Mně přijde, že tyhle šokující zážitky s Ryanairem “náhodou” mají vždycky influenceři, kteří potřebují přitáhnout sledovanost na svoje kanály. Já lítám spíš vyjímečně, ale když už, tak skoro vždycky něčím řečuhuju, smířený s tím, že to kdyžtak doplatím, a ještě nikdy nikdo nic neřekl. Třeba teď v září jsem s Ryanairem letěl s batohem cca 55x25x35 a nikdo ani nepípl ani na cestě tam ani zpět.
Akorát že 24” mi bylo málo už před cca 12 lety, když jsem nastupoval do předminulého zaměstnání. Už tenkrát jsem měl dva monitory 24”. Teď je rok 2024 a těžko si umím představit práci na něčem menším než 34”.
Kombinace Mac mini + samostatné monitory podle vlastních preferencí mi připadá ve všech důležitých ohledech lepší než iMac.
Nedaří se mi pochopit, proč jsou ty poplatky za gram CO2 prezentovány jako POKUTA automobilce za to, že nedokázala zákazníkům vnutit dost elektromobilů. Automobilky to nutí šmelit a platit konkurenci za virtuální spojení flotil. Kdyby se to férově a otevřeně připisovalo na fakturu za auto, podobně jako třeba když si koupím prázdný disk do počítače, tak je na faktuře cena rozepsaná na 1) cenu za samotný výrobek, 2) DPH a 3) výpalné držitelům autorských práv (tzn. preventivní pokuta pro případ, že bych si něco nelegálně stáhl z internetu). Úplně stejně by to šlo psát u aut: 1) cena za auto, 2) DPH, 3) poplatek za emise.
Např. Oktávka 2.0 TDI 110 kW má emise CO2 114 g/km, což je 21 g nad bezplatný limit, tak by na faktuře byl vedle ceny 600.000,- Kč ještě ekologický poplatek 50.000,- Kč (= 21 g 95 €/g 25 Kč/€). U Oktávky RS, která má 195 kW a emise CO2 155 g/km, což je 62 g nad bezplatný limit, by vedle cenovky 1.100.000,- Kč byl ekologicky poplatek 150.000,- Kč. Člověk by si pak mohl svobodně vybrat, kolik je ochotný si připlatit za neekologické auto. Neříkám, že bych z toho byl nadšený, stejně jako nejsem nadšený z výpalného u prázdných disků, ale přišlo by mi to lepší než poslouchat, že automobilka zaplatí "ze svého" 15 miliard na pokutách.
Stejně to ve skutečnosti je započítané do cen těch aut nějak tak podobně, jako jsem navrhl výše, jenom automobilky mlží a nepíšou to na faktury.
Mně tohle připadá jako takové rétorické hry. Ukrajina říká, že to potřebuje, Západ říká, že jí to dovolí, rus vyhrožuje co se stane, když to Západ povolí... ale přitom Ukrajina už dávno nemá problém do ruského týla posílat drony vlastní výroby za pár hřiven. Takže změnilo by se doopravdy něco, kdyby tam spolu se stovkou dronů poslali navíc ještě jednu raketu ve stejné pořizovací ceně, jako má ta stovka dronů?
Nechápu, proč Ukrajinci ještě na dobytém území nevyhlásili referendum o připojení k Ukrajině, a po 98%-ním výsledku hned ten okres na přání místních obyvatel formálně nepřipojili k Ukrajině. Následně měli místním začít dávat ukrajinské pasy.
Kdo říká, že připojovat se musí hned celé oblasti, jako to dělají rusové. Fungovalo by to stejně i pro okresy.
Mně na tom přijde zajímavé, že třeba taková Charkovská oblast si před 2 lety "odhlasovala" připojení k rusku, rusko ji přijalo za svoji a je teď plnoprávnou součástí ruska. Že tam celou tu dobu jsou statisíce Ukrajinských vojáků nepřijde rusům nijak vzrušující. Ale stačí, aby hrstka vojáků přelezla přes kopec do Kurské oblasti, tak se o cara pokouší infarkt. Že by v koutku duše pořád podvědomě tušil, že ty ukradené oblasti nejsou ještě tak úplně jejich, nebo aspoň ne stejně jako jejich vlastní oblasti?
Zajímavý nápad.
Jako děcko jsem tuhle pohádku párkrát viděl, a nikdy jsem si neuvědomil, co mě teď udeřilo do očí... ten "mlýn" má sice mlýnské kolo, ale nemá náhon. Je tam jakési koryto z hladiny rybníka, ale to nemá spád, takže voda z něj by mlýnským kolem asi moc nezatočila. Mohl by tam být přívod zespodu od stavidla, ale asi by mlynář nemohl vypustit rybník pokaždé, když potřeboval roztočit mlýnským kolem. Tak jako tak, od mlýnského kola nevede žádná strouha, která by "použitou" vodu někam odváděla. Takže mlýnským kolem asi otáčel čert? 🙂
Uběhlo jen pár dnů a už je tady zase další článek s větou: "Přitom všichni hříšníci předložili platný certifikát z STK o splnění emisních norem."
Já žádný certifikát nemám, respektive mám nějaké papíry doma v šanonu, rozhodně je nevozím s sebou a jsem si docela dost jistý, že mi žádný zákon neukládá nějaké takové certifikáty vozit. Mluvím o osobním autě. Mají to náklaďáky jinak?
Nenapadá mě žádný důvod, proč by měl stát přispívat důchodcům na důchodové spoření. Je nanejvýš rozumné, aby si lidi spořili na důchod, dokud vydělávají, aby nespoléhali jen na almužnu od státu. Ale jakmile už v důchodu jsou, tak to už je ono, to na co spořili, na žádnou další životní etapu už nemá smysl spořit. Tím pádem nechápu, proč by to měl stát podporovat.
To slovo "zajistí" je bohužel tak trochu klamavá reklama. On ten operátor pojišťovny bude obvolávat ty stejné instalatéry z okolí, které si můžu obvolat i sám. A kde nic není, ani čert nebere. Pojišťovna žádné své vlastní řemeslníky, kteří by čekali na zakázku, nemá. Pomoc asistence pojišťovny jsem naštěstí potřeboval jen jednou v životě a dopadlo to tak, že mi operátor řekl, že mi nedokáže pomoct, a ať si seženu pomoc sám a pak jim pošlu fakturu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
V invii měl podíl i čínský státní fond? Ještě že jsem si od nich žádný zájezd nekoupil.