Na zastávku mi stačí 20 minut. To na elektrice toho moc nenabiju. Leda tak možná klackem
5 let stará Ev auta umoznovali nabít za 45 minut z 10 do 80 %. Současná auta to udělají za zhruba 30 minut. Některá současná již za 20 minut. Budoucí auta do 5 let to bude mezi 10 a 15 minutami hlavně díky 800 V architektuře. To kolik času potřebujete na přestávku přestane mít vliv.
Ještě dodám,výhřev volantu sedaček už existuje od konci 80 let ,to jen pro pořádek,ať je to nafta či benzim jsou agregáty pořád spolehlivější než Elektro,dále, okamžitě topení máte tedy teplo či chlad máte i ve spalovacích motorech,dále hmotnost aura je daleko menší než v Elektro ...jediné plus je ze opravdu žádný splodiny ..to je ale jen to opravdu jediné...jinak vůbec, ale i dnešní spalovací motory už takové splodiny nemají jako třeba v 80 či 90 letech
Prosím přestaňte šířit lži o tom že dnešní spalovaci auta nemají takové splodiny. Zamyslel jste se vůbec nad tím?
Ve spalovacím autě dochází k chemické reakci - hoření. Z toho 70 % energie přeměnit na teplo a 30 % na pohyb auta. Těch 70 % má v sobě i spaliny které jdou vyfumem ven. Vy si furt myslíte že se to nějak výrazně změnilo?
Pokud ano jste naivní. Fyziku v tomto případě nezměníme. Doporučuji si u nového spalovacího auta stoupnout k výfuku aby jste se dostal zpět do reality.
Jenže i elektřina se musí transportovat, takže ztráty, další ztráty plynou ze samotného nabíjení. Plus tu máme ještě rychlost nabíjení, která se nikdy nevyrovná rychlosti natankování paliva a mnoho dalších věcí. A dále, kde jste vzal těch 6x - 8x vyšší spotřebu el. energie? Vodík se, jak je dnes již prokázáno, vyskytuje i volně v přírodě. Dokonce jsou už nyní hledána jeho další ložiska a předpokládá se, že budou ještě větší než ta, co se dosud nalezla. Jeho výroba pomocí elektrolýzy je dnes už většinově zásobována z obnovitelných zdrojů a navíc je to mnohem stabilnější zdroj energie než solár nebo větrník a proto je výhodnější i jako palivo. Pak tu máme výrobu syntetických paliv, která je z ekonomického hlediska stále lepší alternativou než baterie a ve výsledku i ekologičtější. Proč? No protože jednak se nemusí vůbec řešit biliony investic do infrastruktury, neboť ta už existuje, palivo se mnnohem lépe a efektivněji transportuje, takřka bezeztrát a je možné tímto způsobem vyroibit defakto jakékoliv palivo a to aniž bychom těžili další vzácné kovy. Zdravým rozumem by bylo, kdyby se spíše než na jedinou, bateriovou cestu hledělo i na další možnosti a alternativy tak, jako to dělá Toyota.
Jako dost už neustále opakovat kecy o rychlosti nabijeni vůči rychlosti tankování. V žádném případě se není potřeba dostat na rychlost nabijeni stejnou jako rychlost natankováni. Proč by to proboha kdo dělal když to není třeba?
A ano elektřina se musí transport ať a daně ztráty jsou přesně spocitane.
Ale tvrdit že je lepší využít stávající infrastrukturu která už existuje a to transport ropy a benzinu je úplně uhozene protože transport elektřiny je daleko levnější, jednodušší a lépe riditelny a lze ho transportovat téměř kamkoliv. A hlavně už také existuje.
Tak teď jste mě pobavil, tady je zřejmé, že vaše znalosti z automobilismu jsou velmi chabé. Jste jen zaslepen zelenou ideologií a tudíž diskuse s vámi je o ničem. Mimochodem ta Alhambra vypouští do 200g CO2 a třeba Tesla 3 má v našem energetickém mixu asi 120g. Když vezmu výrobu a na ty km 2 packy baterií a jejích likvidaci tak mi ta stará kára vychází ekologičtější a praktičtější. A na jednu nádrž hravě ujede 1000km. O tom se vám může jen zdát.
