Celý život mě živí elektro. Takže z mé pozice spíše takovým věcem věřím, protože znám odvrácenou stranu věci. Elektrický pohon je skvělá věc, ale po drátě. Skladování elektřiny přeměnou na chemickou a zase zpět se všemi souvislostmi je pořád nic moc. Mám FVE, takže vím kolik se nacpe tam a kolik se vytáhne zpátky.
taky jsem v oboru, FVE mám několik od r. 2007-9 a nemyslím, že obecně vše musí být jen po drátě. Mrněte na různá aku nářadí, aku spotřebiče, záložní zdroje od záloh spotřebičů až po nemocnice, hasičárny nebo pro stabilizaci sítě a taky BEV. Za posledních 10-15 let udělaly baterie obecně velký pokrok jak v oblasti vlastní architektury, tak BMS atd. Těžko byste nespolehlivou baterií mohl zálohovat třeba nemocnici nebo vysílač nebo ji dát do auta, autobusu nebo vlaku. I odborníci mají předsudky, zejména pokud dostali v minulosti nějaké informace, se kterými stále pracují....
BEV dodávku ?
Tak kde se berou ty stížnosti na teslu k zahození kvůli baterkám po pár letech ? Že by to nebylo protože BEV ale protože tesla ?
ano, BEV dodávku.
Ty stížnosti na Teslu a její baterie mají zřejmě podobný původ, jako po internetu šířené informace o nutnosti několika hodinových nabíjení, neustálých požárech BEV, o mrznutí cestujících, o nefunkčních nebo neustále obsazených nabíječkách, o odstavených vybitých BEV u krajnic atd
Jedu z práce, cestou se stavím na 5 min. na pumpě, kde si natankuji plnou nádrž. Pak 14 dní jezdím kam chci, parkuji, kde je zrovna místo a když zabliká kontrolka, vezmu to zase přes pumpu. Co na tom chcete zdokonalovat?
večer přijedu domů, píchnu auto do zásuvky a dál už neřeším nic, jezdím taky kam chci, parkuji taky kde chci a k pumpě nemusím... 🙂
Pokud tankujete jednou za 14 dní, tak najedete denně cca 50km. To odpovídá nabití EV jednou za týden. Já jsem kdysi musel jezdit k pumpě cca 1-2x týdně, pokaždé jsem tam nechal cca 1500,- a musel jsem tam ať se mi chtělo nebo ne.
Kromě toho, že večer dám doma auto do zásuvky s vždy připraveným kabelem tzn to zabere 10s, tak neřeším opravdu už nic - žádné filtry, rozvody, oleje, studený motor, mám výkonu na rozdávání, mám ho stále, pomyslím si rychlost a hned ji tam mám, auto předem každé ráno vyhřáté, předehřáté sedačky, popř. v létě předem vyklimované, je mi jedno jestli vyjedu na 500km nebo popojedu 50m atd. Prostě žádná starost, žádný servis a krásná jízda. Není to lepší 😄?
Ale v pohodě, nepřesvědčuju, jen jsem se podělil o cca 20-til letou zkušenost s EV....
Váš optimismus ohledně baterií nesdílím.
jen jsem se podělil o zkušenost.
Je to jako, když jste doma, jiný je venku a zrovna prší. Máte ovšem jiné informace, protože jste někde něco slyšel a tedy mu nevěříte. Ono to tak, ale asi bude, když v tom dešti zrovna stojí, ovšem sdílet jeho názor a zkušenost samozřejmě nemusíte... 🙂
Elektřinu si doma vyrobí jen zlomek lidí. Elektrická auta mají sice Vámi popsané výhody, ale také srovnatelné modely stojí dvojnásobek než spalovací např. Peugeot 208. Každý už si musí spočítat, zda mu to za to stojí. Mě určitě ne. Navíc jezdím pouze v ojetých autech a koupi ojetého elektrického auta riskovat nebudu.
tím riskem myslíte asi obavu o stav baterie. Jezdím s EV skoro 20let a všechna, co jsem kdy prodal, tak do dnes jezdí a po podání inzerátu se po nich jen zaprášilo. Jen bych byl opatrný u pořízení EV staršího cca 8-mi let.
Pozn. výrobci baterií do EV uvádí životnost cca 3-4tis nabíjecích cyklů. Pokud auto v průměru najede cca 300km na nabití, je to přes 1mil km - nevím v jakém stavu pak bude zbytek auta. Navíc o stavu baterie v autě celkem rychle a přehledně informuje přímo infotainmet auta, popř. veškeré detaily po načtení řídící jednotky přes OBD. Z tohoto bych obavu neměl. Riziko koupě ojetého auta se skrytou vadou je mnohem vyšší u spalováku, kdy třeba do mechanických částí motoru, převodovky atd nikdo nevidí.
