Podle ESG už v podstatě jedou banky, které nemohou poskytovat úvěry třeba zbrojarum a nebo firmám se špatnou uhlikovou stopou.
Reporting to sice je, jenže z toho reportingu tam plynou různé důsledky.
Dnes jděte k dealerovi a vyberete si technologií kterou chcete, od roku 2035 pouze technologií kterou vám nařídil Brusel a se kterou nemusíte být spokojený.
Vemte si, když by byla dostupná vozidla (bez povinnych asistentu) E4, E5, nikdo by pak nastartoval starou rachotinu. Osobně nejsem moc pro omezování. A to co popisujete je extrém.
Já jdu take po parametrech a říkám že současné EV není pro mne.
i EURO7 je stále jen návrh a kdo ví, co bude za 10let. Omezování se asi nelíbí nikomu, ale je to jako se zákazem kouření. Jak se kuřáci rozčilovali, že je to útok na jejich svobodu atd . Ano, je to zase extrém, ale extrémní příklad je nejnázornější.
Pokud musíte překonávat sta nebo tisíce km nebo nemáte možnost domácího nabíjení, tak je pro vás určitě SM lepší volbou
Na Nurmbungringu se testují produkční auta, tak jak se prodávají, takže další nesmysl, co jste napsal. EV fakt nejsou budoucnost, jak jízdních vlastností, tak ani co se ekologie týká.
Ev které má 0-100 7s a je úsporné = 16kWh /100 km = 20kWh skutečná spotřeba (85% účinnost nabíjení + % ztráty na distribuci) = má spotřebu v českém energetickém mixu 10 kg uhlí / 100 km oproti spalováku se 7l/100km = 4,9kg uhlovodíků. Co má větší emise ?
Btw můj 25 let starý sporťák s 1,8litrovým atmosféricky plněným motorem s výkonem pouhých 141kW má 0-100za 6s a potřebu max 8l/100 i když jí držím v 8,5k otáček. Potože nízká váha. A v zatáčkách motokára, protože nízká váha. To EV nikdy nedokáže protože.... váha. V serpentinách se každý řidič EV stydí
nejsem ekolog a ekologii tedy neřeším. Vím, že každý, kdo si pořídí EV, tak jen kvůli parametrům. Ty parametry jsou dané už základní charakteristikou elektromotoru. To, že by se řidič EV zatáčkách měl stydět, je naštěstí jen Vaše přání. Jste spokojený se svým autem, ok. Jízda s motorem na 8,5tis ot, musí být pro posádku opravdu hodně "příjemná".
Nechci vám ho brát, náš děda byl velmi spokojený s Wartburgem, takže vám neberu ani vaše auto. Každopádně pokud se rozhlédnete, tak vše co má mít výkon nebo dynamiku, je na elektřinu. Fakt mrkněte na křivku průběhu Mk nebo výkonu u elektromotoru a porovnejte se spalovákem. Od toho se vše odvíjí.....
"Odměnil" jsem vás znaménkem údivu nikoliv radosti (za výrok, že ty dva plyny ňafnou jen při vzájemném potkání), necítím ovšem žádnou radost v nevědomosti přítele (proč ne?). Požární ochrana mě živí a v chemii mám docela slušné poznání a zkušenosti. I vy se mějte hezky. Fakt, nic ve zlém.
nejsem hasič, ale podle informací, které mám, tak stačí pokud se do styku s vodíkem (zejména zkapalněným) dostane i slabá kontaminace (nad 2%) kyslíku a máme směs citlivou na náraz, která může i bez iniciace např. jiskrou, explodovat. Neberte to špatně, jen konzultace - každopádně nechám se poučit
Soukromé subjekty (firmy) nutí směrnice ESG.
A nebylo by super, kdyby každý mohl využívat technologií kterou uzná za vhodné? Vaše známá má zatím na výběr. Já jsem osobně pro, nechat tu technologií na trhu. Já třeba s EV zkušenost mám, svůj spalovak bych (zatim) neměnil.
