Detaily si nepamatuji ale kdysi jsem vedel vice. Zkousku z obcanstvi jsem skladal nekdy v 1992, po sesti letech v US, to jsem se ucil podobne veci.
Jasně - v poho.
Já neumím anglicky, a dokázal byste najít ke stažení americký občanský zákoník? Četl jsem v jednom článku z roku 1892, že USA (prý) mají federální jednotný občanský zákoník pro všechny státu Unie, tak bych se na něj alespoň chtěl juknout. :-)
Ano ,ale né každý. Kdybych neměl arbeitbusch po pradědovi, ročník 1898,řekl bych si že rukoval , ale co vím bylo tam postižení sluchu z první války. Ale jinak znám potomky těch co jejich předkové byli u Stalingradu a nebyli ze Sudet ale z protektorátu. Sám mám i předky kteří byli v bitvě o Budapešť ve 14ti letech tam povolali i dívky. Takže propaganda a současné tvrzení historiků že Češi nerukovali je blbost. Proč by neměli rukovat když to tu Němcům Beneš v podstatě předal i s armádou a vybavením. Ti co včas utekli po tom co Goring žádal přičlenění ČSL letectva k luftwafe byli jediní kteří se odvodům do německé armády vyhnuli.
Vy máte české předky ve Wehrmachtu? Nebo jste spíše chtěl ne dvakrát srozumitelně říct, že máte německé předky historicky žijící na uzemí dnešní ČR?
Nedovedu si představit německý Wehrmacht s rigidním dodržování vojenských předpisů, že by odváděl (povinně) Čechy bez německého státního občanství a současně se přihlásivší k německé národnosti. Možná u SS/NSK/Hitlerjugent/...., kam dobrovolně po schválení mohli vstupovat...
Ti, co byli u Stalingradu, ti už asi žádný z nich nežije, co? Nějaké vzpomínky nezanechali? Bylo by to zajímavé čtení.. :-)
Ja do toho nevidim ani nechci. Ale volitelu je mnohem vice. Spletl jste si to se senatory, ty mame 2 za kazdy stat, tedy 100. A pak je nizsi komora reprezentantu a tech pocet se meni a je umerny poctu obyvatelstva daneho statu
Tak mi to vysvětlil pan Lukáš Buriánek - proč je jich 538 (100 za senátory, 435 za za poslance a 3 za District of Columbia neboli W.D.C. od roku 1961, neboť nejde o stát unie - šlo prý o 23. dodatek Ústavy SSA).
Snad Vás to potěší, že se něco nového oba přiučíme. :-)
Dobrý den, jedná se o 23. dodatek ústavy z roku 1961. První volby, které to ovlivnilo bylo roku 1964. Mimochodem všichni Portoričani (reálně 3,5 mil. Američanů) nemají také právo volit prezidenta ani kongresmany.
Super info, opět děkuji.
A čím to, že Portoriko dosud není 51. státem USA? Vždyť jej ovládají od cca 1900??
Neznáte náhodou nějakou starší literaturu o právním a státním zřízení USA? Česky - anglicky žel neumím. :-)
Má to jen jedno úskalí. U tištěných knih hrozí, jak praví Werich s Horníčkem ve forbíně Příchozí Vejda, že "zasmrádne kapitola a chytí celá kniha" 🙂. Dodatky vydané např. v letech 1940 a 1943 asi nebudou to pravé "ořechové".
Tak samozřejmě, ale je mnoho případů, kdy nový pohled zcela zkreslil původní vyznění hesel.
Dodatky z těchto let neznám, ale myslím, že to nakonec nebude tak hrozné - vždy se dá ideologie sfouknout z každého hesla, co by zasmrádalo. :-)
Volitelé nejsou členové kongresu (ani nesmí být, v článku je to uvedeno). Proč je počet volitelů o něco odlišný než členů Kongresu, Vám zodpovědět nemohu.
Pan Lukáš Burian mi napsal:
Dobrý den, rád vám vysvětlím rozdíl v počtu volitelů a kongresmanů. Rozdíl ve třech volitelích oproti kongresmanům je dán tím, že v roce 1961 získal federální okrsek Washington DC své 3 volitele. Jelikož se nejedná o stát nemá asi vlastní kongresmany. Takže až do roku 1961 obyvatele Washingtonu DC nevolili ani prezidenta (cca 500 000 obyvatel).
