´Já měl, za to, že se tady jedná o změně banky PO fixaci .......
Ne, po fixaci je to nadále zdarma a vždycky bylo (kromě poplatku katastru kvůli zástavě nové banky a smazání staré a nějakým desetikorunám za ověření podpisu). Jen ty články to prezentují tak divně jak kdyby se kdoví co nyní dělo. Víceméně se to vrací do stavu roku 2018/2019. Splatit je nyní možné bez sankcí po fixaci, jednou ročně až 25 % úvěru, nebo v případě různých mimořádných událostí kdykoliv (dokonce i při prodeji té nemovitosti).
Po fixaci vlastně jakoby skončí smlouva a jedná se o nové. Na tom se nic nezměnilo. Jen například já kdysi po roce a půl opustil spořitelnu, kde jsem měl smlouvu ještě na 8,5 roku a šel za nižším úrokem do Monety. Spořitelně jsem zaplatil 700 Kč "pokutu", což bylo míň, než úspora na jedné splátce.
Jasně, banku to nepoloží, ale bylo to z mé strany porušení smlouvy, jen mi banka víc naúčtovat nesměla.
Díky konkurenci mají platiči hypoték aspoň nějakou šanci ušetřit trochu peněz ale toto je další prostředek jak doslova okrást o další finance občany této země !
Nebylo toho už moc ?!
Pokud si domluvíte s někým fixaci úroku, pronájem auta nebo třeba dodávku rohlíků na 5 let, je v právním státě normální, že jí obě strany musí dodržet. Jinak má ta protistrana nárok na kompenzaci (smluvní pokutu). A je úplně jedno, jestli s tím má nějaké extra náklady, nebo naopak jí uvolníte kapacity a ona ty rohlíky může dodávat jinému dráž. Prostě smlouva je závazná. Tečka.
Když chcete mít možnost měnit banku každý rok, sjednejte si roční fixaci úroku. Ale změna banky během fixace je prostě porušení smlouvy.
Super výsledek českých klubů. Sparta by mohla dát 1-4-3, Slavia + Plzeň 3-3-2, MB 2-2-2 to je nějakých 30 bodů /5 účastníky =6 bodů do koeficientu +5,3 co máme 11,3 bodů nám zajišťuje LM i pro další sezonu.
Ještě jsou extra body za umístění v té celkové tabulce (plus pak za postupy). Takže by to bylo víc.
SQ3 je Karok/Tiguan a SQ5 Kodiak a VW Tiguan v long. Nebo je to jinak ? Pro mě Q7 ve srovnání s Tuareg je zklamání. Chci luxus a ne nlicnou ventilaci přímo za uchem řidiče pro zadni sedačky ( kamarád ji má trvale vypnutou/ztlumenou) mám totéž od Seat a v pohodě
Tiguan není ekvivalent Karoqu, Tiguan je o třídu výš. Je to o trochu větší a praktičtější ekvivalent této Q3.
A Kodiaq je natažený Tiguan, nikoliv o třídu větší auto. Víceméně jako Golf a Octavia. Octavia je větší, ale je to stejný základ.
V první řadě to chce kvalitní palivo a nemíchat řepku do nafty, potom se emise určitě zlepší. Sníží se podstatně problémy s katalyzátorem, filtrem pevných částic a EGR ventilem. Pochybuji o tom, že konstruktéři motoru počítal s tím, že budou někde přimíchávat řepku do nafty.
Před 30 lety možná nevěděli, ale to DPF ještě neexistoval. Před 20 lety už moc dobře věděli. V praxi se to u nás zavedlo v roce 2007, přičemž norma byla z roku 2004, jinde v EU se to aplikovalo pravděpodobně ještě dřív.
To je hloupé předjímání. Zatímco razítko z emisí je jasně doložitelné a následná policejní kontrola emisí také, tak to ostatní (nějaké úplatky) je jen váš dohad. A na to to se nehraje. Nejlépe byste to poznal, kdyby vás někdy odsoudil nějaký soud bez důkazů, To byste pak křičel na celé kole o nespravedlnosti, zvůli a autoritářství.
Já si klidně předjímat dovolím. 50 % majitelů kouřících aut dalo úplatek, 45 % jich jelo schválně na stanici, o které jim někdo řekl, že tam to neřeší a dají to každému, a tak možná 5 % jezdí v dobré víře, že je jejich auto v pohodě.
Třeba u problémů s katalyzátorem, o tom vědět nemusíte a odhalit to má měření emisí, ale majitel kouřícího dieslu o tom ví moc dobře. Jen je to prostě sobec, kterému je jedno, že ostatním otravuje vzduch.
