Prosím nezlobit se na mě za vlastní názor.
Je to tragédie
1) není nic horšího a méně praktického než postel jenž při využití v jádru zlikviduje možnost dostat se ven z vozu či dovnitř.... kam dáte většinou děti? Alkovna či stahovací postel, ta nemá zasahovat do vchodových dveří - to pak můžete chodit spát skrz garáž
2) cena naprosto neodpovídá kvalitě zpracování - zlatá Adria
3) motor považuji za slabý a zateplnení také, nevšiml jsem si na fotkách ničeho co považuji za standard u vozu za 2 miliony
Přesně tak, navíc mě zaráží zcela nevyužité místo nad kuchyňskou linkou - stropní skříňky jsou jen nad zadní postelí? To jako vážně? Tento obytňák mi v kontextu s nadpisem naopak přijde jako velmi nedomyšlený a nudný...
Proč podřazovat?
Měl jsem Civic 1.0. A např. stoupání na rychlostce mezi Turnovem a Hodkovicemi zvané "Paceřák", s naloženými 300 kg (tři řádní dospělí plus bagáž):
ve směru na Turnov (maximální stoupání kolem 8%, převýšení 60 metrů na 1 km) - před stoupáním 120 km/hod, zařazená šestka, sešlápnout plyn a nahoře 135 km/hod.
Ve směru do Hodkovic - (převýšení 75 metrů na 1,5 km) před stoupáním 130 km/hod, nahoře 150 km/hod, stále na zařazenou šestku.
Motor tříválec 1.0T 95kW/200NM (několik vozů na válcích mělo 105-110kW a 215-220NM).
Jde o to, že např. Rapid s 1.0 81kw 6Q má velmi dlouhé zpřevodování (nevím, jak to má Civic), při 130km/h točí na 6° jen 2600ot. Při 150 3000ot., takže je lepší podřadit. Ale je pravda, že při nejpoužívanějších otáčkách cca 2000-3500ot jsou tříválce 1.0 turbo (napříč značkami) podstatně pružnější než 1.6 atmo.
Mám naprosto totožnou zkušenost. Rapid 1,0/81kw 2020 6q, 16 kola. Maximalka 205 do 180 to jde nahoru fakt dynamicky. Jediné moje negativum, že jde cítit jak je auto lehké, pak když foukne, tak poznáš.
Normal 100-130 jizda 5,3 max 6,3, kdyz letím, nepamatuji si ze bych přesáhl 7,2l na 100km ale to se bavime o 170 180. Kufr ala Oktava. Parádní auto. Kdyby mi ve 130 na D u HK nevlitla srna do cesty, tak jako nova po 260tis. km za 3,5 roku cestovani.
Naprosto souhlasím. Kufr jak octavia, místa na sedačkách tak akorát, pro 4 lidi naprosto použitelný auto. To auto se fakt povedlo, měl jsem v práci 2 a oba jsem si pak odkoupil, do teď oba jezdí v rodině naprosto bez problémů. A ten motor je malý zázrak. Jak jsem psal výše, teď používám služební Karoq a nejenže ten motor je nějaký mdlý, ale celé to auto mi tak nějak nevyhovuje, strašně se houpe, místa je v tom míň, než jsem očekával. Ano na šířku je to znatelně lepší a pohodlnější, ale podélně nikoliv a o kufru ani nemluvím... Prostě za mě bych zpátky bral Rapida, bylo to za ty prachy fakt dobré auto.
Tak to bych chtěl vidět. Nejezdíte třeba jen kolem Kolína? Samá rovina?
Kolem Kolína ne 🙂 Bydlím v jižních Čechách a jezdím cca 40% dálnice, 10% město a 50% mimo město, často Šumavu. S předchozím Rapidem 1.6 TDI 77kW jsem na jedny brzdy najel 145 tis. km. Jde o to, že tyhle silnější motorizace (nad 70kW) mají lepší brzdy vpředu AT 288mm a ty vydrží opravdu dost.
