Z dobrých důvodů se soudruzi neučili někde poblíž Moskvy, ale v jedné ze svých patolízalských provincii...
Já se nebojím jádra, ani výstavby nových bloků. Jen zásadně nesouhlasím s financováním výroby čehokoliv z veřejných peněz. Nalili jsme neskutečné peníze z daní a povolenek do obnovitelných zdrojů. Výsledkem je nestabilita sítě, obrovské náklady na její posílení, nejdražší elektřina na světě a rozkolísaný trh. Předplatili jsme si energetickou chudobu.
Výrobní investice jsou věcí jen a pouze soukromého sektoru a mělo by to tak bez výjimek zůstat.
S tím, co popisujete plně souhlasím. Jenom mám jiný názor na příčinu. Nepovažuji za ni financování projektu ze státních zdrojů
Povolenky nejsou žádné financování, je to dodatečná daň, kterou se zdražuje výroba elektřiny z fosilních paliv na základě administrativního rozhodnutí eu
Cenu elektřiny dále zvyšuje system obchodování s ni přes lipskou burzu
Pro mne je také nepochopitelné , proč máme drahou elektřinu , když máme dostatečné vyrobni kapacity , které byly postavené před mnoha lety a tedy jejich investice je v podstatě účetně plně nebo z velké části umořená
Tlak na FVE a jinou výrobu je opět Administrativní rozhodnutí eu a podpořeno dotacemi , většina FVE je soukromá investice financovaná soukrome a plné využívající ty dotace
Situaci bude nadále zhoršovat tlak na elektromobilitu (cenu elektřiny i nestabilitu sítě ) také jde o Administrativní rozhodnutí eu a uměle sankcionovani spalovaku
Kdysi není dnes. Kdysi jme byli světovým producentem chřestu nejvyšší kvality...
Kdysi jsme stavěli blok A1 s československo-sovětským reaktorem KS-150 v Jaslovských Bohunicích a nedopadlo to. Byl to takový průser, že z plánované stavby dalšího čs. bloku A2 sešlo. Všechny další reaktory již byly sovětské VVER.
Smutné je, že to bude financovat stát. Bude to největší zadlužení naší země v historii.
Ano i chybami se člověk učí , je jen Škoda , ze se ta zkušenost ztratí dne zbyla v Plzni jen výroba turbín a za je korejská
Jádro je nejstabilnější zdroj elektřiny a můžete mít bez problému na skladě palivo třeba na 10 let
Ale nebojte se, pravděpodobnost zahájení výstavby JEDU II není zdaleka 100% spíše naopak
Srovnávat to s jinými světadíly moc nejde, souhlasím. Ale tam ani ČSA nelétaly. Srovnávejme s jejich přímými konkurenty, tedy zejména v Evropě. A tam tvrdím, že je úplně jedno, ke komu nasednete do letadla, úroveň bezpečnosti je v zásadě stejná.
ČSA létalo i na jiné kontinenty, sice ne tolik to je pravda. V rámci Evropy jsou asi ty rozdíly v bezpečnosti aktuálně malé.
Nicméně to ze je to prvek dokládající technicko ekonomickou vyspělost země a je jeden z dalších o které jsme přišli
Jako uživateli vám to muže být jedno, samozřejmě
OK, tak jinak: máte důvod se domnívat, že je v ČSA bezpečnost vyšší, než u jiných dopravců, a pokud ano, tak proč?
Řekl bych to takto
Nikdy neplatí , ze když dává dělají totéž tak je to totéž.
Kromě kvality služeb a komfortu v letadle, je důležitá hlavně ta bezpečnost
Ta spočívá ve výcviku a úrovni pilotů a pečlivosti a úrovni servisu a údržby.
I když výrobci letadel mají své předpisy a uživatele je musí plnit, tak jsou určitě rozdíly. ČSA patřilo k těm nadprůměrným, který jsem věřil vice ( i když mám naletano dost i s různými vnitrostátním aerolinkami v Jižní Americe dřívějším SSSR nebo Číně a sem tam je něco patrně i vizuálně - např. Ožvýkaný šroub krytky na křídle , pant nebo zámek dveří ,….