Fasádní polystyren je dobrá věc, nikdo ho nemusí narizovat nebo zakazovat. Problém by byl, pokud by ho EU začala prikazovat.
Směrnice ESG je zatím návrh, který by měl platit od r.2025 a týká se f. od 250 zaměstnanců, jsou tam nějaké obratové limity, ale hlavně se to týká reportingu. Není tam nařízení, že se firma musí např. dostat na nějakou číselnou hranici např. uhlíkové stopy atd - nebo nevím, že by tam něco podobného bylo.
Takže, půjdu k dealerovi a můžu si vybrat motorizaci jakou chci.
Vemte si, že by Váš soused měl zálibu v parním autě a každé ráno by pěkně roztápěl vám pod okny, popř. každé ráno v zimě startoval starý diesel tak 15min než si oškrábe ona. Dnes máte města, kde se kvůli smogu z dopravy, doprava musí omezovat, děcka se odváží do lesních školek nebo škol v přírodě, každé 3. dítě trpí astmatem nebo různými typy alergií atd. Jste pro, aby každý tedy mohl volit technologii u auta dle svého? Mám EV, líbí se mi to moc, ale ekolog nejsem a neznám žádného majitele EV, který by svým autem chtěl zachraňovat planetu, každý jde po parametrech - jen jsem se tak teď nad tím zamyslel... 😄
Lambo si koupí normální movitý člověk a jezdí s ním v normálním provozu = produkční auto. Loni jich lambo prodalo přes 10k, speciál na Pine Peaks na silnice nesmí a je vyráběn v jednotkách kusů, když ne jediný ...takže asi tak ... pomotané to máte vy a nejen s fyzikou človíčku 😉
Nejsou argumenty, tak se snažím shodit oponenta - klasický argumentační faul co jste předvedl v předchozím komentáři.
A mimochodem řídil jsem auta s víc než 1000HP. Lambo i Ferrari mě dost zklamaly, hlavně kvůli automatický převodovce, motory byly slušný. Zatím nejlepší auto v čem jsem jel a užil si řízení byla poslední Vette s manuálem.
Vím o čem mluvím, váha sporťáku má větší vliv na rychlost než výkon motoru. Tedy pokud nejedete sprint po rovince.
V zatáčkách je vždy EV tragický, protože hmotnost
dobře to máte domotané. Váha má samozřejmě vliv velký, ale auto je směs kompromisů, takže krom celkové váhy (která je hodně důležitá) taky záleží na jejím rozložení, na poloze těžiště, poměru výkon/váha atd atd. Tzn nelze zobecňovat. Pokud mám těžiště 30cm nebo 50cm nad zemí, jestli je většina váhy na předku, na zadku nebo 50/50 atd - je hodně podstatné. Pokud by EV byl vždy v zatáčkách tragický, Opel by se svým VRC speciálem nevyhrál rozdílem parníku hned první RZ na kterou je nasadili, VW by s EV nevyhrál Pikes Peak (takhle se to píše 🙂 ), v podstatě všechny závody do vrchu mají EV rekordy tratě.
TM3 má váhu cca 1,7t a může mít i 500hp - tento výkon do Octavie nenacpete a jste na podobné váze. Jen příklad obyčejného rodinného auta, které mám - ano má 1,9t, cca 400hp, rozvor náprav 2,9m, pětimístný atd. Pokud to srovnáte s jakýmkoli jiným spalovákem s podobnou charakteristikou, jste na podobné váze. EV se nerovná automaticky těžký a těžkopádný. Jen pro info, nejlehčí v Evropě aktuálně prodávané auto je elektrická Dacia Spring.
