Seběhnou dolů a zjistí, že peníze v hotovosti si odvezl prezident jako odstupné a bankovní rezervy jim zabavili Američani. A MMF poskytuje hraběcí rady, ale pomoc nikoli. Chtěl bych vidět Vás, co byste dělal, kdybyste ze dne na den přišel o všechny prostředky.
Zmrazili jejich prostředky, dvacet let do nich celej svět cpal peníze ať už přez stavbu škol infrastruktury až po vojenskou techniku kterou teď používá Taliban. Takže k 9 miliardám dolarů zmrazené v USA se nikdy nedostanou. Může to Taliban brát jako srovnání dluhů.
Poslední neuvedená drobnost, existuje spousta stacionárních zdrojů CO2. Konání zeleného dobra na nich je mnohem efektivnější, není tam totiž problém, že si pohybující se objekt musí zdroj energie vozit sebou. Naopak veškerá doprava (kromě železnice a lodní), by se proto měla ozeleňovat jako poslední (pokud vůbec). V kilogramu benzínu je uložených nějakých 13 kWh, v kilogramu lion baterie cca 0,2 kWh. Energii si veze vozidlo s sebou (vlastně jako náklad).
Ještě si k tomu započítat těžbu na Sibiři kompresory posunující ropu až k nám rafinaci ropy, přepravu na benzinku. Pak už energetický mix s 40% uhlí pár kilometrů drátů k domovu nezní tak špatně.
Ve spalovacím motoru se mění potenciální (chemická) energie současně na dvě energetické složky - jednak (přímo) na "užitečnou" kinetickou energii (expanzí výbušné směsi) a jednak na "odpadní" energii tepelnou.
Naproti tomu při použití el. energie (z tepelné elektrárny) k pohonu elektromotoru dochází:
V 1. fázi (elektrárna) nejprve k přeměně potenciální (chemické) energie na energii tepelnou (spalováním uhlí), následně k přeměně této tepelné energie v energii kinetickou (pohon turbíny horkou párou) a teprve až poté k přeměně této kinetické energie v energii elektrickou.
Ve 2. fázi (přenos) pak k přeměně této elektrické energie zpět (!) na potenciální (chemickou) energii (nabití baterie). (Tam - u té chemické energie - už jsme jednou byli, a to na samém počátku, že.) Následně pak k přeměně této potenciální (chemické) energie zase (!) zpět (!) na energii elektrickou (odběr z baterie).
Ve 3. fázi (motor) pak k přeměně této "znovuvytvořené" elektrické energie na energii magnetickou a teprve až poté ("ve finále") k přeměně této magnetické energie v energii kinetickou (pohybovou).
A při každé takové změně formy té energie jistě vždy dochází k určitým energetickým ztrátám.
Stačí nakupovat zelenou energii jako ČEZ a EON pro dobíjení Ev. Nebo k Ev pořídit solární panely na střechu. A až nebudou mít komu prodávat elektřinu z uhelných elektráren samy zavřou krám. Cesta se vždy najde.
Nějak jste zapomněl na to, že elektroauto potřebuje obrovský akumulátor. Na vodik stačí tlaková nádoba. Vodik "natankujete" za minutu, baterii nabíjíte kolem hodiny.
Vodíkové auto natankujete za cca 5 min. Jenže další v pořadí už bude čekat třeba 15 min. Protože kompresor musí vodík že zásobníku natlačit na 70bar. Do výdejních tlakových lahví. A to už není takový rozdíl oproti dobíjení. Nádrže jsou s kevlarových kompozitů a po deseti letech výměna. Ta taky nebude levná.
Až na ten dojezd. A možná, když se technologie vyladí, tak část vodíku, třeba při brzdění, si auto vyrobí samo
Samozřejmě i vodíkové auto má rekuperační brzdění a vyrábí si elektřinu do baterie. Při ceně 9.5eur(Německo) za 1kg vodíku /100km cena za km 2.3kč nedává zatím ani ekonomický smysl v osobní dopravě.
Musite ale zapocitat ucinnost nabijeni elektromobilu kolem 70%, to znamena,ze pro nabiti 1kWh energie do elektromobilu potrebujete 1.43kWh elektricke energie.