Je spíše vidět že vaše znalosti jsou velice chabé. Ekologie není jen o CO2. Ale pokud se chcete bavit jen o CO2. Tak pokud by jste si to spočítal tak by jste dospěl k závěru, že je to elektromobil bude na tom vždy stejně nebo lépe. Jak zde už bylo řečeno délkou provozu se emise CO2 elektro snižují a u spalovaku zvyšují.
Ale jelikož jste zastánce spalovaku, tak vůbec neberete v úvahu ostatní emise jak spaliny, nox, různé další uhlovodíky, a dalších spousta věcí které vzniknou spálení čehokoliv ne jen nafty jako ve vašem případě.
Navazu tady na někoho a doporučuji si doma vařit jídlo na ohli kde budete spalovat naftu a pokud možno i dýchat vše co zbyde.
Další emise hlukové a tepelné už vůbec neberete v úvahu, ale jsou součástí jen jsme si na ně zvyklí. Pokud by se spočítal všechny tyto emise pak se o ekologii spalovacích aut vůbec nedá mluvit.
A právě z těchto důvodů žádné spalovaci auto nebude ekologičtější než elektrické. Jde o fyziku.
Vas příklad ahaibry. Za tu cenu si v současnosti (700 000 je po 26 letech inflace přesně 1 514 000 Kč) si můžete koupit Teslu X, kam se vám vejde 7 dospělých ne jako ve vašem případě 5 plus 2 děti., ujede 600 takže ne 1000 jako lidi co si sebou vozí pět lahve na čůrání. A má tažné zařízení na 2,25 tuny. A je 5 let staré a na baterii ještě stále záruka na 4 roky
Nebo je to spíš vás blábol vycházející ze starých dat?
Jaký starý data? Tady o žádná data nejde. Prostě je to zase další blábol postavený na zprávě Toyoty. Originál samozřejmě mluví jinak.
Ale zde jde o fyziku a zdraví rozum. A pokud někdo tvrdí že spalování s 30% účinností velice draze vyrobeného vodíku pomocí elektrolizy, na kterou potřebuje spousty elektřiny, která je ale vyrobena tím "vyfukem v elektrárně" (protože elektromobily mají výfuk v elektrárně přece) tedy špinavou elektřinou stejně jakelektromobily, tak je podle mě padlý na hlavu.
Prostě místo aby se elektřina rovnou spotřebovala tak ji změníme na různé typy paliv která pak budeme neekonomicky a neekologicky spalovat.
Fakt boží. Kolikrát tyhle keci ještě uslyšíme? Bohužel tomu nedávám 5 let ale minimálně 20 let.
Podle pravidelných záznamů od roku 2015 na tu chalupu jezdíme 30-35x ročně. Vám jako cesta z Ostravy do Krkonoš na chalupu přijde nějak extrémně dlouhá nebo vzdálená??? Vždyť to je komické... Mám tam elektřinu, ale sorry jako, auto má sloužit mě, ne že já budu sloužit tomu autu. Vždyť to vůbec nedává smysl, nabíjet na chalupě 8h auto, abych byl schopen dojet cca 100km k nejbližší rychlonabíječce. Opakuju, vůz je mým služebníkem, nikoliv, že já se budu chovat podle toho, co potřebuje moje auto.
Ano cesta 350 km tam a zase zpět je opravdu dlouhá a nedokážu si představit že Bach tak jezdil protože když po práci skončím v 8 večer odjedu jsem tam v půlnoci a pak mám jen 1,5 dne a jedu zase zpět. Ale hlavně trávit 8 hodin v autě je opravdu hodně.
No a tvrzení že auto má sloužit vám je nesmysl. Protože jakmile si koupíte auto tak jste jeho sluzebnikem at chcete nebo ne a ať je to auto na benzín nebo plyn nebo elektriku. Navíc se spalovákem jak jsem psal "musíte jezdit" na benzínku tedy jste jeho sluzebnikem. Kdežto s elektrickou nemusíte protože elektřinu máte doma.
Představte si že by vás mobil nutil chodit na benzínku 😁.