Znovu, celková váha je hodně důležitá, ale zobecňovat se to nedá
vy jste solidní motovidlo.... modul kde byl čistý kyslík? 🙂 jako atmosféra pouze z kyslíku ? 🙂 pokud ano tak kyslík sám o sobě nehoří ale je nutný k hoření. Pokud budete okysličovat něco co blbě hoří (třeba kabely ve skratu) tak vám chytnou daleko lépe a pěkně se dál budou žhavit a pálit... ve škole se ten pokus dělá do teď ale aby vám ten vodík štěkl dáváte tu zkumavku nad kahan...
Sám o sobě kyslík nehoří, napsal jsem to nešikovně.
Fakt netušíte jak fyzika funguje, nízké těžiště je dobré aby se auto nepřevrátilo, respektive nejelo jenom po 2 kolech. Nicméně 1 tunu těžké auto a 2,5tuny těžký auto = rychlost x váha = odstředivá síla. Proto težké auta jsou vždy v zatáčkách pomalejší. Jdou po tečně ven v podstatně menší rychlosti. Vy jste asi nikdy sporťák neřídil co? Jinak byste to věděl. Např Toyota Celica, Mazda Miata nebo Honda S2000 s relativně slabými motory mezi 140-220 koňmi budou v zatáčkách rychlejší než 500 koňové 8-mi válce, nebo 1000 koňové 2,5t těžké EV brikety. Oni totiž malý sporťáky mají taky ideální rozložení hmotnosti. A díky hmotnosti jsou zároveň násobně ovladatelnější. Rovně umí jet rychle každý pometlo se silným motorem.
Jinak mluvíme o produkčních autech ne o speciálech na trať, tak sem netahejte Pine peak speciály, to bych pak mohl mluvit o dragsterech, kde by se zase nechytaly EV
človíčku, človíčku....taková motanice 🙂
Jinak mrkněte na článek, je o Lamborghini - jak jste přišel na to, že to je produkční auto ?
Ja nerikam ze nemate pravdu.
Ja se ptam, proc, je-li to tak, pouzivaji rakety na kapalny kyslik a vodik chrlice jisker na zapaleni smesy?
A jeste pridam otazku, jak to delaji potapeci dychajici hydrox (smes vodiku a kysliku) ci hydreliox (kyslik, vodik a helium), ze neshori zevnitr?
protože u rakety se jedná o čistý kyslík a čistý vodík. Ty, jako samostatné tvoří výbušnou směs. U rakety ale chceme, aby nevybouchla, ale řízeně hořela. Pokud zapálíte daný prvek nejdříve samostatně a pak ho budete dalším prvkem řízeně "živit" máte kontrolované hoření. Příkladem hoření čistého kyslíku bylo, jak v 60-tých letech uhořeli v USA astronauti na zemi při testech uzavřeného modulu, ve kterém byl pro posádku čistý kyslík. Jiskra od elektroinstalace jej zapálila a bylo...
U sloučeniny vodíku má již vodík vytvořenou vazbu, tak při kontaktu s čistým kyslíkem nevybouchne. Je to jako s vodou - je to kyslík a vodík, ale voda již nevybuchuje.
Ve školách se dělával pokus, kdy elektrolýzou z vody odloučíte do zkumavky dnem vzhůru vodík a pak když zkumavku otočíte dnem dolů, tak to štěkne 🙂
Jak se dá prosím amatérsky nebo profesionálně zasáhnout do baterie složené s anody, katody a separátoru?
to byste se divil, navíc u toho může dojít i k mechanickému poškození. Baterie je název pro bateriový paket, který se skládá z několika článků. Viděl jsem "opravované" baterie do elektrokol, akuvrtaček atd. Navíc ty baterie obsahují i jiné součástí řídící nabíjení, vybíjení, indikující stav, balancery atd.
A proto se nesmí přepravovat elektroakumulátory v nákladním prostoru letadel.
(Pšššt, prozradím vám tajemství! Je to kvůli tomu, že je v nich malinkatý zážehový motůrek, od kterého to může chytit!)
můžete v nákladním prostoru civilních letadel přepravovat benzin nebo jiná ropná paliva v jakémkoli výrobku?
