Samozřejmě souhlasím, však píšu finančák má plné právo dokázat, že to je koníček a nepoužívá to dotyčný k podnikání
Pokud se něco nezměnilo, tak finančák vznese pochybnost a podnikatel nese důkazní břemeno, aby obhájil, že konkrétní výdaj byl skutečně potřebný k dosažení a udržení příjmů. Když to podnikatel neprokáže, tak mu FÚ vyměří dodanění.
Akorát že 24” mi bylo málo už před cca 12 lety, když jsem nastupoval do předminulého zaměstnání. Už tenkrát jsem měl dva monitory 24”. Teď je rok 2024 a těžko si umím představit práci na něčem menším než 34”.
Kombinace Mac mini + samostatné monitory podle vlastních preferencí mi připadá ve všech důležitých ohledech lepší než iMac.
Nedaří se mi pochopit, proč jsou ty poplatky za gram CO2 prezentovány jako POKUTA automobilce za to, že nedokázala zákazníkům vnutit dost elektromobilů. Automobilky to nutí šmelit a platit konkurenci za virtuální spojení flotil. Kdyby se to férově a otevřeně připisovalo na fakturu za auto, podobně jako třeba když si koupím prázdný disk do počítače, tak je na faktuře cena rozepsaná na 1) cenu za samotný výrobek, 2) DPH a 3) výpalné držitelům autorských práv (tzn. preventivní pokuta pro případ, že bych si něco nelegálně stáhl z internetu). Úplně stejně by to šlo psát u aut: 1) cena za auto, 2) DPH, 3) poplatek za emise.
Např. Oktávka 2.0 TDI 110 kW má emise CO2 114 g/km, což je 21 g nad bezplatný limit, tak by na faktuře byl vedle ceny 600.000,- Kč ještě ekologický poplatek 50.000,- Kč (= 21 g 95 €/g 25 Kč/€). U Oktávky RS, která má 195 kW a emise CO2 155 g/km, což je 62 g nad bezplatný limit, by vedle cenovky 1.100.000,- Kč byl ekologicky poplatek 150.000,- Kč. Člověk by si pak mohl svobodně vybrat, kolik je ochotný si připlatit za neekologické auto. Neříkám, že bych z toho byl nadšený, stejně jako nejsem nadšený z výpalného u prázdných disků, ale přišlo by mi to lepší než poslouchat, že automobilka zaplatí "ze svého" 15 miliard na pokutách.
Stejně to ve skutečnosti je započítané do cen těch aut nějak tak podobně, jako jsem navrhl výše, jenom automobilky mlží a nepíšou to na faktury.
"...V předpisech jsou bílá místa a volné prostory..." -- ne, nejsou. V předpisech je jasně napsáno, že co má víc než 350 W nebo jede víc než 25 km/h nebo jede "samo", nejen jako dopomocný motorek k lidské síle, tak je motorové vozidlo se vším všudy, tzn. má mít STK, povinné ručení, řidič má mít řidičák, nemá co dělat na chodnících. V předpisech to je. Jenom to nikdo nevymáhá.
Mně tohle připadá jako takové rétorické hry. Ukrajina říká, že to potřebuje, Západ říká, že jí to dovolí, rus vyhrožuje co se stane, když to Západ povolí... ale přitom Ukrajina už dávno nemá problém do ruského týla posílat drony vlastní výroby za pár hřiven. Takže změnilo by se doopravdy něco, kdyby tam spolu se stovkou dronů poslali navíc ještě jednu raketu ve stejné pořizovací ceně, jako má ta stovka dronů?
Nechápu, proč Ukrajinci ještě na dobytém území nevyhlásili referendum o připojení k Ukrajině, a po 98%-ním výsledku hned ten okres na přání místních obyvatel formálně nepřipojili k Ukrajině. Následně měli místním začít dávat ukrajinské pasy.
Kdo říká, že připojovat se musí hned celé oblasti, jako to dělají rusové. Fungovalo by to stejně i pro okresy.
