Který má většinou dopravu zdarma. V čem je problém?
Já tyhle věci kupuji jak potřebuji, a chci je používat, ne čekat týden na baterky, taky se mě stalo , že jsem zapomněl nabíječku v kufříku s vrtačkou doma a na chatě sem potřeboval baterku pro hoblík a mohl jsem pracovat jen asi 5 minut... bohužel v místním lidlu jsem si rychle dokoupit nabíječku nemohl..
nejhorší na nabídce Parkside na běžných českých obchodech Lidl je, že některé nástroje nemají v balení ani baterii ani nabíječku a i kdybyste chtěli zároveň koupit tak odhadem (chodím dost často) 40% prodejen nemá náhradní baterie k zakoupení a už asi tak v 60% si baterie nelze vybrat z více kapacit... skoro NIKDE nemají ani tu nabíječku vždy mě odkázali na jejich e-shop....
Mně naopak připadá logické, že rozjetý a těžký nákladní vlak dostal přednost před lehčím rychlíkem, který kousek za stanicí stejně nemohl nabrat rychlost.
Ano máte pravdu nákladní vlaky hlavně tyhle noční skoro nikde nestaví.. má třeba 21 (myslím že jako tenhle) naložených vagónů a to nejen trvá rozjet ale také ubrzdit... proto jedou prakticky nonstop stejnou rychlostí někdy i křížem celou republikou... Jen mimochodem další vlaky, které mají před rychlíky přednost jsou osobní vlaky, které jsou zařazeny do regionální integrované dopravy.. to se sleduje, vykazuje a za zpoždění účtuje objednatel .. tedy kraj .. penále... Mimochodem tak to bylo skoro vždy .. rychlíky nikoho nezajímají 🙂 (žil jsem v rychlíkách na Slovensko 5let studia VŠ)
Přesně tak. Škola, tedy ZŠ, by měla vsechny žáky systematicky na přijímačky připravovat. Tak to bylo za nás. Žádné komerční extra přípravy a testy. Biflovali jsme se sami a ZŠ připravovala take. Tak proč ted se radeji vsichni boji a davaji svoje děti na placené kurzy? Je to děs, jak se vzdy najde mezera na trhu, jak si dobře vydělat.
Škola má učit. ne do zblbnutí testovat nesmyslné Cermat testy které vůbec neprokáží to jak je dítě chytré či nadané v jiných oborech.... jen prokáže že se dokáže nadrilovat školometské příklady...
Paní Roudná, moje zkušenost je, že přijímačky byly kádrováním rodinného profilu a výsledek přijímacího řízení byl definován známostmi (rodičů). Sdělení jsem opravil tak abych upřesnil, tu osobní zkušenost.
Máte naprostou pravdu. Ono se to jmenovalo komplexní hodnocení žáka. Zhruba před vánoci to bylo předloženo rodičům k podpisu.... Po letech se mě dostalo do ruky mé hodnocení z roku 1978 kdy jsem se pokoušel o strojní průmyslovku. "..Žák dosahuje velmi dobrých studijních výsledků (měl jsem průměr kolem 1,2) a pravidelně se účastní olympiád a soutěží typu "O zemi kde zítra znamená včera" kde dosahuje obvodního a celopražského kola, čímž prokazuje svůj oportunismus, a tak se snaží získat výhody nad žáky, kteří pochází z dělnických rodin.... Vzhledem k tomu, že je velmi manuálně zručný a baví ho technika doporučujeme ke studiu na technickém učebním oboru.... No a jediný náš "škraloup" bylo že maminka poslala na podzim 1968 předsedu uličního výboru do pr... 🙂
Odkaz Odešla z pozice ředitele ZŠ Petřiny-jih (Praha 6) stačí se podívat na mapu - je to přes celou Prahu. Na druhou stranu Jih za svého působení konsolidovala (před lety situace na této škole Petřiny Jih plnila také stránky internetu (alespoň lokálně) a diskuze díky podivným praktikám předchozího vedení, kdy lokálně to vedlo k obrovskému převisu zájmu o ZŠ Petřiny -sever.... To je ovšem problém skoro všech ZŠ na Praze 6 kam mama-auta naváží každé ráno prakticky většinu dětí "z vesnic"... viz dřívější snaha radnice Prahy 6 o zajištění míst pro spádové děti..
