Jsem plně naočkovaná díky tomu, že jsem učitelka na střední škole.
Mimochodem, ty řeči o tom, že učitelé předbíhají starší a vážně nemocné... Vláda na konci února řekla, že se učitelé mají registrovat, aby mohli jít v březnu učit maturanty a deváťáky, byly tu kampaně "vyhrnu si rukáv kvůli svým žákům" atd. Tak učitelé poslechli a šli. A dneska dostávají za uši, že předbíhají. To si naše slavná vláda měla rozmyslet, co vlastně chce, kdy a proč.
Takže jsem naočkovaná, připravená pracovat v rizikovém prostředí. Je mi jasné, že respirátor pro mě platí stejně jako pro ostatní. A výhody ohledně toho, kam budu smět, nečekám. Naočkovala jsem se proto, abych mohla bezpečně vykonávat svoji práci. Nakonec se to samozřejmě bude muset řešit, myslím, že až bude situace taková, že vakcín bude dost a bude spíš potřeba motivovat zbytek lidí, aby do toho šli, že to bude čas vyhlásit pro očkované nějaké zvýhodnění.
Co je tak náročného na přípravě maturantů, prosímvás?
Co já mám zkušenosti, tak druhé pololetí čtvrtého ročníku je z naprosté většiny o samostudiu a učitelé jen předkládají látku z předchozích ročníků. Nic nového, jen recyklace už napsaného a připraveného. Pokud je učitel koumes a píše si to na PC, může to předložit studentům na sharu a příprava na maturitu je hotová, pak už má jen čas se věnovat individuálům, kteří se přihlásí o pomoc ale těm už stejně moc pomoci není (pokud někdo potřebuje po čtyřech letech studia vodit za ručičku od učitele v posledním pololetí, na maturitu nemá a neměl by ji ani skládat - v tomhle stádiu už se snad předpokládá, že student je schopný samostudia z poskytnutých materiálů, ne? Není na to snad dokonce nějaká definice?
Ano, maturanti jsou v normálním režimu schopní samostudia a u mnoha z nich to pořád funguje. Bohužel tento ročník je už na onlinu rok a to se projevuje dost silným zaostáváním oproti normálu. Potřebují konzultace a doučování.
Navíc, díky té nepromyšlené změně maturit během tohoto crazy školního roku se požadavky ke zkoušce konkrétně z angličtiny dost zvýšily - ti, kdo počítali s víceméně státní podobou maturit, ji budou mít náročnější. Čili nestěžuji si, že bych neměla co dělat... 🙂
Dobrý den paní učitelko, nechci tvrdit že práce učitelů na dist. výuce je špatná ale....? Výuku na dálku zvládáme, prospěch se opravdu nezhoršuje ani u našich dětí. Dětem dělá větší potíž orientovat se mezi učebnou kde je část úkolů, zbytek zaslán na gmail. Zadání často duálně. Technické zázemí doma tak na 70%, výpadky sítě naprosto běžné. Nerozumím proč děti nechodí např pouze na dopoledne, bez obědů. Omezit výuku na 4 max. 5 základních předmětů ČJ, M,... zbytek distančně.
Souhlasím, škola má možnost přizpůsobit skladbu hodin a rozhodně by si měla udělat pořádek v platformách, na kterých zadává práci.
Máte pravdu. Poctivý a dobrý učitel si zaslouží velmi slušnou mzdu. Kritizovat však lze paušální, tedy plošné přidávání. To není dobré nikde. Učitelé tak pouze nejsou výjimkou. V privátním sektoru něco takového ani náhodou neexistuje. Určitě nepopřete, že mezi učiteli rozdíly jsou a v některých případech jejich přístupu k výuce i diametrální rozdíly. Uvědomte si také, pokud mluvíte o "mírném" zlepšení za této vlády, jejíž cílem je 1.3 násobek průměrné mzdy, že na tuto průměrnou mzdu, od které se bude odvíjet váš příjem nedosáhnou 2/3 lidí.
