Spousta řidičů bohužel neví, že je třeba při odbočování z hlavní doleva dávat přednost i vozidlům které je předjíždí. Je třeba sledovat provoz i za sebou.
U téhle nehody bude jistě předmětem šetření , který úkon byl prováděn jako první = levá směrovka u renaultu, nebo byl první úkon předjíždění s levou směrovkou u fordu ? ? Asi se také bude zjišt'ovat rychlost fordu.
Možná se pletu, ale v místě nehody je asi bílá souvislá čára.
§ 21 (1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.
§ 30 (2) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu s ohledem na okolnosti provozu na pozemních komunikacích, zejména na řidiče jedoucí za ním a na povahu jízdního úkonu.
Všichni co se nebojime předjíždět to známe: Renault jede pomaleji a ještě pomaleji, stále při pravém okraji a najednou odbočí doleva, blinkr blikne jen jednou nebo dvakrát, protože dotyčný zapíná a vypíná blinkr když jeho ruka na volantu míjí páčku. Jen vystrčí prst. A prásk a spolujezdec je mrtvej. Nebo chlap na motorce...
Souhlasím. Velmi častý a nebezpečný nešvar a chyba = POZDĚ (! ! ! ) zapínané směrovky = až při provádění samotného úkonu nikoliv před ním (odbočování, předjíždění, objíždění, zajíždění k okraji vozovky, k chodníku atd.) Pak jenom zkušenost s předvídavostí zabraňují hrozící nehodě. V dotyčném případě tomu tak nebylo. Nechci a nemohu spekulovat o rychlosti řidičky fordu (i kdyby jela povolených "90") , a mám dojem z Panoramy na Mapách, že v daném místě je plná čára. Sice tudy jezdívám, ale nevzpomínám si jestli tam ještě dnes je.
Zbytečný článek,proč by si důchodce nechával kvůli 30 Kč nechal posílat důchod na účet
za 1) není to 30 Kč, je to navýšení o 43 Kč,
za 2) nevím jak pro Vás, ale pro mě to není zrovna málo, když na co se podívám,
co musím pravidelně i nepravidelně kupovat nebo zaplatit tam to jde s cenami
velmi rychle, pořád, a skokově nahoru. V součtu to pak celkové zdražení
jde hodně nad částku valorizace
Jasná ukázka, proč by na silnicích už neměla jezdit auta bez front assist a dalších moderních asistentů. Kdyby mělo auto front assist, buď k nehodě vůbec nedošlo, nebo by došlo k malému ťuknutí. Člověk dělá chyby, to je přirozené, ale dnešní technika už jich většinu v nejhorším dokáže zachránit. Minimálně abs, esp, automatické brzdění, hlídání slepých úhlů v zrcátku by mělo být pro provoz na silnici povinné.
Asisten v autě má jen pomáhat a zvyšovat bezpečnost. Proč chcete z řidiče snímat odpovědnost za jeho špatné chování a jednání ? ? ? Za volantem sedí on a určitě je svéprávný. Absolvoval AŠ, byl mu vydán ŘP = má právo řídit, tak musí mít a plnit stanovené a předepsané povinnosti dané zákonem. Pokud tak nečiní, musí za to pykat. Není o čem diskutovat. Žijeme přece ve vyspělé kulturní (a v právní) společnosti ! ! Bohužel tohle spousta lidí není ochotna pochopit a akceptovat.
Za takového počasí jet takhle rychle a nekoukat na cestu... Ten kdo jel za řidičkou škodovky, která evidentně dost dlouho už bliká a jede pomalu, musí mít v hlavě doslova nas_áno. To snad koukal na palubní televizi nebo co? To nebyla malá nepozornost. Ještě klika, že ve škodovce byla asi jen řidička. Ty 5té dveře jsou dobře vmáčknuté do auta.
Pro onoho viníka nehody mám označení toho strakáče, co se pase na louce a dělá Bú. A to jsem velmi slušný.
