Pletete několik dekád dohromady...v padesátých letech se těžko proháněly Tatrovky po dálnicích...a krádeže po převratu, resp. krádeže po ukončení války v pohraničí...to nemyslíte vážně, že chcete srovnávat.
Tak od začátku...není divné, že cena vzrostla na dvojnásobek a policejní složky sedí u kávy? Bezne si necháte na základě projektu nacenit dům a pak vytahnete dvojnasobek ku spokojenosti všech. Vás bych chtěl za klienta.
Jako stavař, kde teče beton, tam tečou prachy...jezdím po barrandaku hlavně o víkendu a skoro tam nenarazíte na pracovníky...zpoždění, zdražení, magistrát v klidu a k tomu další akce jako decko metro a rozkopaný Václavák, vyšehradský most...
Tak vám nevím, ať nemám komunisty rád, tohle se před 89 nedělo. A to si taky pamatuju rozkopaný město a sem tam něco nepovedeneho...2/3 lidí bydlí v paneláku...to by bylo bezdomovců, kdyby to šlapalo jako dnes.
Nepletu - ono totiž kdyby strana občany ve třiapadesátém neokradla, neměli by velmi rychle za co stavět a budovat, rozpočet byl před krachem. V padesátých letech se tu Tatrovky neměly moc po čem prohánět, kromě toho jich bylo pramálo a jen pro vybrané a prověřené, případně na export za valuty.
Stavbu nového domu těžko srovnávat s rekonstrukcí, nicméně když jsme rekonstruovali chalupu, původní plán byl za 400k opravit podezdívku pod dřevěnicí, pak se do dřeva hráblo, rozdrolilo se... Konečný účet byl hodně přes milion, protože se výdřeva musela téměř kompletně vyměnit. To je ale riziko staré stavby a člověk by musel udělat několik desítek sond do každého trámu.
Přes Barranďák jezdím pravidelně taky. Naposledy v neděli 10. listopadu dopoledne, kdy se tam normálně pracovalo a chystali pokládku asfaltu.
A že se tohle před 89. nedělo? Tak jakto, že jižní Barrandovský most se podařilo postavit celkem kvalitně, ale ze severního se ošmelil materiál?
A kolik se rozkradlo v roce 1988 a kolik dnes...kolik jste za to dostal tenkrat a kolik dnes.
Většina velkých děl které nás ještě dnes drží v provozu schopném stavu, se udělala v komunismu..dnes umíme jen rozkrádat a stavět draho, dlouho a nekvalitně....bydlíme v panelácích jezdíme metrem, pijeme vodu z přehrad, to vše se stavělo před 89...dnes a vůbec od 89 dokážeme jen opravovat a stavět draha sídla politiku, v lepším případě opravit nějakou nemocnici...dálnice,.metro je od 89 absolutně na nule...
Jen tak namátkou dálnice v ČSSR 1971-1990: 561 km (a to nepočítám se skutečností, že 188 km rozestavěných staveb zdědili komunisti ještě z protektorátu a 1. republiky).
Dálnice v ČR k únoru 2024: 1385 km
Mimochodem, kolik se občanům ČSR ukradlo v roce 1953? To se může i privatizace jít zahrabat.
Můžu souhlasit ohledně metra - tam se skutečně tempo srovnat nedá, ačkoliv rozsáhlé uzavírky, jaké centrum Prahy zažilo začátkem 70. let, už si dneska nikdo nedovolí. Na úkor metra naopak proběhla kompletní demontáž trolejbusových tratí, které dnes horko těžko DPP obnovuje.
A některá ta "velká díla" si mohli soudruzi strčit do špic. Třeba magistrálu. Ale ona by se pak na Václavák obtížně přisouvala těžká technika, kdyby náhodou proti režimu někdo chtěl demonstrovat.
Rekonstrukce mostu bude nakonec téměř dvakrát tak dražší, než se předpokládalo
Jak to, že to nový vedoucí pirátů, MUDr. Hřib, neodnese? Za špatnou přípravu stavby? Jednou tak dražší? O PŮL MILIARDY? A nic se neděje? Jak to je možné? Někdo něco neudělal dobře.
Ano, asi někdo něco neudělal v 80. letech dobře, když jižní most se podařilo opravit víceméně v souladu s technickou dokumentací (třebaže problémy se vyskytly), ale na severním mostě bylo kvůli ošizené konstrukci a mizernému materiálu nutné v průběhu rekonstrukce měnit projekt, protože římsy mostu, které měly být dimenzované na stejnou nosnost jako na jižní straně, se začaly bortit.
Původní cena v roce 1988 byla 483 milionů korun. A to se za ty peníze postavila celá mostovka, založení pod vodou a ještě zbylo na sochařské artefakty. A stavělo se deset let...doba se sice zkrátila, ale cena výrazně navýšila.
To je na metál.
Jaká byla kupní síla 1 Kčs v roce 1988 a jaká je kupní síla 1 Kč dnes?