Bez šance... Dokonce jsem si jistý, že s některými bych nedojel ani tam, natož ještě zpátky. Mám peníze na auto typu Tesla Y, Tesla 3, Ioniq5, Ioniq6. Na chalupu (Ostrava-Krkonoše) to je 382 km. Nezlobte se, 400 km fakt není dlouhá cesta. Z toho cca 320 km po polské dálnici, kde se může jet 140 km/h a potom 65km serpentinami do 1.000 metrů nad mořem, přes Pomezní boudy a zase dolů. Když pojedu jako normální řidič, tedy po dálnici 140 a po okresce nejrychleji co to půjde (v tomhle terénu řekněme 70 km/h), tak mi dojezdy elektromobilů ve stovkách kilometrů opravdu nebudou stačit. Ani ty teoretické, natož ten reálný.
No to snad ne? Jako vážně máte chalupu 382 km daleko? A ještě k tomu přidáte tu pohádku jak tam jezdíte každý týden na víkend 🙂.
Proboha. Pokud opravdu potřebujete auto na 400 km v terénu tak si nebudete kupovat elektro. Ale nevím kde v ČR existuje vzdálenost mezi 2 místy, které jsou tak daleko aby tam nebyla rychlonabíječka. Takže tohle je pouze o vašem plánování, odkud kam jedete.
A jen doufám, že neřeknete, že na chalupě nemáte elektřinu. To už by nebyla chalupa, ale srub a to je asi bízár sám o sobě 🙂.
V každém případě na chalupě určitě elektriku máte. A z 230 V nabijete každé auto, tedy i Cyber trak za 8 hodin na vzdálenosta asi 100 km. Tedy dost na to aby jste dojel k nejblížší nabíječce při cestě zpět.
A jen poznámka k těm nabíjecím bodům. Stále tu mluvíte o veřejných nabíjecích bodech, že jich je málo. Ale to je zase pohled spalováků. Spalovák na benzínku MUSÍ kdežto elektrika ne veřejnou stanici NEMUSÍ. V tom je velice velký rozdíl a pochopí to až lidi, kteří jezdí s elektrikou déle.
Tj. je to presně naopak. Nabíjecích míst nebo bodu jak tomu říkáte je v ČR tisíci násobně více než benzínových stanic. Protože nabíjet můžete z každé elektrické zásuvky. A tu najdete v každém domě nebo chatě.
Výhled z místa řidiče je opravdu famózní. Z většiny moderních aut je blbě vidět do ostřejších levých zatáček a chodec, cyklista nebo motorkář se snadno schová za sloupek i při pohledu šikmo doprava. Tady zřejmě zatáčíte poslepu na obě strany a klidně přehlédnete i náklaďák v protisměru na rovné silnici. V kombinaci s proměnným převodem řízení musí být čistá radost s tímhle jezdit... 😀
Ten výhled do stran mě napadl taky hned jak jsem viděl tu fotku. Spousta aut má ty sloupky hodně velký nebo dokonce s trojuhelnikovími skly, které jsou jen pro parádu. A brání to ve výhledu.
iPhone je proti tomuhle něco, co má alespoň částečně praktické využití
To nemyslíš vážně? Musel jsem půl roku používat iphone a pokaždé když jsem něco chtěl udělat, tak jsem ho chtěl zahodit. Protože to prostě nešlo. Tohle s iphonem nemá nic společného. Iphone je založený na složítém ovládání, kdy když chcete zpět tak musíte začít pěkně od začátku. Oproti tomu tesla má velice jednoduché ovládání. Tohle se srovnávat nedá.
..asi jsem jediný tady z té diskuse, komu se to auto líbí. Materiály uvnitř kabiny mi přijdou sice trochu laciné, ale tvar karoserie se mi líbí. Je to prostě jiné auto. Jo a nemám na něj.
Nejste sám, mě se tak líbí. A ty hemzy co tady píšou nadlidi jsou mimo. To budou lidi, kteří o autech ze scifi slyšeli jen od kamarádů z hospody 🙂.
Tv v. jako srovnávat to s multiplou, cože? O multiple se taky psalo, že je to nejošklivější auto a tady tvrdí jak prej má invenci 🙂.
Auto je spotřební zboží! Není to ikona, ani modla a nevydrží věky, Je to předmět, který nás přemisťuje z bodu A do bodu B.
