Jasně že věděli a schovali to nejcenější, lodě které vyhrávají námořní bitvy, v přístavu ponechali jen dinosaury, staré bitevní lodě. Měli rozborky od tajné služby, měli zprávy z Japonska, měli je na radaru ale rozkaz zněl jasně. Útok musí proběhnout aby americký lid volal po válce.
Do roku dokázali většinu poškozených lodí opravit a zmodernizovat. Ale je taky možné, že zpravodajci žárlivě střežili tajemství, že vidí Japoncům do karet. Britové to dělali v případě Enigmy také.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Nejenom vyhýbavě, ale prezidenti jeden za druhým blokují zveřejnění všech okolností, které předcházely útoku. Zpravodajci dokázali číst japonské depeše, ale to je asi tak vše. V rámci utajení to možná nepředávali dál. Admirál Kimmel se stal možná obětním beránkem, nedostal žádané posily a nikdo se s ním nechtěl bavit, ale žádný velitel nemůže nechat lodě vyvázané jako na přehlídce s vyhaslými kotli a s municí v uzamčených skladech. Navíc bylo obecné povědomí o hrozícím konfliktu a z historie se vědělo, že Japonci vedou první útok zákeřně a bez výstrahy.
Po tom, co se převedl provoz na novou polovinu tak už to není tak strašné. širší levý pruh zapříčinil, že se lidi v osobácích nebojí v něm jet a neblokují ho (v tom horším případě) protože se bojí v úzkém pruhu objet kamion nebo nevyužívají primárně pravý pruh, kde ještě nahustí dopravu mezi kamiony.
Docela se to očekávalo a i když stavba třípruhu je v počátcích, dá se říct, že nejhorší je za námi. Provoz na D1 okolo Brna zrychlil a už se neozývají varování před zásekem od Třech křížů po sjezd na Slavkov. Uvidíme. Přestavba křižovatky D1/D2 bude mít k tomu záseku znovu hodně blízko a Brno-Centrum ani nemluvě, tam se asi teď upravuje projekt, aby se vedle sebe poskládala křižovatka D1/Vídeňská>D52 s železničním koridorem a s projektem rozbočení VRT.
Kdo jen trochu čuchl k IT musel to čekat. Už dopředu bylo jasné, k čemu nutně musí dojít. Tvrzení, že 1.7. to zapneme a všichni budou spokojeni, jak to krásně funguje, ukazuje jen to, že vrcholní představitelé tohoto státu neví o čem mluví. Přejít na nový systém, který není otestovaný, s lidmi, kteří si ho nemohli "ošahat" a z nichž se mnozí PC spíš bojí, a v některých případech k datu spuštění nemají ani vybavení? A navíc, úředníci jsou v podstatě proti jakékoli změně a novoty podvědomě i vědomě bojkotují. Je to jako všechno v této vládě, něco se slibuje a pak obrat o 180°. Ale tento debakl je ukázkový. Korunu tomu nasadil Antimonopolní úřad, když de facto zarazil vychytávání chyb.
Než se postaví Vinohradský tunel, tak ten právě otevřený úsek bube vyžadovat generální opravu. Železobetonové stavby mají velmi krátkou životnost. Kamenné viadukty z 19. století slouží bez problémů i dnes. Pamatuji slavnostní otevírání Barrandovského mostu a nyní probíhá celková oprava. 😪
Železobetonové stavby (současné) jsou stavěny s životností 100 let. Máte asi na mysli stavby reálného socialismu. Při likvidaci úzkých mostů přes dálnici u Prahy jsem čekal, co se bude dít. A taky jo, prvorepublikový pevnostní železobeton, tragédie pro firmy, co je likvidovaly. A zrovna částečně kamenný železniční Most míru u Níhova má problémy, s dilatací, s tak vysokým oteplováním se nepočítalo.
