Zajímalo by mě, kterého mamlase by napadlo předjíždět auto s rozsvícenými modrými majáky. To mi opravdu hlava nebere. Skutečně se takovým problémem někdo vážně zabývá? Normálně vychovaný člověk přece ví, že taková auta se nepředjíždějí, to je přece vrchol bezohlednosti a naprostého dementství. Oni mají nepochybně větší a mnohem důležitější důvod ke spěchu než kdokoli z nás.
Tak mě by to napadlo určitě a za mamlase se tak nějak nepovažuji😄.
Ne, na majáky jsem léta jezdil a léta je školil, a věřte, že je spousta činností, kdy to pro majákáře není o rychlosti (ostatně, nejvíc maják pomáhá při průjezdnosti). Takže jak je výše - jednotlivé vozidlo lze předjet, jen určitě ne když dojíždí jiné, ještě pomalejší vozidlo a dobrý nápad to není ani pokud by mohlo odbočovat (a to i doprava, v té rychlosti si může najet). Horší je to když majákáři někoho doprovází (např. vojáci), míst, kde lze bezpečně předjet celá kolona zas tak moc není.
Asi jak kde, využil jsem kurz v Gopasu když jsem byl ještě u bývalého zaměstnavatele. Pani z účtárny to vyřídila přes ÚP v Praze, stačilo jí říct cca tři týdny dopředu. Když jsem si pak chtěl dodělat ještě jeden navazující kurz (tamtéž) přes ÚP v Táboře, bylo to prostě neprůstřelné... 🙁 Projekt Jsemvkurzu se paní asi nehodil do tabulek... Takže jako všude, je to o lidech.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
EU a volení zástupci? Tam přece o postech nových rozhodují ti co končí a šéfová komise nevzejde z voleb, ale z dohadování premiérů, z nichž někteří už doma dávno ztratili podporu. A tady je jasný, jak se ke své práci dostávají komisaři. A pak že "odborníky na svá místa"... 😄
V laguně nejsou zaplavení do metru. Tam je to o metrech. A pro statiku domu je každá hodina, kterou není pod vodou dobrá. Byl jsem tam v 97 a jak je vidět moc tam toho pro lidi v Nové vsi neudělali.
No proto se nedivim, že se jim nelíbí že jsou zatopený. Ostravsko neznám, ale v 97 v Rakousku nebo i tam kde jsem byl 2002 (od Krumlovska přes Plzeň a nakonec Neratovicko) jsem viděl, že kolikrát nějaká hráz nebo překážka zbytečně držela vodu před rozlivem do velké plochy nebo do nikam ... a to pak "potěší" 🙁
To je teda nátura.
Já už jsem zatopený, tak ať jsou zatopení i další 🤦♀️
A jestli nějací idioti rozebírali protipovodňové opatření, tak to je na trestný čin.
Jenže vysvětlujte lidem, že když už jsou zatopený třeba do metru, ať to vydrží když za silnicí jsou ostatní v pohodě, když ti lidé vidí, že kdyby byl rozlliv i na druhou stranu, mohli mít třeba jen 30 cm... Ono nám se to ze sucha hodnotí trochu jinak 😄
Na druhou stranu, bydlet někde kde se tomu řiká Zadní rybník, asi bych úplně klidný při takových deštích nebyl...
Přehrada Nové Heřminovy by zachránila Severní Moravu ,zelená svoloč bránila stavbě!!!
A ta přehrada až bude, ta se před velkou vodou úplně vypustí aby pak tu povodeň pobrala? Počítám že bude naplněná standardně na cca 80%, upustit stihneme tak na 60, možná 50... Určitě bude fajn že to vodu zpomalí a dá čas, ale nepočítejme s tím, že až bude přehrada, budou lidé v současných záplavových oblastech vysmátí...
Já bych z toho na záda nepadal. MEJku už tu máme několik let, jen dnes s ní musí jezdit policisté,kteří to vytipované auto zastaví a pak zprocesují přestupek. V Rakousku jich jezdí mraky, a nikdo se z toho nehroutí. A pochybuju, že jich v dohledné době bude alespoň jedna na kraj. Kontrola nějakou dobu trvá, tak i kdyby udělali 20 aut denně, jaká je asi pravděpodobnost, že zastaví vás?
