Nebudu vám čtenářům Seznamu doporučovat politickou stranu, kterou máte volit. Doporučím vám něco jiného. Běžte se pokud možno ještě před volbami podívat na film Vlny. Film velmi dramaticky popisuje nedělitelnou součást naší nedávné historie včetně spojenecké okupace Československa 1968 řízené Brežněvem z Kremlu. Když nic, tak po shlédnutí tohoto skvělého filmu si z kina domů odnesete, že nebudete volit normalizační komunisty, členy STB, ať již vedou jakoukoliv stranu nebo hnuti a všechny prorusky, totalitně smýšlející politiky. Všichni vyjmenování českému národu extrémně ublížili, ubližují a budou ubližovat.
Vážený pane, ve filmu Vlny je mimo jiné velmi dobře ukázáno, že spolupráci s STB řada lidí podepsala pod nátlakem, pod vlivem mnoha okolností, v těžké životní situaci atd. Dnes se lidé hroutí při mnohem menších tlacích/nepříjemnostech, chtěl bych vidět Vás, kdyby šlo např. o vaši rodinu a šlo by z úzkejch do tenkejch, jaký byste byl morálně čistý hrdina. Z toho filmu jasně vyplývá, že nemůžeme každého spolupracovníka STB odsoudit za jeho podpis, když neznáme souvislosti. Souhlasím, že není dobré volit strany, které tíhnou k Rusku či k minulému režimu.
Do jaké oblasti? Do oblasti, v níž někomu vyplaví povodeň dům jedenkrát za 25 let? Ať si ten někdo sám a za své zaplatí a zhotoví protipovodňová opatření chránící jeho majetek anebo ať si zaplatí příslušné pojištění. Veřejný majetek musí chránit stát, od toho si ho platíme. Stát nemůže a ani nesmí chránit jiný majetek než veřejný.
A ty poničené mosty, silnice, chodníky, školy, železnice atd. jsou čí? Obcí, měst, krajů a státu, tedy se jedná o veřejný majetek.
Pojmy státní zájem, vyšší společenský zájem jsou nic neříkající bolševické blafy. Stát jsme my všichni a vyšší společenský zájem je vždy zájem pouze určité skupiny občanů, tudíž nikoliv všech občanů. Jsou to komunistické kecy. Co je to tzv. širší okruh obyvatelstva? Jaký počet obyvatel tvoří tento okruh?
V Polsku to funguje mnohem lépe. Pokud stát rozhodne na základě odborného posouzení, že někde postaví např. dálnici, tak ji postaví a majetkoprávní vypořádání řeší souběžně, respektive dodatečně. V ČR se topíme v byrokracii a obstrukcích, jednotlivci blokovali stavby řadu let. Ani jeden z těchto příkladů pravděpodobně není dokonalý, ale vyšší společenský zájem není těžké popsat (viz povodně - přehrada potřebuje stovky pozemků, vykoupit pár baráků a domluvit se s obcí na kompenzacích + vliv na ŽP, krajinný ráz atd. X proti tomu je nutné vzít v úvahu všechny výhody přehrady - např. ochrana toku v době sucha i povodně, ochrana majetku, životů a zdraví mnoha tisíc obyvatel, ochrana majetku měst, obcí, kraje, státu atd. Na řece Opavě chybí přehrada jako sůl a teď se to jednoznačně potvrdilo. Bohužel nikde není dáno, že se to nemůže opakovat - za rok, za pět let, za dvacet let. Tady prostor pro ochranu soukr. majetku moc není - prostě se nemovitosti vyvlastní za jasně daných zákonných podmínek.
Mě nejvíc štve v neděli odpoledne na 39 km D1 směr Praha, že spousta řidičů podjíždí kolonu pravým pomalým pruhem pro kamiony. V místě, kde pomalý pruh končí, se musí zazipovat a všichni v místě zipování zpomalí až na nulu ze strachu z případného "ťukance". Tím se celý provoz na 39 km zastaví a všichni jedeme "přískokem vpřed". Kdyby se nepdjíždělo, tak bychom všichni jeli plynule minimálně 70km/h, protože by nebyl důvod zastavit na konci pomalého pruhu až do nuly z důvodu zipování. Škoda, že nikdo nedělá v tomto smyslu žádnou osvětu, protože spoustu lidí to nenapadne a každý jenom nadává, že "zase kolony".
On je někde v předpisech vymezen ten pravý pruh jen pro kamiony?? Není, tudíž ho mají využívat všichni, pokud je volný. Jezdí se vpravo, tečka.
