Prázdniny byly dva dny, v pondělí byl státní svátek. V ostatních školách v okolí se normálně vyučuje. Naši žáci bydlí z velké části na internátu, ani by na dva dny nepřijeli, proto mají do pátku ředitelské volno. Ředitel školy má možnost několik takových dnů v průběhu roku udělit, pokud k tomu má vážný důvod. Já, jako učitel, právě sedím ve škole, pilně opravuji čtvrtletky, připravuji podklady pro projektové práce, dávám dohromady podklady pro kontrolu praxí na následujících čtrnáct dnů a dělám spoustu dalších prací. Rozhodně se nenudím. Tento článek napsal člověk, který zná školství jen zvenčí. Zbytečně štve veřejnost proti učitelům. Měl by se stydět. Pokud by se chtěl na vlastní oči přesvědčit, jak to na doopravdy chodí, rád ho na několik dnů uvítám v naší škole.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak hlavně si myslím, že současný systém přijímacích zkoušek, kde mají ze 60 % rozhodující úlohu výsledky testů Cermat, je poměrně neúčinný. Domnívá se snad někdo, zda u budoucí učitelky MŠ je důležité, jak zvládá matematiku? Mě zajímá, jaký má vztah k dětem, zda umí zpívat, hrát na nástroj, hrát si s dětmi, přečíst a interpretovat pohádku... Možná, že zrovna neúspěšná uchazečka, která neuspěla při testu z matematiky, by byla výbornou učitelkou, kterou by děti, na rozdíl od jiných, které se pak profesi stejně nevěnují, ze srdce milovaly. Zrovna tak u budoucí zdravotní sestry rozhoduje snad spíš to, zda se neštítí krve a dalšího. Nebo se na návštěvě ve zdravotním středisku prioritně zajímáte, jak sestřička zvládá větný rozbor? Mě tedy ne, zajímá mě, jak mi umí vzít krev. Systém přijímacích zkoušek tak, jak nyní probíhá, aby se vytvořila iluze nestrannosti, je pro budoucí volbu povolání naprosto neúčinný a neefektivní. Cermat (a řada odborníků na něj navázaných), pro nějž je vytváření těchto testů zdrojem příjmů, to ovšem vidí bezpochyby jinak.