Mám "naštěstí jako služební od 2021 a mohu říci následující:
Auto se líbí a je pohodlné a až na nahodile mrznoucí displej - infotainment, je spolehlivé. Dobré jsou "knoflíky" na ovládání základních funkcí a "děravé lyžiny-hagusy. Kufr je malý, že s bídou tam narvete sekačku na spalovák. Hlavně však, aspoň ten můj - 1,5 benzín, 6 kvalt manuál, žere jako prase - na dlouhých tratích udělám s úspěchem min. 6,7 l/100, obvykle cca 8,5 a na krátkých tratích do pár (10-15 km) žere 115-19l/100. Možná mám smůlu, ale je to tak a žere víc, než 1200 žigulík ze 70. let. Jako soukr. bych ho nebral, natož teď za tyto peníze. Na Oktávku kombi s 2 l TDi to nemá ani omlylem. Je zajímaví, že jsem řídil a jel v Oktávce s motorem benzín 1,4 l v manuálu a potom i v naloženém VW Caddy a spotřeba u obou supér kolem těch 5,5 l. Nechápu.
To je vadný auto, tolik to nemůže za normálního stavu žrát. Měl jsem 2 s pohonem jako vy a ani na jednom sem neměl dlouhodobou přes 6l/100
Jasný. Úplně s Vámi v tomhle souhlasím.
Jen se právě podivuji, co nám nabízí za nejlevnější elektro auto - "high-tech". Pořád je to auto pro horních 10.000.
Proč sakra ve škodovce fakt nezkusí vymyslet jednoduché elektro auto, bez "milionu" zbytečných věcí, které to akorát prodražují. Když vědí, že Unie chce elektro auta pro všechny.
Proto jsem narážel na toho "Rapida". Jednoduché auto, nic navíc a cena byla lidová!
Klidně bych si třeba nový "Rapid" v elektro časem koupil a stačilo by mi, aby byl cca stejný, jako ten "dvanácti letý". Nepotřebuji v autě Youtube, hraní her, dotykové obrazovky, kamery a další blbosti.
Ale třeba jsem jenom já výjimka, kdo ví. 🙂
Jak jsem psal, problém je ta platforma. Stálo to strašnou raketu než se to vyvinulo a musí se to zaplatit. Kdyby se to teď dražší elektro prodávalo jak housky na krámě, tak by se to zlevnilo. A dělat nějaký elektromobil na platformě spalováku úplně dobře nejde, to už byly dřív různý pokusy.
Když se nezmění nic na EU nařízení a bude se to elektro dál tlačit, tak se jich levnějších asi dočkáme. Ne že bych si to úplně přál, přece jen přeplňovanej benzíňák mi vyhovuje víc.
Třeba, že to bylo levné auto pro normální lidi, co chodí do práce! 😉
Myslíte si, že auto za 800.000 je v pohodě pro lidi co chodí do práce a dělají třeba prodavačky, nebo úředníky, nebo ... .
Tak v tom případě je v nabídce třeba Scala od 450k nebo Fabie od 365k. Nebo konkurence. Nemyslim si, že cílová skupina o které píšete by měla kupovat Elroqa nebo vůbec elektro. Levnějšího elektra se dočkáme zatim jen těžko. A kdyžtak z Číny. Ten vývoj platformy se musí zaplatit. A můžem polemizovat jestli to nakonec neni slepá větev. Rapid bylo auto na dlouhodobě používaný platformě PQ26, takže tam ta cena díky milionům prodaných aut logicky srazit šla. Škodovka šla v tomhle segmentu cestou MQB platformy, která je sofistikovanější a proto jsou ty auta dražší, ovšem mají mnohem lepší jízdní vlastnosti nebo výbavu. A nebýt těch pitomých emisních povolenek, tak je jejich cena mnohem lepší.
Tak nejlevnější Elroq 50 bude stát 799.000,- !
V reálné jízdě se 4 lidmi v zimě stěží „svižně“ dojede z Prahy do Brna na jedno 100% nabití .
A Když budeme počítat, že tam pojede s 80% baterky a při 20% baterky už je potřeba hledat nabíječku, tak není šance, aby do toho Brna dojel!
V roce 2019 šla koupit Škoda Fábie za něco okolo 250.000,-.
Kamarád kupoval dvě na firmu a při vrácení DPH ho auto vyšlo na 200.000,- Kč. (Lituji, že jsem si tenkrát nekoupil jednu Fabii taky. 🙁 )
Tady v tom článku si autor dělá z lidí legraci!
Fabie v 2019 za 250k to byla ovšem totální holota s nejslabším mpi?
Na Slavii se hrálo od 21 a bylo narvano, že by teda jižnější typ pražáků?🤔🤔
1. Jeden nejslavnějších klubů v ČR
Jen se chytáte za jedno slovo, ale tyhle fakta prostě rozhodujou.
