Otázka je odkud budeme dovážet. Německo už je fatálně závislé na dovozu. Má přebytky ze Slunce, které často prodává po 2€ za MWh a večer pak dováží a elektřina stojí i přes 200€/MWh. V zimě, když přestane foukat, to je ještě horší. U nás to bude podobné.
Zajímavé je sledovat stránku electricitymaps.com , kde jsou vidět aktuální zdroje elektřiny a emisí, přeshraniční toky, ceny.
Řidiči mezinárodní dopravy vyjíždějí z velké části v neděli v deset večer, kdy končí zákaz jízdy. Pokud jedou dál, než se dá stihnout za devět hodin, mají "odpočinek" cca mezi devátou hodinou ráno a osmou večer. Pokud vykládají a nakládají, mají ten povinný "odpočinek" později a vyjíždějí pak třeba o půlnoci.
Odpočinek jsem psal v uvozovkách úmyslně. Představte si, že se máte vyspat v kabině auta, kdy v ní teplota přesahuje 40 stupňů. Klimatizace by fungovala jen při běžícím motoru a z motoru pod kabinou i po jeho vypnutí mnoho hodin sálá vedro. Pokud necháte otevřená okna, budete vystavení hluku a riziku vykradení kabiny. Když pak "odpočatí" vyrazíte na cestu a pocítíte únavu, stěží najdete místo, kde byste se mohli na chvíli zastavit, všude je plno. Ještě je třeba dodat, že řidič kamiónu si nemůže plánovat jízdu podle svých představ jako dovolenkáři. Má určené časy, kdy musí vyložit a naložit, rezervy tam většinou nejsou. Just in time...
Proti tomu je jízda osobákem do Chorvatska k moři "na jeden zátah" jen pohodová projížďka.
Na zánovní dálnici v Německu jsem zažil vyboulení dvou sousedních betonových desek kvůli vedru, vypadalo to jako střecha s vrcholem asi 80 cm nad úrovní vozovky. Byl tam malý provoz a přijel jsem tam první. Podařilo se mi zastavit ostatní auta, i ta rychlém pruhu. Naštěstí v odstavném pruhu se pak dalo projet.
Píše se o brýlích. Pokud by byla uvedená vrstva nanesena na nich, zářilo by jejich sklo plošně - nebo by před tou citlivou vrstvou musel být optický systém (spojka), který by obraz na tu vrstvu promítal. Čočky s dostatečnou světelností pro infračervené záření by rozhodně nebyly lehké. Píšu to v autobusu, doma se podívám na video. Ale jinak, než za použití čoček (případně Fresnelových) nebo zrcadel si to neumím představit.
Pitomost. Před cca 30 lety jsem v Bavorsku nějaký čas vypomáhal v truhlárně. Bylo tam asi 15 zaměstnanců, většinu produkce tvořila okna a dveře na míru. Nejhorší auto měl majitel. Několikrát jsem s ním byl montovat okna, nezdá se, že by jeho auto zákazníkům vadilo. Měl ještě zánovní dodávku, tu využívali při práci zaměstnanci, kteří vesměs i do práce dojížděli lepšími auty, než jejich šéf. Firma přesto těžko stíhala plnit objednávky.
Ten konflikt je opravdu dost nevyvážený. Izraelští vojáci asi měli civilisty včetně dětí zabíjet úmyslně a cíleně jako hrdinní bojovníci Hamásu. Místo pitné vody a elektřiny měl Izrael do Gazy posílat rakety, a to už dřív, než bude napaden. Měl bez vyprovokování svoje komanda nahnat do Gazy rabovat, zabíjet a znásilňovat a přitom také nachytat dostatek rukojmích. Pak by snad Halík & spol. byli spokojení.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Z poslední věty: "EU se musí stát lídrem zelené transformace evropské ekonomiky, která by pomohla obnovit prosperitu...".
To vypadá jako oxymoron...
1 odpověď