Ztráta u nabíjení je od 5 do 15 procent účinnost el.motoru 95% u vodíku výroba, převoz přes půl republiky, komprese na stanici na 70baru a vodíkový článek v autě nemá vyšší účinnost než 75% a tuhle všechnu energii. Můžete použít rovnou. Vodík je jen o zachování dodavatelských řetězců ropné loby. Dokud se vodík nebude vyrábět z přebytečné elektřiny z obnovitelných zdrojů. A i tak dává smysl spíš v nákladní dopravě a na železnici.
Ale klidně elektroauta. Ale musí to být bez dotací (i ve formě externalit placených státem) a bez nesmyslných zákazů a nesplnitelných norem pro všechny typy motorů. Pak rozhodne zákazník a alokace takových prostředků povede k nejekologičtějšímu řešení.
Ano třeba bez dotací ale pokud neomezí emise automobilky nedonutí nic dělat ekologické auta a budou jen prodávat již zaplacené technologie.
Dobře, po roku 2035 budou už existovat jenom vozítka elektřinu.. Do té doby bude třeba postavit obrovskou síť "čerpacích" stanic a kolik bude stát elektřina si asi nikdo netroufne říct, protože celosvětová potřeba bude obrovská.. Sejkove přijdou o obrovské kšefty a země přijdou o obrovské prostředky, které získávají z výroby PHM. Tudíž je budou chtít nahradit jinou formou, což sebou ponese další zdražování el. energie. Ta se navíc bude muset z něčeho vyrobit, panely či vetrniky to zcela určitě nevytrhnou. Takže emise se "vyrobí" jinou cestou, když fosilní paliva jdou že hry. Bude třeba z něčeho vyrobit baterie v miliardovych objemech a ty po ukončení životnosti zase zlikvidovat. Takže samé "vyhody""pokud pomineme fakt, že takový vozítko s rezervou dojede z Brna do Prahy. Lidstvo nezničí nový asteroid, ale zničí se samo svou nebetycnou hlouposti..
A není nebetyčná hloupost si myslet že se lidstvo za těch 15 let. Nikam neposune a porovnávat vzdálenou budoucnost s dnešním stavem věcí. A když už to funguje dnes proč by nemohlo za 15 let a ještě lépe.
Jestli si někdo myslí že budou auta jezdit jen na elektřinu tak je padlej na hlavičku a spad minimálně z višně. Kde se vezme elektřina na dobíjení aut to ještě nikdo neřekl. Jsou to jenom keci v kleci. Kde se vezme tolik materiálu na výrobu baterií. Baterie se musí také měnit nevydrží tak dlouho jako motor a další věc bouračka dvou elektroaut nechtěla bych být účastníkem takové nehody.
Tak třeba z těch 13 TWh které jsme v roce 2020 prodali sousedům. Nabíjete přes 6 mil. Ev na celý rok.
Řekl jste dobře, že vývoj spalovacích aut trval více jak 100 let, rovněž tak nástup mobilních telefonů. Ano, je to přirozený vývoj a to je v pořádku. Tak ať se stejným principem vyvíjí i ta elektromobilita. Ať si najde sama svoji přirozenou cestu a své zastánce. Ale ať nám nikdo nediktuje a násilím nevnucuje věci, o které nestojíme. Vývoj "aut na baterky" není v té fázi, aby nahradil vozidla se spalovacím motorem, tak nám je nenuťte. Ti, co si je chtějí koupit, tak ať si je pořídí, nic jim v tom nebrání a nikdo jim to nezakazuje. Ale naopak vy se nám snažíte vnutit něco, o co nemáme zájem. Nejsou na to připravena samotná vozidla, není na to připravena infrastruktura, není na to připravena ekonomika. A s těmi emisemi to je také trochu jinak. Je potřeba sledovat souvislosti, nejen samotnou jízdu vozidla. Podle dostupných studií je elektromobil ve srovnání s autem se spalovacím motorem počínaje výrobou a provozem emisně "čistý" až po cca 8 letech provozu. To už je ale na hranici své životnosti. Takže elektromobil ano, ale pro toho, kdo jej, chce, komu stačí jeho provozní vlastnosti a pro toho, kdo si ho může dovolit. A závěrem, je plno dalších alternativ na čistý provoz než jen baterie. Tak proč striktně baterie.