Vy , cítím patříte k té skupině, která může jít ostatním příkladem a tak vám patří dozajista za vaši nelehkou práci i poděkování. Což tímto, alespoň za sebe, činím.
Souhlasím s tím, že jsou učitelé, kteří si ty peníze nezaslouží. Ředitelé (kdyby tedy měli čas se věnovat metodickému vedení a nebyli zasypaní zbytečnými papíry) by měli mít k dispozici nástroje měření výkonu učitelů a pravomoc prostě mizerného učitele/nemakačenka vyrazit.
Zvýšení na 1,3 průměrné mzdy (mzdy všech, ne VŠ vzdělaných lidí) ale pořád neodpovídá tomu, čeho chceme (snad) jako země dosáhnout. Chceme snad mít učitele, kteří nejsou ve své odbornosti pozadu za právníky, inženýry, doktory a vědci. Koneckonců taky studují 5 let VŠ. Učitele, kteří se dokonale vyznají ve svém oboru a kromě toho ho umí moderně, srozumitelně a zajímavě podávat a zvát svoje žáky k dalšímu poznávání. Dokud takové lidi nezaplatíme, tak je prostě mít nebudeme, studium na pedagogické fakultě bude dál "nouzovka" a budeme se všichni divit, proč se naše děti netěší do školy. Nejde mít laciné a dobré vzdělávání.
Jsem učitelka angličtiny na střední škole, doma mám dva mladší teenagery. Oba snášejí online výuku poměrně dobře, prospěch se jim nezhoršuje, motivaci stále ještě mají, povzbuzujeme je k tomu. Mimoškolní vyžití je jiná věc, v tom strádají. Chodí na procházky a nestěžují si, ale chybí jim kamarádi.
Pokud jde o mou práci, připadá mi, že jí mám mnohem víc než normálně (a normálně mám nadúvazek 24 hodin týdně). Ona online výuka nejsou jenom hodiny strávené přímo výukou, ale i přípravy, zadávání offline úkolů, hodnocení a individuální zpětná vazba studentům, což zabere mnohem víc času než při běžném provozu ve škole. Kromě toho nám ministerstvo totálně rozoralo strukturu maturit, takže se v tomhle blázinci musí připravovat celé znovu. To bylo opravdu hloupě načasované... Maturanti také potřebují speciální péči a přípravu. Takže 8-10 hodin denně u počítače je běžná věc.
A prosím, neotírejte se o rostoucí platy učitelů. Kdo nám to závidí, nechť si jde sám stoupnout před tabuli a pokusí se ZAUJMOUT skupinu teenagerů a něco je NAUČIT. Už po týdnu bude naprosto přesně vědět, kolik peněz si učitelé zaslouží a proč a proč mají tolik prázdnin, kolik mají. Tahle vláda jen mírně napravuje křivdu, která se na českých učitelích páchala 30 let.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Fajn, tak pro všechny, kteří si myslí, že si učitelé ty peníze nezaslouží - ať si to zkusí! Dveře jsou doširoka otevřené, dodělejte si školu a aprobaci a pojďte mezi nás! Vsadím se, že do 14 dnů budete přesně vědět, proč mají učitelé tolik prázdnin a taky se stanete zapálenými zastánci navýšení učitelských platů.
A kromě toho, když se mají učitelé tak finančně báječně a navíc nic nedělají, proč tu práci nechce víc lidí? Proč pořád chybějí učitelé na ZŠ i SŠ? Proč se nehrnou zástupy zájemců, kteří dychtí stoupnout si před třídu plnou puberťáků, něčím je zaujmout a něco je naučit? Proč asi? Kdykoli tohle vznesu před svými přáteli-neučiteli, podívají se na mě jako na blázna: To bych teda nikdy dělat nechtěl! Tak asi tak.
2 odpovědi