Inu, u nás pracuje již přes 70% žen v aktivním věku, čímž sice přispívají do státní kasy údajně cca 500 miliardami a navíc by každá měla porodit alespoň 3 děti. Nerodí, takže vymíráme. Dožívají se vyššího věku než muži a ještě bychom jim měli platit dřívější důchod, na který stejně nezbývají peníze? No, to tady na Západě nikoho jistě ani nenapadne.
Soudruh "Evropan" doporučuje použít stejné nástroje, které EU do této situace přivedly...
Přesně. Více zelené energie, více centrálního řízení, podporovat nadnárodní korporace, podělit se o splácení dluhů, ubrat na důchodech a vůbec sociálních dávkách, mohutně investovat (do čeho? zřejmě hlavně do zelených energií), na což nemáme, takže si půjčovat atd. Samé dobré rady.
Tak rozhodně nás nečeká nic pěkného. Za středověku bylo náboženství TOP, bez toho si jeden ani neutento, dneska je to zelená lobby - obojí zvrácené a k ničemu.
Inu, paní Nová, ať už je ideologie jakákoliv a jmenuje tak, či onak, vždy byla, je a bude zneužita k uchopení co největší moci a získání co největšího bohatství. To už je asi tak nějak zakotveno v genech člověka. Dnes cca 1% dospělých lidí vlastní cca 48% světového bohatství. Takže boj o ten zbytek je stále tvrdší.
Ano, taky mám pocit, že dotace - mám ale pocit, že to byly garantované ceny na výkup energie, pokud soláry byly vybudovány na přímý prodej - byly smlouvou dojednány na dobu 20 let. Nevím ale, kterých roků uvedení do provozu se to týkalo. Už tehdy se mluvilo o tom, že po těch podporovaných dvaceti letech budou parky opuštěny a ponechány svému osudu, čímž vzniknou další náklady - a ne malé.
Každopádně za těch 20 let zaplatíme solárníkům zřejmě cca bilion Kč za pár procent nestabilní elektřiny. Teď nastupuje další lobby - větrníková. Česko prý nutně potřebuje větrníkovou elektřinu, lze číst skoro denně. Jinak prý nesplníme v termínu požadavky projektu bezuhlíkové EU. A nesplnit tenhle požadavek EU si žádná česká vláda rozhodně nedovolí. Co nás čeká můžeme sledovat třeba na Německu.
Cesta k tomu, aby (cituji) "EU opět měla vedoucí postavení na celém světe", je popsána v tlustospisu, který se nazývá "Budoucnost evropské konkurenceschopnosti - část B: Hloubková analýza a doporučení". Napsal to na objednávku EU pan Draghi a vydala Evropská komise v rozsahu 328 stran. Kdo má zájem a ovládá angličtinu, tak si to může stáhnout z internetu, číst si v tom za dlouhých zimních večerů a kochat se představou blahobytu, který nás čeká, pokud splníme to, co se nám doporučuje.
Já myslím, že Korejci to postaví a Američani vyinkasují. Jenom hloupé Česko zaplatí 2x tolik, než to doopravdy stojí.
Tak to zřejmě dopadne. Jen málokdy stavba jaderných bloků přijde na projektovanou cenu a postaví se v plánované lhůtě. A při amerických cenách není odhad dvojnásobku projektové ceny nic moc.
Jemná korekce: pokud stát, spolková země a další vlastí akcie, půjčí si (jako vlastníci, a splatí dluh). U nás Škodovku vlastní VW, takže stát nic sanovat nebude, to je nedovolená podpora podnikání, nic víc. Proč VW ano a ostatní průmysl ne?
To máte, pane Pomalý, jistě pravdu, ale jsou to Němci, tak počítám, že nějaká cesta na podporu Škodovky se jistě najde. Dneska se obejít dá všechno, zejména, když ti v Bruselu přivřou oči. Přece jen Škoda auto zaměstnává 36 tisíc lidí. Ale kdo ví? Zatím, jak jsem se dočetl, dostala pokyn snížit počet zaměstnanců o 3%.