Baterie je objem, ve kterém je oxidační i redukční činidlo najednou, odděleno velmi tenkými membránami....to nebude NIKDY bezpečné... podívejte se na předpisy v letecké dopravě...
dekarbonizace by měla vést přes výrobu vodíku, nebo syntetického metanolu, to je muj názor...
v tomto případě hořel první tahač. Pokud je baterie vyrobená správně a pokud do ní nikdo amatérsky nezasáhne, je stejně bezpečná a možná i bezpečnější jako např. benzin v autě.
Vodík jako nejmenší a nejlehčí prvek okamžitě explodující při kontaktu se vzduchem, bych jako etalon bezpečnosti určitě neuváděl
V sprintu je Ev lepší, v zatáčkách nikdy. Na Nurburgringu, kde jsou oficální časy rychlých aut vsech automobilek, jsou dosud všechny Ev pomalejší, protože zatacky.
na Nürrn. se testují a zkouší EV pouze s kapacitními akumulátory tzn , aby zvládly spoustu kol. Nezvládnou jich zatím tolik jako SM a narůstá jim váha, to je pravda.
Např. u závodů do vrchu je daná trať, na kterou jsou auta stavěná tzn SM mají malé nádrže, protože váha / EV mají malé aku, protože váha. A není třeba cpát tam víc. Potom jsou SM vždy pomalejší, protože charakteristika a princip elektromotoru a proto dnes na těchto závodech už SM jsou pomalejší a protože dosáhly svého maxima, už se to nezlepší.
Tzn EV bude rychlejší zejména při nutnosti plné dynamické jízdy a zejména v zatáčkách, protože nízké těžiště, ideální rozložení váhy mezi nápravy, kdykoli okamžitý max. výkon a krouťák, okamžitý přechod plná brzda - plný plyn atd. Třešinka na dortu pak u EV je taky to, že po takovém závodě může absolvovat další. U SM je zpravidla nutná generálka motoru.
Tam kde je to nutné kombinovat s dlouhým provozem u EV podstatně narůstá váha a tady máte zatím pravdu.... Ale obecně říct, že EV jsou pomalejší, protože zatáčky, prosím určitě ne
Žádné takové nařízení nepřišlo. Prostě došlo k výměně technologie za lepší.
Objednat si parní lokomotivu jste si klidně mohl, stát to nezakazoval ani nenarizoval jejich sesrotovani.
Firmy nutí směrnice ESG, státní instituce mají kvóty a celkové podíl prodaných EV v Evropě je 14,6% (v roce 2023) a v roce 2024 se podíl prodaných EV propadl - to značí možné nasycení trhu.
Když by EV bylo tak super, nemusel by nikdo stát ani firmy a nakonec ani občany přes zakaz prodeje nových spalovaků do EV tlačit.
Tak jako náš nikdo netlačí do plazmové TV, smartfounu a nebo elektrické lokomotivy.
klid, vždyť je to jen auto 🙂 .
OK, výrobce nutí směrnice. Ale co nutí soukromé subjekty k nákupu EV?
Není to tak dlouho, co podíl BEV byl neměřitelný popř. ve zlomcích %.
Trh s EV tak jako trh s čímkoli, se může propadnout, může stagnovat, ale to může mít spoustu dalších důvodů jak jeho nasycenost.
Kdokoli má názor, vždycky si najde důvody jak ho podpořit - zpravidla to v diskusi nemá řešení. Co říkáte třeba na fasádní polystyren? Je to špatná věc a nikdo ho nechce, protože jsou na něj dotace? Je to politika a za tu výrobek nemůže. Pokud je na něco dotace, neznamená to, že výrobek je jinak špatný.
