Názorný příklad, když ten kdo nezpůsobí nehodu, ale měl nějaký zbytkový alkohol, tak je horší než ten, kdo nehodu způsobil. Tedy podle "soudců" zde. Kdyby jste věděli, jak se na dráze pilo za Bolševika a vy jste jezdili vlakem a nic netušili. Ale alkoholici nehody nezpůsobovali. To už na páře musel být uhlák naložený pivem, byť osmistupňovým. A na elektrikách, to ani nechtějte vědět, co jsem zažil na mol strojvedoucích, kteří nastupovali na noční. V partě se nebonzuje, tak jsme takového člověka museli hlídat a modlili se, aby nepřišel někdo na kontrolu. Ale v tomto případě tento mašinfíra (pantografová jednotka) jel jen z hlavního nádraží na odstavné nádraží a na nás se napojil až ráno, kdy už trochu vystřízlivěl a ráno vítězoslavně ještě prohlásil, že si v noci opravil lokomotivu, která jezdila jen "na půl". A když se spávalo v Benešově na dvoudenních šichtách, mnozí fírové jak utržení ze řetězu mimo dosah manželek a tak někteří i do vinárny. A ráno první dělnický vlak do Prahy. To bylo tenkrát strašné. Mašinfíra nepřišel na nocležnu, tak jsem šel na měnírnu na vlak doufajíc, že kolegové spali tam. Souprava tam už byla navrčená, tedy spí na mašině. Jdu do vozu probudit kolegu, tam aroma alkoholických výparů ze spícího strojvedoucího, který nešel vzbudit. Mezi tím se rozsvítila bílá a hláška rozhlasu, "pantograf, pojeď do stanice". Tak jsem to tam pomalu dokodrcal sám, aby fíra měl čas se trochu dát dohromady. Měl nějaké podlitiny, prý se tam i poprali. Ale dobře to dopadlo, žádný průšvih.
PC vláčky jsou taky fajn. Někde mám instal DVD tratě Praha - Bratislava - Kúty. Běhá to na Microsoft Train simulátoru, ale prakticky jde o úplně jinou hru. Když jsem si vyrazil na chalupu, v Chocni přepřáh lokomotivu a vyrazil směr Týniště, viděl staniční domek v Plchůvkách, závory ze smrkových klacků tamtéž, a nakonec vjížděl do nádraží v Borohrádku, tak už jsem měl drobet učůrnuto. Vždyť na fasádě byla i ta poštovní schránka.
Tak to potěšilo, že reagoval uživatel mého projektu. Ty domečky na Hradecku tenkrát modeloval nějaký Honza Švec. Vše objížděl autem a fotil a v práci, když měl noční na pohotovosti záchranáře pak modeloval. Takto využíval čas, když se nic nedělo. Nyní po nějakém desetiletí už nikdo nemodeluje, tak jsem se to naučil také.
Ono je jedno, jestli stavím domácí modelovou železnici HO nebo zahradní železnici nebo jenom virtuální do počítače. Kdyby si to autor užíval sám, tak by to moc nenaplňovalo, jako když svou práci může předvést veřejnosti. A o tom to asi je. Stavěl jsem kdysi na panelu železnici HO a jezdili se na ní dívat kolegové od dráhy, což mne také motivovalo. Nyní posledních 20 let stavím v počítači virtuální železniční síť, která má už přes 2000 km a toho jsem docílil jenom proto, že jsem měl hodně uživatelů i mimo CZ, kteří dodávali energii k další tvorbě. Zkrátka je vždy důležité to obecenstvo. Ale jinak také smekám před každým, který má tu trpělivost svůj sen dotáhnout do konce.
Dnes dopoledne jsem v rámci ranní rozcvičky si dal na kole 65 km okruh LVA a u statku nad lednice Rybníky jsem slyšel houkat vlak. Tak jsem šlápl do pedálů, abych se podíval na vláček. A koukal jsem, že Hurvínka s vozem táhne Hektor. Až jsem jel přes koleje podruhé u Charvatské Nové Vsi, tak jsem ještě netušil, že ten vlak vlastně nedojel.