To je sice hezký, ale z vlastní zkušenosti vím, že by na to nebylo dostatek odborníků. A učitel - laik by to neměl dělat, chybují. Totiž...stačí dotaz žáka, na který nemusí být připraven a chyba je cestě. Urgentní medicína je odbornost stejně jako matematika a nikdo nedoporučuje prohodit přednášející. Když nemáte zažitou praktickou zkušenost, tak memorování textu nevede u instruktora k úspěchu.
Souhlas. Ale dneska je tam místo na tzv výuku k životu. A mnohde se to naplní nějakou hovězinou. Ale třeba na dopravní výchovu mnohde chodí externisté, tak stejně by se to mohlo dělat i s první pomocí... Jde jen o peníze, ale možná by se na takovou aktivitu sehnal grant mimo rozpočet.
Nic ve zlém, určitě chválihodná činnost, šířit osvětu o první pomoci. Nicméně za poplatek, který je, byť symbolický, je prostě jen a jen touha vydělat. Na internetu je o první pomoci, a zadarmo, popsáno stran a stran. Takže když se to lidi nejsou schopni naučit a být ochotni dělat zadarmo, fakt si pan doktor myslí, že do toho dají prachy?
Ve firmách se vyhazují prachy za kdejakou kravinu. A když vám někdo stručně a jasně řekne a ukáže co a jak,když si to máte možnost zkusit a někdo vám řekne co děláte dobře a co ne, je to 1000x lepší než říct lidem ať si to najdou na netu. Navíc na net se dnes s odpuštěním "vy..jádří" kdejaký expert a jsou tam totální kraviny, které si laik nějak musí přebrat, a to může být problém.
Přesně. Hlavně se nebát.
Když nám zkolaboval zákazník v obchodě za kasou, když si skládal nákup do tašky, všichni jen koukali a v době, kdy já už klečela u něj s operátorkou záchranky na lince, teprve z davu zaznělo, že by měl někdo zavolat záchranku...
Nikdo nebude nikoho postihovat nebo soudit, že to či ono udělal špatně. A v době mobilové, oni prostě řeknou co dělat.
A kloubok dolů před operátorkou, ani na to neviděla, ale zvládla mě tím provést.
Jj. Kurzů jsem absolvoval několik, i s praktickým nácvikem a vytvářením stresu "čumilama", ale vždycky jsem se modlil ať nikdy nemusím vzpomínat jak to je. Nemusíte, operátorka na 155 vás vším vede a člověku to naskakuje. Za mě kurz je supr, že když se ta sestra ne něco zeptá nebo něco řekne, aspoň trochu víte co a jak a nebojíte se do toho jít.
Jo, jo, zastavit před kruhovým objezdem, kde široko daleko nikdo není, to je častý jev u lidí bez mozku. Nebo jim dělá dobře ten vláček aut, co se za nimi nahromadí...
Nj, jenže když za někým přijíždíte ke kruháči třeba ve Francii, koukáte na kruháč. Když za někým přijíždíte ke kruháči v Česku, musíte koukat na brzdová auta toho opatrníka před tebou
Asi jste ten článek nečetl, že. Policie jim vystavila nové podmínky umístění radaru a tam už vzdálenost od začátku obce není uvedena.
Že by pan dopravní inženýr změnil názor? Nj, možné je vše. Ale správně by pro takové stanovisko bylo snížení rychlosti před vjezdem do obce, ale to by mělo být podmíněné nějakou rizikovou situací...
Zajímavé názory, ale co takhle dodržovat zákon, tedy předepsanou rychlost?
Bohužel se kvůli výběru pokut často upravuje dopravní značení tak, aby se dal takový úsek postavit i tam, kde je to úplně mimo. A tam, kde by to bylo potřeba, se nepostaví ani policajt s přenoskou.
A ne že ne, v tomhle oboru jsem dělal přes 20 let...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
K tomuto už jsem informace dostal takové: Vozidla IZS (policie, hasiči, sanitka atd), která nejedou s majáky, jsou běžnými účastníky provozu s běžnými právy a předpisy, žádné vyjímky a povolení rychlosti se na ně nevztahují.
Proto ta auta mají ty majáky + houkačky, aby si právo přednosti a vyšší rychlosti tímto vynutily, je-li to pro výkon jejich služby nezbytné.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Úplně pravdu nemáte. Přečtěte si §18 Z 361/2000. Je to o složkách, které mohou využít výjimku z rychlosti vůbec se tam nepíše o užití práva přednostní jízdy. Takže nemusí. I když to není běžné, i takové situace mohou nastat (hlavně u nepomalovaných vozidel).