"V loňském roce se summitu v Dubaji zúčastnilo celkem 83 884 lidí." - Takže desítky tisíc lidí (průměrně to mimochodem dělá zhruba 400 lidí na každý stát na světě (jistě, značná čast účastníků bude místních, řádově však hodnota zůstává)) si udělalo, zřejmě až na výjimky letecký, výlet do Dubaje, do jistě značně klimatizovaných a evidentně obřích prostor, aby tam jednali, jak být klimaticky zodpovědnější.
Taky Piráti (z února 2024, ale z Liberecka): Zálohování PET lahví naruší systém třídění odpadů a připraví obce o peníze - Odkaz 1
Citace ministra Hladíka z webu mzp.cz: "Našim cílem je vytvořit z PET lahve znovu PET lahev". Můj dotaz: Pokud někdo použije PET lahev k dočasnému uskladnění nějaké toxické, olejnaté, látky, a poté znečištěnou lahev vrátí, jak bude zajištěno, aby se tyto látky v recyklovaných PET lahvích neobjevily?
K čemu bude splnění klimatického závazku v EU, když vyženeme průmysl do Číny, která jej neplní? Není snad Čína na stejné planetě? Zatímco EU snížila emise CO2 za posledních 20 let o desítky procent, Čína je více než zdvojnásobila. Viz Odkaz
Na jednu stranu ano, za kvalitu se platí, na druhou stranu, byť ČT produkuje i skutečně kvalitní pořady, by se měla více snažit. Tím narážím například na plánovanou 13. řadu StarDance, což je zajímavý pořad, ale čeho je moc... A vzhledem k postupnému poklesu sledovanosti v pozemním lineárním vysílání bych do budoucna souhlasil s těmi, kteří volají po zakódování, respektive mít ČT24, která je i na satelitu volně, placenou skrze nízké koncesionářské poplatky, a ostatní stanice vázané na placený uživatelský účet.
Pan autor zřejmě žije v Praze a v rámci ochrany klimatu z ní nevytáhe paty. V opačném případě by totiž zjistil, že vozový park v centru Prahy a na maloměstě či venkově je úplně jiný. Průměrný věk vozidel v ČR je 16 let. Takového věku se průměrná baterie ve vozidle nedožije. Takže pokud cena baterií neklesne na třetinu, každý jej opravdu vlastnit nebude. Daňový poplatník pak bude muset být více oškubán na jiných daních, protože nezanedbatelný podíl nákladů na provoz spalovacího motoru tvoří spotřební daň z paliva a naopak budou muset být rušeny dotace na dobíjecí stanice apod. V jednom má autor, bohužel, pravdu, spalovací motory skončí. Nové nebudou a ty staré průběžně likvidují ekototalitáři povinným přimícháváním čím dál většího podílu biosložky do paliva.
PS: Jakožto majitel vozidla za cca 100 tisíc Kč jsem se podíval, jakou elektrokrásu bych si mohl za podobné peníze pořídit. Za 115 tisíc aktuálně 12 let starý miniaturní Peugeot Ion s udávaným dojezdem celých 75 km. Jo, a topení má raději nezávislé, naftové. Wow.
V Berouně se zavedla možnost popelnic na plasty a papír pro každý dům a byl o ně opravdu velký zájem. Jsem zvědavý, kolik lidí si je ponechá, když ta největší složka plastového odpadu, PET lahve, bude zálohovaná, a kolik lidí si řekne, že ten zbytek plastu už nestojí za to třídit, a žluté popelnice se zbaví. Vzhledem k tomu, že již dnes se v ČR vytřídí zhruba 80 % PET lahví, mám pochybnost, že z hlediska celkového objemu vytříděného plastu bude po zavedení zálohování při porovnání rozdílu se současností výsledek kladný.
Prodlužovač dojezdu k běžné EV baterii nikoli, ale spalovací motor pracující v optimálních otáčkách a pohánějící elektromor a společně s brzdnou rekuperací nabíjející malou baterii, tedy řešení, které dnes nabízí u některých svých modelů Toyota nebo Honda, mi připadá jako onen skutečný technologický pokrok, který chytře využívá předností spalovacího motoru i elektropohonu. Na jednu stranu toto řešení vzniklo díky politickému prostředí, bohužel ho ovšem politické prostředí zase brzy zabije...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To máme za obec oprava a údržba chodníků a silnic, veřejné osvětlení, údržba zeleně, dotace na MHD, školy, kulturní události a další. Za stát potom třeba policii a hasiče. Zaplatit se to musí. Teď je otázka, jak to zaplatit. Může se to platit třeba z DPH a daně z příjmu. Pak se na tom ovšem nebudou podílet zahraniční investoři, kteří si do českých nemovitostí ukládají peníze. Když jim některou ale vykradou, policie tam přijede, či když tam začne hořet, přijedou tam hasiči. Veřejné osvětlení před nimi bude svítit, stejně jako zastávka MHD v blízkosti bude zvyšovat hodnotu dané nemovitosti. Proto je podle mě daň z nemovitosti mnohem vhodnější a spravedlivější cestou. A i odvod části peněz státu má smysl - jak jsem zmínil, minimálně třeba na tu policii a hasiče. Jiná věc je nastavení její rozumné výše. Ale ta povětšinou rozumná je. Bohužel však tuto daň některé obce zneužily a nastavily si svévolně vysoký koeficient. To je ovšem plně záležitost dané obce, a tam je také třeba obrátit svůj protestní hlas.