Když jsem si přečetl původní článek s filipikou proti samoobslužným pokladnám, musel jsem se smát. Stačí si tam zaměnit slovo 'pokladna' za slovo 'prodejna' a jsme o mnoho a mnoho desetiletí zpět v době, kdy se zaváděly samoobsluhy. V jejich neprospěch lze použít doslova stejnou argumentaci jakou používá pan Hrdina ohledně samoobslužných pokladen. Jsem přesvědčen, že archivář by našel pár zažloutlých článků z té doby, které mají stejnou argumentační hodnotu a 'jasnozřivost'.
Já si samoobslužné pokladny nemohu vynachválit. Tam kde jsou, mají i tzv. skenery. Zboží, které ukládám do vozíku, nebo přímo do tašek, průběžně oskenuji a mám tak přehled o jednotlivých cenách i celkové hodnotě nákupu. U pokladny pak už nic nevykládám (jak si tady někdo stěžuje, že se mu to tam nevejde) jen přiložím skener a zaplatím. Má to jen dvě nevýhody:
Ten pitomý stroj, na rozdíl od paní pokladní nepozná, že už mi bylo 18 (to při koupi alkoholu) a někdy mě pokládá za zloděje a volá obsluhu, aby mi zkontrolovala nákup. Zde je pak příležitost pro ty, kteří si chtějí pokecat (jak tady zase někdo naznačoval, že mu to chybí). Obvykle kontrola proběhne namátkově a velmi rychle. Sice mě tím ten stroj uráží, ale kvůli pohodlí nákupu mu to toleruji. Ostatně, to i ty pokladní z masa a kostí taky někdy po lidech chtějí, aby jim ukázali tašku. Co mě ve frontách u klasických pokladen vytáčí je, když dáma, až když má platit, hledá po všech svých kapsách a zákoutích kabely peněženku. Jeden můj kamarád to někdy komentuje slovy: "A jéje, paní netušila, že bude platit".
Jsem roztřesený šestasedmdesátiletý dědek, ale komfort samoobslužných pokladen kombinovaný se skenery si užívám.
Kdybych byl scénárista B-čkových akčních (ne však nízkonákladových) filmů, tak mám už kostru dalsího příběhu hotovou, bez toho, aniž bych otevřel notebook.
Problém je, že chtějí vzbudit zdání, že se jen brání.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Někdo čte Jiráska, jiný Rowlingovou, Marxe, nebo Bibli, ale k tomu, aby pochopil svoje (často iracionální) jednání i jednání druhých lidí je třeba si přečíst Kahnemana. Při čtení (mimochodem velmi čtivé) knihy "Myšlení rychlé a pomalé" jsem často s údivem zjišťoval, že jsem byl svědkem spousty tam popisovaných situací a v retrospektivě nepochopitelných reakcí na ně. Je to kniha, ke které se často vracím. Díky pane Kahnemane.