Ještě by měli vybírat za čisté plátno, co kdyby na to někdo namaloval kopii nějakého obrazu, protože už teď platíme autorské poplatky za papír na faktury a harddisky pro práci s velkými daty (třeba 3D daty, dokumentací a programy ke strojům). To je stejná logika, jako zavřít všechny chlapy na planetě do basy za znásilnění, protože na to mají nářadí. A ženský vlastně taky, protože mají v kuchyních nože.
Trochu zcestné myšlení. Pokud byl 13,5 roku vězněn a nakonec nevinen, neměl by platit 2,5 mil. Kč za stravu, ale naopak dostat třeba desetinásobek této částky za zničený život. A měli by se na tom i podílet soudci, kteří soudili...Za zmetky platí i dělníci v továrnách, proč ne soudci. Alespoň by byli obezřetnější.
No nevím. V článku jsem se dočetl, že nějakou velkou sumu vysoudil a tohle požaduje Německý stát po něm zpět. A ne kvůli tomu, že by na něj někdo měl pifku, ale že ne na to zákon, o jehož zrušení se vedou debaty.
Po pouhém přečtení nadpisu jsem ale chtěl napsat něco podobného, jako Vy :-)
No, měli by se teda ti mluvčí domluvit, zda byla potopená zcela, nebo zčásti:
Cituji:
„Částečně potopená loď v ulici Roztocká. Na místo jedou potápěči,“ uvedl mluvčí.
Později Kavka upřesnil, že byla loď zcela potopená, čemuž nasvědčují i záběry z místa, na nichž je vidět část přídě kajutového plavidla, jak trčí nad hladinou Vltavy.
NA to jsem přišel už jako malej capart, když se nám na Š100 cestou na dovolenou rozpadla brzdová destička, tak jsem se ptal táty, proč je to tak složitý, když by přece stačilo strčit kovovou tyč do převodovky mezi ty kolečka. Tak mi to rychle vymluvil.
Dnes vím o autech víc, než tenkrát táta a je mi jasné, že brzdit je třeba kola a ne pohonnou soustavu. Homokinetické klouby dostanou na frak bude se rychle zvětšovat vůle a v jízdních vlastnostech to bude dělat vylomeniny. ABS a ESP je vyloučené.
Protože pracovně často pobývám v zahraničí, v posledních letech navíc výhradně v Evropě, tak by se mě osobně přijetí Eura hodilo, odpadly by mi starosti s hotovostí (protože stále občas se najde obchodník, který karty nebere) a vyhnul bych se kursovému riziku, na kterém mě banky odrbávají. Ale pro naši zemi, naše lidi, by to byla katastrofa. Za korunu!
Pravidlo levé ruky jsem nikdy neslyšel, pravidlo blinkru, pokud měním pruh nebo smer, hojně používám. Ale spousty nových aut, co potkávám, nemá tuto funkci asi popsanou v manuálu, protože jí dost lidí za volantem nepoužívá. V BE a F dost řidičů levým blikatkem na dvoupruhovym kruhaci dava vědět, že neodbočuje ven
Pokud bychom to měli brát doslovně, tak zahraniční název je ORLEN, Unipetrol je český název, který vynikl po zániku názvu Chemopetrol, takže by to mělo být v ORLEN Unipetrolu?☺
Kdyby napsali ve firmě (nebo areálu) O...n U...l tak by to bylo jasné a a správně.
Tak ať to dají brzy do kupy a hlavně minimalizují riziko opáčka.
Na těch poplatcích je něco principiálně špatně. Mám doma nůž, tak to asi půjdu do basy. Když to mají platit všichni, tak ať o nějaké promile zvednou třeba daň z příjmů a ta média, co nikdo neposlouchá, dotují přímo. Takto to akorát dělá zlou krev a půlka z toho, co se vybere, se spotřebuje na ten výběr.
Opět míchání 2 věcí - 1) SVR, co jsou ty rychlé změny a pro tuto činnost aktuálně musíte mít certifikaci a k dispozici výkon 1 MW a sice už jsme dostali nějaké nabídky pro agregaci, ale dieselagregát o výkonu 80 kW byl málo. Navíc dané zařízení musí být pro toto vyčleněno a není možné ho používat k něčemu jinému. Na takové řízení HDO v současném stavu není připraveno, navíc pro aFRR+ bylo využití v roce 2023 jenom 2 promile doby z celého roku.