No to je jasný, ale situace u kasy, kdy bych si přála být chobotnici to stejně neřeší....☹️
Posílejte zpětnou vazbu značkám, kde nakupujete. Napište jim, že vám nebude vadit počkat si ve frontě o minutu či dvě déle, pokud to vám i jiným zákazníkům umožní si nákup v klidu poskládat. Nepochybuji, že u pokladních se to také setká s pozitivní odezvou.
Samozřejmě, krást se nemá. Ale velkou měrou tomu pomáhají i pokladní v obchodních řetězcích, podle mé zkušenosti nejčastěji v Pennu. Ještě než si uklidite nákup, dáte kartu nebo peníze do peněženky, už tam tlačí další nákup. A nic nepomůžou protesty, že to ještě nemáte uklizené. Největší problém je to u starších lidí, kteří jsou pomalejší.
Pokladní to nedělají proto, že chtějí zákazníkům cíleně znepříjemnit život, ale protože mají vedením prodejny stanovené tempo, kolik mají za směnu zákazníků odbavit, a od toho se pak odvíjí i případné prémie atd.
Radecký - OK. Ale kde je vnitřní a vnější okruh? Kde je metro D? Kde je dráha na letiště?
Vnitřní okruh: od Libně po Štěrboholy je plán převést okruh v maximální míře do tunelu a ještěže tak. Další dálnice na povrchu fakt potřeba nejsou. Stavět se má začít příští rok.
Vnější okruh: nestaví ho Praha, ale ŘSD, a letos se konečně rozbíhá stavba jihovýchodního kvadrantu od Říčan k Dubči.
Metro D: staví se. Akorát že kvůli zfušovanému výběrku a vícestupňovému odvolání se druhý úsek zdržel už minimálně o rok.
Dráha na letiště, resp. do Kladna: zeptejte se NIMBYstů na šestce, kteří nechtějí koleje na povrchu, nechtějí koleje v tunelu a nechtějí ani přemýšlet o kompromisu. Nicméně úsek z Masaryčky přes zrekonstruovaný Negrelliho viadukt k novému nádraží v Podbabě a k novému mostu u Výstaviště se staví, protože to není Praha 6.
Problém je, že ve Starém Městě pod Landštejnem se rekonstruuje křižovatka a průjezd do Slavonic po silnici 152 je uzavřený, tam by jinak kamion jel přes chráněný přejezd, troleje tam nejsou. Takže to jde objet buď nadlouho přes Kunžak a dál na Dačice, nebo ve Starém Městě po úzké trojce na Stálkov a přijet právě pod ten železniční most. Jenže mistr dřevák asi nekoukal na omezení výškového profilu na 3,2 m.
Ostatně před 14 dny mě právě při cestě ze Stálkova do Slavonic protijedoucí náklaďák málem poslal do pangejtu, protože zpomalit před zatáčkou, do které řidič pořádně nevidí, je přece pro sraby, že.
A kde mají ty slavné longtrolejbusy,které tam nejsou schopné dojet. A hlavně koleje,kreré my k letišti máme.
Trolejbusy na letiště budou jezdit od března, aktuálně dokončují dva vozy zkušební jízdy s cestujícími na trase Palmovka-Letňany, zbylých 18 si DPP tento týden oficiálně přebírá do vlastnictví. To, že trasu Nádraží Veleslavín-letiště projet schopné jsou a budou, se ověřilo už při zkušebních jízdách v lednu.
Myslím, že rozhodnutí hrát je správný. Jsem zvědavej, jako to bez Honzy - tahouna kapely - Zvířata vymyslí. Držím palce, ať ty písničky zní dál a mrzí mě, že zrovna když je pražský křest, hraju se Symaripem reggae v Malostranský Besedě. To je fakt na potvoru. 🙁
Honzo, v článku píšete, že album Noční ptáci vychází 15. října. Není to náhodou 15. září? Na YouTube už je každopádně zveřejněné.
Snad se po zrušených koncertech v Jazz Docku dostanu aspoň na pražský křest a jsem rád, že se kapela rozhodla pokračovat. Bez nich by z české hudební scény zmizela kupa radosti i hořkosladkých momentů.
Kdyby každý článek o Ukrajině. který obsahuje už v názvu „prý" zůstal v šuplíku, nemáme co číst!
Kdyby zůstal v šuplíku Putinův plán na obnovu carské Rusi, tak taky nemáme co číst.
Takhle se aspoň dobře pozná, kdo je slušný, rozumně uvažující člověk, a kdo je užitečný idiot kremelské garnitury, ať už za prachy nebo jako symptom ducha slabého.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
ale jen, tak dlouho dokud vydrzi baterka.
Zkuseny analytik velmi rychle odhali na snimcich, zpracovanych technologii SAR nesrovnalosti.
Ano toto ma smysl, kdyz koukate dalekohledem na protejsi vrch ale jinak je to vhodne jen pro drobne konflikty.
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Místo baterie může klidně jet na agregát. SAR snímkování navíc není dostupné kontinuálně 24/7, čili maketa coby klamný cíl má pořád význam, obzvlášť, pokud je aspoň částečně zamaskovaná vegetací nebo sítěmi stejně jako reálná technika. Dalekohledem na to stejně v současných konfliktech nikdo koukat nebude, když může nad kopec poslat pár pozorovacích dronů.
1 odpověď