Inflace 2 az 3%, elektrina 3700kc/MWh. Babis predal zemi, ktera se mohla "pysnit" titulem Nejrychleji se zadluzujici zeme. Mandatorni vydaje zvedl o desitky procent. Rozpocet na rok 22 Schillerka pripravila se schodkem 500mld (stanujra asi 280?) A to ta mastnice netusila nic o valce, ktera spustila energetickou ktizi a brutalni inflaci.
Mohlo to byt lepsi? Asi jo, ale nikdo kdo by to udelal lepe, tady neni. Mohlo to byt horsi? S triem Baba, multiministr a Pavice bychom dosahli v tomhle roce bankrotu. Asi tak.
A ze stále opakovaných polopravd se stávají pravdy....válka RF s Ukrajinou energetickou krizi ne spustila, ta začala již v září, říjnu 2021 z důvodu enormního nárůstu cen energií na evropské energetické burze. Následný krach Bohemia energy a dalších zprostředkovatelů dodávek energií a plynu s vynuceným přechodem na DPI od klíčových hráčů na českém trhu odnesli občané, kterým se skokově zvýšily ceny o 100 i více procent. A zase si na tom někdo zatraceně namastil kapsu."Windfall tax" byla uplatněna s křížkem po funuse, kdy všichni stačili optimalizovat svoje zisky.
" Rusko se obává příletu stíhaček F-16" .........velmi mě překvapila informace, že příprava ukrajinských pilotů k jejich pilotování zahrnuje 70 letových hodin na vrtulových letadlech, pár desítek hodin na cvičných proudových Alpha Jet a pak teprve přeškolení na F-16. Očekával bych, že pošlou na přeškolení zkušené stíhací piloty z letounů Mig-29 a SU-27, ale těch asi mají nedostatek a nemohou je postrádat. Schéma výcviku naznačuje, že vlastně během několika měsíců školí úplně nové piloty. Posadit takovéto nováčky bez bojových zkušeností do F-16 a poslat bojovat proti zkušeným ruským pilotům na SU-27/30 bude neskutečný hazard při jakékoliv odhodlanosti a statečnosti ukrajinských pilotů. Navíc vyřazené letouny F-16 dánského a holandského letectva jsou přeji jenom trochu zastaralé a ani v rukou leteckých es by patrně žádnou vzdušnou nadvládu na ukrajinském nebi vybojovat nemohly.
Čistě vojenské hodnocení. Schopnost zaútočit na radar včasné výstrahy (něco podobného mělo být instalováno u nás v Brdech) vzdálený 1 800 km do hloubky ruského území je bezesporu doklad rostoucích vojenských možností bránící se Ukrajiny. Na druhé straně takovýto útok vyvolává i u západních odborníků otázku v čích zájmech vlastně ozbrojené síly Ukrajiny působí? Zničení nebo jen zneprovozuschopnění takového radiolokátorů nijak frontám u Charkova a v Doněcku neodlehčí, zato ale v případě útoku vedeného balistickými raketami sníží možnost jejich včasného zachycení.
Již v průběhu Arabsko - Izraelských válek se (žertem) hovořilo o tajné depeši Egyptské vlády do SSSR s tímto textem. Děkujeme za vaše vynikající rakety ZEMĚ - VZDUCH ale příště pošlete také rakety ZEMĚ - LETADLO. Každý kdo sloužil u ČSLA věděl o kvalitě sovětských zbraní své...
To jsou zase takové pohádky jedna paní povídala. Protiletadlový systém KUB, který je dodnes ve výzbroji naší armády si získal od Izraelců název "tři prsty smrti" a aby se předešlo dalším ztrátám, speciální izraelské komando přepadlo na Sinaji jeden raketový komplex , odmontovalo část naváděcího radiolokátoru SURN a vrtulníkem ho převezlo k analýze na jakých frekvencích pracuje. Takto získané informace pak sloužily k naprogramování radarových výstražných přijímačů na letounech izraelského letectva a díky tomu byli piloti informováni, že jsou v dosahu tohoto na 80-léta mimořádně nebezpečného prostředku PVO.