Dobrý den, rád vám vysvětlím rozdíl v počtu volitelů a kongresmanů. Rozdíl ve třech volitelích oproti kongresmanům je dán tím, že v roce 1961 získal federální okrsek Washington DC své 3 volitele. Jelikož se nejedná o stát nemá asi vlastní kongresmany. Takže až do roku 1961 obyvatele Washingtonu DC nevolili ani prezidenta (cca 500 000 obyvatel).
Děkuji - škoda, že to autor nezmínil, protože z jeho článku vyplývalo, že na jednoho člena kongresu připadá jeden volitel.
A ta změna je zanesena jako ústavní dodatek? Nebo je to jen změna federálního zákona? Nevíte?
Volitelé nejsou členové kongresu (ani nesmí být, v článku je to uvedeno). Proč je počet volitelů o něco odlišný než členů Kongresu, Vám zodpovědět nemohu.
Já jsem neuváděl, že členové Kongresu jsou voliteli, psal jsem, že na celkový počet kongresmanů má dle autora připadat stejný počet volitelů (za Senát dva na stát, za každého poslance ze státu 1 volitel). :-)
Odkaz . Podívejte se do tabulek. Pro Čechy v protektorátu platí ta datovaná od r.1939.Pro Čechy v Sudetech navíc ta první.
Díky, zajímavé.
A když se podíváte do té druhé tabulky "Grossdeutsches Reich", tak v srpnu 1939 (konec) už byly z celé říše mobilizovány ročníky 1898 včetně Sudet, tudíž za mě to platilo i pro Sudety - celé vojenské právo Říše.
Zaujaly mne dvě věci -
a) autor píše o 12 bývalých kolonií - přičemž zakládajícími členy mělo být 13 států, takže v té Filadelfii se sešli zástupci pouze těch 12?
b) nedopochopil jsem počty těch volitelů - členských států je 50 (x 2 za každý stát) = 100 volitelů.
Sněmovna má mít 435 poslanců rozdělených opět (poměrně) mezi těchto 50 států - proč výpočet autorovi vychází 538 nikoliv 535 volitelů?
Díky komukoliv za objasnění. :-)
Je to marný, je to marný... co pořád chcete tisknout? Míval jste dálniční známku a lepil a odlepoval? Teď máte elektronickou...a pohoda, že jo. Stejně tak jste musel mít papírově "zelenou“, později "bílou" kartu. Potřebuje ji papírově teď? Nepotřebujete, že ...
Znovu: tisknutí rozhodnutí NEODPADNE v těch případech, kdo nemá zřízenou datovou schránku nebo jiný způsob ověřeného státem uznaného elektronického styku (doručování). Stejně jako neodpadne převádění tištěných podání do elektronické verze např. skenováním...
Kdo měl chalupu,usedlost v Sudetech neměl důvod se stěhovat. Příbuzní letců a důstojníků armády kteří odešli v nejistotě co nastane do Polska ten důvod měli stejné jako Židé odcházeli do protektorátu. Že by se Čech přistěhoval do Německa -sudet -blbost. Otec prezidenta republiky byl ročník 1937 a udělal jsem stejnou chybu jako autor článku. V Sudetech - Německu rukoval každý z ročníku 1918-1929. Mimo Sudety v Německu i veteráni z války první ročníky 1898.
No zůstali tam, pokud je živelně nevyhnali, nebo nebyli z nějakého jiného důvodu tlačeni k vystěhování - ano, neměli důvod, odcházet, když tam měli své živobytí/živnosti/polní hospodářství/...
Proč by ze Sudet nemohly také rukovat i ročníky 1898? Sudety byla jen jedna ze žup (správního členění po zrušení spolkových/říšských zemí). Proč by tam měly platit jiné předpisy oproti předpisům z Říše týkající se vojenské branné povinnosti?