Ano Ev je sice na výrobu energeticky náročnější ale dá se říct že při energetickém mixu ČR 49% uhlí co kWh baterie to tisíc km do doby než je auto čistší než spalovací. 50 kWh/50 tisíc km. Poláci jsou na tom hůře Slováci zase lépe než mi.
Milý pane ty vaše argumenty o vývoji přesně všechno vyvrací, zatímco dříve to byl přirozený vývoj, který nikdo násilně neprosazoval, ale probíhal díky racionálním přínosům, auta a náklaďáky byly rychlejší a uvezly větší váhu než povozy s koňmi, tady se dávají reálné termíny, do kdy se musí to či ono bez ohledu na náklady a připravenost. Argumentovat že dnešní EV už mají vyšší dojezdy, jo někde na dráze, při konstantní rychlosti, kdy pojedete maximálně 100, sotva pojedete rychleji a začněte používat klimatizaci a podobné vymoženosti, reálný dojezd je najednou okolo 200-250 km.
Nikdo nikomu Ev nenutí automobilky už deset let věděli že přijde omezení CO2 na 95g km. Že to s fosilama nedají věděli a část prodaných aut bude muset být hybridní ( Toyota plní a nemá jediné Ev auto) nebo Ev a tím ponížit průměr na celkem prodána auta ale radši to řešili úpravou softwaru na měření emisí než aby se postupně připravili. A teď pět minut po dvanácté honí jedno Ev za druhým aby nemuseli platit pokuty.
To bohuzel neni pravda. Neverite snad tomu, ze kabel z nabijecky vede primo k vodni/vetrne/solarni elektrarne? Pak byste asi v noci za bezvetri nenabil. Nebo zeby kazdy elektron mel ID ze pochazi z obnovitelneho zdroje? Pripomina mi to zarizeni Atomstop, ktere "nepustilo" do zasuvky elektro z jaderek. Ta "garance" spociva maximalne v tom, ze budou mit na nabijecce zeleny ctyrlistek...
Aby nedoslo k mylce - nejsem ani zastance ani odpurce novych technologii, ale obcas zasnu, cemu jsou lide schopni verit.
Tak to že je elektřina ze zelených zdrojů je jednoduché máme výrobce elektrické energie a distribuci elektrické energie stačí když na konci roku množství použité elektřiny k nabíjení nakoupí od bez emisních výrobců.PS: A jasně že v zásuvce nikdo netřídí špinavou od čisté.
Zjistěte si jaký je energetický mix v ČR. Prostě jedeme na fosilní zdroje.
To by jste si měl očividně zjistit vy. Energetický mix ČR v roce 2020 byl z 49% uhlí a to i díky vyvezeným 13 TWh elektrické energie pro vaši představu průměrný automobil v ČR najede 7 tis.km ale zaokrouhlíme na 10 tis. A průměrnou spotřebu Ev na 20kw na 100km roční spotřeba 2 mwh. Jen to co prodáme sousedům by stačilo k nabití 6,5 mil. Ev. A řeči typu zítra se zapojí 2 mil. Ev a celé to spadne. Když se v ČR prodá za rok do 15 tis. Ev tak asi těžko. To ještě potrvá a mezi tím se bude vyvíjet přenosová soustava přibyde jak nabíjecí infrastruktura tak čisté zdroje elektrické energie.a baterie 8let je záruka ne doba použitelnosti jak si tady někteří myslí ta může sloužit i 20 let. Když se o ní řádně pečuje. A potom reciklace s návratnosti přes 90% materiálů do ní vložené. A ekonomiku provozu tu už ani nebudu rozebírat ale zkuste si spočítat kolik vás stojí 2 mwh (bez nočního tarifu) a 600 litrů benzínu.
A kdyby nebylo Stalina a jeho sfér vlivu po válce. Tak Praha mohla být dávno osvobozená Petnem od Plzně. A že do nás 40 let tlačili že válka skončila 9. května protože to soudruzi do Prahy dřív nestihli. A na západě už bylo po válce jenže bez soudruhů to neplatí tak si tu kapitulaci zopakujeme den na to v sovětské režii.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Stačí dát požadavek na Teslu a I když neměl aktivován Sentry mód Tesla mu na daný čas vytáhne data z kamer stačí dát požadavek v aplikaci Tesla.
2 odpovědi