Levoproudařů zase tolik není, ale středoproudařů je mraky. Pravý pruh prázdný, já v něm rychlostí 120 dojíždím auto ve středním pruhu a podle pravidel musím buď zpomalit na jeho rychlost, nebo přejet přes dva pruhy do levého, předjet a vrátit se přes dva pruhy do pravého. Za mě zbytečně rizikové. Jen proto, že někdo má prostě pocit, že má ten prostřední pruh vyhrazený.
Za jednu cestu z Prahy na sjezd Benešov je takových situací fakt mnoho. Je to nebezpečné!
Třeba na D10 je levoproudařů spousta. V hustém provozu o víkendu se jede v pravém cca 110 - 120, auto - mezera pro vlak - 2 auta - mezera pro kamion - auto, a v levém je souvislý vláček jedoucí 120 - 140 s rozestupy v průměru 10 - 20 m, což je v této rychlosti holý hazard. Pak stačí, aby nějaký dobrák jedoucí 110 v pravém, uhnul někomu z krátkého připojováku a najednou celý vláček brzdí jak o život a pokud je těch lepičů více než 10 za sebou, tak najednou ten 11. už brzdí skoro do zastavení a někteří to logicky nedobrzdí. Ale i když hustý provoz není, najdou se vychovávači, kteří celý život sní o tom být policistou, a tak jedou v levém tacho 130 a jej jim úplně jedno, že mají volný pravý pruh. Lepiče i vychovávače bych přísně pokutoval, poprvé čtvrtina příjmu (měsíčního), podruhé třetina příjmu, potřetí odebrání řidičáku. Kdo bude chycen bez řidičáku, tomu bude zabaveno auto. To byste koukali, jak se najednou všichni uklidní.
Podle mých zkušeností, a to na pneumatikách nešetřím, pod 8° je přilnavost už dost poznat i na dobré gumě. Samozřejmě jestli jsou gumy staré 10 let, potom už neni vůbec o čem mluvit, ale to v tomto připadě nevime. Kdo jezdí málo tak gumy drží dost dlouho jenž po nějakých 5 -7 letech (max) už je to bida. Jezdit se na nich samozřejmě dá, ale je třeba s tím počitat. Podle mého jsou gumy a následně brzdy právě ta místa, kde se šetřit nemá.
Každá pneumatika má tu hranici někde jinde, obecně se to láme někde kolem 3 - 8 stupňů. U letních Conttinental (premium contact) to bylo spíše kolem 3 - 4 stupňů, jsou měkčí a krásně drží za mokra. Ford měl asi staré zimáky a Peugeot pravděpodobně taky Continentaly neměl. Češi šetří na nesprávných věcech a utrácí za blbosti či neřesti.
Musím potvrdit, že zimní Barumky byly na mokru opravdu zrádné. Tím spíše, pokud už byly starší než 4 roky (ten Ford je jasný - staré zimáky). Kdo jezdí na gumách více než 5 let, tak je sebevrah nebo brzda provozu. Pokud někdo najezdí do 10 tis. km ročně a chce ušetřit, tak si kupte kvalitní celoroční (Continental/Michelin), ale měňte je prosím každé 4 roky.
Téměř jste se trefil, ale pracující lidé (tedy většina z celé populace) se měli nejlépe v roce 2019 (myšlena kupní síla). Zrovna nedávno zase psali, jak se loni postavilo méně bytů a jak dál porostou ceny nemovitostí a jak úroky budou klesat jen velmi zvolna. A proč? Protože více Čechů má a chce vlastní bydlení, než je tomu na západě, a protože tu máme jednu z nejnižších daní z nemovitostí.
Severní obchvat Prahy je samozřejmě už dávno zcela nutný a jeho zprovoznění ve výsledku přinese mnohem víc užitku než problémů. Myslím, že takto to cítí každý pražan, pokud ovšem nebydlí na Suchdole. Obyvatelům zasažených obcí to samozřejmě sníží životní komfort, ale jiné řešení není. Někdy to prostě odnese menšina ve prospěch drtivé většiny.
Koridor byl stanoven před více než 40 lety, ale mnozí to odmítali akceptovat včetně vedení obcí/městských částí.
Severní trasa okruhu je plánovaná snad už někdy od 70 let a dokonce byla vydaná i stavební uzávěra. Jenže dotčené obce a především Suchdol si udělali svůj plán rozvoje obce a začali stavět v místech, kde to jaksi nebylo původně plánované. A když po letech došlo na lámání chleba, tak se všichni strašně diví, že jim okruh půjde okolo plotů. Upřímně to ale není problém státu potažmo ministerstva.
