Do médií se to dostane jen jednou. Podruhé už to nikoho nezajímá... Budou nové videa... Pamatujete na učitelku která převáděla děti přes železniční přejezd na červenou aby stihla vlak? Kolik lidí se dozvědělo že z vyšetřování vyplynulo že nešlo o přestupek protože vlak stál v zastávce a strojvedoucí s výpravčím na ně zavolali že vlak na ně čeká...
ano, pamatuju .. i když to zavolání nestačí 🙂 měli pro ně dojít. ale dělali jsme to taky a na jednokolejné trati, kde vlak čeká na odjezd nic protijedoucího nepojede. ale na dvojkolejné to může jet oběma směry po levé, po pravé, vedle sebe ..
Když vynechám to, že přecházeli bez rozhlédnutí a na dost nepřehledném místě, tak by služební přechody měly být označeny z obou stran, jestli jsou zvyklí na stanice třeba jako Dolní Lipka, tak jim to asi nepřipadlo divné, zvlášť jestli jedou vlakem jednou za 5 let. Pamatu ji si doby, kdy jsem jezdil vlakem dost často a přecházali jsme koleje na nástupiště po přechodu, kdy byly po obou stranách vagony, a místní rozhlas upozorňoval na dodržování bezpečnosti a na projíždějící vlaky. Stejně to byl takový nepříjemný pocit, když člověk stál na úzkém nástupišti, za ním stojící vlak a předním přijížděla tehdy parní lokomotiva.
Já na štrece dělal 🙂 vím, co to bylo dávat bacha na cestující, když jsme třeba křižovali vlaky .. ale taky se tehdy jezdilo pomaleji. Dnes je to prostě všechno nejvyšší dovolenou rychlostí a předpokládá se, že cestující využije tu cestu, která je pro něj bezpečná .. což namrzlý gumový povrch vedoucí před hlavní koleje fakt není. A jestli přijeli ze stanice, kde nejsou ostrovní nástupiště, tak o to víc dávám bacha, protože je něco jinak .. Je zázrak, že se nic nestalo .. ten flastr pro ně bude dost velkým ponaučením do budoucna a i děcka si budou pamatovat, že přes koleje se nechodí.
V Rakousku a v Německu se smí přes koleje všude kde není cedule. Tam kde se nesmí vždy cedule je.
ale tady jsou cedule taky, je to služební přechod. Kde je přístup k nástupišti přes koleje, tak je to vždy označeno jako příchod na nástupiště. Ono se ještě uvidí podle kamer, jestli je pravda co říkali, že si ničeho nevšimli. Kamer pro zabezpečení je tam dost.
Oka, ja se jen zeptal jak to vlastne funguje... Vlakem moc nejezdim ale treba z Britanie si pres nadrazi projizdejici (a nezastavujici) vlaky bez mimoradneho hlaseni nepamatuju a to sem tam jezdil vlakem do prace kazdy den.
jenomže to by se ten rozhlas nezastavil .. kor na trati z Olmiku do Prahy, kde to jezdí fakt jak tramvaje včetně nákladů .. a zase by se v tom ztratilo hlášení o osobních vlacích a potom by si lidi zase stěžovali, že neslyšeli případný přestup atd. prostě kde je podchod, tak přes koleje nee
Jenže v naší zemi je spousta nádraží, kde podchody nejsou, ale jsou tam takovéto přechody. Je vidět, že na tomto přechodu jdou stopy ve sněhu, rodinu to mohlo poplést. Takže chyba je na obou stranách, rodiče se měli víc rozhlížet, přechod měl být lépe zabezpečený.
rozlišujme nádraží a nádraží .. jsou nádraží na místních tratích, kde se jezdí pomaleji a tam jsou přechody.. a potom jsou nádraží na hlavních / koridorových tratích, kde se jezdí rychle a tam jsou právě ostrovní nástupiště s podchody, aby tam lidi nelezli a nemuseli se sbírat na půl kilometru trati 😉
Jen tak pro zajimavost, nevite jestli i v civilizovanem svete pres nadrazi jezdi takto rychle projizdejici vlaky?
Cekal bych ze pro takove pripady bude nejka extra kolej alespon mimo nastupiste...
proč by nejezdily?? nádražní není vesnice .. kupodivu se jezdí i 200 😉 a fakt tam nikdo neleze. ostrovní nástupiště vedle pojížděné koleje je běžná věc.
Tak tohle mi teda zvedlo žluč! Nejdřív jsem si říkal, že mohou děkovat Bohu, nicméně po prvotním šoku bych asi na jejich místě kontakoval ČD, aby okamžitě (ještě dnes, zjednali zabezpečení přechodu!). Ale po té, co vidím cinismus ČD s jejich vyjádřením a dokonce útekem při obhajobě svého diletantství, tak bych to tak nenechal. Už teď je doufám na ně (na České dráhy) od nich podáno trestní oznámení! I patrně bych podal i žalobu za nemajetkovou újmu. Bez diskuze!
