Chápu, nicméně toto není překážka k používání elektromobilů.
Já patřím k lidem, kterým technicky pokrok a moderní technologie nejsou cizí. Mně vadí, když je prosazování elektromobilů na sílu a ideologické. Myslím, že medvědí službu elektromobilům dělá EP a nekritická propaganda (fuj to je hnusné slovo🙃). Vše by mělo jít přirozeným vývojem, tak jak přicházely spalovací auta na přelomu 19. a začátku 20.stoleti. Myslím si, že EV mají svoje místo pro určitý druh provozu a největší překážkou jsou také zdroje a rozvody el. Energie, které by musely nahradit rafinerie na výrobu a distribuci paliv.
Na milion elektromobilů shoří 10 milionů spalovacích aut. To je 1:10 vyjádřeno v praxi.
Konstrukce auta a koloběžky je opravdu dost rozdílná. Auto zkrátka nezahoří, pokud je dobře vyrobeno. Třeba u Tesly ví, jak se dělají auta. V Číně i Koreji to také ví.
To bychom se mohli dohadovat do nekonečna. Já samozřejmě chápu, že konstrukce a zabezpečení jsou rozdílné, ale původ a kvalita montážníků je stejná. Myslím, že vaše argumentace by neobstály u někoho komu vyhořel celý dům od koloběžky. Když nechci zpochybňovat vás zdroj na počty požáru, tak jsou důležité i příčiny a ty jsou i u spalovacích aut u velkého počtu v elektroinstalací. Tak požáry z důvodu paliva jsou v menšině. Hasiči přijedou a uhasí, auto nekoupou několik dní ve vodě
EV jen tak samo nechytne. Že chytne koloběžka, to je v drtivé většině způsobeno chybnou konstrukcí. Bohužel, i mezi auty taková jsou, ale naštěstí se dají dobře poznat. Zkrátka se to chce vyhnout elektromobilům z Evropy. Korea, Tesla, ale i Čína budou v pohodě. Chytnout může cokoliv, ale i statistiky říkají, že hoří 10x tolik spalovacích aut, než těch na elektriku. Ostatně i spalovák umí zahořet zaparkovaný, ani nemusí jet.
Ten údaj 10x tolik je v procentních bodech? Musíte uvažovat s počtem spalovacích aut, kterých je v provozu možná 1000x více. Pokud kola a koloběžky Záhoří díky konstrukční chybě a jsou vyrobeny převážně v Asii, tak kde berete jistotu, že auta budou OK. Poslední připomínka, baterie např. Pro RC modely, bylo doporučeno nabíjet v požárním obalu.
Problém není to, že se to nabíjí v bytě. Problém je, že se běžně prodávají levné šmejdy bez potřebných ochran baterie, takže pak mnohdy stačí, aby selhal při nabíjení jeden jediný článek v baterii a malér je na světě.
Lepší zařízení už tohle mají běžně ošetřené, ale taky to pak něco stojí.
Nejjednodušším řešením by byl předpis pro povinné bezpečnostní prvky na bateriích a už jen to by zabránilo 80% těchhle požárů...
Třeba hlídání teploty baterie, v případě překročení bezpečné hodnoty automatické odpojení nabíjení.
V érách lidstva se musely předpisy změnit, protože nové vynálezy přinesly nová nebezpečí. Vznikly nepohodlné, ale potřebné normy na elektřinu, plyn, bezpečnost aut atd. atd. Vždy to pro lidi znamenalo výdaje a špatně řešitelné situace v prostorách, které na nové požadavky nebyly uzpůsobeny.
.
Domnívám se, že se něco podobného stane s přístroji se silnými bateriemi, jako jsou koloběžky, kola, auta. Tipuji, že vznikne požadavek na požární oddělení od obytných prostorů - což nebude vůbec lehké realizovat. Určitě budou vznikat normy na zvýšení bezpečnosti, ale nikdy nepůjde učinit úplně bezpečným zařízení, které je přenosné, vystavené mechanickým vlivům, a má v sobě tolik energie připravené k vybití. Podobně, jako nikdy nebude bezpečný pětilitrový kanystr s benzínem ve skříni v bytě.
S vaším příspěvkem lze jen souhlasit, jen připomínka, ze zvýšené riziko požáru představují i mnohem méně výkonné akumulátory.
0
Sledujících
3
Sleduje
0
Sledujících
3
Sleduje
V článku zazněla jedna zásadní věta. Evropská ekonomika slábne. Proč asi slábne a tady je potřeba se ptát u evropských institucí, co je vede k rozhodnutím, které evropskou ekonomiku táhne ke dnu?