Ještě jedna věc. Herbert Deis (bývalý CEO VW) moc dobře věděl, že VW zaspal dobu a že elektroauta a především software a inovativní inženýrink jsou jediná možná budoucnost, protože vše ostatní bude časem prostě neekonomicke, bohužel i když transformaci VW rozjel tak se Porshd family, která koncern vlastní nelíbila vidina dlouhého horizontu transformace a vysokých investic do ní, tudíž Diese odstranila a dosadit so ředitele který pro ne zařídil okamžitě zisky díky orientaci na ziskové darovací auta, koho zajímá že to kratkozrake řešení? Hlavní je že v Porsche family si vyhodnotili, že riziko transformace firmy je na tolik velké, že hrozí že by se stejně nemusela povest a proto zcela záměrně zvolili cestu krátkodobých zisků a dojit VW tak dlouho než zkrachuje a pak jim třeba vláda v Německu pomůže a vydrží ještě o pár let déle, ale oni budou mít už videlano. (Jen se obávám až nase vláda začne řešit jak pomoci Skodovce...není ji pomocí, I Škoda zkrachuje, doufám že do ní vláda nebude cpát peníze, protože by skoncily opět v kapse Porshe family )
Škodovka se udrží pravděpodobně déle, protože tu jsou třetinové mzdové náklady než v Německu a pokud bude i nadále vyrábět auta se spalovacími motory. Stát by jí pravděpodobně v případě potřeby finančně pomohl, protože pro Česko je Škodovka "too big to fail". Ovšem je otázka, kde by na to stát vzal. Čeká nás, kromě jiného, nějakých 50 mld. na dotace OZE a Černochová počítá s 500 miliardami na zbrojení, zatímco rozpočet s tím nepočítá, ale EU a NATO ano. Inu, náš dluh asi přece jen pořádně naroste než přijde očekávaný krach.
Státy EU vyprodukovaly v roce 2021 3,5 gigatun CO2, což je cca 8% světové produkce CO2. CO2 nezná hranice, takže o to, oč EU sníží produkci CO2 za 10 let, to jen Čína vyprodukuje za 2-3 měsíce, nehledě na další asijské státy. Čína zvyšuje produkci fotovoltaických panelů a elektromobilů především proto, že je úspěšně prodává, zejména do Evropy. Konkuruje tvrdě evropským automobilkám, protože vyrábí elektromobily mnohem levněji, má dostatek surovin a inovativních nápadů. A také Jako energetický zdroj využívá především levnější fosilní paliva, uhlí a ropu. Stejně tak Indie a další asijské země.
Ceny povolenek tady určují spekulanti na burze, stejně jako cenu elektřiny, ropy a plynu. Vše se řídí zásadou dosažení co nejvyšší zisku korporací. Nějaké klima je jim u zadku. Německo už pokrývá z 55% výrobu elektřiny z OZE, mohutně rozvíjí elektromobilitu. Volkswagen zavírá některé provozy, propouští zaměstnance a německá ekonomika jde do kopru. Naši politici dělají, jako že to nevidí, stejně jako průšvihy v případě migrantů. OZE-lobby shrábne svoje enormní zisky a dotace a naše vláda pochvalu z Bruselu. A kdo neskáče není Čech. Co vlastně je, to mu vysvětlí pan Foltýn.
Inu, na povinnost rekultivace máme zákon, majitelé dolů měli povinnost vytvořit na rekultivaci fond v určité finanční výši. Je rovněž stanoveno na co se fond může použít, kdo o tom může rozhodnout, jakým způsobem a kdo je účastníkem příslušného rozhodovacího řízení. Všechny odborné posudky by měly být podrobeny samozřejmě oponentuře. Všechna rozhodnutí řádně zdůvodněna. Pokud si někdo myslí, že byl porušen zákon, může podat žalobu. Délka řízení není podstatná, protože efekt se projeví až za poměrně dlouhou řadu let, ovšem ovlivní život na poměrně velkém území. Prostě dodržujme zákony, jejichž závazný výklad může udělat jen soud a je to. Vše by mělo být naprosto transparentní, pokud jsou ve hře veřejné finance. Politické zájmy a bláboly jsou bezpředmětné. Alespoň tak by to mělo probíhat v právním státě.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
na sídlištích musí být nabíjecí stanice nebo místa tomu určené jinak jej nabíjet nesmíte třeba kabelem z bytu
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
I kdyby se elektromobily masivně rozšířily a všude byly nabíjecí stanice, kde asi tak vezmeme potřebnou elektřinu, když ji budou dodávat OZE? A co všechny ty náklaďáky, autobusy?