To mi zase nepřijde jako špatná investice. Dám 3M, najedu 440 000km ušetřím zhruba 1M za palivo (teda předpokládám že "tankovali" převážně zdarma), servis zhruba stejnej jako za spalovák, a teď to prodám za cca 0.6-0.7M. Takže cca 3-4Kč/km s taháním přívěsu, žádný mýto. Slušný.
Pořízení za 3M bez DPH, servis 260 K, odprodej možná za 800K. I pokud by nikde mimo superchargery nenabíjel, tak km vychází za 6 CZK. To bude podobné jako kdyby ojezdil nového Passata pořád s plným přívěsem. Hlavní rozdíl bude v době tankování, s pašíkem 4,5 dne, na nabíječkách více než 50 dnů. To vysvětluje důraz na streamovací aplikace, protože vlastnik musel být vášnivý milovník seriálů nejen z Netflixu:-)
Podle úterního návrhu ERÚ by regulovaná složka ceny elektřiny měla vzrůst meziročně o 71 procent, což bude znamenat zdražení v průměru asi o 1408 Kč za megawatthodinu (MWh) s DPH....
Nevím, jakými matematickými operacemi a postupy dospěl premiér Fiala k údajnému navýšení ceny el. energie pro spotřebitele max. v jednotkách procent? Zvýšení regulované složky podle návrhu ERÚ meziročně o 71% bude znamenat zdražení v průměru o 1408 Kč/MWh, resp. 1,408 Kč/kWh.
Zdražení o 1,408 Kč/kWh (vč. DPH) jen při porovnání se stropem (5 Kč/kWh bez DPH, resp. 6,05 Kč/kWh vč. DPH) evidentně nepředstavuje zdražení v jednotkách %, jak se nám všem snažil nabulíkovat premiér Fiala, ale činí více jak 23%, při stávající ceně el. energie pod stropem pak ještě poněkud více ...
Cena silové elektřiny ovšem téměř u všech dodavatelů klesla ze stropů na 3,9 Kč/kWh, tj. o cca 1,3 Kč/kWh s daní. Dále k ceně silové elektřiny musíte připočítat (současné) distribuční poplatky, cca 2,1 Kč/kWh včetně daně. Ve výsledku je to pak skutečně zdražení o desetník na cca 8 korunách, tj. v řádu malých jednotek procent. Nelíbí se mi to také, protože jde o umělý konstrukt EU s cílem snížit emise, který s ohledem na emise Evropy vs zbytek světa naprosto nedává smysl.
muze za to gryndyl a nase vlada...muze za to gryndyl a nase vlada
"Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela (STAN) v úterý řekl, že hlavním důvodem navýšení regulované části cen energií je skutečnost, že stát letos dotoval regulovanou složku částkou kolem 110 miliard korun. Šlo především o kompenzace na cenové stropy, platby za obnovitelné zdroje energie nebo pokrytí nákladů na systémové služby."
Ano, může za to greendeal a předchozí vláda, která ho schválila, viz Odkaz 1
Když se podíváte na graf sahající do roku 1895, tak najednou nastává velké ooops. Dnešní "katastrofické" hodnoty jsou 6x NIŽŠÍ než byly prakticky celá třicátá léta. V porovnání s první polovinou 20 století se dnes jedná o zcela průměrné až podprůměrné hodnoty.
Jestli někde byla nějaká teplotní anomálie, tak to byla extrémně chladná 60 a 70 léta.
Ano, vztahovat přírodní cykly na desítky let místo tisíců je zavádějící, nebo přímo nesmysl. Můžete uvést odkaz na odkazovaný delší graf? Ať to poplašení vidí taky?
to takže auta budu mít dvě aby jedno stálo před domem a nabíjelo se a druhým budu moct jet ráno do práce. Ale budu doufat že včera svítilo slunce. Elektroauta smysl mají ,ale jen někde a ne masově
Aha, já myslel, že budu vždy den na homeoffice nabíjet a druhý den pojedu do práce. Dvě elektroauta to ale vyřeší🙂. Samozřejmě jen v létě, kdy svítí sluníčko. Ale kdo by jezdil do práce v zimě, že ano?
Letos by měl počet znovu výrazně vzrůst, předseda CAFT Aleš Hradecký odhaduje, že postaveno by mohlo být až 750 MW nového výkonu.
Super! Takže se bude stavět skoro jeden blok Temelínu ročně. Tak nechápu ten článek před pár dny, že za 7 let jsme bez elektřiny kvůli elektrifikaci dopravy.
To asi evidentně nenastane.
Nastane v zimě, kdy FVE vyrábí téměř nic. To samé v noci. A v létě v poledne se bude elektrina zavařovat asi do omnií.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Prej perspektivní odvětví "elektromobil a softwarově definované auto" 😄 Myslím, že nám tu nakvítá další Detroit. A nejen u GM.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
"Proto snižujeme stavy v některých týmech v oddělení softwaru a služeb,“