Pořád je otázka, jestli není lepší udělat na dálnici „dobíjecí pás". Ve Švédsku to testovali a fungovalo to i na zasněžené dálnici. Doplnit pod podvozek „pantograf" není nic neřešitelného.
pro osobní dopravu by to nefungovalo a dopadlo by to stejně jako pronájem baterie do EV, které si pořídíte za pár peněz, ale bez baterie. Na EV kromě parametrů, je nejlepší možnost jezdit na vlastní a tedy levnou energii. Pro většinu cest pak běžný smrtelník s možností domácího nabíjení, ani žádnou infrastrukturu nepotřebuje.
Ani by mi nevadilo, že se vypne vedení v pruzich, ale EV6 mi to dělala bez jakékoliv informace. A já tuhle věc používám hodně. Podvozek, brzdy a interiér EV6 GT je ale pecka. Zvenku se mi také líbí. Nějak jsem se ale na výhodách tesly stal závislým. Odezva plynu, ovládání a to vedení v pruzich je prostě lepší a pro mě důležité.
jo, to vypínání vedení v pruzích, třeba uprostřed zatáčky nebo u horšího vodorovného značení, mi taky vadí. Zpočátku jsem se i lekl a bylo to i nebezpečné. Ale já si zase auto rád řídím a tyto asistenty využívám jen v kolonách nebo na dálnicích, kdy to pro mě žádný řidičský zážitek není. A stejně bych ani k té Teslácké variantě (i když je mnohem lepší) neměl 100% důvěru. Takže jsem to zvažoval tak, že jestli mám být ve střehu a hlídat lepší nebo horší variantu asistenta, pořád to musím hlídat, takže pro můj výběr rozhodovaly ostatní asistenti, kteří fungují celkem dobře a další věci.
Aby to bylo prodejné u nás v ČR tak asi 600 tisíc, ale lepší by byla nějaká oholená verze za 320 😄 😄 Ale to je tedy jen takový ten odhad kolik si většina lidí představuje že dá za nové auto aby to bylo ještě únosné 😄 Jinak ano, asi cena odpovídá tomu že to někdo vyrobí a má si na tom ještě vydělat, ale za tyhle ceny už nemají ani naši západní sousedé chuť to kupovat.
tak ona EV6 se celosvětově prodává celkem dobře. Jinak trh v ČR je pro výrobce aut stejně důležitý, jako třeba ten ve střední Africe 🙂. Bohužel....
Řeči někoho, kdo nemá ani ponětí v jak sofistikovaný agregát se spalováky za dobu své existence vyvinuly. Právě že ten způsob ovládnutí zdánlivě nezvládnutelné exploze je po čertech zmáknutý. Stroj který si vše potřebné vyrobí a nezkracuje si dojezd, topením, chlazením nebo potřebou svítit.
máte pravdu. Spalovací motor se za sto let vyvinul opravdu hodně intenzivně a svůj princip využívá téměř dokonale.
Bohužel tímto svého maxima dosáhl a tam kde končí SM a je na svých limitech, je elektropohon naprosto v pohodě. Proto můžete mít rodinný EV s parametry spalovacích supersportů.
Jen pozn. u spalovacího auta si rozhodně nemůžete zatopit kdy chcete a topení je tam mnohem dražší a méně efektivní, jak u EV 🙂
může za to automobilka. Automatická světla nazývá automatickými, přestože to je pouze asistent přepínající denní, tlumená a dálková světla a to ještě s jen určitou spolehlivostí. Nic víc. Žádná automatika neovládá mlhovky.
Slyšel jsem od jedné paní, že na ovládání světel nikdy nesahá, protože má automatická a manžel jí vysvětli, že na ně sahat nemá... 😄
Zadní světla by podle mě, měla svítit pořád, jen nevím proč to automobilky takto mají. Kvůli emisím asi těžko, když jinak v interiéru svítí a hraje kde co.
Pro běžné patroly jim to vyhovovat bude a sníží si tím náklady. Honička po městě je taky v pohodě, při malé rychlosti je i potřebný příkon malý. Ta pulsní transformace při rozjezdu je skvělá věc - velké proudy motorem, malá odebíraná energie z baterie.
ano, to je pravda. Ještě doplním pro stíhačky na dálnicích. V Americe na dálnici bývají sjezdy po cca 20-30km. U velkých měst to může být i méně, v odlehlejších částech třeba Středozápadu, to muže být, že 50-100km není křižovatka, leda by uhnul do pouště, ale to už ho sledují vrtulníky atd. Zablokovat další výjezd nebo silnici při pronásledování by tedy neměl být problém. Ty honičky i na americké dálnici nejsou delší jak 50km.
