Mě by zase zajímalo jestli se bude u nás prodávat škoda Kylaq za 250tis tak jako se prodává v Indii ale s takovou politikou určitě ne protože u nás jsou náklady na výrobu několika násobně dražší díky sankcím které nefungují ba naopak škodí eu ekonomice.
Děláte taky za 7 tisíc korun měsíčně jako indický dělník?
Tak jsem se na ten "slavný" DIP podíval a nevidím v tom žádnou zásadní výhodu. Mám "nové" penzijko (DPS = doplňkové penzijní spoření), kde si taky můžu vybírat mezi investičními strategiemi. Daňový odpočet mám taky. A navíc mám nemalý státní příspěvek (340,- Kč měsíčně při úložce 1700,- Kč). K tomu DIP má povolené neomezené poplatky, takže člověk musí být hodně obezřetný. DIP pro mě (střadatele) nedává žádný smysl oproti DPS.
V DPS platíte v akciové strategii obvykle 1 % ročně a k tomu 10 % ze zhodnocení. Vezmeme-li průměrné zhodnocení 7 % ročně, 10 % je 0,7, v součtu s 1% poplatkem to je 1,7 % každý rok. To je kumulativně 40 % za 20 let. Takže místo třeba 2 milionů budete mít 1,2 milionu.
Proti tomu třeba RB má 0,2 % ročně, Patria 0,12 %, Fio 0 %. K tomu, pravda, taky nákupní poplatek (plus směnu měn), ale to se platí jednou. Takže třeba ta Patria, tam za 20 let zaplatíte cca 2,4 % kumulativně průběžný poplatek a k tomu 1,9 % nákup + směna. Při nastavení lepšího kurzu 0,9 %. Pokud bychom přešli na euro, tak jen 0,4 %.
Takže se srovnává po 20 letech zhruba 40% poplatek u DPS a proti tomu zhruba 4% u DIP. Ty rozdíly budou ve výsledku ve statisících, klidně i milion. Ano, nesmíte podepsat nějaký nesmysl prvnímu poradci, kterého potkáte, ale jestli vám půl milionu nebo milion navíc nedává smysl...
pripada mi ten spotrebni kos nejaky jiny nez spotreba domacnosti. Potraviny +4%, bydleni +6%, Teplo/elektrina + 6%, ale celkova inflace 2.8%. Asi tam ma velkou vahu HiFi souprava a koberce.
No máte nějaký divný koš. 🙂 "Bydlení, voda, energie, paliva" má meziročně 4,2 %, "potraviny a nealkoholické nápoje" 0,9 %, "doprava" 0,1 %. To jsou 3 oddíly s nejvyšším zastoupením, dohromady přes polovinu spotřebního koše tvoří.
Pro mne jsou hypotéky jen umělým tancem kolem zlatého telete. Každý, kdo nemá na dřevo 100 % ceny bytu, by si měl uvědomit, že pořízením hypotéky nezískává vlastní byt, nýbrž že 25 nebo 30 let bude ze svých peněz živit banku, jíž jediné ten byt bude do poslední splátky patřit. Tohle pořád v diskuzích jasně nezaznívá - byt na hypotéku patří bance, vlastní bydlení nastává až po splacení celé částky. Přestaňme si lhát do vlastní kapsy.
Blbost. Byt patří vám, ne bance. Banka ho nikdy vlastnit ani nechce.
Můžete ho kdykoliv prodat, zrekonstruovat, cokoliv. Zástava banky je jen jistota, že nesbalíte celou prodejní cenu a nezmizíte v cizině, ale doplatíte bance z té prodejní ceny zbytek dluhu.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
No takhle. Ono ty evropské akcie jsou na ten úpadek už naceňené. Naopak v USA jsou naceňené na víc než dokonalost. Za poslední rok dokonce drobně klesly očekávané zisky firem pro rok 2025 (v S&P500), ale akcie o třetinu zdražily. Takže celý poslední rok je jen euforie, která není podložená ani růstem očekávaných zisků. Jasně, může to vydržet ještě klidně několik let, ale o co výš to poletí, o to hlubší pak bude pád.
Děda Buffett je lišák, ale myslím, že tentokrát neudělal dobré rozhodnutí. Cena příležitosti jeho vyčkávání podle dalece převýšila možný zisk v čase při jeho čekání na vstup. Od loňského října totiž S&P500 vystřelil o skoro 50%, za dva roky o víc než 70%, tak jsem zvědav, kdy takový výkon Buffett tou dlouho očekávanou investicí překoná :)
To ano, ale růst očekávaných zisků tomu růstu indexu vůbec neodpovídá. Ten je asi o 25 %. Takže čistě návrat na dlouhodobý průměr ocenění by znamenal smazání toho 50% růstu. Takže většina je sice proti němu v imaginárním zisku, ale dokud ho nerealizují, je dost možné, že za 2 roky na tom budou stejně.
Ten zisk o který přišel je příliš velký. Čekal že přijde krize a korekce -30%. Místo toho přišel růst. Možná se to ještě zlomí,ale s klesajícími úroky budou akcie dál růst....