Nechci urazit autora článku,ale pan František Emmert ve své knize nelhal. Mám před sebou opční osvědčení mého pradědečka který pro svoji rodinu žádal protektorátní ministerstvo vnitra, podepsán Krejčí o československé státní občanství 6.3.1939. Kladná odpověď mu přišla 6.5.1940. Na základě mnichovské dohody se každý Čech stal automaticky nikoli říšským ale německým státním příslušníkem,tedy obyvatelem Německa a ponechal si československé státní občanství. Co se týká branné povinnosti v Německu a celé velkoněmecké říše,nebylo možné si jen tak opatřit modrou knížku, poslední odvedenec rukoval jako ročník 1929 v roce 1945. A pokud autor má koule na to se zeptat a je to dnes docela příhodné prezidenta republiky,ke které jednotce rukoval jeho otec jako sudetoněmecký obyvatel československého občanství,pak mu odpouštím jeho nepřesnost v článku.
a) Německé státní občanství = státní občanství Německé říše = říšskoněmecké státní občanství
b) Mnichovskou dohodu prováděla právě ta Smlouva o státním občanství a opci, o které psal autor - podle § 2 odst. 2 Smlouvy platilo, že Německá vláda může do 10. července 1939 žádat, aby osoby neněmecké národnosti, které podle ustanovení této smlouvy zůstávají československými státními občany a od 1. ledna 1910 se přistěhovaly na území připojené k Německé říši, jakož i jejich potomci, kteří jsou československými státními občany, opustili Německou říši ve lhůtě 3 měsíců. Československá vláda přijme tyto osoby na své území. Ti z Čechů, kteří podle § 1 nabyli říšskoněmecké státní občanství pro svůj původ datovaný před 1. ledna 1910 /poslední rakouské sčítání lidu/, měli právo do března optovat pro československé=protektorátní později občanství s tím, že buď měli štěstí, že nemuseli opustit tzv. Sudety, nebo byli vyhnáni či sami dobrovolně odešli na území pozdějšího Protektorátu či snad ještě Česko-slovenské republiky.
c) víte jistě, že otec současného presidenta byl německým státním příslušníkem české národnosti, jež spadal pod tuto Smlouvu, a který narukoval do Wehrmachtu nebo dobrovolně vstoupil např. do SS? Nemyslím si to, to by mu bylo dnes více než 95 let. Nebo máte nějaké konkrétní info?
Tak pro jednodušší... Vita není nic jiného, než program, který úředníkovi "nabídne", co má "naťukat" do dokumentu, který má vytvořit, a je napojen na Centální registry a KN. Plus spisovku samosprávy, což je principiální nesmysl.Jo, a nachystá na tisk adresy na obálky. Protože výstupy jdou předávány stavebníkovi primárně v listinné podobě, lze je hravě lehce i méně poupravit, obzvlášť, když lze zaměnit v průběhu řízení hravě i části projektových dokumentací, aniž by to zjistili účastníci řízení, dotčené orgány. Někdy to nezjistí ani samotný stavební úřad, že dotčené orgány měly jinou projektovou dokumentaci. A samozřejmě PD je v listinné podobně a papír snese všechno. U digitalizace (např. ISSŘ) je dokumentace včetně stanovisek DOSS i síťařú a dokumentů stavebního úřadu v digitální podobě přístupná po dobu řízení všem, nelze s ní jednoduše manipulovat. Což je samozřejmě náročnější pro úředníky, jejich práce je jednoduše kontrolovatelná, už jen z toho důvodu, že je vidět, kdo, kdy, kde, co.., a velmi, velmi nepříjemné pro některé stavebníky, kteří... no a to si domyslete sám. A jestli si myslíte, že úředníci dodržují vždy postupy dané stavebním zákonem, obzvlášť když na ně tlačí vedení měst a obcí, potažmo místní podnikatelé, developerské skupiny atd., a podle toho jsou i odměňováni... tak to jste na velkém omylu. No... vlastně žádného takového neznám, a že jich fakt znám dost. A že se princip digitalizace v podobě, v jaké se předvedla (čímž nemyslím ty chyby, ale transparentnost), se mnohým nehodí do krámu, to si buďte jist. Vlastně se nehodí nikomu...
