A vy věříte, že nás Rusko nějak ohrožuje? Nás teď ohrožuje Brusel. Až vám bude chtít uvalit daně na které nebudete mít co budete dělat? Půjdete se pást a budete říkat jak je tráva dobrá?
A neohrožuje nás Rusko? Včera Krym, zítra zbytek Ukrajiny - a co by mohlo být pozítří a popozítří, si už každý může domyslet.
Kolik je vám let? To si nepamatujete, jsme až do roku 2004 v EU nebyli a nevím o tom, že by tu byl středověk. Nějaká cla jsou velmi malá cena za zabránění zničení ekonomiky zeleným šílenstvím. Věřte také tomu, že bychom ihned stali velmi atraktivními pro mnohé firmy, které by pod zeleným diktátem v EU nepřežily. A nakonec pro volný obchod úplně stačí být členem ESVO.
Vystoupením z EU ničemu nezabráníte - spíše naopak. Když ti rozumnější se sami zbaví vlivu na rozhodování v EU, tak si ta EU tím tuplem bude dělat, co chce (i ty největší hovadiny).
A "ve finále" nám pak stejně nezbude nic jiného, než se tomu přizpůsobit - jestliže tam budeme chtít naše auta prodávat nebo tam s našimi auty jezdit.
Co kdybyste taky začal trochu myslet?
(Ti anti-EU-aktivisti jsou úplně stejně ideologicky oblbnutí jako ti eko-aktivisti.)
Nevyrábí se vodík spíš elektrolýzou z vody? Ideálně za využití přebytku elektřiny během dne z fotovoltaické elektrárny?
Jenže on ten "přebytek' je tu přebytkem jen za situace, kdy tu těch vodíkových aut je těžce poskrovnu. V okamžiku, kdy by tu takových aut bylo několik milionů, by se ten "přebytek" zmênil na velký nedostatek.
Ta klimatizace žere 1kW, takže auta s menší baterkou nabitou na půlku v takové koloně můžou se zapnutou klimatizací stát třeba den. Auta s větší baterkou tam dají třeba 3 dny 😉
Jo, to samozřejmě - "stát" ty auta (v koloně nebo kdekoli jinde) můžou nejen den, ale třeba celý rok. Jenže v koloně nestojí (!), nýbrž popojíždějí (!), což je jistě rozdíl. Navíc minimálnê tedy u nás určitě, ale řekl bych, že ve vêtšinê evropských států platí povinnost mít i za jízdy ve dne rozsvícená svêtla. A myslím si, že za "jízdu" se považuje i to "popojíždění" v kolonách. Takže svêtla vypnout nemůžete.
Mně se líbí, takový ten pohled na dětskou práci, že je to špatné a že se to musí potírat.
Akorát netuším, z čeho budou rodiny těch pracujících dětí žít, když děti přestanou těžit kobalt a dospělí se do těch šachet nevejdou - to se mají přestěhovat do Evropy, která se o ně postará ?
Vždyť u nás byla ještě i za 1. republiky dětská práce normální a ustupovalo se od ní až se vzrůstajícím blahobytem společnosti - dokonce jsem někde četl, že v Británii na začátku 20. století přijímali děti na bitevní lodě, protože prolezli hlavněmi těžkých děl a mohli je tak dobře vyčistit
Když děti (v Africe) přestanou těžit kobalt (jelikož ho nebude tolik potřeba) - tak třeba to ty jejich (dospělé) rodiče donutí k tomu, aby sami začli dělat něco jiného, užitečnějšího (namísto toho, aby se nechali živit svými nedospělými dětmi).
Co vy na to?
A to, že se v Evropě dělo někdy v minulosti něco podobného, je hodně prapodivný "argument" - předpokládám, že ani vy sám si nepřejete, aby se tyhle doby do Evropy vrátily.
Já myslím, že se shodneme na tom, že lidský mozek není dedikován na řízení, ale že dělá i spoustu (složitějších) jiných věcí. Řízení skutečně není až tak komplexní. A ty technologie zkrátka a dobře už existují.
Bože, bože, tak to je tedy hloupost na n-tou. Vidím, že už jsou tu dva typy fanatiků:
Jedni jsou posedlí eko-ideologií a druzí zase kyber-technologií.