Docela souhlas, ale až na tu cenu elektromobil stejné kvality je stále dražší než spalovák a například u Dacie Spring Elektro se o požitku z jízdy 6, 8,12 válcem nedá ani snít.
Ano, ale je třeba srovnávat srovnatelné. D Spring je cca za 450tis a po všech covidech a inflacích za to dnes nekoupíte ani Fabii.
Máte pravdu, u aut do nižší střední třídy EV je o něco dražší, ale zase pokud např do Golfu dáte aspoň trošku výkon a výbavu, jste na ceně ID3, která se bez výbavy neprodává a dynamiku bude mít vždycky mnohem výš. Vyšší kategorie aut jsou pak cenově s EV zcela srovnatelné. EV je stále nová technologie a nevyrábí se v potřebném množství
Diesel je v nabídce hodně již ošizený, 5,6,8 válce nejsou již v nabídce, to samé v benzínu nu a ta bída nabídky jako jsou tříválce to akorát jen potvrzuje.
máte pravdu, že více válců je top u motorizací a jízda s takovým motorem je o level výš jak 3-4 válce. Každopádně, náklady na výrobu a vývoj takových motorů jsou hodně vysoké, technologie výroby je náročná a tak tyto motory byly vyhrazeny pro sportovní, luxusní a tedy drahá auta. Elektrifikací výrobci dosáhly lepších parametrů za nižších nákladů a tedy se vzal klasický 4 válec a spojil se s elektromotorem popř. se udělalo čisté BEV. Jízdní projev se u elektrifikovaného motoru dostal nad úroveň 12-válce tzn tam kde spalovák končil, tam je EV naprosto v pohodě a proto dnešní rodinná EV mohou mít výkony supersportů. Takže ani ne tak greedeal, ale peníze...
Jeden chytrej člověk přirovnal výkonný spalovací vůz k drahým mechanickým hodinkám pro fajnšmekry. Sice nikdy nemohou dosáhnou přesnosti a kvality elektronických, ale je to hodnotná klasika
Jestli elektrická auta nabízí něco navíc, tak je to cena.
lepší dynamika - kdykoli plný výkon a max. krout. moment, např. okamžité přechody mezi plnou brzdou a plným plynem, komfort, v podstatě bezúdržbovost, lepší jízdní vlastnosti - nízké těžiště, ideální rozložení hmotnosti 50/50 u většiny EV, lepší využití vnitřního prostoru atd atd. To jsou věci, které vychází už z principu elektrického pohonu. V neposlední řadě benzin si doma nikdo asi nevyrobí... 🙂
Moc je nekupují.Loni se jich prodalo 6640 a většinu nakoupily firmy. Spalovacích se prodalo 171 000.
trh v CZ je orientovaný na ojetiny a rozhodně český trh s novými auty není pro automobilky směrodatným. Pokud se prodeje EV srovnají se stejně vybavenými, rozměrově a výkonově podobnými vozy, tak ta srovnání celkových prodejů budou v jiných číslech. Ta EV prostě něco navíc nabízí a pro kupující jsou to benefity, které ocení
Ty celý nejsi k tématu a její starost se jménem v češtině s ová hodně vypovídá o tomto slabém kusu. Pokud ti vadí, že to máme v pravidlech českého jazyka zkus holčinu napodobit. Svět jako v jejím případě o nic nepřijde.
není to v pravidlech českého pravopisu, ale v doporučení ÚJČ. Pokud chcete reagovat na příspěvky, doporučuji aspoň trochu slušnosti, protože tykat jsme si rozhodně nezačali. Takovýmto labilním lidem se říká tzv. klávesnicoví hrdinové...
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
tak už zbývá udělat něco s tou cenou, ale ne brutálním zdaněním spalováků. a jen na okraj, až kvůli chybějícím penězům bude spotřební daň na elektřinu ve stejné výši jako na benzín a naftu, tak se náklady nejspíš srovnají.
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
to už není technika, ale politika a za tu žádný výrobek nemůže. Ano, auta zdražují, tak jako všechno. Před dvěma lety tu byla skoro 30% inflace a nic nebude stát jako dřív. Fabia kdysi začínala kolem 200tis, dnes 500 a není to jen dražšími technologiemi uvnitř aut...
Jen na okraj, to že s elektřinou bude hůř, tak jako s jakýmkoli jiným druhem energie, máte pravdu a stát bude hledat další zdroje. Ale než to nastane, tak si zatím budu jezdit. Poslouchám to už skoro 20 let, mám 5-té BEV a jak se říká, benzin si doma nevyrobíš.... 🙂