Pokud vím, že u nás řemeslník stráví celý den, nemám problém oběd přichystat. Naposledy když nám přijeli měnit okna, uvařila jsem den předem guláš, aby měl i manžel. Když jim v poledne řekl jestli si dají guláš s chlebem koukali na něj jak na zjevení, nejdřív s díky odmítli, ale pak dodali, že až bude hotovo rádi si dají. Za týden dělali okna u rodičů, tchyně nachystala salát, řízky. Prý tohle se jim dlouho nestalo, aby jim někdo nabídl oběd a kafe. Kolikrát že dělají na novostavbach, kde dostanou jen klíče a pak to přijede majitel jen převzít.
Nešla mi ani hudebka ani výtvarka.
Bylo to pro mě trápení, v hudebce jsem sice zvládla teorii, naučit se noty, ale nikdy nezapomenu na pětku ze hry na triangl ve třetí třídě. Na výtvarnou výchovu mi chybí fantazie, dodnes kdyz něco tvořim se synem, potřebuji přesný návod 😀. Nejlepší hodiny výtvarné výchovy jsem zažila když chodily na praxi budoucí učitelky, přišly vždy s nějakou novou technikou malování, aby nás zaujaly.
Za mě bych zachovala oboje na prvním stupni, druhý stupeň dobrovolnost. Dnes už spousta škol dělá na různých projektech napříč několika předmětů, takže v konečné fázi bych to i nechala na nich.
Pečující osoba také musí mít zdravotní a odbornou způsobilost a splnit vstupní i průběžné vzdělávání.
„Tedy kvalifikace v oblasti sociální, pedagogické, zdravotní oblasti nebo profesní kvalifikace Chůva v dětské skupině či Chůva pro děti do zahájení předškolní docházky. Pro dané profesní kvalifikace jsou nabízeny jak kurzy připravující na zkoušku, tak lze i jít přímo ke zkoušce dle zkušenosti samotné osoby,“ vysvětluje náměstkyně ministra práce.
No tak to asi těžko bude běžná sousedská výpomoc 🤔
To je zase výmysl, kdo se chce starat o dítě tak se stará i bez státu a není potřeba řešit vystřídání na rodičovské. Při rodičovské může být neomezený výdělek, jen dítě nesmí být do 2 let více jak 90 hodin ve školce či jeslich (možná ty hodiny nejsou přesné). Takže otec půjde na 2 měsíce na rodičovskou, bude dál chodit do práce a o dítě se bude starat matka která bude nejspíš ty 2 měsíce v evidenci úřadu práce ( nebo opačně záleží kdo je původně na té rodičovské), pochybuji že ze strany zaměstnavatelů bude zájem o dvouměsíční zaměstnance. No a to papírování kolem toho, lepší nekomentovat
Takže 30 lidí se bude 2 roky živit zbytečně, přitom stačí, aby si učitelké 1.třidy a učitelky MŠ co mají předškoláky plus ředitelé sedli jedno odpoledne ke kafíčku a probrali v čem vidí u dětí v 1.třidách problém a kde by jim MŠ mohla více pomoci. Myslím, že učitelky v MŠ jsou natolik schopné, aby si tyhle poznatky zapracovaly do stávajících osnov. Třeba u nás je sice nepovinná příprava pro prvňáčky, jednou za tři týdny se schází odpoledne ve škole, v lavicích, i s rodiči, ovšem ne každý rodič chce.
Chybí mi varianta druhého zdroje, nemáme v plánu nic nahradit, dvougenerační dům, topíme plynem, ale obnovujeme druhý komín ( objeven pri rekonstrukci, odbourán pod střechu a záklop na půdě) a přidáme kotel na dřevo - spíše jako záložní. Původně jsme chtěli jen krb, ale vyhrála varianta druhého kotle ve sklepě.
To je pěkný nesmysl, že budou chodit na 9 a budou vyspaní, jen budou chodit o tu hodinu později spát. Prostě se to celé posune o hodinu a nic to neřeší. U nás na vesnici začíná škola v 7.25 kvůli dětem které přijíždí autobusem, nikdy to nikomu nevadilo a že by kraj objednal autobus o půl hodiny později? No nejspíš si toho za ty roky nikdo nevšiml...
Máme mladou lékařku, někdy by to tu chtěla zabalit (mesto kde vyrostla) a jít jinam, lidi si stěžují že ordinuje 3 dny v týdnu 5 -6 hodin, ale nikdo už nevidí že další den jezdí ještě na jednu vesnici, aby s dětma na prevenci nemuseli jezdit do města a jeden den ordinuje v dětské léčebně. Jeden víkend v měsíci je na pohotovosti v nemocnici. A to si ještě lidi stěžují, že ten mobilní telefon nemá u sebe ona nebo sestra, že by jim ho i po pracovní době měli vzít. No vůbec jim to nezávidím, hodně se zhoršila komunikace lidí, rodiče radí doktorce jak má léčit, protože známá říkala, strýček Google a pod.
Synovec chodí na logopedii a já jen koukala kolik papírů s říkankama na procvičování nosí, ale že je potřeba trénovat řeč s jazykem za zuby a né s otevřenou pusou a jazykem ven to jim neřekla. Na to jsem je upozornila já, ne nejsem logoped, jen jsem před 20 lety chodila s nejstarším synem na logopedii také a tohle byl základ. Proto mají problémy s řeči prvňáčci co mají vypadnuté zoubky.
Na tohle bych nikdy nepřistoupila, na jednom malým nádraží se volné byty nabídli obci, pokud mají zájemce ať vyberou a předají kontakt, no jeden pán tam bydlel asi šest let a za celou dobu si nenechal připojit plynoměr, takže se v bytě netopilo a další čtyři je byt prázdný, protože vstup je jen pro otrlé.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je zase výmysl, proč na pracák? A rekvalifikační kurz? Nedostaneš se na střední tak na učňák, po roce to můžou zkusit znovu, rok na pracáku je promarněný rok. Třeba se i v oboru najdou a lépe si ujasní obor dalšího studia. To že se děvčata na učilišti naučí základy vaření, pečení, šití, zahradničení apod. a chlapci něco od zedníka, truhláře, elektrikáře, pokrývače, instalatéra apod. se jim bude v běžném životě hodit, ať potom půjdou studovat cokoliv. A hlavně jim zůstanou studijní návyky.
2 odpovědi