Když jsem šel před čtyřmi lety do důchodu, jak mne přemlouvali, abych pokračoval ve spoření dál, že je to výhodné, státní příspěvky,..🙂.. kdepak, peníze se mi hodily, byl zrovna covid. A také proč jako důchodce si mám dál spořit na důchod? To nedává logiku, protože se neříká kolik, ale jak dlouho ten důchod budu brát. K čemu mi pak budou další úspory.
Ani v dnešní době by to asi nebylo úplně terno. V příkladě například těch Stadlerů se kterými jezdí Leoš bych řekl, že v případě čelní srážky by to mohla zachránit jedině čelní sekce, pokud by byla nárazem odkloněna mimo trať. Pokud ne, tak by se ta hliníková krabička zmačkala jak PET láhev.
Takže je to zbytečný humbuk. Ten zlomený spacák je možná pevnější než mnohé moderní vozy příměstské dopravy.
Jen pro vaši informaci. I na elektrické jednotce se hnacímu vozidlu říkalo motorák, (protože tam jsou motory 🙂 ) Asi nechápete nádražáckou hantýrku. Jako když z blafounu na nádraží se ozvalo, "tramvaj z koleje X, máte posun dovolen." tedy se nejednalo o tramvaj, kterou znáte z MHD, ale o elektrickou lokomotivu. A například traktor, není traktor, který jezdí po polích, ale jedná se o dieselovou lokomotivu. Asi tak nějak. Ale poznal jsem alespoň, že se jednalo o 451/452, dříve EM475.1 a EM475.2. 🙂
oprava, "poznal jste" ne jsem" 🙂
Jen pro vaši informaci. I na elektrické jednotce se hnacímu vozidlu říkalo motorák, (protože tam jsou motory 🙂 ) Asi nechápete nádražáckou hantýrku. Jako když z blafounu na nádraží se ozvalo, "tramvaj z koleje X, máte posun dovolen." tedy se nejednalo o tramvaj, kterou znáte z MHD, ale o elektrickou lokomotivu. A například traktor, není traktor, který jezdí po polích, ale jedná se o dieselovou lokomotivu. Asi tak nějak. Ale poznal jsem alespoň, že se jednalo o 451/452, dříve EM475.1 a EM475.2. 🙂
V současnosti se to po nehodě alespoň řeší a takové nebezpečné vozy vyřazují, ale lidé v okolí Prahy znají legendární pantografové jednotky z šedesátých let teprve nedávno vyřazené. Tyto měly bezbariérové nastupování, ale neměly žádný pevný rám, byla to samonosná konstrukce. Ta se bortila i při menším ťuknutí. A když byla jakákoli srážková nehoda, první motorák se lámal vždy ve stejném místě, první nástupní dveře. A při vyšších rychlostech se tento motorák zlomil jako když si přehnete chleba s máslem na svačinku. Například v Zadní Třebáni srážka s nákladním vlakem. Těch srážek bylo hodně, ale vyřadit soupravy nešlo, nebyla náhrada. Tedy se muselo jezdit tak, aby se nebouralo. (poznámka, na těchto jednotkách jsem jezdil 19 let. proto mám ty informace, nehodu jsem zažil jenom jednu a to jako cestující. Tehdy to bouchlo na Sluncové, první motorák zlomený až do nebes)
Ten trest dostala proto, že na sebe práskla to ohlédnutí na děti. Řidič má povinnost plně se věnovat řízení, žádné ohlížení se na děti - tím spíš před přechodem, kde je zvýšené riziko průšvihu - není přípustné.
Pokud koukám do telefonu, což je největší pravděpodobnost, tak tuto skutečnost zamaskuji při vyšetřování tím ohlédnutím se dozadu zkontrolovat děti. Protože přiznat tohle, tak jdu sedět natvrdo. Je to jen konspirace, ale už začínám být alergický, jak lidé za pochodu i za volantem stále čumí do mobilů. Ale ruku na srdce, když vidím nezletilou mládež na kolech, jak si to mašírují plnou rychlostí po chodníku a náhle odbočí bez rozhlédnutí na přechod i jako cyklista na silnici jsem měl co dělat nezabránit střetu.
