Ten zisk o který přišel je příliš velký. Čekal že přijde krize a korekce -30%. Místo toho přišel růst. Možná se to ještě zlomí,ale s klesajícími úroky budou akcie dál růst....
No problém vidím, že pokud chce Trump splnit co slíbil, úroky naopak porostou. A jeho celní politika možná pomůže malým čistě americkým podnikům, takže Russell 2000, ale globální firmy to hodně zabolí a to je velká část firem z S&P 500. Pak tu máme stálé nadšení z AI, které zatím žádné významné zisky nepřineslo (kromě výrobců čipů), takže je otázka, jak dlouho vydrží, než dojde k vybírání zisků. No a očekáváné p/e je o půlku výš než průměr posledních asi 25 let. Takže samotný návrat na průměr může znamenat propad o 30 %, reálné snížení zisků ještě vyšší propad.
Zatím chtěli platy zvedat akorát korytáři z pětikolky.
Nebo už jste zapomněl, jak Surikata téměř ihned po volbách brečela do kamery, že ,,...na zvýšení platu mám přece právo..."?!
Za 6 let s ANO ve vládě (2014-2020) vzrostly platy politiků o 60 %. Od roku 2020 do teď asi o 10 %, s plánovaným růstem od příštího roku to bude asi 18 %.
Hmmm, koupil jsem podobně velkou a vybavenou Sportage s 110kW v automatu, ale o 250 tisíc levněji než tento "akční" 110kW Tiguan. Zatím max. spokojenost. Nevidím jediný důvod si připlácet takovou pálku. Ale nikomu to neberu.
No abysme srovnávali jablka s jablkama, tak automat s výbavou TOP + paket Evodrive a barva mi to ukazuje po slevě za 856 tisíc. A jak už jsem tu zmínil, 150 koňový Tiguan People s předplaceným servisem na 5 let / 60000 km v ceně stojí reálně 865 tisíc. Takže cenově je to srovnatelné.
Nechci být jedovatý, ale pořád neskutečně drahé ve srovnání např. s Tucsonem, který jsem pořídil ve druhé nejvyšší specifikaci STYLE s 110KW po slevě za 660000! Mám ho půl roku-šlape jak hodinky 🙂
Asi tahle, Tucson Style s automatem s příplatkem za barvu je za 777 tisíc po slevě a výbava i praktičnost je trochu horší než People u VW. Tiguan s předplaceným servisem na 5 let v ceně (do 60000 km) pořídíte reálně za 865 tisíc, ale když započítáte servis Hyundai na 60000 km, jste u Tucsonu s náklady někde na 810 tisíc. A to rozhodně není tak velký rozdíl, přičemž Tiguan má lepší výbavu. Takže neskutečně drahé to není, ty ceny jsou víceméně srovnatelně, pokud se má jednat o srovnatelnou výbavu a srovnatelnou převodovku.
To samé jako my. Dle tabulky máme 1388 km dálnic. V tom jsou i ty naplánované?
Ne, u nás je opravdu 1400 km dálnic v provozu. Ale na Slovensku je dálnic a rychlostních silnic dohromady v provozu asi 880 km, ale z toho desítky (možná i nízké stovky) km jsou osamocené úseky v poloprofilu vystavěné jako obchvaty obcí. S dálnicí to nic společného nemá, je to prostě silnice první třídy.
Inflaci netvoří jen potraviny. Stejně tak jí tvoří knížky, televize, zájezdy, benzín, nábytek, čistírny oděvů, lístky do kina atd. Proto to tam "pletu". Oddíl "Potraviny a nealkoholické nápoje" má totiž podíl na spotřebním koši jen 17,74 %. Zbylých více než 82 % indexu jsou ty věci, co tam "pletu".
Ropa po útoku na Izrael šla nahoru, to je pravda. Takže co během září ztratila, nyní během týdne získala zpět. Proto taky benzín přestal zlevňovat a naopak zdražil. Ale to se stalo v říjnu, ne v září.
Houska v Lidlu 2021 1,70 dnes 3,70 plyn 2021 507 Mh dnes 1760 atd odkaz na skutečnost.
To ale nikdo nezpochybňuje. Ale tady se měří cenová úroveň mezi září 2023 a září 2024 - ta vzrostla o 2,6 %, a mezi srpnem 2024 a září 2024 - ta klesla o 0,4 %. A autor článku to blbě opsal.
To zdražení housek a plynu se neudálo v posledním roce, ale už dřív.
Třeba benzín je nejlevnější za 3 roky a výrazně začal klesat právě koncem srpna. Stejně tak ceny rekreací zcela logicky po prázdninách klesnou. A když koupíte zájezd místo za 30 tisíc za 15, má to mnohem větší vliv než růst ceny másla z 50 na 70 (a k tomu růstu nedošlo najednou ze srpna do září, ale roste to už asi rok.
Tak pokud byla srpnová 2,2% a zářijová 2,6%, tak to je opravdu nárůst, nikoli pokles.
To je ale nárůst meziroční inflace, nikoliv meziměsíční růst cen. Ceny meziměsíčně klesly o 0,4 %, protože celkem významnou část indexu tvoří benzín (mnohem významnější než třeba máslo), který je nyní nejlevnější za 3 roky, plus po prázdninách vždy klesají ceny rekreací. Jenže loni mezi srpnem a zářím meziměsíčně klesly ceny dokonce o 0,7 %. Tj. současný pokles je nižší než loni a proto to meziročně stouplo.
Michelin Alpin 6 205/55 R16 91H za 4420,- Kč? To nevím, kde autor článku pátral. Tyto pnematiky se normálně prodávají kolem 2500,- Kč. A potom věta, že vás pneuservis podojí....... No, zákazníci mají představu, že pneuservis může prodávat pneumatiky za nejnižší internetové ceny, že si ukrojí ze svých obřích marží a vše bude ok. Takhle to nefunguje, marže na gumách jsou minimální, kolem 10% a všechny náklady vč. mzdových raketově rostou. Žádný pneuservis nerozjel zdražování, ale musí na něj reagovat.
Pokud si pneuservis řekne za přezutí o 2500 Kč, tak vás neskutečně podojí. To snad nemá ani autorizák BMW.
Očekávám že to bude něco jakou ID3, takže propadák který se bude prodávat tak leda ve slevě . Není to typ vozu který by trh potřeboval
Vzhledem k popularitě crossoverů/suv a velikosti auta je toto přesně auto do Prahy a okolí, se kterým se jede možná 3x ročně dál než 200 km, jinak se jezdí tak 5-30 km, což jsou ideální podmínky pro elektromobil. A pro takové použití zas nepotřebujete auto s dvěma motory a zrychlením z nuly na sto za 3 sekundy.
16
Sledujících
0
Sleduje
16
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Děda Buffett je lišák, ale myslím, že tentokrát neudělal dobré rozhodnutí. Cena příležitosti jeho vyčkávání podle dalece převýšila možný zisk v čase při jeho čekání na vstup. Od loňského října totiž S&P500 vystřelil o skoro 50%, za dva roky o víc než 70%, tak jsem zvědav, kdy takový výkon Buffett tou dlouho očekávanou investicí překoná :)
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To ano, ale růst očekávaných zisků tomu růstu indexu vůbec neodpovídá. Ten je asi o 25 %. Takže čistě návrat na dlouhodobý průměr ocenění by znamenal smazání toho 50% růstu. Takže většina je sice proti němu v imaginárním zisku, ale dokud ho nerealizují, je dost možné, že za 2 roky na tom budou stejně.