Korejce jsem dal jako příklad, ale těch značek a vozů se stejnou či lepší výbavou a cenou nižší o desítky až stovky tisíc, by se našlo daleko více. Koncern chce tancovat na elektrickém parketě, a ten mejdan mají platit ti, kteří chtějí naftu či benzín. Tím se jeho ceny dostaly někam úplně mimo. Zatím žije z toho, že leasingovky mají operáky nastaveny na koncernové vozy, u jiných počítají tak nízkou zůstatkovou hodnotu, že je firmy nevezmou. Pokud se toto změní, tak koncern spláče.
Hyundai se srovnatelnou výbavou bude za 600k (Style + Safety). Za 400-450 to s tímto rozhodně není srovnatelné auto. Přestože ano, takové auto se spíš dá nazvat lidovka.
Podíval jsem se a základní srovnatelná nížší střední třída (Corolla sedan) je v akci za příjemných 568.000,-. K tomu prověřená hybridní technika se 140 koníky pod kapotou... Takže máte levnější, větší a silnější auto.
Ve výbavě Style, což je celkem srovnatelné s tou People, je hatchback za 761900 a sedan za 731900. To jen aby se nesrovnávaly jablka s hruškama. 😉
Ryanair za mě úplně v pohodě, ale ta jejich cenotvorba je opravdu záhadná.
Mají asi 15 cenový tarifů (na každé lince je základní cena samozřejmě jiná). Začíná se cca na tarifu 5 a je tam za tu cenu cca 8 letenek. Jakmile se vyprodají, posouvá se to do dražšího tarifu. Naopak, pokud se několik dní (ze začátku spíš týdnů) nevyprodají, posouvá se to do levnějšího. Výsledkem je, že vlastně vždy mají letadlo plné na 95-100 %. A zároveň podle ceny poznáte poptávku po dané lince a termínu. Na Vánoce začnou třeba na standardních 1600 Kč, ale protože se to hned vyprodá i půl roku dopředu, stoupá to dál třeba na 5000 Kč. Naopak 20. ledna to za 1600 Kč nikdo nekoupí, a tak to postupně klesne na 600 Kč a třeba ani týden dopředu se to nad původních 1600 Kč nedostane. Ale letadlo mají vyprodané.
Jestli to nebude tím že na dovolenou v Česku nemáme. Tři dny v Hotelu ve Špindlu se snídaní 13 tisíc. Za tu cenu mám Turecko se vším všudy. A jinak pan generální je trošku mimo když říká že lidem zdražování nevadí. Ale jo všechno nspalte a budete litat s poloprazdnejma letadlama a budete spokojený
Náhodně jsem zadal od soboty 17.8. do další soboty 24.8. Špindl, Hotel Sněžka se snídaní a s lanovkami v ceně za 7000 Kč na osobu na ten týden. Superior pokoj za 8500 Kč na týden.
Takže jako klidně plaťte 13 tisíc za 3 dny, ale kvalitu dost jinde než v Turecku získáte i za čtvrtinu (5 hvězd v Turecku je tak 2 a půl v ČR).
Tak teď fakta.
Dopravci airBaltic, který v Praze nemá základnu, zjevně vypadlo letadlo, protože let do Prahy měl startovat 12:55, přitom letadlo teprve v 14:23 přiletělo z Nice (plánovaný přílet byl 14:00).
Letadlo bylo na odletu z Prahy opožděno o 2:42, na příletu od Rigy o 2:23.
Takže nejen že se nestala žádná katastrofa, zejména ale to zpoždění nemá s pražským letištěm naprosto žádnou souvislost.
Sezname, styď se, tento článek je fakt odpad, ne novinařina.
ani bych nerekl, kdyz si nekdo dovede privatne koupit nove auto za milion. v tom pripade nechapu proc si nekdo kupuje rovno skodovku a nejde do jine znacky.. uvedu ti priklad.. ted jsem nasel mercedes CLA 180 2019 za 499k.. potom nekdo prijde a koupi si ojetou skodu octavku za 450.. to je to co nechapu.. u nas v praci jezdi skladnici bezne do prace vozy BMW, AUDI, Mercedes, VW... muj nazor je ten, ze cesi si zvykli jezdit ve skodovce a nedovedou si predstavit, ze by do prace mel jezdit neajky soustruznik napriklad v Audi TT anebo Mercedes A200.. soustruznik musi do prace proste jezdit ve skodovce z roku 2000 anebo nejakou novou dacii ci silne ojetym golfem
Prosím, nejdřív si zjistěte, co je to Mercedes CLA. Že to i přes znak Mercedesu stojí stejně jako Octavia totiž o mnohém vypovídá.
