ano, Volvo si ani neškrtlo. A po zkusmém napojení na leafa normálně nastartovalo, aniž bychom čekali jakýkoli úspěch. Dieselový pětiválec přitom klade dost velký odpor, třeba litrová fabie nám to předtím nenahodila ani náhodou. Takže minimálně některé elektromobily můžou se startováním pomoct. Což samozřejmě neznamená, že to půjde u každého :-)
nevím nemám elektro . asi při vybití baterie 12 V NEODJEDETE NEVÍM. . Palubní síť s napětím 12 V je tedy standardem i v elektromobilech. V současné době jsou stabilita, dostupnost a nižší riziko důvody, proč jsou všechny elektromobily za účelem napájení 12 V palubní sítě vybavovány olovo-kyselinovou baterií. Pokud se totiž palubní baterie vybije dřív, než ukončíte nabíjení vysokonapěťové, nabíjecí zástrčka nepůjde odpojit. V takovém případě vám může pomoci majitel auta se spalovacím motorem, který má ve voze startovací kabely či powerbanka. Díky propojení aut zástrčku odpojíte. Obráceně to ale nefunguje! Případné startovací body elektromobilů nejsou z technických důvodů určeny k nastartování jiných vozidel Odkaz
Nevím jak u čeho, ale zkusil jsem s Nissan Leaf nahodit dieselový pětiválec Volvo a šlo to úplně bez problémů. Vůbec jsem nečekal, že by to mohlo aspoň škytnout, ale evidentně Leaf neměl problém ani s trošku náročnějším motorem. A to je Leaf jen pidiškrtátko...
chapete princip dph? dani se pridana hodnota, tedy pokud mam povinnost dan priznat, tak mam taky narok na odpocet na vstupu
bohužel ho nechápete vy - to, co říkáte, se týká developerů. Vy sám si nic neodečtete, ale pokud svůj nově zrekonstruovaný barák prodáte do dvou let po rekonstrukci, stanete se v té chvíli plátcem DPH a odvedete DPH.
Rozumím, jen bych měl poznámku, Citigo má nepřímý vstřik, tak motor karbonovat nebude. Proto jsem ho kupoval, auto na krátké trasy. Elektro v tomto případě smysl opravdu nedává.
pro lidi z paneláku nebude dávat smysl ještě hodně dlouho kvůli chybějící infrastruktuře a vysokým cenám nabíjení. Ale ojetina/ vesnické přibližovadlo do nejbližšího města za prací a nákupy, krmené proudem v nízkém tarifu nebo z FVE, se už vyplácí spoustě lidí i u nás.
Stejné to možná je i když si myslím, že spalovák ty hodnoty má pořád lepší. Jenže u spalováku natankuji za cca 5min plnou a u nabíječky na plnou ani čekat nebudu a na 70 - 80% cca 35 minut.
Za 5 minut natankujete leda u Shell na dálnici, kde je kvůli vysokým cenám pusto a prázdno. U normální pumpy před vámi bude stát aspoň jedno tankující auto, jeho řidič si pak ještě uvnitř při placení koupí cigára nebo kafe, a když si férově změříte čas, zjistíte, že od příjezdu do odjezdu utekla čtvrthodina. Jezdím s elektrikou i naftou a v obou případech (pokud tedy netankuju u ONO 🙂) to zabere přibližně stejný čas. Elektrice totiž stačí většinou jen "přicucnout" na dalších 150 - 200 km, než si budete chtít udělat další zastávku, a ne čekat na 80 %. Pokud samozřejmě nepatříte k dálničním letcům, co valí 800 km v jednom zátahu, baští svačinu z pytlíku a ulevují si do láhve. Ale to je stejně řeč jen o výjimečně dlouhých cestách, protože průměrný Čech najede denně méně než 40 km. Pak vynikne komfort elektriky, se kterou nemusíte - na rozdíl od spalováku - na pumpu vůbec, protože z domova (nebo z práce) máte prostě pořád "plnou".
Vrcholem podle něj byl nástup minulé vlády Andreje Babiše, kdy se dotační tituly začaly psát na míru velkým podnikům místo podpory malých a středních zpracovatelů. Mezi nimi byly třeba dotace na podporu kvality mléka Q CZ, kdy mlékárny se zisky v desítkách až stovkách milionů čerpaly peníze na úhradu běžných provozních nákladů, jako jsou energie, plyn či voda. Dotace vypsal exministr zemědělství Miroslav Toman.
Jak oligopolní trh vypadá? Například 35 až 45 procent vajec v českých obchodech pochází podle ÚOHS pouze od čtyř firem se stejným majitelem. Podniky Proagro Nymburk, OVUS, Česká vejce a velkochov v Kosičkách vlastní zemědělský podnikatel Miloš Kroc, který v roce 2020 odkoupil ztrátovou produkci vajec Česká vejce od Agrofertu. Spolu s dvěma dalšími velkopodniky – Rabbit Trhový Štěpánov (Zdeněk Jandejsek) a Agropodnik Hodonín (Agrofert) tvoří údajně nejméně polovinu trhu.