Víc než výkon mě zajímá spotřeba. V rapidu tenhle motůrek jezdí od natankování po natankování do 90km/h kolem 5L dálniční tempo 8 a umí i 10L na 100km. To že mají tyhle motory z výroby více výkonu se ví od Ovcí 1996. Taky to je jeden z fíglů podvodníků s čipem. Nechci to pořád předhazovat, ale před GO měl náš motor (488000km) 1.2TSI 63 kw, taky 79kw reálných. Když je údržba, tak je radost. To ale nemění nic na tom, že ten litřík je naprosto neekonomický. Kdo chce a má fakt lehkou nohu, tak asi jezdí za míň, ale já chci jezdit a byl jsem překvapený jaký apetit tenhle motůrek na dálnici má:D
Mám 4letou zkušenost s Rapidem liftback r. 2019, 1.0 TSI 81kW 6Q manual s GPF jako služebním autem, najeto 106 tis. km, 40% dálnice 130-150km/h, 10% město 50-60km/h, 50% mimo město 100km/h a dlouhodobá průměrná spotřeba za celou dobu byla 5,4 l/100km. Na 215mm 16'' kolech. A to nejen podle palubního počítače, ale i spočítaná dle km a tankování při výkazech. Na dálky v klidu šla stlačit dost pod 5 l/100km, opačně na dálnici při svižnější jízdě 150-160km/h jsem se nikdy nedostal nad 6,5 l/100km. Klimatizace nastavená na 22°C AUTO a spuštěná po celý rok, jízda povětšinou ve 2 lidech. Takže ne, 8 to opravdu nebere a 10 už tuplem ne. Za 4 roky provozu motor i celé auto bez závad. Motor mi po celou dobu přišel živý a svižný, dynamicky porovnatelný s předchozím služebním Rapidem r. 2013 1,6 TDI 77kW 5Q s DPF. Teď mám Karoq 1.5 TSI 110kW 6Q a docela bída, Rapid s 1.0 mi přišel o poznání živější.
Stačí v horku zapnout ve městě klimu a 8 není problém a 10 s trochou provozu také ne. Každopádně těmto karbonizujícím motorům bych dal raději napít, než jezdil v malých otáčkách na spotřebu.
Mám 4letou zkušenost s Rapidem liftback r. 2019, 1.0 TSI 81kW 6Q manual s GPF jako služebním autem, najeto 106 tis. km, 40% dálnice 130-150km/h, 10% město 50-60km/h, 50% mimo město 100km/h a dlouhodobá průměrná spotřeba za celou dobu byla 5,4 l/100km. Na 215mm 16'' kolech. A to nejen podle palubního počítače, ale i spočítaná dle km a tankování při výkazech. Na dálky v klidu šla stlačit dost pod 5 l/100km, opačně na dálnici při svižnější jízdě 150-160km/h jsem se nikdy nedostal nad 6,5 l/100km. Klimatizace nastavená na 22°C AUTO a spuštěná po celý rok, jízda povětšinou ve 2 lidech. Takže ne, 8 to opravdu nebere a 10 už tuplem ne. Za 4 roky provozu motor i celé auto bez závad. Motor mi po celou dobu přišel živý a svižný, dynamicky porovnatelný s předchozím služebním Rapidem r. 2013 1,6 TDI 77kW 5Q s DPF. Teď mám Karoq 1.5 TSI 110kW 6Q a docela bída, Rapid s 1.0 mi přišel o poznání živější.
3,5 tuny
Vuz a sofer 2,3
10 palet
Mozno nalozit 1200 kg
Frajer tam dal 4,5
Blazni
Pokuta je mala
Vůz a šofér 2,3t, to jste vzal kde? To má možná Ducato (+ekvivalenty Opel, Citroen, Peugeot, Toyota) a Master. Ona jen prázdná taková Daily s dvoumontáží, spací kabinou a valníkem s plachtou má cca 3t (je nejtěžší z dodávek, protože je jako jediná na rámu) a tedy legální nosnost cca 500kg. Ale technicky lze naložit i přes 4t, nejtěžší verze jsou natypované na celkovou hmotnost 7,2t. Tedy auto na takovou nálož vybavené je, pouze je papírově seškrcené na 3,5t, aby bylo legálně bez tachografu.
Ale jinak souhlas, pokuta je malá.
Huráá, konečně někdo, kdo ví o co jde. Ano, nevidím zadek, ale je to konstrukčně 5ti tuna nebo s tuplákama 7.5ka (např. Odkaz ) . Na 3,5 se to značí jen kvůli papírům, výsledek to evropské byrokracie. Ale mimochodem jinak díku tomu skvělý základ pro přestavbu na karavan 😉
Ona jen prázdná taková Daily s dvoumontáží, spací kabinou a valníkem s plachtou má cca 3t (je nejtěžší z dodávek, protože je jako jediná na rámu) a tedy legální nosnost cca 500kg. Ale technicky lze naložit i přes 4t, tuším že nejtěžší verze jsou natypované na celkovou hmotnost 7,2t.