Díky za upřesnění. Nicméně to není spotřební zboží. Za spotřební zboží se běžně považují věci které se rychle spotřebují nebo často mění nebo v případě poruchy se neopravuje ale nové. Což auto není, ale samozřejmě jsou výjimky. Ale nikdo se nebaví o vyjimkach. V této disku jsou nicméně výjimky brány jako důvod proč jsou Ev k ničemu. Viz člověk který jezdí denně 500 km.
A jinak jste to přesně vystihl.
Auto není modla ani nevydrží věky a premystuje nás z bodu A do bodu B. Já bych ještě dodal. Má většinou 4 kola a volant.
A jako takový je úplně jedno jaký typ motoru má nebo jaké má palivo. Pokud splní předchozí což splňují i Ev 😄.
Já jsem už před deseti lety říkal kamarádům, že budou jezdit v elektrice aniž si to uvědomí. Obměna bude postupná. A názor na ně také bude měnit postupně.
Nic proti elektroautům nemám. Ale uspěchaný vývoj za nesmyslné peníze, se současnou technologií, a direktivní přístup EU postrádá zdravý rozum. Šéf Toyoty od začátku varoval, že tady je potřeba citlivější přístup a posoudit rizika. Když začalo v Evropě mírné prozření, pronesl větu:" Já jsem vám to celou dobu říkal!". Elektroauta nelze šmahem zavrhovat, ale i Němci, po zrušení dotací, už pomalu revidují svá rozhodnutí. Toyota se el. aut nezříká, ale přechodové období vidí delší než úředníci v Bruselu, a určitě na tom neprodělá.
Auto není spotřební zboží. Výměna bude trvat 100 let. EU má jediný cíl tohle urychlit aby i oni ještě zažili čistý vzduch. To je vše.
Auta na baterky jsou leda tak na baterky, aspoň do té doby, dokud nebudou k dispozici baterie s minimálně dvojnásobnou hustotou energie a dobou nabíjení jako při čerpání fosilních paliv.
.
A pak vidím ty miliony prodlužovaček visících na sídlištích z oken a s tím spojených blackoutů.
Trochu si protiřečíte. Chcete mít stejnou dobu nabíjení jako spalovák a zároveň vidíte miliony prodlužovaček na sídlištích. To oboje nedává smysl. Miliony prodlužovaček můžete mít dnes, protože nenabijete tak rychle jako se spalovákem. Nicméně nic takového se neděje že?
A na druhou stranu když bude nabíjení rychlé jako natankování, proč by lidi měli prodlužky z oken? Už to nehul.
Další důkaz že Tesla je křáp křápů!!!! Nedokážu pochopit duševní pochody někoho, kdo je schopen za něco takového vyhodit peníze. Mizerný dojezd, odpadávající díly za jízdy, elektronika co se zblázní a vy nemůžete auto řídit nebo vysoké riziko požáru hraničící s jistotou. Elektrokřápy jsou slepá ulička a Tesla je toho nejlepší příklad. Můžeme to ale zastavit!!!! Tady je petice za zákaz toho nesmyslu a věřím tomu že příští lepší vláda ten zákaz prosadí!!!!! Nenechme si od Fialy a spol nutit nesmysli z Grean Deelu, ať si to nechají v Bruselu pro ty hloupé!!!! Odkaz 1
A tenhle příspěvek jsi napsal na notebooku s lion baterii nebo na mobilu s lion?
Další důkaz že Tesla je křáp křápů!!!! Nedokážu pochopit duševní pochody někoho, kdo je schopen za něco takového vyhodit peníze. Mizerný dojezd, odpadávající díly za jízdy, elektronika co se zblázní a vy nemůžete auto řídit nebo vysoké riziko požáru hraničící s jistotou. Elektrokřápy jsou slepá ulička a Tesla je toho nejlepší příklad. Můžeme to ale zastavit!!!! Tady je petice za zákaz toho nesmyslu a věřím tomu že příští lepší vláda ten zákaz prosadí!!!!! Nenechme si od Fialy a spol nutit nesmysli z Grean Deelu, ať si to nechají v Bruselu pro ty hloupé!!!! Odkaz 1
To jako myslíš vážně, hned první bod, TO jsi nikdy neviděl vylitou ropu na moři a ekologickou katastrofu která z toho vznikla? Docela bych bral aby ses tam dusil jako ty ryby.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Auto na baterky není auto
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Přesně proto všechny hračky které napodobují auta mají spalovaci motory 😁
1 odpověď