Vsadím se, že se jednalo o přeškolovací let. Tento větroň, VT-16/116 Orlík, je už veterán a díky tomu není tak aerodynamický čistý, jako moderní stroje, což pro pilota znamená vyšší hluk svištícího vzduchu za letu. Pokud slečna dělala výcvik a další lety na novějším, tichém větroni, pak měla naposloucháno, jaká hladina hluku odpovídá určité (bezpečné) rychlosti. Jenže po nasednutí do Orlíka znamená stejný hluk nižší rychlost, než u novějších větroňů. Většina pilotů větroňů příliš nekouká na rychloměr, orientuje se právě podle hluku a zřejmě to samé měla ve zvyku i ta dívčina a ve 4. zatáčce jí to vlivem nízké rychlosti upadlo a už neměla šanci zareagovat. Je to ale jen moje spekulace a nic to nemění na ohromné tragédii nejen pro její rodinu.
Davide myslím že jste to popsal naprosto přesně, kdo lítal větroně ten ví.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Přijde mi poněkud zvláštní, že instruktor seděl vepředu. Výcvik probíhá s instruktorem na zadní sedačce a žák je na sedačce kapitána s tím, že PIC je instruktor.
Každopádně, pokud by byl instruktor vzadu, tak by byli mrví oba, protože by instruktor neměl možnost letadlo vyvážit a musel by rovněž skočit, pokud by to stihl.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přesně tak, nechápu proč seděl žák vzadu.