Tesla měla baterii na milión mil. Jenže to nebyla fyzická životnost, ale služba - platil jste a jezdil jste do servisu, kde vám vadné moduly vyměnili v rámci prohlídky (a nemusel jste za ně platit).
Bože, tak jednoduchý triky jako od prodejce hrnců a vy to nevidíte?
Reagujete spravne na me? :-)Vzdyt o nicem jinem,nez ze predpokladane zivotnosti jsou to jen plane sliby nepisi:-)
Vždyť o zkušenosti píšu. Renault Zoe jezdí už od roku 2012 a pořád jezdí. Baterie Renault pronajímá, tak má přehled. Je to jedno z dostupných bazarových elektrických aut
Nikdo nechce, aby jezdil 25 let.
Reagoval jsem na predpokladanou zivotnost 25 let.Zatim ,jak pisete, mate zkusenost teprve 12ti letou.Za dalsich 13 let teprve uvidite jak to bude po 25 letech.Proto jsem psal ze 25let je zatim jen slib vyrobce.
Jen technická poznámka. 8 let bývá záruka. Jezdí podstatně starší baterie a třeba Renault jim dnes odhaduje životnost až 25 let. Není dobré opakovat nesmysly, které někdo vypustí. Pokud nevím, raději mlčím.
Baterie je vyrobek jako kazdy jiny.Urcit jeji realnou zivotnost lze az po dobe jejiho provozu,az pak budeme vedet.Sliby vyrobcu nemaji s realitou nic spolecneho,staci pozorovat jakym tempem kvalita vsech spotrebicu upada.Co drive vydrzelo dvacet let,dnes slouzi s bisou sedm.Nevim proc zrovna u bateriji by to melo byt jinak.Neverte ze jakakoliv automobilka bude chtit aby jeji produkt jezdil 25 let...
Zajímavá úvaha - za odporem vúči elektromobilitě stojí i určitá ješitnost. Lidé se mají snahu stavět na zadní, když mají pocit, že je něco nařízeno. To není nutně špatné, zdravá skepse k politické elitě je důležitá pro demokracii. Píši zdravá, protože u mnoha to už nabírá velmi nezdravých rozměrů a ta nedůvěra v politiku v důsledku vede k tomu, že volí ty, kteří demokracii bourají. Ale to je jiná kapitola.
Tato ješitnost je ale samozřejmě umocňována tím, že mnoho lidí nemá s elektromobilem vůbec žádnou přímou zkušenost a elektrické ojetiny jsou zatím stále velmi drahé (na jednu stranu) a také velmi rizikové - ojetiny již nemají záruku na baterii resp. ji budou mít již jen na krátkou dobu. A pokud baterie doslouží po uplynutí záruky, tak je ta oprava většinou tak drahá, že je celé auto na odpis.
Než se na trh dostanou nové typy baterií s dojezdem nad 1000 km, ještě nějaký ten rok uplyne, na trh ojetin to dorazí ještě později. Takže zatím - bohužel - dýzlová oktávka je tím racionálnějším řešením. Levná čínská auta to mohla začít měnit, ale dovozní cla je opět zdražují.
Dojezd me az tak netrapi,muj osobni problem je v pripade EV vice nez dvojnasobna cena za kategorii auta kterym ponejvice jezdim.Na zivotnost baterie si rad pockam.V podstate jsem rad za jedince kteri to ostestuji za me:-))
Dovolím si těžce nesouhlasit. 500kč x 200hodin = 100.000kč. Např. průměrný plat lékařů v roce 2024 je cca 50 až 60 tisíc. Dnešní řemeslníci jsou velice nespolehliví, drazí a co se týče kvality práce, škoda mluvit. A ptát si peníze za dopravu? Platí snad řemeslník prodavačce v pekárně cestu do práce, když si tam jde koupit snídaní? Kuchařovi v hospodě, když si jde na oběd? Prodavači ve stavebních, když si jde pro materiál? Doktorovi? Neplatí, tak nevidím důvod, proč by měli nárokovat peníze za dopravu. Všichni ostatní si ji taky platí sami.
Doprava se samozrejme uctuje zvlast.Dejme tomu ze jste instalater v Praze.Vymenite sousedovi rohacek,reknete mu o sedm stovek. To same pak bude chtit jeho bratranec v Brne.Tak tam dojedete, vymenite a reknete si take o stejnych sedm stovek?
No mám mezi svými přáteli dost těch, co už mají elektroauto a zrovna ti sami říkají, že právě jednodušší a méně častý servis je výhoda elektrovozů. Když to vezmu třeba jen s katalyzátory a filtry pevných částí u dieselů nebo teď s močovinou, tak jim dávám docela za pravdu. Složitost spalovacích aut je opravdu větší než tech elektrických. Něco na tom je.😉
No ano,ale je treba uvedomit si fakt ze je to stale spotrebic ktery ma stale pomerne male procento zakazniku.Kdyz se zavadi nova vec,dela se vzdy tak aby ziskala na oblibe. Pote co se ni staneme zavislejsi zacne se sidit,je to stejne u vsech spotrebicu.Porovnejte si zivotnost starsich a dnesnich pracek,lednic,jakykoliv jinych spotrebicu.U EV to nebude jinak.Zadny vyrobce si neodpusti poteseni prodavat nam nahradni dily znovu,znovu a znovu...Ale kdovi,treba nas prekvapi a budou nakonec kvalitni.Uprimne tomu neverim.