Brněnská doprava byla, je a bude tragédie, kterou nikdo do roku 2100 nevyřeší. Na žabovřeské dělají asfaltku na 1km úseku už skoro rok, nerozumím. A až se začne s křížením D1 a D2, tak bude celý VMO na dvě věci. Proč nedělají křížení D1 a D2 až bude hotová vrchní dálnice z Pardubic do Olomouce??? To jediné přece dává logiku. Proč všechno koncentrují do jednoho bodu?
Až bude hotová "vrchní dálnice" přes Olomouc, to bude teprve masakr. Pokud bude někdo z ní sjet na jih (Brno, Wien, Budapešť), bude mít jedinou možnost, silnici smrti, pověstnou "43". Tehdy bolest z nedokončené dálnice sever-jih přejde do křečí.
785 milionů korun? Za 80 km vysokorychlostní trati? Není ten článek jedna velká pohádka? Není to jen cena za projekční práce? Km VRT stojí několik set milionů Kč, liší se to samozřejmě výrazně podle terénu, který jev ČR mnohem rozmanitější než v Polsku.
Není jeho cílem náhodou vyvolat emoci, jak moc jsme neschopní? Dlouho nám chyběl liniový zákon. Navíc máme tvrdší předpisy pro územní plánování. Na jednu stranu to prodlužuje stavby, na druhou stranu to chrání majitele pozemků a nemovitostí a společnost před negativními vlivy staveb.
Výstavba prvního úseku vysokorychlostních železničních tratí (VRT) mezi Brnem a Přerovem by měla začít v příštím roce. Práce na úseku mezi Brnem a Břeclaví začnou v roce 2026, úsek Moravská brána pak nejpozději v roce 2028. Dlouho jsme spali, ale teď začínají ledy tát.
Řeším projekty s lidma z Polska a oni to vidí úplně jinak. Mluví o megalomanských stavbách, šílené byrokracii a korupci.
No, nesmí se to přehánět. Kdyby se měly k cenám VRT a dálnic připočítat náklady na opakované úřední tahanice, následně soudní tahanice s ušlým ziskem plus provozními ztrátami za řadu promarněných let, vyšlo by, že máme dopravní stavby potažené zlatou fólií. V tom jsme borci. A poslanci nemají odvahu tenhle cirkus zarazit. Nedávno jsem četl, že nejen v pohádkách se najdou země, kde je odvolání proti stavebnímu povolení, co nabylo právní moci, nepřípustné a nepřipouští se námitky proti stavbě, která je v územnímu plánu.
Hezké od pana starosty (ČSSD), že si nevidí do vlastní huby, protože za vlády ANO+ČSSD pro to neudělali lautr nic, akorát fiktivně opravili D1 se slovy, že je kompletně opravená.... a proto na ní dnes opět, co chvíli, člověk brzdí v kolonách před zpomalením....
Opravdu dokud se v této zemi budeme chovat tak, že i domácí média budou kritizovat naši zemi a dělat z nás onuci v celé Evropě, tak tou onucí budeme a řada přiblblých Čecháčků tomu ještě bude tleskat a kývat jako ovce.
Ale to se člověk už jen opakuje a opakuje.
To je asi ztráta paměti, za ODS se prakticky zastavily jakékoli investice do dopravy, část lidí z oddělení přípravy staveb odešla, zbytek utekl. Začínalo se od nuly.
Nejspíš státu? A co si takhle zjistit nějaká fakta, než začnete lhát?
Vynucené přesměrování cenné suroviny k výrobcům nápojů, aby s tím mohli kšeftovat. Některé signály už jsou - ke zpracování použijí tak 30% a se zbytkem obchodují. A obce, co vybudovaly třídící centra, z nich budou mít jen pomníky zmařených investic a zvednou platby za svoz odpadu.
Pokuty z měření rychlosti by měli jít zásadně jen do pokladny státu!
Obce by pak přestali instalovat tyhle nesmysly tam kde to nemá na bezpečnost žádný vliv..