Moc dobrá reklama pro škodovku to není. Na zadních sedadlech by to měli všichni za smrt. Tuhost karoserie je mizivá. Nicméně co čekat od Škodovky. Měl jsem třikrát Škodovku a pokaždé to byla tragédie. Jedna každá byla po 100 tis km neudržovatelný vrak. Proti tomu Ford 350tis a ještě dobře prodán. Mitsubishi 180 tis, pak ho trefila nepozorná tetka na střední sloupek, vylezl jsem bez škrábance. Subaru 180 tisíc, pak půjčeno kamarádovi co ho po deseti kilometrech poslal do lesa, auto KO, ale kamarád jen lehce pošramocen.
nesouhlasím s tou reklamou na škodovky. Kdyby onen "umělec" = viník nehody napálil zobrazenou rychlostí do kteréhokoliv z Vašich aut, asi by dopadly stejně. Stovkou očividně nejel. Zadní část vozu není tak odolná jako předek na čelní srážku.
Ono video z D-1 je děsivé a téměř ho nelze pochopit.
Tato a mnoho podobných nehod mají několik společných jmenovatelů :
1) Nedávno se mi jeden "taky" řidič snažil namluvit, že on když jede vyšší (=nepovolenou) rychlostí, se na jízdu soustředí více - je více pozorný. Tím chtěl asi řící, že se mu proto nemůže stát žádná nehoda, že tu vysokou rychlost vždy zvládne. A při rychlostech nižších nemusí být tak pozorný. Nad takovými názory se člověk nestačí divit.
2) V moderním autě je řada asistentů, které mají sloužit k bezpečnější jízdě. Jenže u mnoha řidičů vládne zkreslená představa, že každý z těch asistentů je všemocný a že dotyčného řidiče "vytáhne z bryndy", kterou si ten řidič přivodil svým špatným způsobem jízdy.
3) K tomu se pak řadí již zmíněná nepozornost = řidič dělají všechno možné a nesledují, co se děje před nimi (i za nimi). Lze přiřadit i další příčiny.
4) z různých důvodů řidiči neberou v potaz zejména bezpečnou vzdálenost mezi auty (asi se špatně učili v AŠ co je reakční doba řidiče, reakce brzd, brzdná dráha či kolik metrů se ujede při 130 za 1, jedinou sekundu na suchu, na mokru či na sklince.
Reptalům a oponentům se omlouvám - jsem bývalý učitel autoškoly a výše napsané je hodně shrnuté a zestručněné
Já vám to vysvětlím jaký je rozdíl v mletém mase a v mělněném. Hlavní rozdíl je ve skladování to jest teplotě. Obyčejné mleté maso se může skladovat do 2 stupňů, kdežto mělněné do, kterého se přidává trocha oleje a nějaké konzervanty, aby vydrželo řadu dní se může skladovat do 4 stupňů a to je celý rozdíl. Protože řetězce logicky jsou schopny zajistit ty 4 stupně než maximálně 2 a proto se taky prodává prakticky všude mělněné maso. Chuťově je stejné jako normální. Mletý polotovar už je úplně něco jiného což je v článku napsáno.
Ale zase nevysvětlujete rozdíl ve způsobu zpracování. Mleté je umleté na mlýnku a mělněné v čem ? ?
I za cenu 70 Kc za velkou kostku je dnes lacinejsi nez za komunistu, ta kostka tehdy stala 10 Kcs a mzdy byly tehdy vice nez 10x mensi.
Je spousta dalších "životních" položek (všeho druhu), které jsou na tom dnes hůře. Nemělo by srovnávat pouze samotné máslo - nakonec už to tu v mnoha názorech bylo napsáno.
Moje maminka v roce 1976 brala jako poštovní doručovatelka 1700,- Kčs a soused horník bral 6000,- Kčs. Takže ty rozdíly byly, né že né.
.Jenže kolik těch horníků bylo a vládl slogan : " Já jsem horník a kdo je víc " ! Ostrava a Severní Čechy byly nejlépe zásobované oblasti, bytový problém u nich nebyl, a měli jistě další výhody. Tím chci říci, že mnoho a mnoho dalších profesí bylo placeno podobně jako Vaše maminka = horníka jste mohla klidně vynechat, to bylo povolání mimo všechny ostatní. Nechcete přece srovnávat práci horníka s jakoukoliv jinou "pozemskou" profesí. Pozn. nikdy jsem nebyl horník, ale i dnes k nim mám úctu = ty peníze měli a mají zasloužené.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Možná Vám prospěje prostudovat si celý Zákon 362, nejen dotyčný §.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
překlep - jde pochopiteně o § 361, ne §362.