Ono video z D-1 je děsivé a téměř ho nelze pochopit.
Tato a mnoho podobných nehod mají několik společných jmenovatelů :
1) Nedávno se mi jeden "taky" řidič snažil namluvit, že on když jede vyšší (=nepovolenou) rychlostí, se na jízdu soustředí více - je více pozorný. Tím chtěl asi řící, že se mu proto nemůže stát žádná nehoda, že tu vysokou rychlost vždy zvládne. A při rychlostech nižších nemusí být tak pozorný. Nad takovými názory se člověk nestačí divit.
2) V moderním autě je řada asistentů, které mají sloužit k bezpečnější jízdě. Jenže u mnoha řidičů vládne zkreslená představa, že každý z těch asistentů je všemocný a že dotyčného řidiče "vytáhne z bryndy", kterou si ten řidič přivodil svým špatným způsobem jízdy.
3) K tomu se pak řadí již zmíněná nepozornost = řidič dělají všechno možné a nesledují, co se děje před nimi (i za nimi). Lze přiřadit i další příčiny.
4) z různých důvodů řidiči neberou v potaz zejména bezpečnou vzdálenost mezi auty (asi se špatně učili v AŠ co je reakční doba řidiče, reakce brzd, brzdná dráha či kolik metrů se ujede při 130 za 1, jedinou sekundu na suchu, na mokru či na sklince.
Reptalům a oponentům se omlouvám - jsem bývalý učitel autoškoly a výše napsané je hodně shrnuté a zestručněné
V běžném denním životě to pak chodí takto :
jedu dál za traktorem, který jsem dojel např. u plné čáry. Plním literu zákona. Řidiči jedoucí za mnou, jsou bud' odvážní, nebo drzí, nebo jsou jim zákony "putna", a vesele všichni pomalý traktor předjedou a u mě si t'ukají na čelo a divoce troubí. Většinou jim to projde = policie nemůže být u každého traktoru. Když to samé udělá smolař = je u toho policie = a je malér za 25.000 a za 6 bodů ! ! Tak ted' babo rad' ! ! ! Já bych nechal vylepšit = inteligentně ( ! ! ) inovovat zákon, jiná cesta asi není. A nebo by se spíše měl uplatnit zdravý selský rozum.
při sledování videa mi běhal mráz po zádech. Tihle hazardéři, si musí k datu svého narození připsat ještě jedno datum - to sobotní. Video jenom dokazuje, že lidská blbost a lehkovážnost je nekonečná. A jestli strojvůdce pendolína (a řada dalších) tohle zažívá častěji, tak musí mít nervy ze železa a je mi jich líto. Jsou to jistě vteřiny hrůzy, protože v tu chvíli jsou zcela bezmocní. Nechtěl bych být v jejich kůži. Na železnici nebo v její blízkosti nemusí mít člověk zrovna strach , ale musí mít 150%-ní respekt. Ti na videu ho evidentně neměli. A naivní návrhy na snížení rychlostí rychlíků (a pendolín) při projíždění stanic ? ?, to už se rovnou můžeme vrátit o 120 let zpátky k průvodcům s červenými praporky před každým jedoucím automobilem !
ti hazardéři natočení ve videu si musí ke svému datu narození připsat ještě další = to sobotní ! ! ! Takový hazard se jen tak nevidí. Tohle video je důkaz, že lidská blbost nezná hranic. Strojvůdce Pendolína si určitě prožil vteřiny hrůzy a asi to třeba ani nebylo poprvé. Přitom je v těchto chvílích absolutně bezmocný a navíc zcela nevinně. Vůbec bych nechtě l být v jeho kůži.
