viděl jste, kudy to prochází a co se tam muselo dít?
No to je otázka, jestli muselo. Snad před 20 lety jsem viděl vizualizace tří variant. V první, nejjednodušší, by zůstaly koleje tam kde byly, dva původní pruhy silnice by zůstaly tam kde byly, ale oba by by byly pro směr z Pisárek do Žabovřesk. Dva pruhy pro protismět by se postavily na jakousi terasu částečně nad řekou. Na trénující kanoisty a kajakáře by za deště aspoň nepršelo.
V druhé variantě by taky koleje a stávající dva pruhy silnice zůstaly, a dva nové pruhy pro protisměr by se postavily na estakádě nad spodními dvěma pruhy.
Třetí varianta byla schovat šalinu do tunelu ve skále, nové dva pruhy silnice z Pisárek do Žabin postavit tam, kde původně byla šalina, a celé to částečně překrýt střechou a na střeše udělat park.
Kdyby nevybrali zdaleka nejsložitější a nejdražší variantu, tak to mohlo být hotové o mnoooooho let dřív a o mnooooho levněji. Nevznikl by sice nový park (na střeše dálnice), ale vzhledem k lokalitě, kde v pěší docházkové vzdálenosti bydlí pár set, maximálně pár tisíc lidí, stejně novému parku nevěštím moc velkou návštěvnost.
To je samé strašení...řešení je jednoduché. Pokud se poměr pracujících a důchodců bude posunovat tak, že podle prognóz prezentovaných vládou budou na jedno důchodce dělat dva lidi (což je blbost), musí se prostě dovézt pracovní síla. Podobné prognózy řeší celá Evropa. Prostě se rodí málo dětí. Koneckonců, kdo by do tohohle marastu chtěl děti rodit. Máme jedinečnou šanci dát prostor a praci třeba ukrajincům. Ti by mohli alespoň částečně změnit trend. Ale chce to přestat strašit a začit vysvětlovat lidem, proč jsou třeba zrovna Ukrajinci pro nás tak důležití (pozor, ale pouze ti, kteří chtějí v Česku žít a pracovat). Ale chápu, on se vystrašený dav lépe ovládá....
Trochu blby na tomto plánu je nebezpečí, že i z těch Ukrajinců se pravděpodobně stanou časem důchodci a stát je taky bude živit. Co budeme dělat potom? Přivezeme ještě víc Ukrajinců, aby vydělali na důchod nám i svým krajanům?
Mně přijde, že tyhle šokující zážitky s Ryanairem “náhodou” mají vždycky influenceři, kteří potřebují přitáhnout sledovanost na svoje kanály. Já lítám spíš vyjímečně, ale když už, tak skoro vždycky něčím řečuhuju, smířený s tím, že to kdyžtak doplatím, a ještě nikdy nikdo nic neřekl. Třeba teď v září jsem s Ryanairem letěl s batohem cca 55x25x35 a nikdo ani nepípl ani na cestě tam ani zpět.
Samozřejmě souhlasím, však píšu finančák má plné právo dokázat, že to je koníček a nepoužívá to dotyčný k podnikání
Pokud se něco nezměnilo, tak finančák vznese pochybnost a podnikatel nese důkazní břemeno, aby obhájil, že konkrétní výdaj byl skutečně potřebný k dosažení a udržení příjmů. Když to podnikatel neprokáže, tak mu FÚ vyměří dodanění.
Akorát že 24” mi bylo málo už před cca 12 lety, když jsem nastupoval do předminulého zaměstnání. Už tenkrát jsem měl dva monitory 24”. Teď je rok 2024 a těžko si umím představit práci na něčem menším než 34”.
Kombinace Mac mini + samostatné monitory podle vlastních preferencí mi připadá ve všech důležitých ohledech lepší než iMac.
