením vaček. Jen za ten katalyzátor s filtrem si můžu pořídit jinou baterku až mi odejde. 😄. Také mám druhé auto naftové, ale to je spíš na dálky. Ať si každý jezdí s čím chce, škoda jen, že se na elektriku tolik tlačí. Pro hodně lidí by to bylo použitelné, jen se bojí to vyzkoušet.
Lepší kvalita originálních akumulátorů má jednoduché vysvětlení. Paradoxně jsou stejné jako ty v obchodě, ale je tam jistý rozdíl. Zatím co čas mezi výrobou a umístěním do nového vozu se dá počítat na dny, maximálně týdny, v obchodě se ty samé můžou povalovat měsíce. Málo který obchod udržuje akumulátory na skladě nabité. To je celé.
Sklo berou skoro všude, tam kde v něm prodávají nápoje. Je to funkční uzavřený řetězec. Plastové lahve a plechovky se koupí sice všude, ale zpětný odběr bude jen někde. Takže pro mnoho lidí to bude vypadat tak, že nakoupí u malého místního prodejce a pak budou s prázdnými nepoškozenými obaly cestovat do okresního města na vrácení. Budou tam ještě stepovat u automatu, rovnat obaly, aby jim to automat vzal. Potom uslyší z díry muchlání, aby to dokázalo naprostou zbytečnost jejich úkonu. Byl jsem týden na Slovensku, tak jsem to viděl v praxi. Vrchol byl, když se seknul automat a nikdo se k tomu delší dobu nehlásil, tak jsem vezl vše zpátky + nákup.
Chybí ještě drobný komentář. Když už je vše za takové výborné ceny, téměř všude berou pouze hotovost. Takže s sebou osobního bankéře s kufříkem plným peněz. Vrátily jsme se ze Slovenska, ceny podobné, ale kvalita naprosto jiná. Gastronomie a služby zcela na jiné úrovni. I na blbém parkovišti v lesích kde se platilo celodenní parkování za 5e se mě ptali jako cizince, jestli kartou nebo hotově.
Tak předně je třeba říci, že Čína začala vyvíjet a používat elektro auta od 90. let. V té době se na trh začaly ve velkém dostávat i lithiové baterie. Dále jsou producenti 70% všech vyrobených lithiovych článků na světě. Evropa vyprodukuje 5%. Je směšné si myslet, že Evropa za 5let, dožene téměř 40 let vývoje a výroby elektro aut s akumulátory. Nejsou suroviny, zpracovatelské závody, výrobní kapacity. Nebavíme se tu o bateriích do mobilu, ale o velkých článcích. Kdo bude na zelené louce stavět továrny na baterky, když podle vizí budou už za pár let jiná chemická složení, jiné konstrukce. To se budou výrobny stavět znovu? Automotive má tu výhodu, že se už desetiletí bouchá na pásech to samé a je obrovská efektivita výroby. U akumulátoru je to obrovský problém, jakou technologií akumulátoru zvolit pro výrobu, když může být za rok překonána.
Elektro auta by si cestu našla. Při používání stávajících technologií i s určitými omezeními. Stačilo by to tolik netlačit. Čína by pak neměla komu prodávat. Evropa totiž nařizuje, že si máme kupovat věci, které neprodukuje a nebo takové, které ještě ani neexistují.
Většina lidí si dá večer na stůl mobil a společně se dívají na displej, aby ušetřily koncesionářské poplatky. Také většina zaměstnanců hlavně v korporátních firmách kouká pravidelně na Českou televizi a pak když potřebuji na záchod, si jdou píchnout odchod.Má to být nastaveno tak, že každý bude platit několikrát koncesionářský poplatek, ať přímo či nepřímo? To nemá nic společného s platbami na provoz. Je to jen výpalné a daň za vlastní existenci. Prostě kdo dýchá musí platit.
Ty co na elektro auta měly už si je koupily. ostatní bohužel takové štěstí neměly. Jestli je lepší čuchat 90% euro 2 až 4 + 10 % elektro, nebo euro 5-7 + elektro si pisatel může odpovědět sám. Každé vozidlo má svoje opodstatnění podle pohonu, každému vyhovuje něco jiného. To že se bude konečně moci za rozumné peníze inovovat vozový park a zlepšovat emise, než se vymyslí zázračné akumulátory, to je vcelku posun.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Na hlavních tazích by byl ideální odpočet. Na Slovensku to funguje docela dobře. Už z dálky vidím že nestihnu zelenou, nebo naopak vidím, kdy mi skočí zelená. Podle toho upravím rychlost, abych nemusel čekat. V místech kde se vždy tvořily dlouhé kolony, se jezdí podstatně plynuleji.
1 odpověď