Dle aktuálně platné legislativy je jediným možným řešením, jak tento typ podnikání legálně provozovat (tedy pronajímat nemovitosti - byty, domy, chalupy krátkodobě) spočívá v řádném zkolaudování dané nemovitosti jako "ubytovací zařízení" .... zajímalo by mě, kolik takových nemovitostí, které jsou pronajímány v režimu krátkodobých pronájmů, je takto řádně zkolaudováno. Od toho se následně odvíjí i příslušné vyšší daně a případné rekreační/ubytovací poplatky danému městu/obci, pokud jsou tyto poplatky místní vyhláškou stanoveny. Problém je, že tento stav řádné kolaudace zatím nikdo nekontroluje, čemuž by právě ona připravovaná regulace měla nastavit jasná pravila. Každopádně se ztotožňuji s názorem, že regulace na omezení doby pronajímání je špatně. Pokud mám vše legislativně v pořádku, pak nevidím důvod omezovat formu podnikání v cestovním ruchu na někým vymyšlené určité období v roce.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale kontroluje a velmi intenzivne
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, možná máte pravdu a zkušenost z nějakých oblastí ČR, kde tomu tak je, ale například ve velmi žádaných rekreačních lokalitách jako např. Šumava, Jeseníky (a určitě mnohé další, avšak píšu jen ty, u kterých mám přímou znalost a zkušenost) jsou vesele nabízeny objekty chalup k přímému inzertnímu krátkodobému pronájmu byť 80-90% těchto nemovitostí nejsou kolaudovány v patřičném statutu (ubytovací zařízení).... a nyní proč tedy reaguji, nepřijde mi, že by se za uplynulou dekádu cokoliv změnilo, ba naopak se nabídka chalup kolaudovaných jako rekreační objekt nebo RD ještě více rozšiřuje.
1 odpověď