(Jen jsem zvědav, jestli byste mluvil stejně i poté, co by vám takový "robot" třeba na silnici srazil dítě.)
Ano, ono to tak může vypadat, ale principiálně tomu stojí v cestě už pouze legislativa. Technologie už řekněme z 95% existuje.
"POUZE" legislativa?
Vždyť ta "pouze" legislativa je na celé vámi uvedené problematice je ta legislativa to nejdůležitější a taky nejtěžší. Konkr. tedy problematika odpovědnosti za provoz, resp. za škody způsobené provozem takového vozidla.
Ono jich zdaleka nebude potřeba tolik. Lidi co nemají na auto za milion každých sedm let, prostě nebudou mít auto. A na dovolenou pojedou vlakem na Berounku.
No výborně - ale to by ti eko-politikové měli těm lidem říct, a to zcela jasně a hodně nahlas.
(A řekl bych, že v takovém případě by ve funkcích hodně rychle skončili.)
Nezapomeňte, že minimálně 70% z těch 13kwh se použije na výrobu tepla a na těch 30% teprve jedete.
Ve spalovacím motoru se mění potenciální (chemická) energie současně na dvě energetické složky - jednak (přímo) na "užitečnou" kinetickou energii (expanzí výbušné směsi) a jednak na "odpadní" energii tepelnou.
Naproti tomu při použití el. energie (z tepelné elektrárny) k pohonu elektromotoru dochází:
V 1. fázi (elektrárna) nejprve k přeměně potenciální (chemické) energie na energii tepelnou (spalováním uhlí), následně k přeměně této tepelné energie v energii kinetickou (pohon turbíny horkou párou) a teprve až poté k přeměně této kinetické energie v energii elektrickou.
Ve 2. fázi (přenos) pak k přeměně této elektrické energie zpět (!) na potenciální (chemickou) energii (nabití baterie). (Tam - u té chemické energie - už jsme jednou byli, a to na samém počátku, že.) Následně pak k přeměně této potenciální (chemické) energie zase (!) zpět (!) na energii elektrickou (odběr z baterie).
Ve 3. fázi (motor) pak k přeměně této "znovuvytvořené" elektrické energie na energii magnetickou a teprve až poté ("ve finále") k přeměně této magnetické energie v energii kinetickou (pohybovou).
A při každé takové změně formy té energie jistě vždy dochází k určitým energetickým ztrátám.
Další blábolení o Bruselu, kde údajně pouze "pár šílenců" něco za zády prostého moudrého lidu kuje. Přitom realitu globálního oteplování už dávno akceptuje vetsina obyvatel státu EU, stejně tak škodlivost zplodin ICE pro lidské zdraví. Dobře je to vidět na Británii, která z EU vystoupila, zadní zelení ve vládě nejsou a přesto nedávno ohlásili zrušení spalovacích motorů na 2030, t.j. o 5 let dříve než EU. Blábolíte nesmysle.
Jo, takže to můžeme opravit: Zelení šílenci se dostávají k moci všude (!) - nejen v EU.
Lepší?
Pane,vy jste nepochopil článek.Pan Dolejší ve všech 5ti bodech má zajímavé výhrady k elektromobilitě.Já s ním ve všem souhlasím.Vy se to znažíte technicky vyvrycet ale on to laicky a blbuvzdorně dělá.A zapominá se ještě jaká uhlíková stopa je za dopravou z Afriky do Číny a pak z Číny do Evropy.Lidově se tomu říká elektrodebilita a snobství.Já článek pana Dolejšího hodnotím velmi pozitivně.
Nenyslím si, že by pan Gert Novák špatně pochopil (původní) článek, spíše mi to připadne, že dotyčnou svoji reakci špatně adresoval, tedy jeho text byl asi určen někomu jinému než autorovi (panu Dolejšovi).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dle sdělení správního orgánu Hygienické stanice hl.m. Prahy, byl očkovaný pouze jeden ze šesti nakažených a respirátor neměl trvale nikdo. Zveřejné záběry to dokazují.
Takže neumíte pochopit psaný text nebo záměrně pletete lidi?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
My umíme pochopit psaný text. Co ale pochopit neumíme je to, proč tedy hned všichni dorážejí na pana Voráčka, když většina z těch nakažených vlastně taky nebyla očkovaná a navíc ani nikdo nedodržoval hygienická opatření (respirátory).