No jistě, regulace, regulace, směrnice, směrnice, nařízení atd., vše nařízené od stolu lidmi, kteří jsou úředníky, nikoli odborníky v oborech, které se snaží svými rozhodnutími ovlivnit.
Když něco normálně funguje, zregulujme to. Když to po regulaci přestane fungovat, dejme na to dotace. To je ve stručnosti princip fungování EU.
Autor "zapomněl" na štědré odměny exekutorům. Jakou má motivaci člověk splácet svůj dluh, když vidí, že z 12 tisíc udělá exekutor 180 tisíc? Hloupí ti lidé určitě všichni nejsou, ale když ani splátky mnohdy nestačí pokrýt exekutorovy úroky a dluh tak vlastně neustále roste, i když člověk splácí, pak je jim jasné, že do konce života dluh stejně nesplatí. Tak proč se snažit, z práce načerno aspoň zaplatí základní životní potřeby, to by se jim při srážkách ze mzdy také nemuselo podařit, zaplatit například nájem. Toto sice vyřešila změna systému, kdy se splácí naopak nejdříve jistina a dluh tak již nenarůstá, ale to už lidi, kteří se mezitím díky starému systému dostali na dlužnou částku mimo jejich rozlišovací schopnosti, už stejně není nic platné, zůstanou v šedé zóně dále.
Já jsem si pro sebe ten cenový chaos vyřešil jednoduše - chci si to za tu cenu koupit nebo ne? Jestliže rajčata stála v létě i 27,90 Kč/1kg, jsem ochoten akceptovat mimo sezónu řekněme dvojnásobek. Chci si tedy koupit rajčata za 74,90 Kč/1kg v "akci", kde je ta "akce z inzerované "běžné ceny" 89,90 Kč/1kg? Nechci a tak je nekoupím a může být na cenovce cokoli, klidně ať si napíšou slevu 50 %, důležité je to, co po mně chce obchod nakonec zaplatit. A to mu buď dám nebo si to zboží nekoupím nebo koupím jinde za lepší cenu.
Pokud je to vyráběno z odpadových olejů, proč je to tedy na litru o 10 korun dražší? Ano, samotná výroba je dražší než výroba klasické nafty, ale až o tolik, když naopak odpadá nákup drahé ropy a její přeprava ropovody nebo tankery do rafinerie? A co spotřební daň, která činí podstatnou část ceny na stojanu, ta přece není vyšší, ta je stejná jako u klasické nafty. A pokud je to tak hyperekologické, neměla by naopak cena být nižší, aby se podpořil prodej na úkor fosilní nafty?
Abychom mohli hovořit o pokroku a přínosu, musí každá nová technologie být lepší a pokud možno i levnější než technologie, kterou nahrazuje. Samozřejmě se vyvíjí jako každá technologie a tak se ani elektromobilita nutně nevyhne negativům, plynoucím z krátké doby její existence v masovějším měřítku (neberme teď v potaz ojedinělé výstřelky a experimentální automobily s bateriemi v kufru).
Takže až mi elektromobil poskytne stejný komfort při používání jako spalovací auto, za cenu pokud možno i nižší, jsem ochoten o něm uvažovat. Ale pokud mi elektromobil nabízí za nesrovnatelně vyšší cenu dojezd v ekvivalentu 25 litrové nádrže nafty nebo benzínu, dobití do plné kapacity v řádech desítek minut až hodin místo dvou minut tankování, tak je to ekonomický nesmysl.
Proto je také naprostý nesmysl elektromobilitu vnucovat a tlačit na sílu. Automobilky by neměly být tlačeny do nesmyslných pokut za emise a výroby něčeho, co je zatím technologicky stále v plenkách a tudíž pro lidi nezajímavé. Naopak by automobilky měly mít čas na vývoj lepších baterií, technologii rychlého dobíjení a s tím, jak se postupně budou elektromobily v komfortu používání přibližovat spalovacím vozům a i cena bude klesat, tak si své zákazníky začnou nacházet. A není to jen o Češích, současné problémy Volkswagenu nezavinil nezájem Čechů, ale nezájem o elektromobily obecně a jasně se v Německu ukázalo, že bez dotací si nikdo elektromobil nekoupí. Dotace skončily a prodeje v podstatě též. Od nadšení pro elektromobilitu a tleskání EU přešel VW k úvahám o uzavření dvou továren. Procitnutí do reality je asi hodně kruté.
Pokud bude pan Jahn čekat, co řekne Evropská komise, tak to můžou automobilky zabalit rovnou. Když se neozvaly hned, jak evropští komisaři, odtržení od reality, začali tlačit na sílu elektrošmejdy, tedy technologii sice funkční, ale zatím v praxi nekonkurenceschopnou oproti spalovákům, tak teď už je zřejmě pozdě. Je sice fajn, že automobilky už pochopily, že vnucovat lidem něco, co nechtějí, prostě nefunguje, ale na byrokraty v Bruselu to jako argument nezabere.