2) reakce na spotové ceny a plány spotřeby/výroby na další den. Tady HDO může běžně fungovat protože se jedná o 8místný alfanumerický kód a jednalo by se přenastavení HDO spínače. Určitý počet hodin a minimální délka času má svůj důvod protože za hodinu se Vám 200 l bojler s patronou o 1,5 kW moc neohřeje, podobné by to bylo u ostatních tepelných spotřebičů.
Co když nebude dostatek elektřiny z FVE a VE, to nebudete mít nahřáty bojler?
Odepínání velkých FVE je již dávno instalování, je OZE mají stejně jako JE právo primárního přístupu do soustavy a některé mají garantovanou cenu výkupu, takže se odstavují primárně všechny ostatní výroby pokud je nadvýroba OZE. Navíc v té době má zpravidla velkou výrobu i domácí FVE a přebytky hlavně spotřebovávají v bateriích nebo na teplo.
Zajímalo by mě, co si představujete, že by chytrý elektroměr měl spínat mimo: bojler, akumulační kamna, tepelné čerpadlo, baterky a elektromobil.
Celá tato věc směřuje k tomu že to budou jenom vyhozené peníze, protože chytré elektroměry se měly montovat už dávno a jakmile je po něčem poptávka, tak jde cena nahoru. Uvedený význam se velmi přeceňuje.
Komentáři jsem chtěl jen doplnit článek o informace, které z něj nezasvěcení nevyčetli a hlásali, že HDO stačí. Vy jste z oboru, takže víte co a jak. Jenže i v diskusi, co je černé nebo bílé, nebo co je na zdroji + a - (když ty potvory elektrony běhají vlastně obráceně), se sejde více názorů.
Já jsem toho názoru, že když už bych měl průběhové měření mít (protože mám roční spotřebu 2x vyšší než limit pro povinnou instalaci), tak jej musím využít ve svůj prospěch a spotové ceny sledovat, v době nižší ceny v síti tepelkem nabít nádrže, i když tomu venkovní teplota neodpovídá a ve špičce jej odstavit a topit z nádrží. Pokud to nebude stačit, a mám možnost, zatopím jiným zdrojem, jinak odsouhlasím vyšší cenu při které pojede tepelko, nebo se líp oblíknu a vydržím to. Bojler se dá nabíjet také prediktivně, buď v budoucnu vlastní FVE, nebo v době, kdy je v síti levno, a nebo z topného okruhu. V době menší spotřeby vody mi bude stačit 50C, když má přijet návštěva, co se bude koupat, zvolím 70C, ale s 50l bojlerem bych si takto hrát nemohl, mám 300l. Dá se členům domácnosti zobrazit aktuální cena proudu a tím se dá rozhodnout, na kdy dát start pračky / sušičky. Buchta upečená v poledne bude o pětikorunu levnější, než ta v 8 večer. Je jen otázka priorit, zda to v daném okamžiku v domácnosti vadí, či nikoli.
A tak to politici vyřeší snížením povolené rychlosti nebo pruhů, aby to stálo i tam, kde by ta propustnost byla dobrá.
Pokud má být doprava plynulá, nesmí být v úseku změna povolené / doporučené rychlosti. Vozidla odbočující z hlavního proudu musí použít odbočující a připojovací pruh. Přidáním přechodů (a květináčů do jízdní dráhy) se to nezlepší, je třeba přidat mimoúrovňová křížení (hlavně pro pěší). A pokud chcete nahnat lidi do VHD, tak z míst, odkud VHD nejezdí, umožnit cestu pro IAD, ale končící na nějakém záchytném parkovišti. Ty chybějí hlavně v okolí Prahy, když Pražané považují za příčinu zvýšené dopravy ty vesničany. Jenže kde vlastně chybějí, když vlaky ze středních Čech do Prahy jsou přeplněné a další přidat nejdou? Stavby, které jsou léta naplánovány a stav by vylepšily, Pražáci blokují (Libeň, P6, Vyšehradský most ...)
Tak určitě když pánové tvrdí že to bude pro nás výhodné, tak okamžitě zpozornět protože nebude.
Záleží na tom, jaké máte doma spotřebiče a zda dokážete uhlídat, aby neběžela třeba pračka, trouba, sušička v době, kdy je elektřina drahá. A naopak, nechat nakrmit bojler nebo jinou akumulaci v době, kdy je elektřina nejlevnější. Prostě taková hra na to, kdo to líp tipne.
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Mně by se to hodilo. Jedním autem jezdím, druhé opravují a pak je prohodím.