Irán za Reza Pahlavího a Farah Diby byl moderní a pokrokový stát. Poté co to vzali do ruky muslimové je to hrozba ne jen pro Izrael, ale pro celé lidstvo
Jenže zcela zkogumpovaný a pod vlivem britských ropných korporací. Právěže peršanům tu západní modernost tak zhnusil, že pak snadno sedli na lep islamistům.
Bude ještě veselo, říkal jsem si, že to jde najednou nějak moc hladce a bylo dost zvláštní, že by Francouzi tak najednu sklapli. No jsme vazalové, nic jiného, nemůžeme nic, jen držet hubu a krok.
Ale můžeme, když se nedáme. EU není RVHP, i když ji tak často nadáváte. Pokud budeme mít právně relevantní argumenty, frantíci musí sklapnout.
To není analytička, ale aktivistka. To, co prezentuje je nejlepší možný scénář, ale ona jej prezentuje jako realitu, ignorujíc rizika. Ten převoz dětí autonomním autem do školy, tomu nasazuje korunu. To je zatím úplné sci-fi, nehledě na detail, že průměrné dítě není školáček sedící s rukami za zády, ale zvědavá veverka ráda zkoušející páčky a čudlíčky 🤣
Máme nissan e-nv200 z roku 2017 s maličkou původní baterkou 24kwh.
To auto denně jezdí trasu cca 50km. A jezdí takto už 150 000km.
Baterka v top stavu bez úbytku kapacity (dle palubního pc a nissanu, dle mě bude mít SoH tak 90-95% - dojezd je pořád okolo 150km).
Tipuji, že to auto mi bude sloužit ještě dalších 8let a 150tkm naprosto bez problému. Tak jako sloužilo doteď.
To auto stálo asi o 200tis více než obyčejná dodávka.
Náklad na provoz i se servisem je kolem 0,8kč/km. Tzn 120tis.
U spalováku byl náklad na provoz cca 4,5kč/km Tzn šílených 675tis.
To auto se samo zaplatilo. Nehledě na fakt, že touto dobou by už spalovák šel z domu v hrozném stavu. Na elektru se to téměř nepodepsalo.
Jak nabíjíte? Pokud ve firmě z vlastní FVE, tak to tak může být, ale většina lidí tuto možnost nemá, protože i když mají FVE, tak jsou přes den s autem pryč. A nevím, proč bh měl být spalovák po 150 000km v hrozném stavu. To je tak v půlce životnosti. Mám Fiestu 1,6i s 260 tis km bez závady, Focus 1,8 diesel šel na vrakáč s 390 tis. km.
Elektromobil je řešení jen zdánlivě, popojížděním krátkých tras obzvlášť v zimě jde oddělat velmi rychle. S tím se ale propagátoři elektro moc nechlubí.
To je nesmysl, krátké trasy snáší nejlépe ze všech motorizací. To co pořád nevychází je poměr cena/ užitná hodnota. Ty pořizovací ceny se i u ojetiny šetřením na domácím nabíjeni nevrátí ani za deset let.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Čerstvý poznatek rychlosti a pečlivosti administrativních a soudních procesů v této zemi. V r.2003 zkrachovala Union banka. By jsem jeden z vkladatelů, vklad jsem dostal od státu zpět a úroky šli do konkurzního řízení. V červnu t.r. po 22 letech mi byla přiznána a vyplacena část toho malého úroku. O peníze tu nejde, ale jak má v této zemi fungovat podnikání i když jeden středně velký bankrot se řeší 22 let?