Americké policejní auto netankuje u pumpy, ale pouze v policejních garážích prověřené PHM. Proti tomu nabíjet může případně kdekoli, když budou třeba baštit koblihy 🙂
Hojně používané bateriové zdroje a bateriová úložiště nekrouží po okruhu a nejdou nehodě s možným následným požárem naproti😉
nevím o žádném případu, kdy by při nehodě baterie EV začala hořet. Její konstrukce to vylučuje. Možná někdy v hluboké minulosti cca 10-15let nazpět, ale to nevím a hledat to nebudu.
Muselo by ji něco třeba probodnout nebo zlomit, ale vzhledem k charakteru závodních tratí, únikovým zónám nebo konstrukčnímu řešení baterie v EV, kdy její obal je v podstatě panceřová schránka, tak to riziko takového požáru při nehodě je v podstatě nula. Pokud by tam nějaké riziko bylo, buďte si jistý, že tlak ropné loby by prodej všech EV už dávnou zakázal.
Závodní trať je soukromá a o pravidlech si rozhoduje majitel tratě. Franto, tady máš sponzorský dar, živíme tě, tak to zakaž 🙂
Třeba jsou v rovině, na venkově. Nepředpokládají dálniční honičky. Pokud vám dojelo EV z Bratislavy do Prahy bez nabíjení a na volné dálnici jste jeli alespoň 130, pak je to pohoda. Že jste předjížděl spalováky? Dneska hodně lidí jezdí vysloveně na spotřebu. Já jsem se párkrát zkusil s Dieselem s EV na dálnici honit (v Německu 🙂) a po chvíli snažení vždycky brzy odpadly. Pokud byste jel z Bratislavy 160, což jezdím já v tom Německu, tak byste pravděpodobně do Prahy bez nabíjení nedojel.
jen pro info, nejsem z Prahy 🙂 a v Německu jsem taky celkem často a když se třeba vracím z NL přes celé D, tak se moc dlouho přes 120 jet nedá, protože vás zabrzdí omezení (mají je skoro všude) nebo provoz. A když jezdí někdo se SM na spotřebu, tak proč by takto nemohl jiný jezdit s EV pokud nespěchá?
Jinak to je přesně ono. Každý jezdí tak, jak potřebuje. Pokud jedu na schůzku a vidím, že jsem moc rychlej, žádné zácpy ani kolony nebyly, tak zvolním a jedu třeba jen 110-120, tak abych nemusel zbytečně v cíli čekat. Ovšem, pokud mě právě někdo v SM předjíždí, tak může mít velkou radost. Je to něco podobného, když třeba s koněma vytahuje někdo zapadlý traktor v lese.. 🙂
Každému prostě může vyhovovat něco jiného a každý si to svoje chválí.... A to je určitě dobře, jinak by byla nuda
To je pravda, přesto je energie v bateriích jen zlomek energie v nádrži benzínu. Pokud budete často využívat plný výkon, dojezd bude prudce klesat. To se u policejních aut v akci může očekávat.
Ano, v běžné nádrži je cca 60L energie a ty Dodge, co měli dříve, tak spotřebu kolem 10L mají taky. Tedy ujedou cca 600km. Pokud se na to bude šplapat, spotřeba může být i dvojnásobná a pak je z dojezdu jen 300km. To, už proti EV není tak velký rozdíl, protože to EV v tomto případě i při plném výkonu z baterie 120kWh a spotřebě cca 40kW/100km, dá těch cca 300km taky.....
Já bych asi věřil tomu, že si nákup takových aut asi pořádně zanalyzovali a ví co dělají, protože odstavené vybité policejní auto při honičce na dálnici, by asi nikdo ze zodpovědných americkému daňovému poplatníkovi vysvětlovat nechtěl 🙂
Slyšet není nic slyšet já potřebuju rachot a vzpomínky!!! Takže ne díky😎
něco nechtít, je strašně jednoduché. Nepotřebujete nic vědět, nejsou třeba peníze, nemusíte se nic nového učit ani znát.