I dle videa je zcela zřejmé, že je tam ve sněhu vyšlapaný přechod, který není nijak zjevně označen(!!!), ani omezen (pokud je tam někde 10m dál nějaká zasněžená cedulka, tak je to tristní!). To vyjádření ČD, že to zachrání strojvůdce je opět za hranou zákona (a to nejenom fyzikálního), strojvůdce má povinnost před stanicí zahoukat, zvlášť když se tam hodlá prohnat víc jak kilem přes malé nádraží, které je navíc zcela nezabezpečeno! A i kdyby stihl použít rychlobrzdu, o čemž pochybuju, tak by to nemohlo mít naprosto žádný efekt. Strojvůdce málem dostal infarkt, rodina málem zahynula a ČD se budou vymlouvat tak tristním způsobem a ještě útočit, aby zakryly své pochybení a zjevné diletantství??? TRESTNÍ OZNÁMENÍ NA ČESKÉ DRÁHY JE TO ABSOLUTNÍ MINIMUM, CO BYCH NA MÍSTĚ TÉ RODINY UDĚLAL! Jinak se nic nezmění. Já to snad udělám za ně, sice vlakem nejezdím, ale když jsou ČD placeny z mých peněz a chovají se jak totální diletanti, místo aby se okamžitě omluvily (A IHNED ten přechod zabezpečily) tak to se mě osobně dotýká, aby takoví lidé byli placeni z mých daní!!!
nechci nic říkat, ale nádraží patří Správě železnic 😉 ČD s tím fakt nemají nic společného .. a přechody byly vždy pouze služební, pro zaměstnance .. cestující po nich můžou přejít pouze za dohledu zaměstnance dráhy.
I z té fotky je vidět, že u přechodu žádné cedule nejsou, a ve sněhu je jasně patrné, že se tam běžně chodí. V civilizované zemi by police řešila obecné ohrožení tímhle nezabezpečeným a neoznačeným přechodem, a nikoliv chudáka, co si myslel že se tama přechází.
I když diskuze tu je plná zoufalců co jsou mistři v generálství po bitvě.
v civilizované zemi by tam lidi nelezli .. zkuste si vlézt do kolejí v Rakousku nebo Německu 😉 dostanete takového flastra, že vám nezbyde ani na jízdenku domů ... tohle ledabylé přecházení a porušování všeho se děje jenom tady. už jsem pár takových, co se vezli jiným směrem na čumáku, viděl ...
Spíš diskutovat, ale je to nadlouho, takže tady asi ne. V žádném případě nehodlám omlouvat chybu strojvedoucího. Ano on tu nehodu způsobil, nicméně někdo pomohl vzniku (SŽ) a někdo zase následkům (RJ neskutečně šrotoidním stavem vozu, ve kterém zemřeli cestující). A je špatně, když se tohle nepojmenuje a nechá se to plavat. Hlavně pro budoucnost. A kopyto bych toho strojvedoucího nenazýval ani omylem i přesto, že je viníkem. To jeho selhání může mít víc vysvětlení a je naprosto zřejmé, že se vzniku té nehody prostě dalo zabránit...
dozvíme se ve zprávě od DI, co tam vyváděl .. pokud to ovšem vypověděl. Ale pokud mám výluku zabzař, tak hledím i za roh, dokud nevyjedu tam, kde to zase funguje. Stal se tam z toho za ten rok stereotyp a jeden na to dojel.
Je to chyba strojvůdce, ze sta procent. SŽ je v tomhle nevinně, postupovala podle platných předpisů v pořádku. Chtěl jsem jen upozornit na to, že o problému chybějícího zabezpečovače jsme věděli, a že na něj upozorňovala i drážní inspekce. Načasování, kdy rekonstrukce končí, mohlo být šťastnější. Obecně jsem ale spíš toho názoru, že národní zabezpečovač měl procházet vývojem i potom, co jsme věděli o přípravě ETCS. Mohli jsme teď mít vybavené i menší tratě, kde ke kolizím nejčastěji dochází. Téma jsem zpracoval asi před třemi měsíci (proto ta chyba s obloukem), a nemám nejmenší chuť obhajovat RegioJet, který soustavně neplní podmínky vysoutěžených linek. Chtěl jsem přenést starší závěr DI a fakt, že ETCS není až taková spása, jak se někteří snaží tvrdit.
palec nahoru, dobrá odpověď
Tak s touto logikou zabezpečovač nepotřebujeme. Čím mimořádnější bude výpadek kódu, tím více si budou fírové dávat pozor.
na polovině tratí stejně není .. poukazuju na to, že všichni rok věděli a jezdili tam bez zabezpečovače, protože byla výluka zabezpečovacího zařízení .. jedno jelito udělá hromadu a najednou je všechno špatně? blbost ... ono, až inspekce vydá zprávu, tak se budou všichni divit i ušima, co to tam ten fíra vyváděl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Až budou ČD vypadat jako v tom Rakousku a Německu, tak proč ne.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
ono někdy ani Rakousko, ani Německo .. ba ani to všemi opěvované Švýcarsko nejsou v top stavu 🙂 myšleno vlaky .. a u nás se aspoň ČD snaží dopravit lidi domů .. kdežto v Německu se vlak ukončí a substráte dostaň se jak chceš 🙂 moderní vlaky jsou ve všech třech státech na stejné úrovni. A ty starší taky 🙂