Je zajímavé kolik soucitu dokáže vyvolat prodejce předraženého zboží , který nabízí řemínky na hodinky za 4000. Největší legrace bude, až se někdo začne ptát, proč mají při ročním obratu 35 milionů mzdové náklady jen 600 tis a provalí se, že se ty úžasné řemeslné výrobky nešijí v ČR…
Ale to bych i věřil, že to šijí v ČR, ale pochopitelně všichni "zaměstnanci" na švarcsystém.
Mně na tom přijde zajímavé, že třeba taková Charkovská oblast si před 2 lety "odhlasovala" připojení k rusku, rusko ji přijalo za svoji a je teď plnoprávnou součástí ruska. Že tam celou tu dobu jsou statisíce Ukrajinských vojáků nepřijde rusům nijak vzrušující. Ale stačí, aby hrstka vojáků přelezla přes kopec do Kurské oblasti, tak se o cara pokouší infarkt. Že by v koutku duše pořád podvědomě tušil, že ty ukradené oblasti nejsou ještě tak úplně jejich, nebo aspoň ne stejně jako jejich vlastní oblasti?
Už několikrát jsem slyšel od řidičů tvrzení: dyť ta silnice je široká pro tři auta. Nikoli, ta silnice je jen pro dvě auta (jeden směr, protisměr). Jenomže tito pitomci (jak jinak je nazvat?) drze předjíždějí, i když v protisměru auta jsou, a vlastně si vynucují, aby jim protijedoucí auto uhnulo až za krajnici. Pokud se protijedoucí řidič na zlomek sekundy zadívá jinam (ovladače, navigace, ...), toho pitomce nezaregistruje a i letmý boční dotek (nebo reakce v úleku) rozhodí v rychlosti auta tak, že jsou z toho tyhle příšerné karamboly.
...a hlavně, když pak náhodou pojedou proti sobě dva takoví, kteří si myslí, že uprostřed je třetí předjížděcí pruh vyhrazený pro ně, tak je najednou problém, protože čtyři vedle sebe se tam fakt nevejdou.
Že někdo zná mé bydliště a další info - OK, tomu by se dalo uvěřit. Ale že "bankéř" tvrdí, že je můj účet v nebezpečí, že ho on, jako pracovník banky nedokáže ochránit a musím si zřídit speciální účet u ČNB... 🤦
Člověk, který na tohle skočí by měl jít odevzdat občanku a nechat si přidělit opatrovníka.
Bohužel přesně tohle jsou ti lidé, kteří jásají, když před volbami vidí na billboardu slogan "Už žádný strach z budoucnosti". Ale oni ten strach z budoucnosti mají oprávněně, protože svět se mění, ale oni už se na ty změny nestíhají adaptovat. Není na nás, abychom se jim posmívali (i my takoví budeme!) nebo jim vyhrožovali odebráním občanky. Je na nás, abychom se o ně starali, pomáhali jim zvládnout vstup do budoucnosti (každý máme svoje prarodiče a rodiče, které můžeme edukovat) a abychom zatočili se šmejdy, kteří na seniory útočí. Protože když se naši senioři budou v budoucnosti (přítomnosti) cítit "doma", tak budeme mít naději, že nám za příštího premiéra nezvolí Okamuru nebo Konečnou.
A následovat bude soud s chovateli prasat, protože si vytvořili monopol v dodávce vepřového...
Jenže to je právě ten rozdíl, že chovatelů prasat je víc, takže každému jednotlivému chovateli a nezbývá jiná možnost než se snažit dělat co nejlepší maso za co nejnižší ceny, jinak by ho od nich nikdo nekupoval, díky možnosti koupit od jiného chovatele. Žadný z chovatelů nemá monopol. Kdyby byl chovatel jen jeden, tak by neměl žádnou motivaci tlačit kvalitu nahoru a ceny dolů… co že stav, ke kterému se Google blíží.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Mně přijde, že tyhle šokující zážitky s Ryanairem “náhodou” mají vždycky influenceři, kteří potřebují přitáhnout sledovanost na svoje kanály. Já lítám spíš vyjímečně, ale když už, tak skoro vždycky něčím řečuhuju, smířený s tím, že to kdyžtak doplatím, a ještě nikdy nikdo nic neřekl. Třeba teď v září jsem s Ryanairem letěl s batohem cca 55x25x35 a nikdo ani nepípl ani na cestě tam ani zpět.
1 odpověď