Ano, lamela a přítlačný talíř spojky jsou zde opravdu odolnější, než u Rapidů z r. 2018, kde se při testu SM s tažením karavanu rozpadla. V Rapidu totiž není dvouhmotový setrvačník, ale lamela s pružinami proti vibracím. V Octavii (a ve Scale, Fabii 4, Kamiqu, Karoqu...) je vždy dvouhmota a spojka v jiném provedení.
Auto k ničemu. Sám užívám obytný automobil 20 let a to převážně v zimě. Na to, aby vyjel zasněžený kopec nebo třeba po mokré louce, bohatě stačí zadní náhon (většina váhy je vzadu, v mém případě 2 - 2,5t dle naložení). Bohužel většina dnešní produkce je na předokolkových Ducatech, Masterech, Transitech a od r. 2018 i na některých Sprinterech. Koupit v dnešní době obytku se zadním pohonem pro min. 4 osoby a s garáží do 3,5t je prakticky nemožné. Náš Sprinter r. 2003 s alkovnou uveze 6 osob jízda i spaní, má garáž na 6 horských kol, zimní výbavu, 160k motor, spotřebu 10 - 12l nafty podle cestovní rychlosti, je rozměrově stejný jako tento, vejde se do 3,5t a jako nový stál o 2 miliony méně. Trakce zadního náhonu je někdy až obdivuhodná.
Evropští výrobci karavanů jsou dnes technologicky mnohem dál než v USA a vyrábí propracovanější a kvalitnější vozy. Takovým příkladem konkurenta tohoto konkrétního kusu je Hymer ML-T 580 na podvozku MB Sprinter, který má podobné uspořádání, také délku 7m, vejde se do 3,5t, má úspornější motory 2.2 nebo 3.0 V6 CDI a hlavně může být vybaven mnohem schopnějším pohonem 4x4 s vyšší světlou výškou, příp. i s uzávěrkami a redukcí, a přesto je dle výbavy pořád o 1 - 1,5 mil. Kč levnější.
Tohle Winnebago na Fordu by se v Evropě nechytlo. V této váhové a cenové kategorii se dá vybírat z lepších kousků.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Není to sedan, ale liftback...