Srovnávají hrušky s jablky. Německo i Polsko jsou většinou rovinaté země. Tedy jim stačilo jen změnit přejezdy na mimoúrovňové, vymění koleje a valí třeba 250. Ale CZ? Tady máme samé kopce, tedy tratě mají hodně oblouků. Tratí v rovinách máme proti celé síti jako šafránu a víc než 160 tam ani nemá smysl, tedy pokud se nechci kochat, že díky dvoustovce ušetřím 5 minut.
To je zase keců. Kdo byl na vojně? Asi už málo kdo. Válka, to je to co nechceš.
Ale pak máš tři možnosti. Jít bojovat za róódinu (vlast) a počítat s tím, že vlastní bydliště může být srovnáno se zemí a s celkem s vysokým procentem zemřeš nebo se nějak "mírově" dohodnout se silnějším nepřítelem, ale mít zachovaný svůj domov a žít nějak dál nebo emigrovat někam do zemí, kde válka asi nebude. Ale pak začít znovu od nuly a naučit se řeč nové domoviny.
Tomáš Wolf-autor článku
Kde jste prosím čerpal informace že se kola slevnuji?
Dělám brigádníka v prodejně kol a ceny znam před Covidem i po!
Např. Před Covidem stalo kolo 52 000,-
V Covidu se nastřelilo na 61000,-(v akci)
Dnes se kolo prodává za 57000,-ve výprodeji
Jaká je zde prosím sleva?😂
Je to tak u 90% kol
Žádná sleva zde není
Článek je naprostý nesmysl
Hele, já kola prodávám jako živnostník. Za Covidu se nic nezdražovalo, jenom poprvé se nekonaly žádné slevy. Tedy do vyprodání zásob platily ceny katalogové. Elektrokola nebylo možné doobjednávat, tedy každý obchodník měl jenom to, co si závazně předobjednal. Tedy žádné slevy nebyly, prodávalo se také za katalogové ceny výrobce. Sklady se vyčistily a následovaly velké objednávky do výroby na další sezonu. Jenomže po covidu lidé začaly jezdit na dovolené do zahraničí a o kola nebyl zájem. A to po celém světě. Prodeje kol se moc nekonaly, tak se loni nasadily velké slevy až pod nákupní ceny, ale i tak zákazníci na tohle moc nereagovali. Vidím to i dnes, když nahlédnu do velkoobchodu, jak mají některých starších modelů stále nadbytek. Ale paradoxně je zájem o nové modely a vyšší kategorie. Tato kola jsou již téměř vyprodaná. Zákazníci buď na nové kolo nemají, ale ti co zase mají, tak nechtějí kupovat žádnou socku za 40 tisíc. Asi tak nějak to je. Tak tady nikdo nevymýšlejte všelijaké konspirace.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pokud vlastní prací kdokoli našetří pár set tisíc po mnoha letech, tak by jej ani ve snu nenapadlo tak hloupě "investovat". Ta žena si půjčovala jen desítky tisíc. Tedy asi nějakou stovku tisíc zdědila nebo jinak dostala a zdálo se jí to málo, tak si myslela že si peníze takto namnoží. Tady platí pravidlo nejen v tomto případě, "lacino nabyl, lacino pozbyl" . Kdepak, velké peníze nepatří do rukou lidem, kteří si takové sami neumí prací vydělat. Jinak to vždy dopadne stejně, jen v jiných variacích. Přijít o peníze je smutné, ale svou blbostí se ještě zadlužit? To už je na odebrání občanky. Ale abych nedělal jen chytráka. Krátce po revoluci jsem prohrál pětistovku ve skořápkách. Věřil jsem si, že to dám. Nedal. A byl jsem z toho s výčitkami po zbytek dne. Důležité je "investovat" tolik, aby to byla postradatelná částka a poučit se, že takovou hloupost už nikdy neudělám. A neudělal jsem.