Děkuji za tento článek. Už se mi chce zvracet kolik odborníků na husity píše jak hrozný ale bezvýznamný člověk byl ten Žižka, který způsobil rozvrat do té doby ideálního království. O to smutnější je, že to neříká někdo z katolické církve, ale naši vlastní rádo by historikové. Taky mám zkušenost, že za našimi hranicemi a třeba zrovna v tom Německu, které bylo tehdy na opačné straně, že Žižka byl opravdu velký vojevůdce světového formátu a Hus je tam uznávaným reformátorem církve. Doma si ale těchto velikánů bohužel moc nevážíme. A je to škoda.
Ne, to není Kocourkov, to se jen tak zdá. Raději necháme fakultu padnout až na dno, jen aby nějaký jedinec na ní nemohl být proděkanem. To je pro Boha co? To se nám vrací předrevoluční normalizace, kdy schopní lidé byli vyhazováni z práce z politických důvodů? Kádrováci se vracejí? Myslel jsem, že už konečně rozhodují jen odborné znalosti, jestli je někdo ve vedoucí funkci na VŠ.
Nejspíš další článek na podporu profesora Nutely. Máslo se v Polsku stále vyplatí. Opravdu je stále výrazně levnější než u nás a to za běžné ceny. Po Vánocích ve výprodejích bude výhodnost ještě větší. Navíc je tam trochu jiný sortiment ostatních věcí, tak pro si k sousedům nezajet? Levnější je téměř všechno. Jsem sice vlastenec, ale nemám fialový plat, abych si mohl dovolit kupovat Nutelu u nás. Jen pozor na obchodníky blízko hranic. Někteří prodejci už přišli na to, že Češi mají jinou cenovou hladinu a zdražili.
Jinak, kdo má do Polska daleko, vyplatí se zajet do Rakouska nebo Německa. I tam jsou ceny mírně nižší než u nás a rozhodně je vyšší kvalita nebo je větší balení.
Autor nejspíš žije v úplně jiné zemi, když tvrdí, že slevy v dopravě nikdo nepotřebuje. Rodiče studentů a učňů jsou zcela jistě rádi za každou korunu slevy na jízdném, protože kdyby platili plné jízdné, při současné drahotě se svým platem nevyjdou. A důchodci, někteří toho moc nenajezdí kvůli horšímu zdravotnímu stavu, ti vitálnější jezdí na výlety, které by si však za plnou cenu taky nemohli dovolit. Současná výše důchodů stačí tak na přežívání, pokud důchodce nebydlí ve vlastním. No a střední vrstva? To jsou pracující, někteří jezdí autem a vyplatí se jim to, když naberou cestou spolupracovníky. Někomu se auto nevyplatí a kdyby se jízdné zdražilo, už se mu vůbec nevyplatí jezdit do práce, protože, co vydělá, to utratí.
V článku nejsou žádná konkrétní čísla, ale myslím, že pro většinu českých domácností je položka nájmu rozhodně více než polovina příjmu, podle mě je to určitě víc než třetina a možná i polovina příjmu. A když se k tomu připočtou i energie, je to doslova noční můra pro nezanedbatelný počet domácností. Až budou ty slíbené platy na úrovni Německa, může být na tom článku něco pravdy.
Zcela bezpáteřní převlékač kabátů a politického přesvědčení opět nezklamal. Zase se chová jako buran. České občany mohou projevy ruských ministrů právem iritovat, takové projevy mohou ignorovat nebo vypínat televizi, ale ministr zahraničí je ten, který z titulu své funkce musí jejich názory znát a musí se s nimi seznamovat. To je totiž jeho práce.
Nevěřím svým očím, když čtu sdělení autora, že obchody cenu másla poslední dobou dotují ze svého. To by znamenalo, že pokud by byla cena másla nákladová, nikdo by si máslo v ČR nemohl dovolit. Vy si opravdu myslíte, že cena másla je v pořádku na částce někde kolem stovky? Na to v ČR nejsou nastaveny platy. Něco je tedy špatně. Buď jsou ceny v pořádku a je potřeba okamžitě zvednout platy alespoň o 25% a nebo jsem ceny přemrštěné a pak by se měly co nejrychleji vrátit na původní hladinu.
Energetické firmy pláčou, že se zvyšují náklady a tím pádem potřebují zvednout ceny. A co ty astronomické zisky za posledních několik let? To je chtějí ještě zvýšit? Uvědomuje si někdo, že v ČR jsou jedny z nejvyšších cen energií (výrova+distribuce) v Evropě a okolí? Jak je možné, že všichni okolo vyrábějí a distribuují o poznání levněji?
Pravidla se dodržovat musí. O tom žádná, ale člověk je jenom člověk. I když vím, že někde je značka omezená rychlost, stačí chvilka a jsem za značkou s omezením. A právě tam se měří, nikoliv o 200 metrů dál, kde je škola. Je to hra s lidskými slabými místy. Člověk prostě není stroj, je omylný. Měření bez tolerance je pak úplná sprosťárna a finta na lidi. Žádný rychloměr v autě není tak přesný jako radar. Když není tolerance měli byste tedy jet na padesátce čtyřicítkou. Takto to vyhovuje bezpečnosti v daném místě? Tak proč tam není značka čtyřicítky a tolerance 10km/h? A co ta častá argumentace obcí, že nejde o pokuty, ale o bezpečnost. Co tedy zase dávat peníze za pokuty do státního rozpočtu. Obce budou bezpečné a státní kasa se bude plnit. Co vy na to páni starostové? Rád bych viděl nějakou studii o tom kolik nehod bylo na místech s radary před jejich instalací a jak se počet nehod snížil po instalaci. Mám zkušenost z Přerova. Tam je radarů jako hub v lese. A co ta místa a nehody? Na dvou vybraných místech nebyla nehody nikdy bez radaru i s ním. Ani jedno místo zde nemůže vykázat statistické zvýšení bezpečnosti. Ale zato výběr z pokut je úžasný. Nejspíš právě proto, že ta místa jsou bezpečná. Není tady něco špatně? Určitě je. Měřit rychlost před školou nebo na nebezpečných místech se totiž nevyplatí. Většina řidičů jezdí pomalu a sem tam nějaký blázen kasu moc nenaplní. Takto to chcete milí voliči?
I když to není populární názor, Slovensko to udělat muselo. Výdaje státu na řešení ukrajinské krize (válečné dodávky, finanční pomoc a humanitární pomoc uprchlíkům) už dosáhly takové výše, že to snižuje životní úroveň vlastních občanů. Je jedině správné, že občané Slovenska jsou pro slovenskou vládu na prvním místě. Kéž by se tak chovala naše vláda.
5
Sledujících
1
Sleduje
5
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Je ostuda, že se vrátila doba, kde nebyl důležitý talent, ale koryto. Před revolucí i po ní. Nejvíc mě ale trápí, že se pořád najdou lidé, pro které je ideologie důležitější a ospravedlňuje nelidskost.