Ano, lamela a přítlačný talíř spojky jsou zde opravdu odolnější, než u Rapidů z r. 2018, kde se při testu SM s tažením karavanu rozpadla. V Rapidu totiž není dvouhmotový setrvačník, ale lamela s pružinami proti vibracím. V Octavii (a ve Scale, Fabii 4, Kamiqu, Karoqu...) je vždy dvouhmota a spojka v jiném provedení.
Píšete hypoteticky, ale já jsem nazýván mystifikátorem😂
Já psal, když jedete 180km/h, ne když Vám tachometr ukazuje 180km/h. Je potřeba číst pozorně, a myslet u tohoto.
Omezovač otáček je na 6500🙋♂️
Tak si po sobě přečtěte, co jste napsal výše p. Pražákovi. Cituji: "Dobrý den, mrkněte na to znova, 90km/h se rovná 2500 otáček, 180km/h jedete na omezovač, ne rychlosti ale otáček😂" Takže číst a myslet byste tady měl vy.
Hypoteticky píšu proto, že tato rychlost je u Dokkeru s 1.6 hypotetická, anebo reálná pouze z kopce. Po rovině vzhledem k síle motoru a aerodynamickému odporu možná není. Tečka. Více se s vámi bavit nebudu, je to ztráta času.
Dobrý den, mrkněte na to znova, 90km/h se rovná 2500 otáček, 180km/h jedete na omezovač, ne rychlosti ale otáček😂
Co to je zase za blud? Pokud motor při 90km/h točí 2500ot., tak při 180km/h točí 5000ot. Jednoduché, otáčky jsou lineární, platí přímá úměra. A 1.6 16V má maximum otáček nad 6000ot., tzn. hypoteticky při 180km/h není na omezovači otáček. Takže zas a znovu tady mystifikujete ostatní a děláte ze sebe blbce.
Ano, ale je to Dokker mk2, který si Rencek po úspěchu Dokker mk1 vzal pod sebe. Tohle jsem nechtěl a neměl napsat, když vy jste všichni tak chytří že jsem to prostě napsat musel. Když o tom nevíte, nepřesvědčujte mě o Vašich pravdách, jednak mě to uráží a vy jste místo chtrolína za troubu 😉🔝👍🏻
Co to tady blábolíte, jaké moje / naše pravdy? Je jen jedna pravda. Nikdo vám tady nerozporuje, že Renault Express Van je v podstatě facelift Dacie Dokker. Ale tento článek je o MB třídy T, resp. Citan 2. generace, což je derivát nového Renaultu Kangoo, stejně jako Nissan Townstar. A tyto 3 jmenované modely nemají nic společného s Express Van a tedy ani s Dokkerem, jde o zcela nové svébytné modely. Stačí zajít do dealerství Renaultu a uvidíte, jaké jsou mezi Kangoo a Express Van rozdíly...
Radím vám v dobrém, nejdříve si sám doplňte vzdělání a teprve pak tady můžete poučovat ostatní. Očividně totiž víte prdlajs a za troubu v této diskuzi není nikdo jiný než vy.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano v 59 Kw mě kdysi vezl kolega z práce, tak jsem dělal u bratra chytrýho, že vím o jaký motor jde. Tak mě setřel a ukázal techničák. Jestli se pod kapotou schodoval s předchozí 55 a 74 Kw verzí nebo s 59Kw už nedám dohromady, vozidlo které si od firmy odkoupil již před 5 lety prodal. Ale tuhle příhodu ani po 10 letech fakt nezapomenu.
To je jako vysvětlovat lidem že mohla mít tahle fabie po fl. velké pravé zrcátko, nebo naklápěcí hlavové opěrky, které k mé fabii z r. 2001 a výbavě classic nepatřily.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
63kW verze ve F1 opravdu nikdy nebyla, jen jak je výše uvedeno, od r. 2006 se do kombi montovala varianta 59kW (kód motoru BUD), ze které pak 63kW ve F2 vycházela. Tento motor se pozná dle menšího krytu sání a vzduchového filtru "za" hlavou (blíže ke kabině). Verze 55 a 74kW ve F1 měly velký kryt sání, jehož součástí byl vzduchový filtr. 59kW byly jen v kombi, v krátkých F1 a sedanech byly po celou dobu produkce pouze výkonové verze 55 a 74kW.