Ano je to smutné a mělo by být i varující - Letectví je nepochybně doklad o technické a organizační vyspělostí státu a patří mezi ty nejvýznamnější. Ostatní státy si to uvědomily a svým tradičním leteckým společnostem pomohly. U nás jsme je spíše potopily. Takovýchto prestižních pozic ztrácíme čím dál více. Nejsmutnější to je v energetice - Temelín , Dukovany a Jaslovké B jsme stavěli my (jako EPC). Nyní tendr na Dukovany vyhráli Korejci, protože my už to dohromady nedáme a cituji korejského zástupce : "... Naše společnost je připravena poskytnout českým firmám potřebné know-how a naše zkušenosti, aby se na výstavbě Dukovan mohli také podílet" . To je změna pozice.
Letectví už není žádná tradice, je to zcela ordinérní byznys, který stejně dobře uděláte se startupem, i se stoletou značkou. Doba se v tomto odvětví změnila.
Dovolím si s Vámi nesouhlasit automobilový průmysl, kosmický průmysl, letecký průmysl a v neposlední řadě i letectví patří mezi obory, které deklarují technickou a organizační úroveň státu a tradice v něm má svou hodnotu. Jinak by si Čína nekoupila 100 starou značku MG ( auta , která vyrábí jsou v podstatě úplně jiná, než ta původní, kopili jen to jméno a tradici).
Zbytečný sentiment. Před sto lety, i před sedmdesáti lety se aerolinky lišily službami, letadly, destinacemi, jakostí pilotů atd.
.
Dnes je to ordinérní podnikání. Aerolinky se od sebe v ničem podstatném neliší, a to, v čem se liší, nemá žádné kořeny v tradici ale jen v nastavení ceny a úrovně služeb. Letadla jsou stejná, postupy stejné, bezpečnost stejná - prostě nic, čím by se dalo odlišovat a dokazovat na stoletou značku. Určitě bych si letenku nekoupil jen kvůli tomu, že je to ČSA. Jsem velký, zajímá mě prostor pro nohy, zajímá mě cena, ... Ale značka?
tak bych nevsadil na to, že bezpečnost je úplně identická
Svědomí a cit nedovolí charakteru střílet,lovit pokud nejde o hlad.Co je to lov,co je to zbraň.Všichni žijeme 20let v blahobytu.Nikdo není hladový.Střílení,lov není morální.U těchto lidí chybí svědomí a cit.Jinak nemůžeš střílet,to nejde.
Příroda to už tak vymyslela, že živočichové se ve značné míře živí pojídáním jiných nebo parazitováním na nich (s výjimkou býložravců, ale nakonec ani tráva neroste proto, aby byla sežrána). Člověk není výjimka, je od přírody všežravec. Pokud se budete opírat o morálku, pak o co víc je morální chovat prasata ve velkochovu, kde celý život prožijí bez pohybu na pár metrech čtverečních .a mají 100% jistotu, že za pár měsíců půjdou na porážku. Toto prase není hloupější než to divoké. To divoké žije od mala ve volné přírodě, několik let a má šanci přežít a mnoho jich přežije.
Píšete, že žijeme v blahobytu. Souhlasím s Vámi.
To, že v něm žijeme (zatím) a jsme na vrcholu potravinového řetězce, vybojovali naši prapředci svým umem a také se zbraní.(a to jak lovem tak obranou i útokem)
Na nás je, abychom si ten blahobyt nejen užívali, ale také udrželi pro sebe a další generace. Pokud na toto nebudeme myslet (ve všech aspektech = schopnost se bránit proti nepřátelům našeho druhu, a proti jiným živočichům (nyní reálně infekcím apod., kde jsme potravou my), dále musíme udržet svůj um i proti konkurenci ve světě, abychom i nadále zdroje pro ten blahobyt efektivně zajistili), bude brzy po blahobytu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
je to obdoba nástupu letadel - poslala velké námořní bitevníky do historie a na dno oceánů
jen neopomeňme - kde jsou schopni vyrobit největší počet dronů a výrazně nejlevněji ?