No problém vidím, že pokud chce Trump splnit co slíbil, úroky naopak porostou. A jeho celní politika možná pomůže malým čistě americkým podnikům, takže Russell 2000, ale globální firmy to hodně zabolí a to je velká část firem z S&P 500. Pak tu máme stálé nadšení z AI, které zatím žádné významné zisky nepřineslo (kromě výrobců čipů), takže je otázka, jak dlouho vydrží, než dojde k vybírání zisků. No a očekáváné p/e je o půlku výš než průměr posledních asi 25 let. Takže samotný návrat na průměr může znamenat propad o 30 %, reálné snížení zisků ještě vyšší propad.
Zatím chtěli platy zvedat akorát korytáři z pětikolky.
Nebo už jste zapomněl, jak Surikata téměř ihned po volbách brečela do kamery, že ,,...na zvýšení platu mám přece právo..."?!
Za 6 let s ANO ve vládě (2014-2020) vzrostly platy politiků o 60 %. Od roku 2020 do teď asi o 10 %, s plánovaným růstem od příštího roku to bude asi 18 %.
Hmmm, koupil jsem podobně velkou a vybavenou Sportage s 110kW v automatu, ale o 250 tisíc levněji než tento "akční" 110kW Tiguan. Zatím max. spokojenost. Nevidím jediný důvod si připlácet takovou pálku. Ale nikomu to neberu.
No abysme srovnávali jablka s jablkama, tak automat s výbavou TOP + paket Evodrive a barva mi to ukazuje po slevě za 856 tisíc. A jak už jsem tu zmínil, 150 koňový Tiguan People s předplaceným servisem na 5 let / 60000 km v ceně stojí reálně 865 tisíc. Takže cenově je to srovnatelné.
Nechci být jedovatý, ale pořád neskutečně drahé ve srovnání např. s Tucsonem, který jsem pořídil ve druhé nejvyšší specifikaci STYLE s 110KW po slevě za 660000! Mám ho půl roku-šlape jak hodinky 🙂
Asi tahle, Tucson Style s automatem s příplatkem za barvu je za 777 tisíc po slevě a výbava i praktičnost je trochu horší než People u VW. Tiguan s předplaceným servisem na 5 let v ceně (do 60000 km) pořídíte reálně za 865 tisíc, ale když započítáte servis Hyundai na 60000 km, jste u Tucsonu s náklady někde na 810 tisíc. A to rozhodně není tak velký rozdíl, přičemž Tiguan má lepší výbavu. Takže neskutečně drahé to není, ty ceny jsou víceméně srovnatelně, pokud se má jednat o srovnatelnou výbavu a srovnatelnou převodovku.
To samé jako my. Dle tabulky máme 1388 km dálnic. V tom jsou i ty naplánované?
Ne, u nás je opravdu 1400 km dálnic v provozu. Ale na Slovensku je dálnic a rychlostních silnic dohromady v provozu asi 880 km, ale z toho desítky (možná i nízké stovky) km jsou osamocené úseky v poloprofilu vystavěné jako obchvaty obcí. S dálnicí to nic společného nemá, je to prostě silnice první třídy.
Inflaci netvoří jen potraviny. Stejně tak jí tvoří knížky, televize, zájezdy, benzín, nábytek, čistírny oděvů, lístky do kina atd. Proto to tam "pletu". Oddíl "Potraviny a nealkoholické nápoje" má totiž podíl na spotřebním koši jen 17,74 %. Zbylých více než 82 % indexu jsou ty věci, co tam "pletu".
Ropa po útoku na Izrael šla nahoru, to je pravda. Takže co během září ztratila, nyní během týdne získala zpět. Proto taky benzín přestal zlevňovat a naopak zdražil. Ale to se stalo v říjnu, ne v září.
Houska v Lidlu 2021 1,70 dnes 3,70 plyn 2021 507 Mh dnes 1760 atd odkaz na skutečnost.
To ale nikdo nezpochybňuje. Ale tady se měří cenová úroveň mezi září 2023 a září 2024 - ta vzrostla o 2,6 %, a mezi srpnem 2024 a září 2024 - ta klesla o 0,4 %. A autor článku to blbě opsal.
To zdražení housek a plynu se neudálo v posledním roce, ale už dřív.
Třeba benzín je nejlevnější za 3 roky a výrazně začal klesat právě koncem srpna. Stejně tak ceny rekreací zcela logicky po prázdninách klesnou. A když koupíte zájezd místo za 30 tisíc za 15, má to mnohem větší vliv než růst ceny másla z 50 na 70 (a k tomu růstu nedošlo najednou ze srpna do září, ale roste to už asi rok.
Tak pokud byla srpnová 2,2% a zářijová 2,6%, tak to je opravdu nárůst, nikoli pokles.
To je ale nárůst meziroční inflace, nikoliv meziměsíční růst cen. Ceny meziměsíčně klesly o 0,4 %, protože celkem významnou část indexu tvoří benzín (mnohem významnější než třeba máslo), který je nyní nejlevnější za 3 roky, plus po prázdninách vždy klesají ceny rekreací. Jenže loni mezi srpnem a zářím meziměsíčně klesly ceny dokonce o 0,7 %. Tj. současný pokles je nižší než loni a proto to meziročně stouplo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No ona je zlodejna i koupě nového, když přii koupi okamžitě ztrácí 50000 až 100000 Kč z hodnoty kupní ceny
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je takový typický hospodský kec. Zaprvé, nová auta se obvykle neprodávají za ceníkovou cenu, takže nové je často i levnější než roční. A za druhé, pokud nutně chcete prodat auto, které jste si právě koupil, tak u ojetiny ten rozdíl bude stejný. To jsou peníze, ze kterých žijí bazary.