Tak to mi rozum nebere a asi nikdy nevezme. Já (a tisíce dalších odběratelů el.) jsem nic pro čez "nepokazil", nezanedbal, fotovoltaiku nemám, tak proč mám platit společně s těmi, kteří ten problém způsobili ? ? ? ? ? A do ted' z toho měli osobní, soukromý prospěch do své vlastní kapsy (a ne malý). ČR (ČEZ) = "KOCOURKOV" na druhou, a nebo je to spíš prachsprostá vyčuranost. Nemám jiných dalších slov
Navrhovatel (autor) se asi právě probudil. Ten "návrh" (???) nějak postrádá logiku a dokonce i zdravý selský rozum. Proč má být tímto způsobem sejmuta odpovědnost předjíždějícího řidiče ? ? I kdyby dodržel všechna pro něj daná pravidla či §§, je to on, kdo se pouští do riskantního jednání, protože mnohdy nevidí co se vpředu děje - při inkriminovaném odbočování vlevo, se provoz za odbočujícím vozidlem většinou zpomaluje nebo i zastavuje. Při nehodách tohoto druhu tradičně figurují zase spěch, bezohlednost, agresivita, chybějící předvídavost, lehkovážnost aj. Zřejmě by opravdu bylo (a je !) velmi problematické dokazovat jak to bylo těsně před nehodou s použitím levé směrovky.
Hodně často tudy jezdím (Hranice OL a zpět). Pokaždé sleduji, že v úseku : od sjezdu na BRNO až ke GLOBUSU je přizpůsobení rychlosti pro většinu řidičů věcí zcela neznámou či podružnou. Přitom onen úsek už není dálnicí a spíše než "90" by spíše snesl jen "70". Stejně se tam tvoří kolony až ke kruháči. Osobáky to tam ještě jakžtakž zvládají, ale kamiony se do svého pruhu taktak vejdou. Když se pak "potká" s betonovými svodidly dopadne to jako při uváděné bouračce. Ten úsek je tam sice provizorní, než bude dokončeno napojení na mohelnickou dálnici. Ale ty zatáčky jsou tam opravdu velmi nepříjemné zajména za mokra.
Je nás 10 milionů - včetně nemluvňat. Jsme velice různí. At' se každý dívá na co chce, nikdo nikoho nenutí na co se dívat. Všichni máme u TV ovladač a na něm přepínač programů i vypínač. Tak nevím o čem "kritici" píší. Seriál jsem bral jako oddychovou záležitost a co bylo nereálné nebo nepřesné mi vůbec nevadilo. Šlo přece o hraný film, nikoliv o dokument. Té každodenní tvrdé nelidské reality zejména v oblasti kriminality je okolo nás až až.
Opět zbytečná komplikovanost a složitost, které je totiž v zákoně v různých jeho §§ mnohem víc. Jak znalostem řidičů, tak i samotnému provozu a bezpečnosti na silnicích by určitě prospělo zjednodušení pravidel. A asi by i ubylo neúmyslných a nechtěných dopravních přestupků. Policie by se pak mohla více věnovat těm řidičům co porušují pravidla úmyslně.
Dnes všichni moc (= mooooooooooooooooooooc) spěcháme ! ! ! ! ! Já občas také, ale neriskuji. Bezpečnost, slušnost a ohleduplnost musí být vždy na prvním místě. V žádném případě nedělám rozdíl mezi řidiči osobáků, dodávek, či kamionů, nebo jiných. V každé skupině jsou Ř rozumní, slušní, ohleduplní, opatrní a ukáznění a bohužel také ti, se kterými se vůbec nechceme potkávat. Souhlasím s poznámkou v jednom z komentářů, že kamioňáci bývala kdysi jiná "třída" než je dnes (nelze však generalizovat = "házet všechny do jednoho pytle" - viz výše).
Ten, kdo takto "upravil" tímto způsobem značení tohoto místa patří do blázince. A ono se to týká i mnoha dalších každodenních situací. Pamatuji už více dřívějších Vyhlášek (např. 80, 100), byly srozumitelné a málokoho mohly "nachytat". Možná je to smyslem dnešního zákona, potažmo třeba i dopravní policie. To, co dnes přináší Zákon o provozu na silnicích a dálnicích postráda mnohdy logiku, nehledě k tomu, že je hodně složitý a pak i samotný výklad jednotlivých paragrafů není všem účastníkům srozumitený a zcela jasný. Pak to také na silnicích podle toho vypadá.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
No, jo když se dva domluvili a notují si jak to udělali dobře. A lidi - v tomto případě důchodci - stavte se třeba na hlavu.