Nevím, co si o tom všem myslet. Čína praktikuje komunistickou výrobu dotovanou státem. To za prvé. Už tomu je těžké konkurovat. Pak k tomu přidejte platy zaměstnanců ve výrobě, co jsou x krát nižší, než v Evropě. To za druhé. Tomu je extrémně těžké konkurovat. My bychom za plat některých z nich ani nezaplatili nájem za byt.
Ale na druhou stranu ty ceny na Temu jsou lákavé a ceny některých českých prodejců nesmyslné až zlodějské. X set procent rabat? Proč jako?
Vůbec nevím, co vlastně napsat.
Poslední album mám ode dneška fyzicky doma. Je mistrovsky vypiplané do poslední noty. Vlastně jeho největší síla tkví v tom, jak drží pohromadě.
Texty nemám všechny přeložené, ale vypadá to na Smithovu silnou osobní zpověď.
To album je vážně skvělé a má silnou atmosféru.
Má pro mě jedinou vadu na kráse. Čekal jsem, že Gabrels, jako relativně nový člen kapely, do ní vnese něco nového. Že ho Smith nechá, aby do zvuku kapely vložil nový prvek z venku. Nestalo se. Trochu škoda.
Dnes jsem poslouchal živák Happy the Man a tam to všechno je. Ta pestrost stylů, proměny zvuku kapely, proměny přístupu k aranžím.
Nové album zaplaťpánbůh zní úplně jinak, než zmiňované Disintegration, ale nový úkrok do zvukového neznáma se tak úplně nekoná.
Chtít ale po Smithovi a spol. nějaký progres je vlastně zbytečné. V tom co dělají jsou mistři a stále jedineční a o tom the Cure jsou.
Jo a že se jejich produkce někomu nelíbí je v pořádku. A že někdo napíše svůj negativní názor, je taky v naprostém pořádku. A buďme rádi, že můžeme s někým normálně, běžně a obyčejně nesouhlasit. Vadí mi současný trend, že kritizovat se nesmí. Kdo to vymyslel? Proč se to nesmí? Negativní kritika je taky názor a není třeba oponenta hned urážet.
Koukám, že Praha je pořád ke svým klubům macešská. Začalo to Belmondem, kde taky vystupovalo x slavných jmen. Např. Exploited. Pak aféra Bunkr. Známý klub i v zahraničí. A teď tohle. No. Zbydou jen vzpomínky.
Napadá mě srovnání s Berlínem. Zatímco tam jsou pyšní na tep města, galerie, hudbu, kluby, skvoty ze kterých vzešlo x zajímavých věcí, tak v Praze se zavírá. Letitý duch Prahy je zavírání všeho, co je buď nezávislé, underground, avantgardní atd., nebo nevydělává majitelům budov pořádný prachy. Smutno je mi.
Sice jsem se z Prahy odstěhoval už před lety, ale odkojen Vltavou pořád k Praze tíhnu a je mi líto, že zaniká další zajímavý klub.
Určitě potřebujeme číst Vinnetoua. Vyčistit si mozek od současného ekoterorismu a vrátit se aspoň v knize zpět do časů, kdy přátelství, čest a svoboda znamenalo víc, než peníze, křiváctví, mamon a hon za mocí.
Májovky jsou dobrodružné a čtivé učebnice o lidech a pro lidi, ale dnešní děti a mládež jsou pohlceny internetem a jeho obrovskou nabídkou čehokoliv a teď hned. Tomu se bohužel konkurovat nedá. Takže si myslím, že dnešní omladina už tyto romány nevyhledává. Možná se štěstím kvůli rodičům.
Super filmy. Oba díly. Škoda, že tahle herecká dvojka už nic nenatočila.
Jsem rád, že nedali třetího "Kamaráda", protože by to dopadlo asi jako druhý Bony a klid ale něco by si spolu střihnout ještě mohli. No, vlastně možná radši ne. Člověk je tvor nostalgický a to je na dobrý nový film málo. Nevěřím, že dnes by jim někdo napsal film, který by stál za to.
Aspoň že v soukromí jsou spolu v pohodě. To jim přeju.
Kde začít?
Smůla ČT je, že je úspěšná. Točí filmy, seriály a má pořady s vysokou sledovaností.
Nechápu to napadání ČT všude, kde se o ní píše, nebo mluví.
Kdyby nebyla, tak nebude ani její úspěšná produkce.
Formáty 168 a Otázky VM, tak propírané v médiích. To samé. Jsou úspěšné, mají hvězdné tváře, zkušené, s týmy spolupracovníků.
V soukromé TV by jim zobali z ruky a děkovali by, že je mají. Výrazné tváře dělají sledovanost.
Zrušení 168 je do nebe volající blbost a fakt by mě zajímal skutečný důvod, proč byl pořad zrušen. Jestli nedokázali přesvědčit pí Fridrichovou o nápravě profesních pochybení, měli ji propustit, nebo přeřadit a formát zachovat s novým moderátorem.
Další propírané téma. Vyváženost zpravodajství. To je problém a bude problém vždy. Tam by měl fungovat novinářský kodex. Ale v takhle vyostřeně rozdělené společnosti se bohužel stalo to, že nestranná novinařina se vytrácí. Když se ale podíváte do historie, tak vyváženost je proti přírodě. Proti myšlení lidí. Každý má právo se politicky vymezovat ve společnosti, jen novináři veřejnoprávní televize ne.
Máme tu levičácký tisk, pravičácký tisk. Otevřeně tam novináři přiznávají, koho píseň zpívají. A je to v pořádku. Ale to se na veřejnoprávní televizi nesmí a věřím, že musí být těžké udržet nestrannost.