Kromě hrubých chyb v příspěvku si myslím, že řidiče nikdo nenutí nejezdit podle pravidel. A mělo by to být důsledné od maličkostí, pak je snažší dodržet ty vážnější. Ráno jsem sledoval cvrkot na rozšiřované D1, kamiony jeden za druhým v zákrytu jak husaři. No, jak to dopadlo, v poledne na začátku rozšíření to tři napálili do sebe.
"Dříve s takovými myšlenkami navíc přicházeli pouze představitelé zakázaných mezinárodních teroristických buněk,“ napsala Zacharovová.
.
Ono to možná bude tím, že dříve se Rusko nechovalo jako stát teroristicky a neanektovalo území svého souseda.
Už v roce 1968 byl počet států, na něž bolševik zaútočil, kulatých 10. Takže kdy se CCCP choval jinak?
Jak je možné, že majitel firmy ve Vrběticích dal na ten všem zaměstnancům volno? To dělali když se nakládala munice do jistých států, třeba ne, ale je to divný...
Ono to mělo pokračování v podobném útoku přímo v Bulharsku, tak jaké divení? A co to sabotáže po celé Evropě, to je také překvapivé? Fašisticko-bolševický teror se odehrává po celém světě, a to už od třicátých let minulého století. Na začátku bolševické epochy rusáků byl útok na Polsko, ten se na Visle podařilo Polákům zastavit.
Nesvádějme to jen na komunisty. Tenkrát nebyl takový provoz. Ta silnice je neúnosně přetížená posledních 20-30 let, a nikdo s tím nic nedělá.
Vynikající záminka, kverulanti z Bystrce, do každého projektu hodili vidle. Nechci vidět ten prů..., až se na 43 napojí D35. To pak bude mazec. Je docela možné, že potom budeme vzpomínat na idilu současného provozu. Mimochodem, už jsem zažil dotaz, zda se Bystrc nechce od Brna trhnout.
A Západ, když už dodá pár krámů, tak zakazuje jejich požití na rusáckém území. Ukrajinci mohli rozstřílet plno letadel a stařeček v WH to zakázal, aby se neeskalovalo.
Rusáci uměli a umí blafovat, to je asi jediné, co umí, už z dob knížete Potěmkina. Před Leninovým mauzoleem se údajně na přehlídkách producírovali s prázdnými futrály.
Nikdo to nevypňul. Národní zabezpečovač nebyl při rekonstrukci kolejového svršku nově instalován a rychlost byla na dobu rekonstrukce snížena (zde na 60). Takhle se jezdí na většině tratí, jen ta ryclost je 100
No, jsou informace, že z MD došel příkaz rozpojit kabely. Nestačilo vypnout. Nějakému horlivci se zdálo o ohrožení dotací od EU.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
To že Američané dokázali NĚKTERÉ lodě opravit bylo proto Američané měli celkem zkušené mužstvo a propracované postupy (to se ještě zlepšilo v průběhu války).
Jejich civilní i vojenské námořnictvo bylo impozantní (rozhodně ve srovnání s pozemním vojskem).
Američané dokázali často zachránit i loď s několika zásahy od torpéd.
Když to srovnáme s rusáčky v Černém moři, kteří utopili i loď s jedním zásahem NAD čarou ponoru, člověk by ty ubožáky až politoval...
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pokud vím, tak jediná neopravená loď je Arizona, pro rozsáhlá poškození a jako pomník posádky tam leží dodnes. Nicméně to, že potřebovali těžké lodě zmodernizovat a současně že před útokem nejmodernější část loďstva z přístavu zmizela, je hodně velká náhoda. Ale úžasná pracovitost jim výrazně pomohla k vítězství. Japonci před bitvou u Midwaie těžce poškodili let. loď Yorktown. Mysleli, že je na měsíce mimo hru. Šeredně se mýlili a v bitvě si ji spletli s Enterprise. Její letadla způsobila zkázu japonské flotily.