Beru zákaz SM jako třeba zákaz kouření v restauracích, za pár let si na to nikdo nevzpomene. Jako jedna známá, když po svezení v EV řekla, že nechápe, proč už v tom dávno nejezdíme všichni a že jí od teď budou všechna spalovací auta připadat jako traktory. Teď má e-Tron.....
Ne, páru opravdu nikdo nezakazoval. Prostě přišla všeobecně lepší technologie. To se o EV říct nedá, proto tuto technologii lidé nechtějí a proto se uměle zakazují spalovací motory.
pokud přišlo direktivně nařízeno, že se parní lokošky posílají do šrotu, tak podle mě to zákaz je, ale jak myslíte. Dnes prostě zase přišla lepší technologie. Pokud by chytrolíni v Bruselu nevymýšleli ptákoviny, tak by se většina lidí na BEV dívala jako na zatím drahý výkvět technologie - asi jako na první plazmu TV
Zákazníci tedy podle vás BEV nechtějí. OK. Jen Tesla prodává cca 1,8mil aut/rok s progresí cca 20%.. Proč se tedy ta BEV prodávají a proč těch nových majitelů pořád přibývá? Někdo ty lidi nebo firmy nutí?
EV sporťák nikdy nebude lepší v zatáčkách, protože váha. Proto jsou dosud na okruzích pomalejší než spalovací sporťáky o podobném nebo i menším výkonu ;-)
EV sporťák samozřejmě už z principu bude mít vždycky všechny jízdní parametry vždycky o parník lepší jak parní stroj nebo spalovák. Kolikrát má lepší dynamiku rodinné BEV, jak leckterý sporťák nebo spalovací speciál.
Máte pravdu, že supersport bude lehčí jak BEV, ale ono taky záleží kde ta váha je, jak je rozložená, kde je těžiště atd a je taky dost podstatný poměr výkonu a váhy 😄
Jako příklad závody do vrchu, kde v podstatě všechny traťové rekordy mají BEV (viz legendární PikesPeak atd). Kde je třeba dlouho kroužit, tak samozřejmě zatím SM lepší bude. Na druhou stranu to není většinou parametr, pro potenciálního kupce sportovního auta, protože ten desítky kol po okruhu kroužit nebude 😄
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Nemusím překonávat tisíce km, ale můžu řešit tankování jednou za 10 dní, což je super. Auto je o polovinu levnější, je kdykoliv k dispozici a neprizpůsobuji se já jemu, ale auto mě a mým potřebám.
Zakaz kouření ale přinesl to, že lidi stojí venku před hospodou kde kouří a vyřvávají. Místo aby konal OSPOD, se zakazuje kouření (OSPOD proto, že jeden z argumentů byl o maskách s dětmi, které prý vysedávají pp nocích v hospodach).
Euro7 je především návrh, který určuje technologie které ještě nejsou. Je to fantas. Ale když by bylo vozidlo E5 dostupné, nebyl by průměrný vozový park v ČR 16,21r přičemž ročně se zvyšuje o cca. 3,5 měsíce. Tedy zde zcela neurologické jezdí vozidla z roku 2008 (v prumeru).
1 odpověď
16
Sledujících
0
Sleduje
16
Sledujících
0
Sleduje
ten zákon o zákazu kouření v restauracích nevznikl, aby zpříjemnil život kuřákům, ale aby normální člověk třeba s dětma, se mohl v klidu naobědvat. Bezohlednost kuřáků byla mnohokrát zbytečně konfliktní a podle mě to v tomto případě účel splnilo.
K tomu vašemu autu: musíte tedy každých 10 dní jezdit k pumpě, musíte autu dělat servis, oleje, filtry, rozvody atd a berete to jako, že auto slouží vám.... hmmm. Ono je to všechno jen o úhlu pohledu
Nebo fakt si myslíte, že si řidiči pořizují EV s tím, že si chtějí komplikovat život? V čem podle vás je to, že BEV řidiči neslouží, ale je to naopak
1 odpověď