Náklady na provoz: "náklady na palivo mohou být u benzínového auta až o 700 £ (v přepočtu necelých 21 tisíc korun) ročně vyšší než u ekvivalentního elektromobilu".
No dobře, když budu nabíjet doma. Ne každý nabíjí doma, musí použít rychlonabíječky, to už je dražší, navíc ztratí spoutu času, což jsou, jak se říká, taky "peníze".
Ale hlavně nezapomeňme, že srovnatelné auto stojí v elektrice klidně o půl milionu více než v benzínu, to do nákladů za provoz nepatří?
Kdyby novináři napsali, že německé automobilky měly rekordní období, což měli a stále mají, viz. zisk VW dále, tak takový článek nikdo nečte.
Volkswagen zisk v mld. € po letech. Roky s koncovkou “e” znamená očekávání analytiků.
2027e 21,46
2026e 23,62
2025e 17,32
2024e 14,58
2023 16,01
2022 14,88
2021 14,84
2020 8,33
2019 13,35
2018 11,83
2017 11,18
2016 5,14
2015 -1.58
A kolik z těch zisků musí zaplatit pokut za CO2, Dieselgate atd? Pokuty se nezapočítávají do nákladů, ale platí se ze zisku.
Tržby VW
Revenue (TTM) - Prodeje VW po letech a růst/pokles oproti předchozímu roku.
2024 $350.67 B 0.21%
2023 $349.94 B 19.09%
2022 $293.84 B 0.87%
2021 $291.29 B 12.24%
2020 $259.52 B -8.23%
2019 $282.81 B 1.87%
2018 $277.61 B 5.25%
Letos VW zopakuje loňské historicky největší tržby. Oproti stavu před covidem narostly o brutálních 68 mld. €.(1900 mld. Kč, což je pro srovnání velikost českého státního rozpočtu.) Aktuálně VW prodává auta v hodnotě 4.1x větší než je celý český státní rozpočet.
Zajímavější by byly počty prodaných aut. (Tržby mohou být zavádějící. Je nutné je očistit od inflace, firmy platí miliardové pokuty za CO2, za Dieselgate...)
Čína emise neřeší nějakými pravidly, ale vyrábí elektroauta levně, my si připravili oprátku ve formě emisních limitů, a vyrábíme elektroauta draze. Druhá otázka je, o kolik jsou elektroauta zelenejsi než diesly, ale pokud se člověk rozhodně pro elektroauto, a nebude mu jedno, kolik auto stojí, tak si za půlku koupi čínský místo německého. Jen se divím, že to nikdo dopředu nepředpokládal.
Politici se zelenými klapkami na očích a uších nenaslouchali varovným hlasům, které záměrně ignorovali. A voliči jim tleskali tím, že je opakovaně volili do funkcí.
Důsledky odtržení utopické politiky od reálného života se začínají projevovat. A bude hůř.
Nadpis se neshoduje s obsahem.
Článek pro mě vyznívá tak, že si za to můžeme sami, jako EU. Politici stoupli svými rozhodnutími od stolu evropskému automobilovému průmyslu na krk a ten to, světe div se, má potíže proti levné konkurenci z východu ustát. Kdyby nebyly nesmyslné emisní limity, nebyl by Dieselgate s miliardovými pokutami, nechyběly by automobilkám peníze na vývoj atd atd.
Filosof... Živil se celý život mluvením a tak si myslí, že okecat se dá cokoliv.
Jenže lidi zajímá skutek, a ten slovy přísloví "utek".
Pokud je součástí toho "posunu mezi nejúspěšnější na světě" odražení se ode dna, tak to má vastně pravdu, zapomněl ale říct, že jsme na samotném začátku, v tuto chvíli nás ženou rychle ke dnu a asi doufají, že se pak lépe odrazíme.
já to Péťo vidím tak, že je to jediný z nich statečných, kdo se rozhodl udělat alespoň něco...nevidím nic, co by dělali na ministerstvu dopravy, zdravotnictví, průmyslu...nikde....jsou to líní budižkničemové a tento jak píšeš dredař měl jedinej odvahu něco udělat. Kopnout do systému. Ono se to nakonec nějak vyladí, za půl roku, za rok si na to nikdo nevzpomene, vztek bude pryč a bude funkční systém....mimochodem, pochlub se čím si společnosti přispěl ty? Nejsi dredař ani fetka, to už si nám naznačil....
To nebyla statečnost, ale furiantská zbrklost. Stačilo netlačit tolik na pilu, nepodcenit analýzu potřeb povolovacího procesu a vypracování zadání, dát programátorům více času, dát více času stavebním úřadům a ostatním zainteresovaným stranám k připomínkám. Ale ne, musí to být teď hned, to se nějak zvládne a pak lidi ze stavebních úřadů těsně před spuštěním chodili na školení a tam jim řekli, "no, my vlastně nevíme, jak to bude nakonec vypadat, protože tyto agendy se budou dodělávat později".
Ono těch zdrojů metanu, které by se daly označit za "z lidské činnosti" je více. Snažíme se udržet vodu v krajině a dáváme zemědělcům dotace na to, aby zakládali mokřady, které uvolňují metan. Lidi mají povinně nádrže na dešťovou vodu, kde jim voda často kvasí a v takovém případě taky uvolňuje metan.
Vždycky je něco za něco.
Vůbec se mladým nedivím, že odcházejí za prací do zahraničí. Platy, které u nás firmy nabízejí mladým lidem jsou nesrovnatelné ze zahraničím. Vždyť mzda nabízená u nás nedává možnost dosáhnout na hypotéku na bydlení. V takovém finančním prostředí se odpovědný člověk bojí založit rodinu.
No jo, ale pak zjistí, že například v Německu mají sice vyšší plat, ale i vyšší životní náklady, že tam na vlastní byt/dům taky dosáhne málokdo a že lidé žijí v nájmech v daleko vyšším procentu, než u nás, zaměstnavatelé tam taky nejsou lidumilové a chtějí vidět odvedenou práci a postupně jim spadnou růžové brýle.
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Drtivá většina majitelů fotovoltaik si je vůbec nepořizovala kvůli tomu, aby vydělávala prodejem elektřiny, ale proto, aby byla více či méně soběstačná. Tenhle článek psal zase "odborník".
5 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pro soběstačnost? Pro ten pocit? Protože pokud praktická nemožnost prodávat přebytky posune amortizaci někam do nekonečna, tak takovému člověku zůstane jenom ten pocit.
Znám takové, co pouštějí přes poledne klimatizaci naplno, aby elektřinu z fotovoltaiky alespoň nějak spotřebovali a vytahují se, kolik "ušetřili", ale člověk se ptá, jestli by tolik klimatizovali i bez fotovoltaiky. Protože pokud zní odpověň ano, tolik bychom klimatizaci nepouštěli, tak to jsou úspory jenom na papíře.
1 odpověď