Nemyslím, si, že největší neochota mít děti u lidí ve vlastním bydlení je nějaký paradox. Pokud bydlí ve vlastním takovým způsobem, že si vzali drahou hypotéku na cenově přemrštěnou nemovitost, tak jsou rádi, že bez problémů uplatí hypotéku a třeba i pro sebe něco ušetří, ovšem s dítětem už by počty těžce nevycházely. Takže jsou smířeni s tím, že na stáří budou ve svém a nemusí se bát, že skončí na ulici, ale zůstanou bezdětní.
Za mě osobně je zásadní důvod, proč mám staré auto ten, že není plné otravných asistentů a nesmyslů typu start stop, hlídání jízdních pruhů, kdy se perete s volantem apod. Nemá elektrickou parkovací brzdu, ale normální ručku, která mi mnohokrát v zimě zachránila plechy a možná i kosti a hlavně má poctivý třílitrový atmosférický šestiválec a manuál, to už dnes nenajdete. A proto si ho budu držet, dokud mi zdraví dovolí jezdit nebo dokud mi s ním dovolí jezdit státní byrokrati. A když nedovolí, radši budu bez auta, nové si už rozhodně z výše popsaných důvodů nekoupím, automobilky už dávno opustily heslo "náš zákazník, náš pán" ale najely na vnucování toho, co vyrábí, bez ohledu na přání zákazníků. A elektrošmejd mi do baráku nesmí už vůbec.
Bohužel benzín 2.0 nedělali v manuálu, automat nesnáším. V manuálu byly první kus s motorem 1.8, to bych ještě skousl, ale novější kusy mají pouhou patnáctistovku a do takového auta, to je děs. A aut s 1.8. ve slušném stavu je strašně málo, zatím jsem na žádný nenatrefil, ale teď je na Sauto jeden stříbrný za 381 tisíc a vypadá slušně, půjdu se mrknout. Pak tam je ještě jeden za půl mega v děsné zelené, už jen z té barvy je mi na zvracení, natož z ceny. 😄
No jistě, regulace, regulace, směrnice, směrnice, nařízení atd., vše nařízené od stolu lidmi, kteří jsou úředníky, nikoli odborníky v oborech, které se snaží svými rozhodnutími ovlivnit.
Když něco normálně funguje, zregulujme to. Když to po regulaci přestane fungovat, dejme na to dotace. To je ve stručnosti princip fungování EU.
Autor "zapomněl" na štědré odměny exekutorům. Jakou má motivaci člověk splácet svůj dluh, když vidí, že z 12 tisíc udělá exekutor 180 tisíc? Hloupí ti lidé určitě všichni nejsou, ale když ani splátky mnohdy nestačí pokrýt exekutorovy úroky a dluh tak vlastně neustále roste, i když člověk splácí, pak je jim jasné, že do konce života dluh stejně nesplatí. Tak proč se snažit, z práce načerno aspoň zaplatí základní životní potřeby, to by se jim při srážkách ze mzdy také nemuselo podařit, zaplatit například nájem. Toto sice vyřešila změna systému, kdy se splácí naopak nejdříve jistina a dluh tak již nenarůstá, ale to už lidi, kteří se mezitím díky starému systému dostali na dlužnou částku mimo jejich rozlišovací schopnosti, už stejně není nic platné, zůstanou v šedé zóně dále.
Já jsem si pro sebe ten cenový chaos vyřešil jednoduše - chci si to za tu cenu koupit nebo ne? Jestliže rajčata stála v létě i 27,90 Kč/1kg, jsem ochoten akceptovat mimo sezónu řekněme dvojnásobek. Chci si tedy koupit rajčata za 74,90 Kč/1kg v "akci", kde je ta "akce z inzerované "běžné ceny" 89,90 Kč/1kg? Nechci a tak je nekoupím a může být na cenovce cokoli, klidně ať si napíšou slevu 50 %, důležité je to, co po mně chce obchod nakonec zaplatit. A to mu buď dám nebo si to zboží nekoupím nebo koupím jinde za lepší cenu.