No a co jste tím vším jako chtěla říct? Můj původní příspěvek byl o tom, že jsem dosud nedostal info, co ta digitalizace bude oproti stávajícím elektronickému způsobu vedení řízení VITOU a obdobnými programy představovat, Vy tu uvádíte "díry" ve VITĚ pro ty, kteří v ní něco chtějí "zašantročit" a nebo přeměnit, ale to je jen o "hlídání" - já s VITOU mám osobní zkušenost, neboť ji užívala moje bývalá vedoucí a nechala mne s ní pracovat, a že byla spojena se spisovkou bylo zcela logické, protože mohla přijímat digitalizované doklady (čili podání) - že se i v jakékoliv digitalizaci bude tisknout, vyplývá i ze současného stavebního zákona, takže suma sumárům - pořád se mi nedostává věrohodné informace, co bude na digitalizaci stavebního řízení tak objevného!
Nebyl to špatný článek, zvláště ty odkazy na zákony (a především na tu německo-českou smlouvu z roku 1938) byl rozhodně přínosem, ale nějak mi neštymovaly info týkající se Hlučínska a Těšínska:
První případ spadal pod onu smlouvu (viz § 1), protože jak známo, Hlučínsko bylo připojeno k ČSR dle versaillské smlouvy s Německou říší s účinností od 10. ledna 1920 (s pozdějším definitivním vytyčením hranic - viz zákon č. 76/1920 Sb. z. a n. o inkorporaci kraje Hlučínského (zajímavé je, že Smlouva ex 1938 nepočítala s datem 16.7.1920 pro inkorporované Vitorazsko a Valticko od Rakouska - Opatření stálého výboru Národního shromáždění republiky Československé č. 450/1920 Sb. z. a n.o inkorporaci Vitorazska a Valčicka),
Druhý případ byl "zpatlaninou" situace, kdy Těšínsko české (po roce 1920) bylo v listopadu 1938 zabráno na základě tzv,. vídeňské arbitráže (vyplývající z tzv. Mnichovské dohody) obsazeno Polskem a logicky "Těšíňáci" obdrželi polské státní občanství - tím pádem po obsazení této části Německou říší 1. září 1939 začali být vytvářeny tzv. Volksliste (soupisy národností), podle kterých pak německé úřady rozhodovaly o německém státním občanství pro žádoucí národnostní skupiny v kraji, který byl velmi polonisovaný (to se týkalo především tzv. polské části Těšínska).
Co se týče Čechů, kteří automaticky dle Smlouvy obdrželi německou státní (říšskou) příslušnost a nestihli nebo nechtěli optovat, neznamenalo to pro ně, že se stali Němci národnostně (Wilhelm Frick, říšský ministr vnitra v berlínském proslovu uváděl, že v odstoupeném území žilo v dubnu 1939 kolem 400.000 Čechů.
Ty netušíš, co měl být modulární systém, ale steleš rozumy, jak starostův syn chytrolín.
Modularita znamená, že se přidávají nebo upravují funkcionality podle potřeb legislativy a stavebních úřadů. Dnes nikdo nevidí do budoucnosti, co všechno se změní a bez modularity se bude pořád začínat znova ...
Tomu velcí kluci z ODS úspěšně zabránili a už si mnou ruce na ty státní miliardy.
Ty trubko, kdyby ses aspoň nejdříve naučil číst, než počneš kritizovat! Já se jasně veřejně ptám, co je to ta nová digitalizace oproti stávající digitalizaci a Ty tu ptákuješ o modulech, aniž bys vysvětlil tu fundamentalitu. A i moduly se musí přeprogramovávat, jestliže dojde ke změně legislativy, to se tam samo od sebe nepropíše, propisko!
A: trošku si před zrcadlem zkoušej sarkasmus, ať se s ním seznámíš, když už nepoznáš, že kritizuji ověnčenou dojící stranu. :-)
7
Sledujících
2
Sleduje
7
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Detaily si nepamatuji ale kdysi jsem vedel vice. Zkousku z obcanstvi jsem skladal nekdy v 1992, po sesti letech v US, to jsem se ucil podobne veci.
2 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Zůstalo Vám i české občanství, nebo jste o něj přišel?
1 odpověď