No ono to je logické, stačí přemýšlet, ale to panu Hřibovi na magistrátu a radním v Praze 6 dělá evidentně problém. Jestliže už dříve byly kolony, byť menší, při možnosti využití obou pruhů, tak při prakticky stejném množství aut a využití jen jednoho pruhu se kolony natáhnou až do oblastí, kde bus pruh není. Takže místo aby kolony začínaly na kraji Prahy nebo kousek před Prahou jsou už například od Roztok. No a autobus tu kolonu nepředjede do doby, než se dostane pod Suchdol za kruháč do svého bus pruhu a stejné to je od Přílep přes Horoměřice směrem na Evropskou. Nehledě na to, že špička končí mnohem později, než se tím jedním pruhem všichni dostanou přes Prahu 6, takže zklidnění dopravy to opravdu nepřineslo, ani nemůže, když je pro osobní dopravu náhle kapacita komunikace poloviční.
Hlavně je celé to zelené šílenství EU naprostý nesmysl a u automobilů zvlášť, protože i kdyby tu najednou jezdily samé elektrošmejdy, tak z pohledu celkových emisí na celé planetě to je jako když plivne do moře. Jestli chce Uršula a její EU ansámbl teoretiků, co si říká Evropská komise, řešit emise, které skutečně představují problém, ať dupe po neekologických provozech v Číně, Rusku, Indii a USA. Dokud se toto nevyřeší, tak Green Deal v EU nevyřeší z celoplanetárního pohledu nic, ale naopak si sami podřízneme pod sebou větev. Likvidací automobilek to začíná, už pochopily, že vnucovat lidem něco, co nechtějí, prostě nefunguje. Bohužel se dost důrazně neozvaly hned na začátku, když ta utopie s elektromobilitou a emisními limity pro spalováky začala a teď na to doplácejí, Volkswagen je přímo učebnicový příklad, jak nadšení z elektromobilty vede až k úvahám o uzavření dvou továren. A dotovat elektromobily je také nesmysl, kdo elektromobil nechce, ten si ho prostě nekoupí ani s dotacemi.
Dokud byl Čedok český, byl to "mercedes" mezi českými cestovkami. Co to koupili Poláci, to podle toho vypadá, jejich "standard služeb" je těžce "východní". Naštěstí nemám osobní zkušenost, ale kamarádka má dost otřesnou zkušenost z Bulharska, fotky z místa ubytování taky stály za to. A delegát prý jakoby nebyl, ten tam byl do počtu. Po návratu řešila reklamaci, v podstatě se stejným "zájmem" o nápravu, jako je v článku.
Ta má co mluvit, jak se oni chovali k ČSSD? Větu "Příště se na vás vys***m" už jí nikdo neodpáře, jakkoli spoléhá na krátkou paměť občanů. A jak cynicky zaklekla na firmu FAU, to bylo v pořádku? Ta ať se speciálně k této kauze vůbec nevyjadřuje v tom smyslu, jako se kdo měl zachovat, v chování má sama na hlavě másla pořádnou hroudu.
Než začnou Piráti vykřikovat hystericky slova o zradě, tak by si měli uvědomit, že jejich dnes už bývalý předseda měl ve vládě úkol, za který byl štědře placen z našich daní a tento úkol nesplnil. Je tak naprosto v pořádku, že premiér jako jeho šéf ho odvolává, co by dělal dál na postu ministra, když tu práci nezvládá? Tak jakápak zrada? Kdyby kohokoli z normálně pracujících lidí ve firmě vyhodil jeho šéf pro neschopnost, taky bude křičet o zradě? Těžko. A navíc sám premiér jasně řekl, ať si Piráti vyberou Bartošova nástupce ze svých řad, který tu agendu zvládne, ať mu někoho navrhnou. A já vidím pravý důvod té pirátské hysterie tady - jsou si velmi dobře vědomi, že nikdo z nich na to nemá, nikdo. A než aby to vyšlo najevo, že jsou sebranka neschopných, raději použijí Bartošovo odvolání jako zástupný problém a jako důvod odchodu z vlády. Tak aspoň nebudou muset premiérovi sdělit, že schopného kandidáta na post ministra a vicepremiéra pro digitalizaci prostě nemají.
Milý Volkswagene, začni zase vyrábět auta, která lidé chtějí a neinvestuj do těch, která lidé nechtějí. Jinými slovy neposlouchej evropské byrokraty, odtržené od reality, ale vrať se k heslu "Náš zákazník, náš pán".
A to platí beze zbytku pro všechny evropské automobilky, které podobně jako VW brečí, že nemají odbyt, mohou si za to samy.
Jestliže tam podle starosty bourají nejčastěji cizinci, tak je to možná proto, že počítají s tolerancí, která je v zahraničí poměrně běžná. Má-li most na značce deklarovanou podjeznou výšku 3,7m a připočítáme si 10 % toleranci, dostaneme se na 4,07m a to pro kamion stačí, podle norem mají evropské návěsy výšku 4m s povolenou tolerancí + 2 %. Výjimkou jsou přepravníky automobilů, ty mají povolenou výšku 4,20m, zohledňují se naložená vozidla jako specifický druh nákladu, ale toto platí pouze v CZ, v Německu je i pro přepravníky striktně daná maximální výška 4m.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ruský standard od nepaměti - nas mnógo....