A ty příčiny pro Boleslav jsou popsaný v článku přesně. Žiju tady tak to jen potvrzuju.
Tak to hrajte dřív než ve 21.00 hod a lidi určitě přijdou.
Přesně. Jsou 2 herní časy. 18:45 a 21:00. Ať nechají ty časy od 21 zemím na jihu/západě Evropy, na ostrovech, kde je mírnější klima nebo někde Greenwichský čas. Jižani jsou navíc životním stylem víc noční tvoři. Hrát se včera od 18:45, tak tam jdu a bylo by nás víc.
Jo - zvukově je PD to traktor...
🤭😁
Nedostal ses nad 6? S 1.5 benzínem??
🤣🤣🤣
Já v SUPu 2.0 TDI 110 kW s DSG, jak jsem psal, jsem i na dálničních trasách pod 5, na okreskach pod 4, dlouhodobě jsem za cca 320.000 asi za 4,3...
Pravda, automatu často vysvětlím pádly kdy má řadit a kam...
____
Zkoušel jsem i SUP 140 kW - tupé reakce, ani manuálním řazením tomu nešlo moc pomoct - a byl tam adaptivní podvozek - naprostá tragédie...
___
Jo, 1.5 TSI je do města a do max. Scaly slusnej motor - ale do Superba a na dálky tedy určitě ne...
A kdo si kupuje Superb do městského provozu???
Ti zmiňovaní fleetmanageri určitě ne, ti o autech něco vědí...
😛
Článek je prostě napsaný na objednávku Škodovky, která potřebuje prodat ne moc dobré benziny - a, bohužel, není označený jako REKLAMA...
Fakt nedostal. Dvakrát kamiq a jednou oktávka 4 lift. Je pravda, že všechny auta byla manuál. S každym nájezd z 0 na cca 20 000 km. V DSG to bude asi o něco žíznivější.
BTW - jezdím SUPem 110 kW poměrně dost, sám a nenaložený - a je to taktak - žádný blesk, ale umí dálky jezdit pod 4 litry na 100...
Zároveň se na dálnici vysloveně neztrácí a i tam jezdí pod 5...
___
Na mou opecovavanou stařenku Fabii 1.9 PD, 74 kW ovšem ani ten SUP nemá - okamžitý zátah odspodu, maximalka něco přes 200 a dlouhodobá spotřeba pod 5 - a to s ní spíš nízko lítám, než jezdím...
O takových motorech byste měli psát...
😛
Proč by psali o starým PDčku, když ho dávno nekoupíte 😄
Jsem ho taky měl ve Fabii, táhlo to hezky, ale hlučný jak traktor.
Proti tomu je to 1,5 tsi úplně jinde. Do aut od Fabie po Oktavii naprosto ideální motor. Jsem se nikdy nedostal na dlouhodobý spotřebě nad 6l/100km.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Měl jsem ten motor celkem ve 3 autech od Škody. První Kamiq r.v. 2020, tam to cukalo při rozjezdu na studený motor a ještě sem dokázal poznat, že vypnul na 2 válce a nebo je aktivoval. Spotřeba za 20k km průměrná 5,8l. Pak jsem měl v O4 r.v. 2021, tam už zmizeli výše zmíněné neduhy a spotřeba klesla na 5,5l, to přisuzuju lepší aerodynamice auta. Do třetice opět Kamiq r.v. 2023 a opět bez problému, dvouválcový režim bez vibrací. Spotřeba 5,6l. Se všema autama kolem těch 20k km. A u všech byl manuální 6 kvalt. Tak sem chtěl jen potvrdit, co píšete. Koukal sem, že Vám tu někdo nechce věřit.
Bydlet mimo město znamená, že máte náklady na dojíždění a ceny v okolí měst jsou dnes přemrštěné také.
P. s. bydlím také mimo město 🙂
Přesně jak píšete. A to už není zdaleka do 15 min jízdy. Jsem od MB a tady i díky přítomnosti lukrativní práce je ten okruh drahých lokalit výrazně větší. Takže nákladově to zas taková výhra není. Plus se přidá potřeba dojíždět, což je ruku na srdce z vesnice prostě auto.
Opečovávání nemovitosti taky něco stojí. Vytápění. Možná pořízení bytu na vesnici by mohla být schůdnější cesta. Ale taky jich blízko větších měst není moc.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Člověče co to píšete za bláboly.Jestli je někde tatra nezastupitelná tak je to terén.Tenhle podvod za peníze nás všech je naleštěná bída která ve finále vyjde dráž než kdyby ty tatry koupili hned.Jasně,tahač s navigací dokonce s osmiválcem!!
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jenomže ta Scania z článku je primárně na převoz techniky po silnici...
1 odpověď