Opět zbytečná komplikovanost a složitost, které je totiž v zákoně v různých jeho §§ mnohem víc. Jak znalostem řidičů, tak i samotnému provozu a bezpečnosti na silnicích by určitě prospělo zjednodušení pravidel. A asi by i ubylo neúmyslných a nechtěných dopravních přestupků. Policie by se pak mohla více věnovat těm řidičům co porušují pravidla úmyslně.
Dnes všichni moc (= mooooooooooooooooooooc) spěcháme ! ! ! ! ! Já občas také, ale neriskuji. Bezpečnost, slušnost a ohleduplnost musí být vždy na prvním místě. V žádném případě nedělám rozdíl mezi řidiči osobáků, dodávek, či kamionů, nebo jiných. V každé skupině jsou Ř rozumní, slušní, ohleduplní, opatrní a ukáznění a bohužel také ti, se kterými se vůbec nechceme potkávat. Souhlasím s poznámkou v jednom z komentářů, že kamioňáci bývala kdysi jiná "třída" než je dnes (nelze však generalizovat = "házet všechny do jednoho pytle" - viz výše).
Ten, kdo takto "upravil" tímto způsobem značení tohoto místa patří do blázince. A ono se to týká i mnoha dalších každodenních situací. Pamatuji už více dřívějších Vyhlášek (např. 80, 100), byly srozumitelné a málokoho mohly "nachytat". Možná je to smyslem dnešního zákona, potažmo třeba i dopravní policie. To, co dnes přináší Zákon o provozu na silnicích a dálnicích postráda mnohdy logiku, nehledě k tomu, že je hodně složitý a pak i samotný výklad jednotlivých paragrafů není všem účastníkům srozumitený a zcela jasný. Pak to také na silnicích podle toho vypadá.
Dvěstovky skutečně nikoho nezrujnují. Jenže : téměř denně se zdražují jednotlivosti potřebné pro život. Něco o 50 Kč měsíčně, něco jiného o 120 Kč, další zboží o 60 Kč, a ještě něco jiného o 450 Kč ročně, benzín či nafta o 4 Kč na litr, zvýšily se daně, atd atpod. lze vyjmenovávat další komodity na co si jen vzpomemnete. A v součtu už to člověka rujnuje jak ledovec Titanik - a hlavně slabší rodiny a ted' už i tzv rodiny ze střední třídy. Mnozí žijeme z ruky do úst. A mnohé pořady (ale jsou i výjimky) skutečně za moc nestojí. Pochybuji, že se něco zvýšením poplatků zlepší.
Vzpomínaného herce Františka Vnoučka si dobře pamatuji právě ze "Študáků", kde měl onu jmenovanou sympatickou roli moderního středoškolského kantora. Z jeho filmových rolí si ještě pamatuji účetního Batystu ve starší kriminálce "105% alibi" (s K.Högrem a s J.Bekem). To že byl gay a že chodil na přelomu 40. a 50.tých let na monstrprocesy, se dovídám až dnes.
Zcela obecně : když nefunguje rodina, nemůže fungovat celá společnost a evidentně i naopak : v nefungující společnosti nefunguje dobře ani rodina čili je to začarovaný kruh a ani nikdo z těch tisíců moudrých teoretiků neví jak z něho ven. Už Shakespeare v Hamletovi říká "Něco shnilého je ve státě dánském" . Převedeno na dnešek : shnilá je celá lidská společnost na velké části zeměkoule. Chtěl bych se mýlit, a asi jsem pesimista, ale denně vidím a slyším (viz článek aj.), co se ve světě děje.
V článku mě hodně překvapila věta "že strojvedoucí projel na červenou, kterou viděl na velkou vzdálenost. Přitom byl přesvědčen, že jede na zelenou" To byl barvoslepý ? ? ? Nebo měl před sebou více semaforů a spletl se, který platí pro jeho vlak ? ? ? Bohužel jsme "JEN" lidé = jsme omylní a chybujeme - proto je nutné urychleně ( ! ! ! ! ! ) zavádět zmiňované zabezpečovací systémy = včera už bylo pozdě. Mrtvým už život nikdo nevrátí, upřímnou soustrast jejich blízkým.