Proč si pořizovat podlahové topení, když se můžu mnohem levněji ohřát u ohně? Pardon, ty vzpomínky na štípání dřeva, vůně jehličí, zakouřená jeskyně, zakuckávající se děti.... Prostě nostalgie má sílu 🙂
Byl jsem se svést s minulou generací Kia EV6 GT. Byla to alternativa k Tesla model 3. Bohužel Kia u své předchozí generace ev6 umí tempomat s vedením v pruzích až někde od 55 km/h. A to máme rok 2024. Takže všechno hezké, podvozek příjemný, interiér nádherný. Jízdní vlastnosti a brzdy lepší než u Tesly 3 2020. I prosklená střecha u Tesly 3 2020 je za trest a u Kia mi vůbec nechyběla. Ale odezva plynu a vedení v pruzích s adaptivním tempomatem je prostě u Tesly 3 úplně někde jinde. Tím myslím úplně jiná kategorie. Takže jsem se prozatím rozhodl zůstat u Tesly. Ale pro někoho, kdo nemá tyhle asistenty stejně rád, je to skvělé auto. Odezva od podvozku a brzdy mi přišly podobné jako u BMW i4 a možná i lepší.
mám EV6-GT Line rv 2022 a tempomat mi bere i 30km/h - míň jsem nezkoušel, ale vyzkouším, kde je minimálka 🙂. Ve výsledku je jedno, jak vyspělý asistent je, protože ze zákona musíte všechny asistenty stejně stále hlídat. Troufnu si svěřit autu řízení jen na dálnici nebo v kolonách popř. na rovných úsecích, kde to znám a vím, že to 100%-ně funguje. Každopádně souhlasím, že asistenti jsou u Tesly o dost lepší, ale EV6 je hezčí a pro mě i příjemnější v interiéru
Metodika je podobná. Baterie v Lucid má o polovinu větší kapacitu s podobnou hmotností. Na bateriích Lucid spolupracuje s LG Chem a také si vlastní baterie vyvíjí. Je to technologicky úplně jinde i s efektivitou provozu, jak mají EV v Evropě.
EV má mj. také tu výhodu, že jeho spotřeba nezávisí na max. výkonu, ale pouze na využívaném výkonu. Tzn pokud mám EV s výkonem 200kW nebo 1000kW, s oběma auty mohu jezdit s podobnou spotřebou.
Já vycházím ze setkání s Teslou, která mi bleskově zmizela při rozjezdu na křižovatce, ale kterou jsou pak v pohodě dojel na dálnici, kde se ploužila 120. Naprostá většina elektromobilů na dálnici musí šetřit, právě kvůli dojezdu. Že má to auto vysoký špičkový výkon a dojezd 650 km? To je hezké, ale jaký dojezd by mělo při honičce na dálnici? To je fyzika, odpor vzduchu a rychlost dá potřebný okamžitý výkon, doba honičky potřebnou energii a ta musí být v baterii.
Včera jsem se v EV vracel z Bratislavy a předjížděl jsem samá spalovací auta. Znamená to podle vaší logiky, že jsou SM špatná? Jednou jsme s klukem v sedačce na kole předjeli Porsche - možná něco hledal, nevím. Je tedy kolo lepší jak Porsche?
Jinak, naprostá většina honiček je do 40km. Určitě, pokud se pro dané auto rozhodli, tak si udělali hlubokou odbornou analýzu a nebylo třeba pročítat diskuse v Česku na Novinkách, ale můžete zkusit do Ameriky napsat, jakou dělají chybu 🙂
Miluji zoufalce s elektromobily. Tuhle se jeden mentálně slabší jedinec chlubil tou nejsilnější Teslou. Prudil a prudil, takže jsem mu řekl, že ho spéráskám s obyčejným Fordem s 1,6 dieselem. Počkal jsem než skončil s opěvnopu liranií na elektromobily a mou neznalost.Načež jsem mu řekl, že dáme závod Praha- Brno - Karlovy Vary - Praha podle pravidel silničního provozu a v tom okamžiku musel přiznat okamžitou porážku, což ho strašně urazilo a za bujarého smíchu společnosti uraženě odešel v oparu trapnosti a zoufalství....neunesl důkaz své duševní ubohosti v přímém přenosu.
človíčku človíčku... 🙂
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ještě je to málo. Škoda scala 1,6 diesel. Spotřeba cca 4,5l dojezd 950 km...osobní zkušenost. Časté cesty ze severu do Třince, naložené.
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
ještě málo. Volský potah, v létě, pokud je tráva u cesty, dojezd neomezený...😄