Pokud je to vyráběno z odpadových olejů, proč je to tedy na litru o 10 korun dražší? Ano, samotná výroba je dražší než výroba klasické nafty, ale až o tolik, když naopak odpadá nákup drahé ropy a její přeprava ropovody nebo tankery do rafinerie? A co spotřební daň, která činí podstatnou část ceny na stojanu, ta přece není vyšší, ta je stejná jako u klasické nafty. A pokud je to tak hyperekologické, neměla by naopak cena být nižší, aby se podpořil prodej na úkor fosilní nafty?
Abychom mohli hovořit o pokroku a přínosu, musí každá nová technologie být lepší a pokud možno i levnější než technologie, kterou nahrazuje. Samozřejmě se vyvíjí jako každá technologie a tak se ani elektromobilita nutně nevyhne negativům, plynoucím z krátké doby její existence v masovějším měřítku (neberme teď v potaz ojedinělé výstřelky a experimentální automobily s bateriemi v kufru).
Takže až mi elektromobil poskytne stejný komfort při používání jako spalovací auto, za cenu pokud možno i nižší, jsem ochoten o něm uvažovat. Ale pokud mi elektromobil nabízí za nesrovnatelně vyšší cenu dojezd v ekvivalentu 25 litrové nádrže nafty nebo benzínu, dobití do plné kapacity v řádech desítek minut až hodin místo dvou minut tankování, tak je to ekonomický nesmysl.
Proto je také naprostý nesmysl elektromobilitu vnucovat a tlačit na sílu. Automobilky by neměly být tlačeny do nesmyslných pokut za emise a výroby něčeho, co je zatím technologicky stále v plenkách a tudíž pro lidi nezajímavé. Naopak by automobilky měly mít čas na vývoj lepších baterií, technologii rychlého dobíjení a s tím, jak se postupně budou elektromobily v komfortu používání přibližovat spalovacím vozům a i cena bude klesat, tak si své zákazníky začnou nacházet. A není to jen o Češích, současné problémy Volkswagenu nezavinil nezájem Čechů, ale nezájem o elektromobily obecně a jasně se v Německu ukázalo, že bez dotací si nikdo elektromobil nekoupí. Dotace skončily a prodeje v podstatě též. Od nadšení pro elektromobilitu a tleskání EU přešel VW k úvahám o uzavření dvou továren. Procitnutí do reality je asi hodně kruté.
Pokud bude pan Jahn čekat, co řekne Evropská komise, tak to můžou automobilky zabalit rovnou. Když se neozvaly hned, jak evropští komisaři, odtržení od reality, začali tlačit na sílu elektrošmejdy, tedy technologii sice funkční, ale zatím v praxi nekonkurenceschopnou oproti spalovákům, tak teď už je zřejmě pozdě. Je sice fajn, že automobilky už pochopily, že vnucovat lidem něco, co nechtějí, prostě nefunguje, ale na byrokraty v Bruselu to jako argument nezabere.
No ono to je logické, stačí přemýšlet, ale to panu Hřibovi na magistrátu a radním v Praze 6 dělá evidentně problém. Jestliže už dříve byly kolony, byť menší, při možnosti využití obou pruhů, tak při prakticky stejném množství aut a využití jen jednoho pruhu se kolony natáhnou až do oblastí, kde bus pruh není. Takže místo aby kolony začínaly na kraji Prahy nebo kousek před Prahou jsou už například od Roztok. No a autobus tu kolonu nepředjede do doby, než se dostane pod Suchdol za kruháč do svého bus pruhu a stejné to je od Přílep přes Horoměřice směrem na Evropskou. Nehledě na to, že špička končí mnohem později, než se tím jedním pruhem všichni dostanou přes Prahu 6, takže zklidnění dopravy to opravdu nepřineslo, ani nemůže, když je pro osobní dopravu náhle kapacita komunikace poloviční.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Přemýšlím, co se musí stát, aby z českých zákazníků přestaly zejména německé řetězce dělat blbce. V Německu by si to nedovolili, proč jim u nás tohle oblbování lidí prochází? Nehledě k tomu, že oproti cenám ve svých prodejnách v Německu jsou ty v českých obchodech u mnoha položek přemrštěné. Dotujeme tím nižší ceny jejich německým spoluobčanům?
1 odpověď