Nedaří se mi pochopit, proč jsou ty poplatky za gram CO2 prezentovány jako POKUTA automobilce za to, že nedokázala zákazníkům vnutit dost elektromobilů. Automobilky to nutí šmelit a platit konkurenci za virtuální spojení flotil. Kdyby se to férově a otevřeně připisovalo na fakturu za auto, podobně jako třeba když si koupím prázdný disk do počítače, tak je na faktuře cena rozepsaná na 1) cenu za samotný výrobek, 2) DPH a 3) výpalné držitelům autorských práv (tzn. preventivní pokuta pro případ, že bych si něco nelegálně stáhl z internetu). Úplně stejně by to šlo psát u aut: 1) cena za auto, 2) DPH, 3) poplatek za emise.
Např. Oktávka 2.0 TDI 110 kW má emise CO2 114 g/km, což je 21 g nad bezplatný limit, tak by na faktuře byl vedle ceny 600.000,- Kč ještě ekologický poplatek 50.000,- Kč (= 21 g 95 €/g 25 Kč/€). U Oktávky RS, která má 195 kW a emise CO2 155 g/km, což je 62 g nad bezplatný limit, by vedle cenovky 1.100.000,- Kč byl ekologicky poplatek 150.000,- Kč. Člověk by si pak mohl svobodně vybrat, kolik je ochotný si připlatit za neekologické auto. Neříkám, že bych z toho byl nadšený, stejně jako nejsem nadšený z výpalného u prázdných disků, ale přišlo by mi to lepší než poslouchat, že automobilka zaplatí "ze svého" 15 miliard na pokutách.
Stejně to ve skutečnosti je započítané do cen těch aut nějak tak podobně, jako jsem navrhl výše, jenom automobilky mlží a nepíšou to na faktury.
"...V předpisech jsou bílá místa a volné prostory..." -- ne, nejsou. V předpisech je jasně napsáno, že co má víc než 350 W nebo jede víc než 25 km/h nebo jede "samo", nejen jako dopomocný motorek k lidské síle, tak je motorové vozidlo se vším všudy, tzn. má mít STK, povinné ručení, řidič má mít řidičák, nemá co dělat na chodnících. V předpisech to je. Jenom to nikdo nevymáhá.
Mně tohle připadá jako takové rétorické hry. Ukrajina říká, že to potřebuje, Západ říká, že jí to dovolí, rus vyhrožuje co se stane, když to Západ povolí... ale přitom Ukrajina už dávno nemá problém do ruského týla posílat drony vlastní výroby za pár hřiven. Takže změnilo by se doopravdy něco, kdyby tam spolu se stovkou dronů poslali navíc ještě jednu raketu ve stejné pořizovací ceně, jako má ta stovka dronů?
Nechápu, proč Ukrajinci ještě na dobytém území nevyhlásili referendum o připojení k Ukrajině, a po 98%-ním výsledku hned ten okres na přání místních obyvatel formálně nepřipojili k Ukrajině. Následně měli místním začít dávat ukrajinské pasy.
Kdo říká, že připojovat se musí hned celé oblasti, jako to dělají rusové. Fungovalo by to stejně i pro okresy.
Je zajímavé kolik soucitu dokáže vyvolat prodejce předraženého zboží , který nabízí řemínky na hodinky za 4000. Největší legrace bude, až se někdo začne ptát, proč mají při ročním obratu 35 milionů mzdové náklady jen 600 tis a provalí se, že se ty úžasné řemeslné výrobky nešijí v ČR…
Ale to bych i věřil, že to šijí v ČR, ale pochopitelně všichni "zaměstnanci" na švarcsystém.
Mně na tom přijde zajímavé, že třeba taková Charkovská oblast si před 2 lety "odhlasovala" připojení k rusku, rusko ji přijalo za svoji a je teď plnoprávnou součástí ruska. Že tam celou tu dobu jsou statisíce Ukrajinských vojáků nepřijde rusům nijak vzrušující. Ale stačí, aby hrstka vojáků přelezla přes kopec do Kurské oblasti, tak se o cara pokouší infarkt. Že by v koutku duše pořád podvědomě tušil, že ty ukradené oblasti nejsou ještě tak úplně jejich, nebo aspoň ne stejně jako jejich vlastní oblasti?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
V invii měl podíl i čínský státní fond? Ještě že jsem si od nich žádný zájezd nekoupil.