Mě na a4 allroad nevychází základní servis určitě dráž než na škodovce pokud samozřejmě neodejde s-tronic…navíc a4 u mě není prémiové auto je to trochu hezčí oktavka…A 6 už je velký rozdíl…ale třeba jak tu píšou mazda tak tam na firmě platíme nehorázné pálky za nesmysly takže jdou pryč…
Pokud vám to opravuje kámoš, tak možná, jinak ale například Porsche Smíchov - Zvýhodněné servisní sazby pro starší vozy:
Škoda - 999,- Kč vč. DPH/hod. na modely: Octavia, Superb, Karoq, Kodiaq
Audi - 1.899,- Kč vč. DPH/hod.
Tak si to na Tipcars srovnejte sami:
Škoda Scala r.v. 2020 - 350-400.000Kč
Audi A4 r.v. 2019 - 400-450.000Kč (a o 50-100.000km víc nalítáno, fleetová auta)
Scala je super kompaktní povedené auto, ale někteří si řeknou že ten cenový rozdíl není velký, nadměrný servis u 5ti letého Audi moc neočekávám a holt dám o něco víc a prostě "mám prémiovku Audi A4, nebo třeba BMW 3" (byť A4 je konkurence pro Passat/Superb apod) zní v Čechách lépe než "mám Hyundai Tuscon" nebo mám "Mazdu 6". Cenově to je podobné ale ta značka a pocit prostě dělá své.
Já teda vidím Scaly 2020 ve velkém zastoupení pod 300 a ty o rok starší A4 spíš za 500-600. Ale ono o kupní cenu téměř nejde. Podstatná je roční amortizace. A tam při vlastnictví 5 let budu u A4 na cca 60 ročně (koupím za 500, prodám za 220, bazar desetileté prodává za 270), u Scaly (počítáno dle Octavie), tak na 30 ročně (koupím 300, prodám 160, bazar prodá za 200), takže na půlce. A servis škodovky bude levnější, havarijko bude levnější. To dá dalších třeba 10000 ročně v průměru. Za to lepší auto a závist souseda ve formě A4 si tak ve výsledku opravdu znatelně připlatím.
A do tý Prahy na letiště se dostanu jak ? Vlakem ? Nebo tam nechám auto stát a až přiletím zpět tak bude total vybité 😁 pecka 😁
Tam se dostanete taxíkem, nebo autem, nebo pro mě za mě vlakem. Nechápu, proč by mělo být to auto total vybité. Vám se auto se spalovacím motorem vybije během dovolené? To má totiž taky akumulátor, a mnohem menší... Elektromobil by se sám vybil v řádu let, nikoliv dní. Navíc na parkovištích a garážích bývají nabíječky. Takže naopak můžete mít třeba dobití v ceně parkování a pak odjíždíte těch 40 km domů "s plnou".
Jako mamataxi a na cesty ze satelitu do Prahy do práce, což je asi nejčastější reálné využití Kodiaqu, toto smysl rozhodně dává.
Dobije se 2x týdně ze solárů "zadarmo", případně v zimě za 5 Kč/kWh. Takže úspora proti naftě, se započtením výrazně levnějšího pravidelného servisu, je nějakých 3 Kč/km.
Primární auto zvládne cesty na hory. A kdo má peníze na Kodiaq / Enyaq, tak nejezdí 15 hodin do Chorvatska, ale ale létá.
25
Sledujících
0
Sleduje
25
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A ve vás je ta láska k VW tak zažraná, že po VW pojmenováváte i modely cizích značek.
U Tesly LR neznamená automaticky 4x4. Existuje LR i s pohonem pouze zadních kol. Pokud má Tesla pohon všech kol, jedná se o "dual motor".
Samozřejmě, chápu, co myslíte. Ale ve vašem příspěvku spíš popisujete, jak kdosi neumí ovládat auto, než že by to auto nefungovalo.
To, co jste popsal, už léta není pravda. Tesla stěrače vyřešila OTA updatem (vcelku promptně) a nemůžu si na ně stěžovat, fungují perfektně. Takže zřejmě stačilo stáhnout aktualizaci.
Na rekuperační brzdění máte na displeji ikonku, stačí se na ní podívat. Pokud je plná baterie, logicky není kam energii rekuperovat, tudíž svítí ikonka. Až zhasne, uvolnilo se místo v baterii a lze tam rekuperovat energii.
Head-up display spíše roztříští pozornost řidiče, středový displej je ideální řešení. Často se mi stává, že i v ostatních autech ho hledám a je mi nepřirozené se dívat skrz volant. Nedivím se, že HUD Tesla nepreferuje.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Že head up displej roztříští pozornost, za to dívat se bokem na středový displej je ideální řešení, to je fakt hláška roku. 🤣