Je zajímavé, že OSN neustále blábolí o "nutnosti příměří" a v tomto duchu přijímá VS OSN rezoluce, ale ještě jsem nezaregistroval, že by to stejné VS přijalo zvláštní rezoluci o nutnosti propuštění rukojmích, které muslimští teroristé unesli.
Pane Drda, blábol VS OSN jak to nazýváte, a který naše diplomacie odmítla, obsahoval i okamžité a bezpodmínečné propuštění rukojmích.
Až se bude ČR ucházet o místo nestálého člena RB OSN, je naděje, že snad dostaneme 9 hlasů.
Oslavovaný Neptun je jen ruská protilodní střela CH-35E vyvinutá Korporací taktické raketové výzbroje, která je odpalována s pomocí raketového bustru z lodí nebo mobilních odpalovacích zařízení, pak pokračuje v letu podzvukovou rychlosti (M=0,8 ) poháněna proudovým motorem MS-400 vyráběným v Motor Sič Záporoží. Verze odpalované z letadel nebo vrtulníků jsou bez bustru, k nastartování motoru postačí rychlost nosiče. Na konečné fázi navedení se podílí radiolokátor v hlavici rakety, který je schopen zachytit cíl do vzdálenost asi 20 km. Dostupná literatura uvádí dosah rakety do 130 km a hmotnost bojové hlavice 145 kg.
Ta informace o nákupu F-16 se mi zdá nějaká "novinářská". Turecký letecký průmysl (TAI) licenčně vyráběl F-16 v Turecku již v 90-tých letech minulého století a motorářský závod TEI montoval i motory. General Dynamics (původní výrobce F-16) měl v TAI 49% podíl. Neměl článek pojednávat o F-35, o které mělo Turecko také velký zájem ?
Až Sýrie uzná Izrael a nebude ze svého území podnikat žádné útoky, tak pak může teprve vznášet nějaké nároky...Navíc to území ztratila ve válce, ve které byla agresorem.
Pane Renner, tzv. 6-ti denní válku v roce 1967 zahájil bez vypovězení války Izrael, jako preventivní úder proti arabským zemím-Egyptu, Sýrii a Jordánsku. Útok na zestátněný suezský kanál na popud Francouzů a Britů v roce 1956 také začal Izrael, ale USA stály v té době jaksi mimo, proto zasáhly na základě rezoluce RB jednotky OSN. Je to sice již pár desítek let, ale ještě by se to nemělo historicky překrucovat.
Podobnou fotografii vojáků ale s pruhovanou vlajkou a hvězdami jsem před pár lety viděl v dobitém paláci diktátora Husajna a kde je ta země dnes? V žádném českém sdělovacím mediu jsem dnes nezaznamenal zprávu o minutě ticha v ženevském sídle OSN za 101 jejich pracovníků zabitých v Gaze IDF. Kolik pak musí být těch ostatních ? Ten jásot a oslavování hromadného zabíjení ve většině příspěvků je skutečně zarážející, asi jako volání pracující v 50-tých letech po nejtvrdším trestu pro Dr. M. Horákovou!
Vzdusnou carou je to 246km coz docela presne odpovida tem 15 minutam pri bezne rychlosti 747ky.
Pane Krupička, ona ta cestovní rychlost B-747 kolem 900 km/h je v letových hladinách nad 10 000 m. Pokud letěl v hladině 5 100 m a níže, což asi bylo také kvůli tomu defektu, tak se plížil kolem 600 km/h a od Vyškova ještě točil na Brno.....konec konců to na Flight Radaru asi muselo být dobře vidět.......
Od Brna po Ústí nad Labem je to takových dobrých 300 km i vzdušnou cestou, to by ten Boeing 747 musel mít v zádech jet stream aby byl nad územím ČR 15 minut jak tvrdí pan Klíma z ŘLP. Mluvčí ŘLP by měl něco vědět o cestovních rychlostech dopravních letadel, natož když se courají na nízkých letových hladinách.
