Pokud vím, tak autounion je společnost, která vznikla sloučením firem DKV, Wanderer, Horch a Audi. Opravte mne, pokud se pletu.
No skoro to tak bylo. V článku to mají úplně blbě. Sloučením DKW, Audi, Horch a Wanderer vznikl koncern Auto Union (něco jako dnešní Stellantis, nebo VW Group). Každá značka tedy na svých autech, kromě svého loga, měla i 4 kroužky. 😉 a krom toho vzniklo několik modelů, které byly prodávány čistě jako Auto Union. Například po válce Auto Union SP1000, krásný roadster a kupé inspirovaný Fordem a s technikou DKW. Plus závodní divize byla čisté Auto Union. Tehdy závodní auta dotovala vláda.
Koncern se po válce přestěhoval do západního Německa a obnovili jen DKW. Samotná Audi zanikla asi 2x. A měla původně jako logo číslici 1. Po válce nejdříve koupil Auto Union (AU) Mercedes a když DKW nesplnila jejich představu o novém modelu, prodali AU Volkswagenu. VW zrušil vývoj dvoutaktních modelů a znovuzrozené Audi postavili na základech modelů DKW s motorem Mercedes. (DKW F102 a Audi F103 - stejné auto, jiný motor). Přejmenování na Audi bylo zvoleno proto, aby odlišili právě dvoutakty od čtyřtaktu.
V šedesátých letech vybavili kluci ze sousedství AERO 50 gabrio upraveným motorem ze soutěžního Wartburgu od Trojana. Jezdilo to hodně rychle ale podle mě tak znehodnotili krásné AERO. Myslím že to ani neprošlo technickou tak s tím jezdili jen tam kde nehrozily kontroly VB...
Hodně Aerovek dostalo motor z burga. Když dosloužil ten původní, bylo to nejjednodušší řešení. Sám jednu, sice, třicítku, znám. Jen se ten motor musí točit obráceně, ale to je dvoutaktu jedno.
Tudor si vizuálně nezadá s Audi.V té Tatře bych se také svezl rád i dnes.😋👍
Teoreticky můžete. To kupé existuje a je v rukou soukromého majitele. Loni jsem ji potkal na srazu veteránů. Krásný auto.
To co píšou v článku je trochu jinak. Zelené kupé bylo nabouráno, ale pak bylo opraveno do podoby s předními světly Mercedes a nalakováno červeně. Údajně si vraku v továrně všiml nějaký papaláš a nechal si ho opravit. Pak dlouho jezdil. Nakonec se dostalo na Slovensko, kde mu vrátili původní vzhled i barvu. A teď je zase zpátky v Čechách.
Říká se, že model EA276 je postavený na plánech z NDR, kde v automobilce Sachsenring (Trabant) měli kompletně vyvinutý nástupce modelu 601, a to Trabant 603. Ale na poslední chvíli byl vývoj zastaven a plány zmizely. Údajně byly prodány právě VW. Je fakt, že si jsou oba vozy velmi podobné. Ale jestli jestli pravda...kdo ví.
No, ono vlastně trochu je... protože jedna ta značka ze svazu Auto Union je Audi, jen se jmenuje ještě německy = Horch.
😉
No je i Není. Stejně jako ted vzniká to konsorcium PSA a Fiatu, které má nějaké jiné jméno, tak tohle byl de facto koncern zastřešující 4 rozdílné (svým zaměřením) automobilky. Ty 4 kruhy znamenají ty značky, bylo to tu psáno několikrát. Tzn. DKW, Audi, Horch i Wanderer jsou 4 rozdílné značky. Ale tím, že všechny skončily s 2.světovou válkou, tak ty 4 kroužky zůstaly jen pro DKW. Ano Horch a Audi v překladu znamenají totéž, ale to je jiná část historie. Kdy pana Horcha ve Zwickau vyštípali z jeho vlastní fabriky a tak si natruc přes ulici založil Audi. DKW vždy vyráběla dvoutaktní lidová auta. Až když v polovině 60.let převzal značku Auto Union VW, tak se stalo, že vzali DKW F102 a nainstalovali mu 4takt a přejmenovali na Audi. Jinak Audi mezi roky 1939 a 1965 auta nevyrábělo, protože fabriky po válce zůstaly v NDR. AU obnovili jen právě DKW. Takže DKW položilo půdu pro novodobé Audi (ale Audi samotné to nebylo), stejně jako kdysi značky Wartburg a Dixi umožnily vznik automobilové divizi BMW v Eisenachu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A Audi vzniklo, když konstruktér Horch založil novou firmu. Pojmenoval.ji stejně, jen s překladem do latiny....německy Horch!= česky "slyš!"= latinsky "Audi!"
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To ano, poprvé. 😄 Horch založil Audi poté, co ho vyštípali z jeho vlastní továrny. Takže "přes ulici" si ve Zwickau založil Audi. Ale moc neprodávala, tak ji v rámci AU utlumili. O pár let později ji zkusili obnovit tím, že Audi byla skládačka dílů ostatních značek AU. Aby pak výrobu přerušila válka. Po válce se AU odstěhovalo do Dusseldorfu a pak Ingolstadtu. A kvůli prodejnosti obnovili jen dvoutaktní levné DKW. Pak v 60. letech se AU dostalo pod Mercedes a VW a ti Audi obnovili potřetí.