Čtu zdejší diskuzi, a strašně rád bych nereagoval. Nejde mi to. Mám pocit, že jsme národ géniů, co si ví hned se vším rady. Každý tu hned ví, co měl udělat někdo jinej, a pokud to neudělal, je to cynik. Dvacet let jsem strávil na palubě záchrankového vrtulníku, a tak vím, co všechno si jsou schopni natáčet naši retardové a nic nedělat. Ten kluk s telefonem je podle hlasu náctiletej blbeček, jakejch jsou u nás desetitisíce, a paní je normální vyndaná Kikina, co když neví co dělat, tak se bojí. Kolik jich u nás je…? Ze své praxe u všech možných neštěstí dobře vím, že ti lidé čumící okolo potřebují nějaký impuls, že stojíš o jejich pomoc (i z pozice záchranáře), protože jinak mají pocit, že to vyřeší nějaký centrální mozek lidstva, a jen by se pletli profíkům pod nohy. Kór v Rusku, kde je gasudárstvo všemocné. Kdo z vás, když se válí jako lufťák u vody, má u sebe klíče od něčí zakotvené motorové lodi, kdo alespoň ví, kde a u koho je sehnat? Za jak dlouho je seženete, než majiteli vysvětlíte, na co je loď potřeba? Vyzkoušel jsem si, za jak dlouho, jako posádka vrtulníku, který zrovna přistál lidem před očima, seženu klíč od podělané řetězem zamčené pramice, abychom se dostali přes vodu. Deset minut? Patnáct? Věřte mi - nikdo z vás není dokonalý, když se stane něco, co nečekáte. Koukněte se na film o kapitánovi Boeingu, co s ním nouzově přistál na hladině Hudsonu. Během soudu mu bylo vyčítáno, že kdyby okamžitě správně reagoval, doplachtil by na letiště La Gardia a přistál. Ale představte si - on si dovolil vzniklou situaci pár desítek vteřin analyzovat, a hledat varianty řešení
O incident jde, ale nejde o nic výjimečného - stává se to na každém letišti, včetně těch našich. Nejde o to, že by dispečer o letadlech nevěděl, prostě mu to jen časově nevyšlo tak, jak zamýšlel. Nejspíš se jen snažil vsunout jedno letadlo vyčkávající na vzlet mezi dvě letadla přistávající, a prostě to časově z nějakého důvodu nevyšlo (první letadlo po přistání vyklízelo runway na pojížděčku pomaleji, než předpokládal, posádka na vzlet nebyla připravena na okamžitý vzlet a ještě dojížděla checklisty,…). Nemyslím, že jde o něco tak vyjímečného na článek, aby se tu pak lidi děsili, co všechno se mělo stát, a kdo všechno by měl přijít o místo. 😁 Pilot mašiny na sestupu nejspíš dostal příkaz opakovat přiblížení (go-arround), zatáhnul podvozek, nacpal páky dopředu, a dle AIPu opustil osu sestupové dráhy do předepsaného směru. FAA si s tím nějak přiměřeně poradí i bez rad našich chytrolínů
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
to jediné, k čemu by to mohlo být užitečné a přínosné je, pokud by se konečně trošku došláplo na leváky - lidi jezdící permanentně a bezdůvodně v levém pruhu, který má sloužit pro předjíždění. Na D1 před rekonstrukcí to bylo možné pochopit, ten pravý byl ve strašném stavu. Tahle dálnice je ale nová, tak by to chtělo se vrátit k základům - jezdí se vpravo, mimo obec v pravém jízdním pruhu, ostatní pruhy slouží jen pro předjíždění
1 odpověď