Vážení čtenáři novinek. To je zase snůška nepřesných informací. Letiště Hostomel nebylo žádné vojenské letiště, ale letiště společnosti AVIANT/OKB Antonov, proto tam také byl zaparkován největší letoun světa, An-224 Mryja. Na tomto letišti se pravidelně pořádaly letecké výstavy Avia Svit. Ruský agresor patrně předpokládal žádnou nebo velmi slabou obranu a pak hurá na Kyjev, který je jen asi nějakých 60-70 km daleko, což se ale těžce přepočítal. Kyjev má další dvě letiště pro civilní dopravu, Žuljany a Borispol. Výsadek na jedno z nich by si asi vyžádal značné civilní oběti. Razance obrany letiště Hostomelu nasvědčuje, že Ukrajinci měli dobré informace.
Tak MIG 29 není vůbec špatné letadlo.
Neudržitelné je jen díky tomu, že se přerušily vztahy s jeho výrobcem, tedy Ruskem.
Náš stát ani vlastní letadla nemá, takže si pronajímá stíhačky.🙂
A následně koupí stíhačky od USA.🙂)
Mali jsme MIG 29, ale nekdo rozhodl, že je s Polskem vyměníme za vrtulníky Sokol. Od té doby jsem o těch vrtulnícíh nikdy neslyšel, že by to byl nějaký přínos.
Pane Kindl, vrtulníky WS-3 Sokol z PZL Okencie vykonaly při povodních v roce 2002 neskutečnou práci a dodnes slouží v části republiky jako letecká záchranná služba.
Ke skutečným bojovým střetům letounů MiG-29 a F-16 došlo patrně jen v Jugoslávii, pro všechny "odborníky" hodnotící schopnosti letounů MiG-29 bych doporučil vyhledat starší články o simulovaných vzdušných bojích provedených mezi letouny MiG-29 československého letectva a Mirage 2000, Mirage 1 francouzského letectva na počátku 90. let. Vůbec to nedopadlo jednoznačně ve prospěch letounů Mirage.
Podle ohledání miniponorkou bylo poškozeno potrubí v délce až 50 m, to neudělá pár gramů výbušniny. Nálože musely být položeny ke třem větvím Nord Streamu v hloubce 70-100m, to se na jeden ponor asi nestihlo. Potápěči museli mít ne ledajaké vybavení. Když se potopil Kursk, trvalo několik dnů než našli specializované norské hloubkové potápěče, aby se k ponorce dostali. Dekompresní zastávky (odbourání dusíku v krvi) a doba mezi opakovanými ponory by vyžadovali mít na jachtě barokomoru, to jen těžko mohla být akce nějakých najatých amatérů.
Asi nás zase někdo tahá za "fusekli".
Možná vám unikl ten prostý fakt, že ty US letouny jsou tam se souhlasem těch zemí. Máte dojem, že Ukrajina souhlasila s ruskou agresí? Opravdu?
To jsou právě ty emoce, které takové články s nepřesnými informacemi vyvolávají. V mé opravě nesprávných informací žádné sympatie k ruské agresi nejsou. Jinak ale ruské AWACS určitě nad Běloruském létají také se souhlasem místního vládce a nad Ukrajinu se moc nepouštějí, aby se nepotkaly s nějakou S-300 nebo možná brzy i Patriotem.
A-50U je ruský letoun včasné výstrahy upravený z transportního IL-76, to že vzlétl a ještě nad územím sousedního státu neznamená přeci narušení příměří. Letouny AWACS států NATO monitorují nad Polskem a Pobaltskými státy situaci nad Ukrajinou permanentně, zajišťovaly i bezpečnost cesty ukrajinského prezidenta do USA. Pro formulaci "......a další stíhačky" nacházím jen vysvětlení, že paní autorka neví co je letoun A-50 nebo dává na frak jazyku českému.
Článek byl patrně převzat z anglického originálu a "technickými výrazy" přímo perlí. Marně hledám u klasického pístového motoru kompresor (možná přeplňovaný motor s turbodmychadlem?), který je ale základní částí proudových motorů. Výkon 160 HP a 230 Nm, pomineme staré jednotky výkonu, ale zmínka o kroutícím momentu by asi byla vhodná. Účinnost 80% u spalovacího motorů se jaksi vymyká všem zákonům termodynamiky, asi objevili skoro Perpetum Mobile ? Druhý pár rotorů pro výbuch a výfuk, že by tam byla nakonec nějaká spalovací komora a turbína, která to vše pohání?
