Ano, blatník na BMW3 koupíte z Polska za desetinu ceny originálu a na Jaguára vám pošlou z Anglie, bude tam made in england za raketu a bude vyroben ve stejné firmě, nebo v té čínské pobočce.
Ten vůz má přes 2t a na těch 120kW je to fakt málo.
Radovat se ze zadokolky v Čechách je také vtipné.
Kolik tak stojí diagnostika v Jaguáru?
No, nudné to jistě nebude.
Auto má cca 1,5 tuny - většina dílů je hliníková.
120 kw není mnoho, ale hlavně to přes 400 Nm, takže to jede. Konkurence na tom bude poměrně podobně se základním 2l dieselem. R-sport už měl 132kw
Zadokolka není problém, nebo nevím proč by mi neměla přinést radost. V létě je to jedno, na mokru musí člověk trochu přemýšlet a v zimě na slušných pneumatikách jsem neměl problém. A to bydlím téměř v horách a ani v Rakousku na lyžích nebyl problém.
Jaguar XE jsem měl hned modelový rok 2015 s dieselovým motorem v manuálu a zadokolku. Nádherný auto, který skvěle jezdilo a když se dodržovala rychlost i velice úsporně. Velikostně spíš pro dva, ale i sám jaguár to tak prezentoval. Kdo říká, že to je krám, ať se na to jde podívat, měl jsem to auto pět let, nebyl problém. Servis a jeho ceny v porovnání s německou konkurencí srovnatelně drahý, náhradní díly, jak co, třeba čelní sklo levnější díl, včetně práce tuším 18k. Tlumení kapoty, co mi vybrala kuna byl zase nesmysl, to stálo snad 15, naštěstí oboje řešila pojistka.
Předepsané intervaly jsem zahodil a olej dělal každý rok, stejně tak v automatu jsem nechal vyměnit olej, přestože mi bylo řešeno, že se to nedělá. Bohužel na necelých 100k km rozvody, včetně vyvažovací hřídele a silentbloků motoru. Oprava vyčíslena na cca 200k. Takže auto šlo. V rodné Británii na to byla servisní kampaň, kde auta do jistého stáří dostaly nové zdarma a starší s výraznou slevou. Dával se nový, lepší řetěz, ten současný se vytahoval. Bohužel v ČR tato akce nebyla. Koupil bych si to znovu? ANO, hned. Bohužel v mém okolí není oficiální servis (nejbližší 130 km). Takže koupil bych si Jaguár, kdybych měl prodejce ve městě a dávali na to záruku třeba 5 let. Pak bych po německé konkurenci ani nekoukal. Po pěti letech prodat a koupit něco jiného. Ale to dnes bohužel platí pro všechny auta.
Články na Garáži si rád přečtu a někdy jsou ještě zajímavější diskuze pod článkem, zde to není výjimkou, omlouvám se, ale musím přispět i já.
Volvo EX30 jistě necílí na masy bydlící v panelovém domě, která nemá kde nabíjet. V podstatě necílí v zásadě ani na soukromou klientelu. Většinovými kupci, stejně jako v případě většiny nových aut v ČR, budou firmy. Momentně je možné získat dotaci na pořízení elektromobilu 200 tis. Vezmeme tedy základní cenu Volva 870 tis. - DPH, jsme na cca 719 a 200 dotace, tedy za cca 520 tis Kč Volvo na baterky co má 200kW. Navíc vzhledem k zelené politice a stále většímu tlaku na úsporu emisí (ESG, uhlíkové clo atd), energií a celkově zelené politice firem je to dokonalé auto právě do firemní flotily. I u nás to byl horský kandidát na nový přírůstek do firmy. Ve Volvu jsem seděl na podzim, moc mě nenadchlo, není to správné Volvo, čína je na něm znát, ale za tu cenu toho nabízí opravdu hodně. Takže popravdě se vůbec nedivím množství předobjednávek a je to jedno z mála elektro aut, které dává smysl. Někdo zde srovnával Volvo a Fobii, to je opravdu nesrovnatelné. Ale budiž, koukám na aktuální ceny nabíjení ČEZu - 8 Kč/kWh. spotřebu i kdyby 20 kWh na 100. Tedy 1,6 Kč/km. Jistě srovnatelné se spalovacím motorem, ale neřešíte servis, olej, pravidelné prohlídky. Sednete a jezdíte. Auto firma odepíše za 5let (nebo za 24 měsíců protože se jedná o elektromobil) a pak ho vymění za nové. Zde to auto opravdu dává velký smysl.
Volvo XC 60 T6 Recharge máme doma. První Volvo po dlouhé sérii Japonců. A byl to právě plugin, proč jsme ho vybrali. Jak tady mnozí tvrdí, je to nejhorší kombinace. Dovolím si nesouhlasit. ta kombinace je geniální, ale musí to auto být využíváno specifickým způsobem. Doma je auto v garáži, kde je wallbox, FVE na střeše domu nabije baterku. Reálný dojezd v létě je 40 km, v zimě rapidně míň. Cesta po městě do kanceláře a po pár klientech v rámci města – vše na elektriku. Benzin ani jednou nenaskočí no a odpoledne se zase hezky nabije z FVE. Na delší trasy neskutečně pohodlný auto, poslední zkušenost Rakousko s kolama na zadku za 6,5 l. Na dovolené to neřeším a je to prostě benzin, ale díky inteligentní navigaci ví, kde jsou kolony a města, takže si nabije z benzinu trochu baterku a pak třeba kolonu projede na elektriku, čímž ve finále uspoří kotel paliva.
S hybridem, jakýmkoli se musí člověk naučit jezdit, jinak to prostě žere. Ano pokud s tím pojedu jak hovado, pojede to za 10, pořád to má 340 koní. Co mi trochu chybí je odezva od řízení. To auto prostě pluje, ale člověk moc neví co se děje u kol.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Volvo XC 60 T6 v PHEV mám doma. Pohodlná jízda a dostatek výkonu. Krásně klidné a tiché auto i při dálničních rychlostech. Na začátku byl trochu problém nový systém od Droida, nicméně to se postupně díky aktualizacím značně vylepšilo. Nicméně kvalita dílů a obecně spolehlivost je tragédie. Auto má čerstvě tři roky a poměrně malý nájezd do 40k celkem. Měněný tlumič, tepelné čerpadlo, vnitřní plasty, komunikační jednotka. Všechno na záruku, ale auto v této cenové kategorii bych očekával spolehlivější. Posledním hřebíkem bylo, když nešlo odemknout na dovolené. Ani klíčem, ani telefonem. Poté to ještě 2x zopakovalo. V servisu provedená aktualizace a prý to bude v pohodě.
Auto prodávám a čekám na nové, už ne Volvo. Rád bych věřil, že to bylo kusem, nicméně všechny tyto závady nejsou ojedinělé na tomto modelu. Navíc se objevují i katastrofické scénáře, že motor na 150tis kaput.
1 odpověď