Přesně tak, koridor byl stanoven před více než 40 lety. Levně postavili a teď pláčou.
Přesně naopak. Aut spíše v Dejvicích ubude, protože konečně bude na severu most přes Vltavu. A ubylo by jich ještě více, pokud by se dostavěl vnitřní okruh v Praze (pokračování Blanky). Pak už stačí dobudovat radiály, ale to by se v Praze muselo začít konečně trochu myslet a něco pro to dělat. Bez těchto staveb trpí desítky tisíc lidí v Praze a stovky tisíc řidičů. Už i propojení D1 a Černého Mostu významně uleví lidem na Spořilově i kolem Jižní spojky či Průmyslové ul.
Tak nám hloupost opět zvítězila nad zdravým rozumem, ale už si na to v tomto státě začínám zvykat. Prosadí se ta nejpitomější varianta, která bude v konečném důsledku i tou nejdražší. Místo vnějšího obchvatu okolo Prahy vybudujeme průtah skrz hustě obydlené oblasti a chráněné přírodní památky. Kamionový tranzit se přiblíží na 6 km od centra města a pan Kupka si může oddechnout, že zase jednou ochránil své milované Líbeznice před rozumnější a levnější severní variantou.
Všichni ti, co si před cca 30 - 40 lety kupovali "levně" pozemky a stavěli domy, věděli (měli možnost si v ZÚR zjistit), že se tam plánuje dálniční okruh. Jen ty obce a městské části to jaksi nechtěli akceptovat a do územních plánů to včas nezapracovali.
Nejen to, 47 let starý plán je dávno nevyhovující, stačí se kouknout na tu mapku pražského okruhu. Proč je ta přibližná kružnice na východě promáčknuta dovnitř? Tam měl ten okruh pokračovat někde až kolem Úval a ne ho vest na lanový most, který už dnes kapacitně nestačí ani pro městský okruh. To že měl být stavěný jako 6ti proudový, to je druha věc. Než to postaví, tak to bude jen velké parkoviště.
Trasa okruhu je stabilizována v ZÚR již desítky let (cca 40), problém je, že jednotlivé obce a městské části to včas nepřevzali do svých územních plánů, zvítězily opět peníze, tedy rozparcelování a prodej pozemků, lidé si relativně levně (na dnešní poměry) postavili domy a teď logicky křičí, že v okruhu 1 - 2 km kolem svého bydliště dálniční okruh nechtějí. Všichni věděli, že to tam jednou povede, ale někteří se asi utěšovali myšlenkami, že to určitě ještě někdo přehodnotí. Ústupků je řada, např. počet a délka tunelů značně narostla, tím pádem bude výstavba i provoz pekelně drahý.
Není spolehlivý. Stačí dvakrát přebrousit hlavu a už je nadoraz. Má vložky moc blízko u sebe, proto těsnění odchází. Viděl jsem jich takhle docela dost. Jak je auto starší, má nádržku chladící kapaliny od oleje. Kdežto dieselové kusy tenhle neduh nemají. HTP, bych neřešil, pravda, vůbec. Ty byly ještě horší.
Kolem 180 tis. se zbrousila hlava jen jednou a od té doby byl klid. Je pravda, že jsem to pak v 95 % šetřil jen ve dvou a na dálnici většinou do 120 km/h. Odvděčilo se to v létě 6 litry a ještě jsem to prodal s 224 tis., možná jezdí dodnes.
1,4 MPI stál za starou bačkoru. Možná pro někoho, kdo moc nenajel, ale ve 150 tis.to začalo.
Náš sedan měl najeto přes 220 tis. a ještě potom se prodal, možná jezdí dodnes. Několikrát v Chorvatsku, hlava se nechala srovnat a pak už těsnění drželo. Rozvody jsem měnil preventivně kolem 170 tis. a pak stačilo každý rok měnit olej. Dalo se s tím v létě jezdit kolem 6 litrů, kdo jezdil za 8 - 9, tak měl furt plnej+naloženej a pak odcházelo těsnění.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Vemte si s sebou hřiba a všechny kteří kazí dopravu v Praze
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Automobilovou dopravu kazí především odpůrci dostavby D0 na severu (trasa stabilizována přes 40 let) a dále chybí dostavba vnitřního okruhu (pokračování Blanky).