Lahůdka nakonec. Češi neradi platí. Za cokoliv. A tak jim nejvíc leží v žaludku poplatky za TV.
Já osobně jsem rád, že ČT existuje, chci aby točila kvalitu jako První oddělení, Devadesátky, Marii Terezii, Oktopus atd. Chci aby dál kupovala zahraniční kvalitu. Chci, aby dál existovala. Zvýšení poplatků mi nevadí.
Výrobu 168 hodin provázely vnitroredakční spory o obsah a zpracování reportáží. Tak to je snad to nejlepší, co se jim mohlo stát, ne? Tedy pokud to nepřerostlo mez, kdy pak bylo až nemožné spolupracovat. Ale mít tým, kde všichni kývají jako ovce je špatné.
A toho pořadu je obrovská škoda. Sice jsem občas kroutil hlavou nad předpojatostí, ale většinou jsem vital trefnost a údernost reportáží.
Podle mě je ČT televize, která produkuje nejvíc dobrých filmů a seriálů.
Oktopus je jedním z příkladů.
Dobře napsaný a skvěle obsazený seriál.
Nechápu, proč je tu tolik lidí, co chtějí, aby byla ČT zrušena. Třeba se pletu, ale stejně si myslím, že je to jen kvůli poplatkům. Češi neradi platí. Nejlepší cena je zadarmo.
Já osobně mám nejradši seriál s Jacquesem Weberem z roku 1979.
Na nové zpracování jsem vážně zvědav.
Třeba se to povedlo a bude to fajn a nebo to filmaři zprzněj jako poslední seriálové zpracování Cesty kolem světa za 80 dní.
Prznění slavných příběhů je dnes bohužel standard.
Současní filmaři vezmou slavný, světové známý příběh a nacpou ho absurdními novotami. Argumentuje se tím, že chtějí přiblížit slavné příběhy dnešním mladším generacím.
Já mám spíš pocit, nebo názor, že kdyby ty svoje nesmysly cpali do úplně nových příběhů, že to budou propadáky a ti filmaři to vědí.
Když afroameričan hraje původně bílou postavu, tak to přeci jde o kvalitu herce a rasu řeší jen spozdilci.
Ale představte si ten humbuk, kdyby M. L. Kinga hrál Tom Hanks!
Lezou mi krkem černoši v německé armádě za druhé světové, černé dvorní dámy a černí ruští šlechtici za vlády Kateřiny Veliké, černoši v americkém Zaklínačovi a například gay scéna v norském filmu Tři oříšky pro Popelku atd. atd.
Myslím si, že největší smůla pro pana Kryla byla ta, že byl zbožtěn už za svého života.
On nebyl u toho, když se jeho dílo stalo národním pokladem.
Stala se z něj modla, i když o to nestál.
Jezdil sem a chtěl tvořit, měnit, spoluutvářet. Ale to by mu davy modlářů musely dovolit slézt z piedestalu, na který ale on sám nevylezl.
V devadesátých letech jsem ho potkal v Praze a chvíli jsme si povídali.
Říkal, že ho mrzí, že ho lidé poznávají a oslovují jako známou osobu, ale že on sám pro to ještě nic neudělal.
Myslím, že byl z toho modlářství smutný, protože tak si ho národ vysnil a živý Kryl s tím nemohl nic dělat.
Dnes je bohužel dávno po smrti a modla je z něj pořád.
Měl jsem a mám pana Kryla rád.
Pro jeho třeba i naivní (no a co) touhu po slušné společnosti, ale hlavně pro jeho mravní sílu. Sílu neuhnout.
To je naše dědictví po něm a je to jen na nás. Vzít život do vlastních rukou a vzepřít se věcem, co se nám nelíbí.
Z vlastní zkušenosti vím, že to bolí.
Dostávám nálepky jako dobroser, naiva, minulý týden jsem si vyslechl, ať nevychovávám... Atd atd. A to chci jen být slušný člověk.
Jak jsem psal. Sílu neuhnout. To je to, co všichni, kdo chtějí něco změnit, z odkazu pana Kryla potřebují nejvíc.
Modlářství nám z toho, co se tu děje, nepomůže.
Všem těm nekonečným kritikům české produkce tady. Mám pro vás jednu nečekanou novinku. S.ačky se točí na celém světě. Zvláštní, co?
My jsme malá země a tak každá kravína je tu hned vidět.
Ale dám konkrétní příklad. Ve Spojených státech se ročně natočí skoro jeden tisíc filmů.
Kolík jich z toho tisíce stojí za to? Ani nevím. Do stovky? Dvacet? Deset?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Chápu, že populace stárne a že se něco musí změnit.
Co ale nechápu, jak je i v článku popsáno, jak vysoký věk odchodu do důchodu je dost. A u některých profesí mi věk odchodu do důchodu hlava nebere.
Tento model, který nás nejspíš čeká, to bude teda paráda.
Mezitím, co bude přibývat zaměstnanců ve vyšším věku, tak mladým se logicky trh práce zúží. Přitom se argumentuje nízkou porodností.
Tady by se naopak mělo podporovat startovací bydlení a podporovat zaměstnanost mladých.
Ti, když uvidí, že rozjet samostatný dospělý život pro ně není nemožný sen, tak založení rodiny tolik odkládat nebudou.
A když se zvedne porodnost, tak se hranice odchodu do důchodu udrží na rozumném čísle věku. 70 let je ve většině případů nesmysl.
A nejsem ekonom, takže tohle je třeba mimo mísu. Já osobně bych do průběžného penzijního systému platil větší odvody a dožil se důstojné důchodové dávky, ale nevím, jak až drahá by byla česká pracovní hodina oproti jiným evropským a vlastně i neevropským zemím.