Navíc proti silným potravinářům stojí ještě silnější řetězce. Čtyři největší soutěžitelé (respektive šest řetězců) ovládají 76 procent trhu. Skupina Schwarz (Kaufland a Lidl) má dohromady 32 procent, REWE (Billa, Penny Market) téměř 19 procent, Albert přes 15 procent a Tesco téměř 11 procent.
Až polovina trhu, na který tato družstva mléko ke zpracování na mléčné výrobky prodávají, je pod kontrolou dvou firem: mlékárny Pragolaktos s německým vlastníkem Sachsenmilch Leppersdorf GmbH a Agrofertu, pod který patří mlékárna Olma a Mlékárna Hlinsko (značka Tatra).
Ono to není až tak jednoznačně jednoduché - řetězce jsou sice silné, na druhou stranu ani řetězce se neobejdou bez velkých dodavatelů. Představa, že se do jejich distribučního centra sjíždějí stovky malých pekařů nebo bramborářů ze široka daleka je úplně mimo realitu, to by bylo logisticky nezvladatelné. Nejspíš i obchodně - mít místo čtyř, pěti silných dodavatelů třeba těstovin takovou stovku - jednat s každým o ceně, způsobu a termínech dodávek - to je prostě nemyslitelné. Bez velkých dodavatelů, které v některých segmentech jen doplní pár regionálními specialitami, by byly řetězce neschopné jakékoli činnosti. Jednoho dodavatele při jednání zmáčknou, dva taky, ale kdyby se jim na odpor postavila půlka těch velkých, mohli by zavřít krám - výrobci i velkoprodejci se drží v šachu vzájemně.
Já proti elektromobilům nic nemám, ale na dojíždění do práce 12 km mám benzínové Citigo. Kdybych kvůli ročnímu nájezdu cca 7000 km měl koupit Dacii Spring za 400k, bydlím v paneláku, tj. nabíjení na veřejných nabíječkách, návratnost je v nedohlednu a zŮstatková cena auta po 10 letech tak dvě piva v hospodě.
a to je přesně ono - za 12 km se to chudák citigo ani nestačí pořádně ohřát. Zakarbonovaný motor, po pár letech smrt a pěkná palba v servisu. Ale jinak máte samozřejmě pravdu - koupit nový spring by byla blbost, když navíc bydlíte v paneláku - pro takové lidi elektro vůbec nedává smysl. Nicméně 44 % Čechů bydlí v rodinném domku (Odkaz ) - a jak říká Martin Vaculík, novým vesnickým ideálem je místo staré fabie ojeté BMW i3.
Jakože by si komunisti milionáře hýčkali? Asi těžko, že? Bordel na západě nastal poté, co jej ovládli socialisti.
to ne, komunisti by nás tu všechny drželi pěkně za drátama jako ve velikém koncentráku a odjet byste mohli leda do Horního Jelení. Navíc by tu rozhodně nikdo nemohl být dolarovým milionářem 🙂
Jo, jasně, děkuji za odpověď. Takže i ten základní Enyaq s trochu slušnější výbavou vyjde na cca mega a stále je to sice velké a pohodlné auto, ale s omezeným dojezdem.
ano, je to prostě fajn auto pro lidi, kteří s tím fakt nehodlají každý týden drtit cestu do Chorvatska, jak občas argumentují zarytí odpůrci elektroaut. Mimochodem je pak levnější než hůř vybavený základní Kodiaq, takže pro někoho to prostě dává smysl.
Ale ta 50- ková baterie se dává i do Enyaqu v základu za 900k, je v tom vůbec třeba tepelné čerpadlo nebo ještě za příplatek?
ne, tam je bohužel za příplatek, aby opticky snížili cenu. Evropské automobilky chtějí příplatek pomalu i za kola. Znovu - každý by si měl pořídit auto podle toho, k čemu ho chce používat. Kdo chce velké, pohodlné auto, i když ví, že s ním bude brouzdat maximálně po městě a okolí, nemá důvod kupovat auto s baterkou 80 nebo 100 kWh, padesátka mu bohatě vystačí. Typický mama bus pro bohatší maminu a určitě lepší řešení než jinak typické BMW X5. Nesmrdí, skvěle topí, nevadí mu popojíždění se "studeným" motorem a každé ráno může z domu vyjet "s plnou". Když potřebuju jezdit dvakrát týdně na otočku do Brna, tak si určitě vyberu spíš auto s pořádnou baterkou, schopné bez obav ujet minimálně těch 400 km. Je jich už spousta. Jen to chce používat mozek.
25
Sledujících
1
Sleduje
25
Sledujících
1
Sleduje
Nissan Leaf nebrat ani zadarmo, rozhodně ne první generaci. Battery management má doslova tragicky a životnost těch baterek ještě tragičtější.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Není to pravda, na tyhle malé pojížďky je to opravdu super kára, dvanáctileté auto má klidně ještě 70 % baterky. A navíc - baterku jde vyměnit i v garáži.
1 odpověď