Letos jsme projeli komplet Albanii od severu k jihu 16 dní (bez cestovky a all inclusive hotelů) ... co říká paní je pravda. podepisuji ve všem .. Všude jsme narazili na velmi milé lidi, .... Příroda nedotknutá, památky dostupné... jedinečný je například Berat.. pokud pochopíte jejich "standardy" ( pořádek, vztah k psům, přístup k dopravě) tak vám to po pár dnech nevadí .... jen od jihu se to začíná postupně komercializovat, bohužel.
S rekreacemi za socíku to bylo tak. Přišel balík rekreací na krajskou zemědělskou správu. Co se nerozdělilo tam, tak se dostalo na okresní zemědělskou správu. To co zbylo, šlo do JZD. Tam si zájezdy rozebralo vedení družstva. A ten zbytek se nabídl ostatním zaměstnancům. Například moji rodiče dostali za čtyřicet let jen jednou jeden poukaz. Asi nebyli dost uvědomělí. Ale byly rodiny, které jezdily na rekreaci každý rok.
Přesně my byli jen jednou v roce 1977 v NDR u moře ... strašně jsme se s bratrem těšili ... moře mělo 15st (tedy tolik jako studená voda v paneláku v létě) a v moři a na pláži byly zbytky po nějaké ropné nehodě šlo to dolů jen benzínem... a nuda pláž? bylo mě 13 let a vypravil jsem se na FKK jak se značila...první koho jsem spatřil byla asi 70 letá baba a to asi v tom věku nechce vidět...otočil jsem se prchl.. Nezapomenutelná by-la ně-me-c-ká dá-l-ni ce, na které se náš rodinný trabant 601 málem rozpadl.
Já nevím ... když pojedu 30km/h budu mít zařazen přibližně tak 3 stupeň. Při padesátce budu mít tak 4 stupeň. Motor bude mít v obou případech přibližně stejné otáčky. Při ujetí stejné vzdálenosti budu mít při 30 km větší spotřebu a tím budu produkovat více škodlivin. Vliv na nižší spotřebu má myslím daleko větší plynulost provozu a tedy co nejnižší počet rozjezdů. Smysl 30km/h má a tak se to na mnoha místech v Praze děje, tedy v obytných oblastech, míst s hustějším pohybem chodců, školy, nemocnice atd. Ve všech městech a v Praze vlastně jen v tunelech,. se využívají adaptabilní dopravní značky, které regulují celkový provoz ve městě a páteřních magistrálách, tak aby nedocházelo k zácpám a zbytečným exhalacím. Upřednostnit by se měly "výjezdové směry" , které plynule uvolní střed města... zvýšení počtu "chytrých" semaforů, které zapínají jen když chodec zmáčkne tlačítko nebo auto stojí detekuje ho systém, současně reguluje délku zelené odpovídající délce kolony, dokončení okruhu D0...atd.
Nechci být pedant ale u te mapy Československa z období před první světovou válkou je to složitější . ve zkutečnosti to bylo období tzv: Druhé republiky kdy po mnichovské dohodě došlo odtřžení Sudet pro Německo a malá část Polsku. v listopadu po tzv 1. Vídeňské arbitráži došlo k odstoupení Podkarpatské Rusi a část jižního Slovenska Maďarsku..
Vltava v Praze nezamrzá hlavně kvůli přehradám Odkaz 1
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Je mě právě čerstvě 60 a nikdy v MHD
, které výhradně použivám pro cestování po Praze , zásadně nesedním a stojím i v prázdném voze ... V tramvaji typu T3 nejradši na zadní plošině u nových vpředu. Oteviram okénka pokud není ve voze klimatizace. Maminkám pomáhám s kočárkem do T3... O stáři si myslím, že je to otázka vnitřního pocitu a dokonce rád sledují nenávistné pohledy hlavně žen vašeho typu paní Formáčková jak vedete boj s "frontovými" bojovnicemi Vašeho světonázoru.