Takovéto vstupy nejdou nikdy přesně namodelovat na celou životnost automobilu dopředu. Proto jsou tam uvedené parametry, na kterých je počítáno, na Vás, jako na čtenáři pak je udělat si vlastní propočet na 1 konkrétní situaci, pokud to chcete vědět přesněji....
Uprimne netusim jak si to spocitat.Vezmu li fakt,ze jsem koupil ojete auto,provozuji ho 5 let,nevedu si evidenci spotrebovanych nahradnich dilu,mozna si zhruba dokazi spocitat kolik jsem projel pohonych hmot...Vozidel mam 5.Mozna presnou evidenci u fungl noveho auta bych se nejakeho presnejsiho vysledku dobral,u ojetin z druhe ruky je to prakticky nemozne,osobne ani neznam nikoho kdo by si tu evidenci vedl.A mam verit ze to nejaky tym u vsech automobilu treba jen v Evrope tak presne spocital a odvodil tak vysledek plus minus...Jak kuprikladu odvodili kolik bylo treba na jednotlivy vuz nahradnich dilu,kolik pneumatik,brzdy nekdo pouziva vice nez jiny,i to vse jsou emise,nejen spotreba pohonych hmot.Opravdu verite ze je mozne toto vse spocitat?
Ze by mela byt poruchovost EV mensi z duvodu vetsi jednoduchosti nez u spalovaku je bohuzel jen teoretie. Domaci spotrebice jsou zase mnohem jednodussi nez EV a presto jejich zivotnost setrvale klesa.Osobne se domnivam,ze az bude mit EV opravdu vetsi procento uzivatelu,zacnou se vyrabet nekvalitne stejne jako uplne a uplne vse.
Nezlobte se na mne,ale říct si i jako kvalifikovaný řemeslník o "blbých 500 za hod."jak píšete je podle mne "zvěrsto". Trochu mi to připomíná vtip: 500 Kč za hodinu práce- na faktuře je 100 Kč práce za otočení šroubkem a 400 Kč za to, že věděl kterým! A to podotýkám, že se také živím rukama
Zvěrstvo to muze byt a take nemusi.Zalezi o jake remeslo se jedna,je li kuprikladu treba provozovny,stroju,jaky druh auta je k nemu treba ci neni vubec,atd. Skatulkovat neni ani v tomto pripade dobre.
Jsou tam tak nepřesné a zprůměrované vstupy, že je to vše hrubý odhad. Výsledkem prostě je, že se elektromobil uhlíkově vyrovná jeho spalovací obdobě po zhruba 50tisících km. Je tam tolik faktorů, že nelze říct přesně, že to bude po 51364km pro všechny elektromobily, jejich spalovací obdoby a energetické mixy všech zemí EU....
Ano,a o tom to presne je.Pokud je odhad pouze hruby,a nepocita s rozdilnymi vysledky pro jednotlivce,je zavadejici.Je to dano take tim,ze se citim byt jednotlivcem a ne jen clenem masy:-)Nesmite se na me zlobit,s rostoucim vekem je ze me,tedy co se tyka ruznych zaplacenych pruzkumu,vetsi a vetsi pesimista:-)
Tam to dělili na elektromobil střední velikosti a velký elektromobil, ten velký vyšel na 55tisíc km, tem malý na 35tisíc km. Pokud se jetá baterka namontuje k FVE, byla to polovina... Firma to najede za rok a pak už jezdí uhlíkově zadarmo.
No,nevím,nevím,logicky se musí tato čísla neustále proměnovat,tak jako se musí casem menit jakekoliv hodnoty jakehokoliv produktu,ktery se v ruznem casovem obdobi v ruznem mnozstvi prodava a ruzne pouziva,dokud tedy nedojde k jeho stagnaci.Jakkoliv nejsem odpurcem elektromobility,tak udajum jako 50 000km se musim smat. Je to zkratka a proste ucelova cifra. Kdyby napsali kuprikladu 36,nebo 62 tisic km,hned by to vypadalo verohodneji.Takto mi to pripada jako takovy ten udaj..Tak a vas ohromim a vsem zavru hubu:-)))
Elektromobil se uhlíkově vrátí již po 50 tisících km, takže u firmy (které mají dotace) za 1 rok. Pokud je nabíjen z FVE a jeho baterie se použije jako pro druhý život v úložišti, tak mnohem dříve.
Zadržování vody v krajině je bezesporu jedno z nejúčinnějších opatření, ale neřeší příčinu.
Je to jako cytostatika u člověka s rakovinou. Není lepší přestat kouřit (prevence), než se zásobit cytostatiky, pořizovat polohovací lůžko a bezbariérové bydlení (chystat se na důsledky)?
Elektromobil se uhlikove vrati,az se vrati.A pochopitelne se kazdy vrati jinak,podle typu vozu,pouziti,nabijeni,vyrobe atd.Kde se prislo zrovna na 50 tisic km? To nekdo vsechny elektromobily zprumeroval a toto mu vyslo?Jen me to zajima.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Copak? Není o čem psát? Nevadí,vymyslíme si další rozeštvávací příběh,však jich je poslední dobou nějak málo...