Nač ten údiv nad chlazením vzduchem ? Naprostá většina současných leteckých pístových motorů je vzduchem chlazená.
Mlžení a osočování z obou stran, boj Poláků a Ukrajinců o miliardové tranzitní poplatky, nepřiměřené zisky dodavatelů plynu a to vše dopadá a dopadne na nás spotřebitele. Před časem nás sdělovací prostředky krmily informacemi jak Polsko neudělilo licenci pro další tranzit plynu přes JAMAL/EUROPOL. Vedle NORD STREAM 1 leží dvě již naplněná potrubí NORD STREAM 2, která nemají "papír" od jakéhosi německého úřadu, který je pochopitelně pod politickým tlakem kvůli ruské agresi na Ukrajině. Přes Ukrajinu vede plynovod PROGRESS, na jehož stavbě se Československo podílelo. Tehdy naše plynostavy budovaly velmi obtížný několika set kilometrový úsek přes Karpaty a dnes máme nakupovat zkapalněný plyn někde až z Aljašky? Že by ty americké sankce uvalené na stavitele NORD STREAM 2 Trumpovou administrativou ještě léta před vypuknutím války měly snad nějaké ekonomické důvody? Reakce na pragmatický pohled saského premiéra na ukončení zabíjení jsou skutečně šokující. Někomu evidentně prodlužování konfliktu a zabíjení lidí vyhovuje. Hlavně, že ceny nafty a plynu jsou vysoké.
Ministerstvo financí vedené Václavem Klausem tajně odeslalo na přelomu 80. a 90. let do Sovětského svazu půjčku přibližně 1,3 miliardy amerických dolarů. Za asistence Zemana se pak půjčka vypořádávala a to tak, že se Česku vrátil jen zlomek celkové částky. Na přelomu tisíciletí totiž do příběhu ruského dluhu vstupuje Miloš Zeman, premiér kabinetu, kterému Klausova ODS po uzavření opoziční smlouvy umožnila vládnout. Následující kroky vyvolaly silné kontroverze. Zeman s Rusy urychleně dohodl, že těžko vymahatelný ruský dluh v celkové výši zhruba 100 miliard korun Česku splatit nemusí. Zbytek kdesi zůstal někomu za nehty. To se to pak lehce platí prezidentské kampaně, nově postavené bungalovy či kupují nemovitosti ve Špindlu a ještě zbude na financování institutu zbytečného sboru "myslitelů". Tito pánové místo rad, které jsou stejně nepoužitelné, by měli každého občana v Česku na kolenou prosit o odpuštění.
Pane Dvořák, v rámci RVHP se obchodovalo v tzv. převoditelných rublech. Pohledávky za dodávky převážně strojírenských výrobků do SSSR byly pak na začátku 90. let při jednáních v Sofii převedeny na USD, což bylo velmi dobré rozhodnutí vzhledem k následné hyperinflaci rublu. Za dluhy pak s odstupem let byly dodány mimo jiné dva dopravní speciály TU-154M pro vládní letku, transportní a bojové vrtulníky MI-171Š a MI-35 pro AČR a sportovní akrobatická letadla SU-29/31 pro vrcholové středisko akrobatů v Moravské Třebové, atd.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Jen mi připadá těch identifikačních prostředků nějak moc: nejdříve povinné datové schránky pro podnikatele, pak ID občana, bankovní identita, e-občanka..... bereme ohled na těch pár set tisíc starších občanů (možná nejen těch starších), kteří nemají internet nebo chytrý telefon? Doložím osobním příkladem. Při návratu ze zahraniční služební cesty po mně příslušník cizinecké policie požadoval právě zavedený elektronický formulář pro trasování onemocnění Covid-19. Na dotaz kde ho seženu mi ukázal informační leták s odkazem na webovou stránku ministerstva zdravotnictví a QR kódem. Mám jen tlačítkový telefon bez androidu zněla má odpověď, tak si požádejte nějakého cestujícího ať vám to vyplní! Patrně jsem nebyl v podobné situaci sám a při návratu z další cesty již bylo před pasovou kontrolou několik počítačů s připojením k internetu, kde si cestující mohli elektronický formulář vyplnit.