Jezdím 51 roků a dopravní policajti na silnicích mi nevadí. A určitě nevadí ani těm motorkářům, kteří jsou ochotni a schopni zákony a stanovená pravidla dodržovat. A pak jsou tu ti motorkáři druzí. Je to sorta motorkářů, co na zákony kašlou a dělají si ze silnic rodeo. Ti se pak nesmí divit, že si dopravní policie na jejich chování občas posvítí. A vůbec by nebylo na škodu, aby si posvítili častěji a na více místech. Zmiňovaná oblast Červenohorského sedla je totiž už mnoho let známá právě jízdami "závodníků" v těchto lákavých serpentinách. At' si jezdí závodit na Brněnský okruh, nebo do Mostu. Na veřejných silnicích a dálnicích si asi pod přilbu zapomínají vzít slušnost, vychování, opatrnost a zdravý selský rozum.
Sestavování takových a podobných žebříčků je zbytečné, neb : někdo má rád vdolky jiný holky, neboli "proti gustu žádný dišputát". Zeměkoule je obrovská a tedy není dobré odsuzovat různá krajová jídla a chutě obyvatel různých koutů světa. Ale souhlasím s těmi, kteří milují naši českou kuchyni - také na ni nedám dopustit. Škoda, že mnohdy ustupuje hamburgerům, špagetám, kebabům apod. Ale i cizí jídla mohou chutnat.
Elektromobily = naprosto slepá ulička. Dobrá myšlenka pro autobusy a zásobování ve městech. Zatím je tu tolik negativ, která to jedno pozitivum (možná 2) nevyváží. Ochrana ovzduší a přírody se bude muset řešit úplně jinak s odborníky, bez politiků a na celém světě současně. Dosavadní přístupy a zbožná přání propagátorů elektro nikam nevedou a nic se nezlepší. Uznávám, že jednou (! !) budou muset být klasické "spalováky" nahrazeny něčím rozumnějším - čím ? ? ? to teprve ukáže technický vývoj a pokrok v oblasti dopravy.
Rodiče dívky zřejmě už dříve udělali ve výchově řadu chyb a asi je dělají do ted'. Silně pochybuji, že by se kdokoliv z naší generace (jsem ročník 1950) zachoval k našim babičkám či k rodičům tak hrubým a netaktním = tak surovým a nevychovaným ( ! ! ! ) způsobem. Vím, je jiný doba. Ale postoj a reakce rodičů oné dívenky je v popisované situaci hodně zarážející. Těm rodičům samozřejmě nepřeji nic zlého, ale aby se brzy či za pár let a nebo na své stáří nedivili. Aby se nedočkali od dcerunky něčeho hodně ošklivého. Jestli lze ještě dnes ve výchově 14-leté dívky ještě něco zachránit, je otázka.
Článek byl zřejmě napsán právě proto a tak provokatívně, aby vyvolal onu diskusi. Část "diskutérů" se tedy rozčiluje zbytečně a třeba i nepřiměřeně. Bohužel se tak chovají i někteří řidiči za svým volantem. O současné situaci na našich silnicích a dálnicích všichni víme a dalo by se o ní diskutovat celé hodiny a dny. Za některé "problémy" si můžeme my řidiči sami = podléháme uspěchanosti doby, někteří neumějí ovládat své emoce, někteří nedostali slušné vychování, někteří jsou chytřejší a "odvážnější" a tím pádem "nadřazeni" těm ostatním, často riskují atd. Řídí se názorem, že všechny zákony, daná pravidla a slušnost jsou jen pro blbce. V životě žádný extrém nepřináši nic dobrého - dvojnásob to platí o provozu na silnicích. Bohužel se budeme muset i nadále denně setkávat jak se "zpomalovači" tak i se "závodníky". A vždy, když se s nimi setkáme, zachovejme klid. Všichni ( ! ) = staří i mladí přece chceme dojet do cíle i zpět domů v pořádku živí a zdraví. A jestli to bude o 5 minut nebo o půl hodiny později . . . . . . ? ? ? Chce to jen vzít rozum do hrsti !
Nejraději bych konstatoval, že na obou stranách (RUSKO x NATO) je pořád dost zdravého rozumu a tím pádem nikdo nezaútočí jako první. V opačném případě by útočící strana musela počítat s okamžitou odvetou. Začalo by nekonečné ničení na obou stranách. Vzniklý konflikt by určitě nezůstal jen u konvenčních zbraní. Myslím, že obě ( ! ! ) strany - NATO i RUSKO jsou si tohoto faktu vědomy a neměly by gradovat současné napětí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Skutečně záleží, jestli má auto motor s karburátorem, nebo s el. vstřikováním. Pak má každý řidič svou pravdu.
1 odpověď